Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

pbh

#15180
Este clar ca firele nu sunt sub tensiune si oamenii cu pizza pot lucra la pila de sub ele, dar am si eu o intrebare.
Unde muta firele ca stalp/stalpi noi si fundatiile aferente "nu estem"?
Sa nu fie faza 1 la Electrica gen "veni-vidi-...". Am analizat problema si ne intoarcem noi mai incolo pentru "vici"

Sunt utilaje si oameni sub firele acelea. Au venit sa "ia masuratoarea". Bine ca au inceput sa se miste.

luc

#15181
Și pentru că infanteria are rolul ei :) câteva poze de azi de la ora 15, Alba Iulia Nord:

Se lucra în zona bretelelor de pe sensul Turda - Sebeș
(GPS)

(GPS)

(GPS)


Se circula la paletă...
(GPS)


Au ridicat ceva și la structurile de la traversarea DN peste A10
(GPS)

(GPS)


Din păcate sus în zona dealului nu era activitate
(GPS)

Powered by API/PUM imgur uploader

ovicor

Surpriza mare la Alba Iulia Nord. In mod normal, pentru o relocare a LEA, pentru intrerupere cat mai scurta, se instaleaza noii stalpi, se fac cat mai multe lucrari pregatitoare inainte de intrerupere. Ori, ce vedem noi aici. Greu de crezut ca pot sta cu doua linii (Stalpii sunt dublu circuit) pana la utilizarea acelorasi stalpi pe noul amplasament. Exista si varianta cu un segment LES, cum e la retelele de MT, dar e foarte costisitor, si nici nu stim sa se fi introdus cablul in prealabil. Apoi, stalpii invecinati autostrazii, cei pe care sunt lucratori, nu se preteaza la asa ceva, sunt stalpi de sustinere ( doar sustin conductoarele pe verticala, vezi pozitia izolatoarelor) solicitarile sunt minime. Stalpii necesari la trecerea in LES vor fi foarte solicitati la tractiune, tinand cont ca vor avea conductoare doar in partile opuse autostrazii.

DoctorT

Macar lotul 1 pare sa se indrepte spre completare in 2020.  Lotul 2 poate in 2022.

horatiu.cosma

A scris AlinC în articol (Alin, poate când mai pui link-ul la articol atașezi și segmentele cele mai relevante din text) că e întrerupere 8 zile în rețea, se dau jos firele. Mă gândesc că peste 8 zile vor relua curentul pe varianta definitivă, nu? Întrebare pentru experți: există vreo variantă să se utilizeze stâlpii existenți și doar să repună firele la o înălțime mai mare, care să asigure gabaritul pentru autostradă? Sau e nevoie de stâlpi complet noi?

ovicor

#15185
Ar fi fost bine ca fundatia noului amplasament sa fi fost deja instalata. Exista posibilitatea fundatiei din prefabricate si folosirea acelorasi stalpi, logica spre asta inseamna, in opt zile probabil ca se poate. Ai apelat la specialisti, nu ma consider dar am lucrat la mentenanta si lichidare avarii. Stalpii respectivi, sustinere dreapta (izolatorii perpendiculari pe sol), ar deveni "sustinere colt" (izolatorii nu vor mai fi pe verticala), deasemenea se vor modifica si unghiurile la stalpii invecinati celor doi. Concluzia : cred ca se poate, ei stiu mai bine, cred c-ai intuit bine. Pentru gabarit, se poate atasa un tronson la baza, dar trebuie mobilizare mare.
Scuze, n-am citit articolul, ieri am avut o zi nebuna, m-am limitat la vizionare!

toma

Actualii stalpi nu au inaltimea necesara, posibil sa-i suprainalte ?

AlinC

ST2 de la Santimbru pana aproape de Oiejdea. Au mai asternut balast stabilizat pe o portiune mica:


danutzu_1069

La LEA, cel mai probabil, stalpi noi mai inalti, pe acelasi amplasament. Asta daca nu este asigurat gabaritul le sub configuratia actuala.
Problema era ca nu se putea lucra sub/langa linia sub tensiune. Acum nu este, deci trebuie sa vedem actiune...

AlinC

ST1, la Alba Iulia Nord sunt pe pozitie 2 foreze:


pbh

Si se lucreaza zi si noapte... in echipe de 10 O:-)

paulmare

la Transelectrica linia 220KV Alba Iulia - Cluj (Floresti) e din 1962, nu stiu daca s-au inlocuit stalpi- nu cred ca ii folosesc pe cei de acum, si ca sa poata sa lucreze era suficient sa o scoata de sub tensiune nu trebuiau demontati conductorii, si daca e suficient gabarit sub linie sa nu trebuiasca ridicata trebuie alti izolatori si alt sistem de prindere daca e trafic sub ea in caz ca se rupe vreun conductor de la gheata sau vant
Vedem noi ce se intampla, e drona cu ochii pe ei :)

elphax

degeaba lucreaza zi si noapte ca nu au destule cofraje si betonul nu se intareste in 4 ore
mai au de facut 4 stalpi de la zero -  si abia au intrat in actiune forezele. fiecare stalp e facut in 3 etape dupa cum se vede la cei neterminati - fundatia, stalpul p-zis si partea superioara pe care se aseaza grinzile

horatiu.cosma

Nu se pune problema sa termine pilele lipsa in 8 zile  :lol:. Nelamurirea aici (cel putin pentru mine) e cum va arata linia de curent pentru 8 zile: 1. solutia definitiva care va permite finalizarea podului, sau 2. o solutie intermediara care va presupune candva in viitor alte lucrari la ea si alte blocaje la constructia podului.

danutzu_1069

Inclin sa cred ca actualii stalpi vor fi inlocuiti cu unii mai inalti sau vot mai fi inaltati cu cateva tronsoane.
Alti stâlpi in alte pozitii nu se justifica, traseul ramane neschimbat. Cred ca si distanta de siguranta fata de stalpi este ok