Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 19 Guests are viewing this topic.

teoneo

#15660
^
M-am uitat pe pozele în care am fotografiat parapeți de pe A3, loturile Geiger și Strabag.
Am ales să nu pun pozele ca de obicei. E suficient link-ul către ele. Cred că e ok așa, pentru ca să nu încarc topicul A10 cu poze de pe A3.

GEIGER - Parapetul median:
A3-Geiger-PrpMed-1,
A3-Geiger-PrpMed-2,
A3-Geiger-PrpMed-3

GEIGER - Parapetul lateral:
A3-Geiger-PrpLat-1
A3-Geiger-PrpLat-2

Puteți vedea toate pozele de-atunci, de pe lot Geiger, începând cu postarea aceasta (<--click)

--

STRABAG - Parapeți.
Din câte am observat, privind din nou pozele, la parapeții simpli, prinși doar unul pe sâlpișor, apare un element pe post de amortizor, dar pare a fi mai degrabă un distanțor. Unde avem rambleu înalt apar și amortizoarele (de regulă acolo unde sunt câte doi parapeți prinși pe un "stâlp" înclinat, nu-i știu denumirea, sorry, n-am căutat).

STRABAG - Parapeți pe bretele.
Pe bretelele de acces, cu cât ești mai departe de intrarea pe autostradă, nu sunt amortizori/distanțori:

A3-Strabag-PrpBrt-1,
A3-Strabag-PrpBrt-2,
A3-Strabag-PrpBrt-3

Odată cu înălțarea bretelei dată de rambleu, apar și amortizorii de parapet:
A3-Strabag-PrpBrt-4,
A3-Strabag-PrpBrt-5

STRABAG - Parapeți mediani:
"Amortizorul"-distanțor (profil U) de la parapetele median:

A3-Strabag-PrpMed-1,
A3-Strabag-PrpMed-2,
A3-Strabag-PrpMed-3,
A3-Strabag-PrpMed-4,
A3-Strabag-PrpMed-5.

STRABAG - Parapeți laterali:
Parapetul lateral are amortizoare bune pe zone unde avem rambleu (foarte) înalt:

A3-Strabag-PrpLat-1,
A3-Strabag-PrpLat-2,
A3-Strabag-PrpLat-3

În zona Sânpaulului, în schimb, revenim la tipul "distanțor":
A3-Strabag-PrpLat-3

Puteți vedea toate pozele de-atunci, de pe lot Strabag, începând cu postarea aceasta (<--click)

PS.
Rămâne de stabilit ce-or fi: amoritizor, ... (a)mortizor, mortizor (care contribuie la "mortizare"), distanțor, element de decor sau variațiuni pe temă.


teoneo

^^^
Din ce am observat până acum la tipul de parapeți care s-au montat pe capătul lotului Astaldi/Max-Boegl de pe A3, de la nod Iernut, pe acest lot nu vor fi amortizori la parapeți (cel puțin acolo unde nu este rambleu):

ASTALDI - Parapetul median:
A3-Astaldi-PrpMed-1
A3-Astaldi-PrpMed-2

ASTALDI - Parapetul lateral:
Nu se vede prea bine dar, orientându-ne după poziția umbrei, se poate deduce cu nu avem montat amortizor nici pentru parapetul lateral, ca și la Geiger. Se poate observa acest lucru și în poza anterioară.
A3-Astaldi-PrpLat-1

[Preluare din această postare]

ddfab

ceva informatii din interior, pe L2? de vreo 2 zile, intre santimbru si oiejdea au "inghetat". nici o miscare. nici la devierea dn1 de la oiejdea nu au mai facut nimic. dupa cum au inceput cu balastul stabilizat, ziceai ca termina in 2-3 zile...

Drive_140

Fără filmari lui AlinC topic poate fi închis :)

SB76UFO

^Gresit. Filmarile sunt ok, poate un pic prea dese fata de miscarea din teren, dar filmarile aeriene, nu o sa surprinda niciodata detaliile unui infanterist.
In plus daca nu prea mai este nimic nou sub soare, de ce sa "arda gazul" de pomana AlinC.
"Prostia este eternă și invincibilă"

AlinC

#15666
https://ziarulunirea.ro/autostrada-a10-sebes-turda-cnair-obligata-de-instanta-sa-plateasca-daune-de-85-000-de-euro-pentru-o-familie-din-oarda-de-jos-588018/

Casa nu e in  imagine. E in stanga viaductului.

Un articol de acum 2 zile preluat din editia tiparita a ziarului.

alecu26

#15667
Da, din pacate CNAIR nu prea poate rezolva aceste probleme in mod direct nici daca ar vrea. Ar fi calariti imediat de Curtea de Conturi. Bine ca sunt relative putine si nu blocheaza constructia de autostrazi.

In alta ordine de idei, stie cineva daca la Aktor si sau Pizzarotii mai sunt probleme cu expropierile?

Pare ca stau nepermis de lejer si lucreaza mult prea incet...fara sa aiba ceva la mana.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

AlinC

Nu se lucreaza mare lucru pe ST 1 si 2. Cei de la Aktor nu aveau bani nici de motorina. Din sursele mele acum le-a fost semnat un certificat pentru 13 milioane de lei. Oricum e infima suma. Dincolo de problemele pe care le are statul roman prin CNAIR, indiscutabil ca sunt neserioase si cele 2 firme. Au primit un avans de 20%. Plus ca ar fi trebuit sa aiba asigurata o finantare proprie sau prin linii de credit pentru a acoperi o marja de cel putin 20% dintre stadiul fizic si cel financiar.

Cunosc pe cineva care deruleaza un proiect pe fonduri europene de 1,5 milioane de euro + TVA (adica 1.785.000 de euro) tot o constructie (un mic hotel), iar primul lucru pe care l-a facut inainte sa semnez ordinul de incepere a lucrarilor a fost sa isi asigure o finantare de 2 milioane de lei  (linie de credit de circa 400.000 de euro).

La Pizzarotti si Aktor Romania e o situatie de subfinantare cronica, ca sa nu spun bataie de joc.  De lege ferenda, o viitoare reglementare in ce priveste licitatiile publice pentru constructia unor obiective mari de infrastructura ar trebui sa prevada conditii de eligibilitate foarte dure legate de finantarea lucrarilor.

vancouver

^ orice reglementare in plus duce la excluderea de firme, adica raman mai putine in cursa, deci aproape sigur se ajunge la un pret mai mare. Posibil si MULT mai mare.

Nu ar fi de o mie de ori mai simplu ca statul sa plateasca repede facturile? De ce la 90 de zile + intarzieri, ca deh, e Romanica... Ce ar fi sa plateasca ca in Germania la 30 de zile (maxim legal) sau in unele cazuri cf. prevederilor contractuale se fac plati si la 10-14 zile. Sau macar ca in Franta la 45 de zile = uzual sau 60 de zile in alta varianta la contractele mari.

In definitiv orice linie de finantare reprezinta atat un risc, cat si niste bani aruncati de pomana pe dobanzi bancare. Ori noi ce facem, construim drumuri sau facem sa duduie bancile.?

Nu contest slaba prestatie a Aktor si Pizzaroti si nu contest ca altii se descurca mai bine in aceleasi conditii, dar ce-ar fi ca statul sa nu mai fie o piedica in calea constructiei de autostrazi?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Bulwyn

Chapeau Vancouver. Daca statul devine serios si firmele vot trebui sa fie mai serioase si nu vor mai fi problemele de care spune AlinC.

paulmare

#15671
^ daca ar fi un "partener serios", un constructor cu un contract de 100 de milioane de exemplu se poate duce la banca si garanteaza cu el un contract de factoring
si teoretic fiind cnair serios, cu facturi acceptate, fara storno, fara intarzieri de plata, - poti primi niste bani in aceeasi zi in care emiti factura

Insa daca ai riscul asta ca sa iti fie reziliat contractul asa din pixul ministrului sau sa nu ti se recunoasca o factura sau mai stiu eu ce -
sa primesti o factura de penalitati care sa compenseze o factura de a ta si sa nu mai incasezi nimic
sau sa ai o linie de factoring pe un an si sa ti se predea amplasamentul peste doi ani
sau sa licitezi un pret si din diverse motive sa lucrezi in pierdere gen umb pe ld4 licitat optimist, sau costurile fixe intinse pe 4 ani in loc de 1.5 ani cat ar fi fost executia din motive care nu sunt exclusiv vina constructorului ci tin de expropiere avize autorizatii etc - cand lucrezi in pierdere aia 85% de exemplu care ti i-ar da banca pe factoring nu te prea ajuta 

adica un "partener serios" ar ajuta foarte mult firmele de constructii sa fie bancabile

florin74

Marcu baga combustibil de la Lukoil ieșirea Aiud spre Teiuș. Bincona cred ca de luni nu mai prestează. Eu cred ca Aktor ăștia 13 mil sunt numai la terasamente. Ceea ce înseamnă vreo3-4% din cât au la acest capitol. Grinzile și ce lucrează Retter la structuri nu cred sa fie facturat nimic. Se așteaptă încheierea unui act adițional sau convenție între cele 3 părți implicate, astfel încât Retter sa factureze către Cnair. Pe surse se pare ca Retter a reluat producția de grinzi. Aktor tot îmi apare cu vreo 25 mil lei facturi neîncasate DN18 și A10 de la sfârșitul anului trecut. Partener serios Cnair, nu gluma.

alecu26

#15673
Perioadele de plata...inclusiv obiceiurile de plata si momentul realist asteptat pt plata sunt luate in calcul la licitatie de orice contractor serios. Noroc ca acum dobânzile sunt fantastic de jos...si nu sunt costuri mari cu finantarea.
Si da...facturile s-ar putea plati mai repede...oricum nu depind de vreun circuit european al platilor. Ca se poate plati mai repede a fost dovedit in multe cazuri...dar nu multi au parte de acest tratament.
Pizzarotti si Aktor au parte de subfinantare cronica ca asa vor ei. La o firma asa mare nu e acceptabil sa suferi din lipsa de cash flow. Din pacate...practica curenta la multe firme e ca avansul pleaca la firma mama...si dupa aia sucursula din Romania sa se descurce de la o factura la alta...iar subcontravtorii platiti prin rotatie sau cand ai neaparata nevoie de ei.
Majoritatea daca nu e un furnizor critic...gen beton...armatura...etc...incearca sa il fenteze.
ÎNSA...pe un proiect in pierdere de ce lucrezi mai mult de aia te afunzi si mai rau in gaura.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Granata06

#15674
Lot II km 40.  Zona dintre Sancrai si Ciumbrud si podul peste Mures.

Culeea pasajului peste autostrada


In spatele culeei


Vedere in lungul aliniamentului spre Sancrai


Cealalta culee


Spre podul peste Mures


Culeea podului peste Mures, dinspre dj




Foreza care isi face veacul de vreo 2 luni pe-a colo. Mai au de lucru la pilotii ce sustin pilele dinspre dj


Pilele din Mures dinspre Aiud


Inaltarea terasamentului cu utilajele lui Marcu in actiune.


Din ce se vede de la distanta....liniste si pace.