Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Cetatean

Nu știu ce stadiu fizic au acum, dar dacă la anul în martie nu ajung la 70-75%, nu exista practic nici o șansă să termine.
Foarte mult de lucru la structuri, am observat ca durata de execuție a unui pod este între 12 și 36 de luni. De la sapatura la asfalt, bineînțeles în funcție și de dimensiuni.
Salba aia de podețe, ohoho, cât mai au și acolo.
Când o sa vedem minim câte o echipa de fierari la fiecare structura și 100 de camioane plus alte 50 de utilaje de terasamente, ceea ce ar reprezenta normalitate, atunci poate ar fi ceva șanse.
Dar când progresul fizic e de 1-2 procente pe luna... N-are rost.
Stiu ca sunt multe probleme, dar nu înțeleg de ce la nici un contract, nimeni din companie nu pune accent pe termenele de executie asumate.
E clar de la o posta ca nu au avut și nu vor avea niciodată o mobilizare ok.

voicul

Ca sa ceri termene ca in contract trebuie si sa respecti tu (CNAIR adica) contractul.

Exemplu: daca tu dai o groapa de gunoi la AB S, care in hartiile din 2014 e teren bun de facut bretea, si in 2019 septembrie inca nu e clar cum rezolvi situatia acolo ... ce sa faca constructorul ca sa respecte temenul acolo?

Cazuri ca asta ... multe. CNAIR inchide ochii, constructorul trage de timp, toata lumea se uita la show de la TV ... deci cam asa e.

Cetatean

Din punctul meu de vedere? Cum se face la orice lucrare privata.
Simplu, faci un adițional, plătești din bugetul companiei și rezolvi problema într-un an. Ai greșit, îți asumi, plătești.
Pe viitor ai grija sa nu mai 'scapi din vedere detalii importante' gen gropi de gunoi, deal cu lilieci, cimitire etc.
Eventual și penalizeze vreo 10 funcționari delasatori din neglijenta cărora s-a ajuns aici.
Soluții sunt, dar nu vrem sa învățăm, sa ne adaptam și sa evoluam...

paulmare

alinc multumim
la minutul 20 foreza aia tot acolo, cu 2 armaturi langa, 20 20 e deja a bridge too far daca nu se intampla o minune

elphax

Teoretic, daca s-ar imparti tot lotul in bucatele de 100-200 de metri, cu 3-4 exceptii la podurile/pasajele mari  - s-ar putea finaliza fiecare bucatica in 2 luni. Si cele 3-4 exceptii in 5-6 luni. Deci cu o mobilizare serioasa de utilaje ar termina pana in primavara. Asta daca ar fi chinezi poate ...

tonică

in fapt, asa cum observau de pe teren cativa membri mai zilele trecute, pe santier sunt doar cei cu incarcarea, de la Marcu. Dar vazand privelistea pe intreg lotul ne dam seama ca e schiloada rau implicarea, sunt doar cateva puncte in care se lucreaza cu mai multe utilaje. Doar punand la socoteala acest ritm, nici prin vara urmatoare nu vor fi gata cu terasamentul. Sunt din pacate doua trei puncte la podete unde sunt in urma rau si doar un om cu câlţi in cap ar putea crede ca anul acesta acest lot ar putea fi terminat.
Dealtfel e caz de psihologie cum inca in 2019, cu tehnologia actuala, cu un forum intreg care aduce zilnic imagine reala foto si video de pe santiere, mai poti aparea la tv senin si umpland ecranul cu promisiuni fanteziste si mincinoase precum fac cei din guvern. O singura filmare a lui Alin ar fi motiv indeajuns pentru orice alt ziarist cat sa-si formuleze intrebarile acuzatoare, la subiect si nicidecum sa preia "mot-a-mot" imbecilitatile oricarui ministru.

Cristian 74

Fără să fac alte comentarii, am numărat pe filmarea lui Alin 196 de utilaje mari pe lotul 2 (camioane, excavatoare, buldozere, compactoare etc.). Nu am numărat și mașinile mici, dubițe sau cele care transportă materiale și oameni. Nu îmi permit să avansez termene pentru că nu mă pricep destul și lucrurile se pot schimba de la o lună la alta.

adrian sibiu

Cucul poate sa ceara si lui mătușa Tamara voie să stea cu cortul pe autostrada pana zboară porcii . Pizarii si tzaziki nici gand sa termine nici in decembrie 2020 apăi in decembrie 2019 asa cum minte cucul cu nerusinare prin toate mijloacele.

ivladbogdan

Dupa parerea mea, realist vorbind, undeva prin toamna lui 2021 vom avea tot A10 gata, la ritmul actual de lucru.
Asta cu "anul acesta este gata" nu cred ca o mai musca decat aceia care cred tot ce debiteaza cucul si marii antreprenori cu pizza si ouzo.

cristi5

La ritmul de acum pe ST1, e posibil chiar orice. 20 20, 2021, 22, 23... cu reziliere, fara reziliere etc.

Aktor si Pizzarotti sunt cu atat mai penibili cu cat exista doua loturi asemanatoare mai la nord care sunt gata demult..

user201

#15730
Am văzut și eu filmările de pe cele 2 loturi și la lotul 1, mai puțin nodul A10 - A1, ar trebui să fie gata întreg lotul cam într-un an. Legat de lotul 2, mie îmi par foarte întârziați și la structurile mari și la terasamente unde tot apar noi bazine, deci nu sunt deloc convins de Decembrie 2020 ca și deschidere.

avumit

Anul trecut, am gasit o prognoza financiara in care abele loturi era gata in 2021. Era a lor, a celor de la drumuri. Eu presimt ca atat statul cat si cele 2 firme sunt in cardasie. Unii se fac ca lucreaza, altii se fac ca ii platesc. Nu stim nici cum arata contractele pentru a vedea cum se sifoneaza banii europeni. Prin 2022 vor fi gata loturile.

voicul

Sa fim realisti totusi: chiar si in rimtul actual 2021 este mai mult decat fezabil, dar sa mentina amorteala asta.
Pentru 20 20 sunt sanse mari de niste cioturi/sectiuni, daca sunt date in folosinta de CNAIR.

In rest perfect valabil: unii se fac ca muncesc, altii se fac ca platesc.

alecu26

La Aktor nu stiu care e situatia...dar la Puțarotti (cu ajutorul telefonului le-am gasit si la astia poreclă ca la imbecillio)...sunt 2 zone in care pare ca inca e nevoie de expropieri. Nu ca nu ar fi usor rezolvabile acele doua zone. Deci...au toate cartile sa joace cum vor. Ei stsu in santier pe multi bani acum...bani care vor fi castigat din revendicari. Cireasa de pe tort va fi sa le si rezilieze contractul. Sa castige si de acolo si sa nu stea sa rezolve problemele de pe perioada de garantie.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Marius

Unde ar fi nevoie de cele doua expropieri? Probabil la Sebes langa benzinarie si la Alba Iulia, la accesul in nodul sud presupun.