Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 17 Guests are viewing this topic.

rocklee

abia astept sa inceapa pizzarotti...lucrul sa vedem ce iasa la nodul lancram...

dr4qul4

Eu nu va înțeleg de ce sunteti atât de pesimiști.
Oficial termenul este de 4+18 luni. Așadar la sfârșit de august 2016 ar tb sa fie toate 4 terminate.
Loturile sunt destul de scurte si timp e destul.
Astaldi pe nadlac -arad, ne-a aratat ca se poate face ceva si in mai puțin de un an. Si TS ne demonstrează ca un lot poate fi terminat in mai puțin de 2 ani.
Ok, loturi mai ușoare, dar mai lungi. Iar UM, daca menține ritmul, termina un lot infinit mai greu (desi mult mai scurt) in ceva mai mult de 18 luni.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

panda_no 5

Pizzarotti s-a miscat in salturi pe tronsonul de la intrarea in Bucuresti.
De departe cei mai slabi pe un relief da campie.
Au tras de timp cat au putut si s-au agatat de orice problema aparuta pentru a tergiversa.Nici in acest moment nu sunt gata nici macar pina unde au contractul inca valabil.
Au o singura scuza, finantarea foarte proasta.
Numai ca de aceeasi finantare au avut parte si ceilalti constructori.
UMB-ul a terminat cu mult inaintea celorlalti.
Sa dea Domnul sa ne demonstreze Pizzarotti contrariul.

dr4qul4

Nu poți lua de referință acel contract. Si TS a lucrat acolo. Au schimbat din mers din 2 in 3 benzi. Tot in mers s-a schimbat si legea din 50 in 20% lucrări suplimentare. Nu mai vorbim de spăgi si alte lucruri care vin cu  finanțarea de la buget.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

tonică

cum sa nu se poata lua ca referinta? Ba tocmai mai ales ca asa cum scrie si panda_no 5 mai sus toti ceilalti au terminat doar ei nu. Fireste ca si statul are o mare parte din vina dar asta nu scade indirect vina constructorului. Parca si citesc in vreo doi ani ca de fapt imbecillo a vrut sa faca marea cu sarea la aciliu dar nu a avut cu cine, statul li s-a asezat de-a curmezisul. Pentru firme cu nereguli de genul acesta ori altele de tip colas, fcc pe centura constantei, imbecillo, romstrade ar trebui cel putin o reglementare legislativa prin care sa li se restrictioneze dreptul la licitatii.

dr4qul4

Ce s-a intamplat pana acum pe A3 a fost orice, numai in regula nu.
Una s-a licitat, altceva s-a platit, si cu totul altceva s-a realizat.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

mariansb

"Un popor care alege politicieni corupti, impostori, hoti, tradatori , nu este victima, ci complice." - George Orwell

alecu26

intradevar...nu se pot lua ca referinta alte contracte. A3 la pizzarotir a fost fidic rosu...normal ca se legau de orice rahat si cereau bani in plus si timp suplimentar si bani in plus pentru acest timp suplimentar. Dovada ca au avut dreptate...e ca au si castigat bani frumosi in instanta.

Aici situatia e diferite. E design&build...cu conditii mult mai dure si toata responsabilitatea la constructor. Inca nu stiu pe cine vor avea proiectant, dar oricum e un semn de intrebare fiind la primul contract de tipul asta.

Foarte sigur e ca greu va fi sa se respecte termenele de 4+18. Doar uitativa la ce s-a intamplat pana acum pe lotul 3+4.

Lotul 1 are multe multe poduri imprastiate peste tot. Are mult de lucru si interferenta cu actuala A1. Nu e un lot usor. Oricum eu dau sanse sub 50% sa termine ceva, cat de cat inainte de sfarsitul lui 2016. Poate pe ici pe colo cate o jumate de tronson...dar nu sunt foarte multe loturi sau intersectii cu DN sa fie facilitata o deschidere foarte usoara pe sub tronsoane.

Si Porr, daca ne uitam la declaratiile si planurile din vara sunt deja in urma cu cateva luni.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

ovideatza

http://m.zf.ro/eveniment/autostrada-sebes-turda-pierde-o-parte-din-banii-pos-t-si-va-fi-finantata-din-exercitiul-2014-2020-13473536


Se pare ca a inceput sa apara cate un element de acest gen, pentru a pregati terenul. Treaba cu "fazarea" cam dispare, si se finanteaza din exercitiul viitor. Inseamna ca pierdem sigur bani din exercitiul trecut.

Macar sa invatam ceva si sa avem proiecte pt 120-140% din bani, sa nu ne prinda 2022-2023 in acelasi hal.

AkaManah

Deja intrevad un parcurs sinistru si o finalizare incerta! Acum imi vine sa injur in neant!

frunzaverde

Quote from: ovideatza on October 28, 2014, 10:03:53 AM
http://m.zf.ro/eveniment/autostrada-sebes-turda-pierde-o-parte-din-banii-pos-t-si-va-fi-finantata-din-exercitiul-2014-2020-13473536


Se pare ca a inceput sa apara cate un element de acest gen, pentru a pregati terenul. Treaba cu "fazarea" cam dispare, si se finanteaza din exercitiul viitor. Inseamna ca pierdem sigur bani din exercitiul trecut.

Macar sa invatam ceva si sa avem proiecte pt 120-140% din bani, sa nu ne prinda 2022-2023 in acelasi hal.

Stai asa, ca nu inteleg - articolul spune clar ca se fazeaza. Adica ca proiectul va fi partial fianntat (ce se va face in 2014 si 2015) din banii din exercitiul curent, restul din exercitiul viitor.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

horatiu.cosma

Notiunea "ce se va face" e destul de dificil de cuantificat. UE a spus clar ca ei dau banii pe un tot unitar, finalizat, nu pe o decopertare aici, un podet dincolo...Ce incearca guvernul e sa imparta un tronson in cat mai multe bucatele, si sa finalizeze integral din aceste bucatele, si poate poate primim banii pe ele.

alecu26

Si ce misto va fi in primii 1-2 ani din exercitiul viitor: Guvernatii se vor lauda cu procente exceptionale de absorbtie, uitand de fapt ca sunt bani din trecut.

O idee ar fi sa se mareasca avansul. Nu stiu daca ar fi posibil o lege privind avansul doar pe proiecte europene. Un 30% avans ajuta pe toata lumea (consturctorul...ca nu se mai poate plange de lipsa de bani si avand si bani chiar va lucra, beneficiarul....macar asta e sigur ca sunt platiti si decontati plus ca beneficiarul posibil sa primeasca un pret chiar cu 1% mai mic, doar din cauza asta...un avans mai mare).

Ar mai ajuta si la seclectia firmelor: un avans mare cu o garantie corespunzatoare, nu poate fi dat decat catre o firma sarioasa cu banci in spate.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

ovideatza

Avansul e la latitudinea beneficiarului, cum negociaza cu constructorul. Avans de 30% nu e de nevazut, si se deconteaza. Pana la urma este riscul beneficiarului, nu a AmPos.

alecu26

eu stiu ca e reglementat prin lege. Inclusiv recuperarea lui. Inainte era chiar mai nasol, din cauza unei legi stupide prinvind cheltuielile bugetare de pe un an pe altul. Si se dadea avans la inceputul fiecarui an, pentru lucrarile din acel an, si pana la sfarsitul anului trebuia recuperat.

Cum a spus un expert FIDIC, sistemul legislativ din Romania reprezinta "bear traps" pentru constructorii tocmai veniti pe piata si nu intelege de ce cineva ar licita aici cand exista zeci de locuri in lume cu marje de profit asemanatoare sau mai mari dar mai sigure dpdpv al surprizelor legislative. Noi avem o lege pentru orice, care de obicei de impiedica sa faci ceva, asa cum se face normal in toata lumea.

PS: nenea asta e un tip care 40 de ani a lucrat doar FIDIC in toata lumea.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).