News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 5 Guests are viewing this topic.

paulmare

^ Cuc vorbeste si el sa se afle in treaba, fara buget, si cu restante mari peste tot,
Nu inteleg nici cum vor el cu neaga sa plateasca direct subcontractorii, pot eventual pune asta intr-o lege si la contractele noi semnate - sa faci eventual plati directe in contul subantreprenorilor, daca ai certificarea de la inginer, daca va scrie acolo ca e vizat direct subantreprenorul x care a avut si el 3 basculante din cele 80 care au lucrat la terasament ceva de genul, dar retroactiv sa te bagi intre aktor si subcontractorii lui - e o mega aberatie, si muta o gramada de birocratie de la antreprenorul mare catre consultant si cnair
Mai degraba cred ca sunt proaspete inca fazele gen Vladescu cu swietelsky-wiebe, sa ceri spaga si sa plimbi bani prin europa - nu mai merge, poate cu firme locale mici gen 3basculante srl din Alba, storci mai usor un comision ceva,

AlinC multumim pentru filmari 
Nu cred ca e cineva aici care crede ca se va deschide ceva in 6 luni, ne bucuram ca dupa doi ani in care toate au stat incremenite au reinceput sa se miste,

horatiu.cosma

^
Exista prevedere contractuala pentru plata directa a subcontractorilor de catre client. Si peste tot in lume exista la contractele FIDIC. Nu e birocratie in plus, pur si simplu cnair plateste o parte din bani la Aktor, o parte la Retter, pe baza situatiilor intermendiare de lucrari.

cmd

Babaietz, eu zic ca se termina! Voi nu ati fost atenti la tricoul baiatului care traducea pe omul de la Aktor - ia mai aruncati o privire la video nr. 2 si reevaluati-va predictiile!

drrond7

 :D Nu stiu ce sa zic... Eu cred ca e invers! Ptr. ca sub imagine scrie: "Dama de pica"
:offtopic:
Carpe Diem!

alexa_adrian2001

#15064
Quote from: AlinC on June 26, 2019, 08:03:05 PM
ST1, dealul de la Paraul Iovului:

Poate cineva sa imi explice de ce la Dealul de la Paraul Iovului, minutul 1 incolo, de ce se excaveaza asa mult in lateralul autostrazii? Din ce se vede din video nu pare a fi asa mare panta. Alt motiv inafara de a diminua sansele unei alunecari de teren nu vad.

zuma80

@Alexa_Adrian, filmarile din drona sunt foarte bune pentru o imagine de ansamblu dar realitatea este putin diferita. Personal am ramas surprins se realitatea terenului de la nodul Alba nord. Toate acolo sunt diferite, distantele sunt mai stranse pantele mai abrupte. Zona dintre DN si CF este surprinzator de denivelata sau a fost, intre timp situatia a fost modificata.
Pentru A6!

dorum

Revin cu o mare rugaminte... ma lamureste si pe mine cineva de ce este acel gol in grinda Retter la mijloc?
Si de ce nu afecteaza rezistenta acel gol?
Multam...

vancouver

#15067
Teoria e cam asa:
- forta taietoare e zero pe mijlocul grinzii (creste liniar spre ambele capete, fiind maxima in punctul in care grinda atinge reazemul). Deci pentru forta taietoare intr-adevar pe mijlocul grinzii nu trebuie nimic
- momentul de incovoiere e maxim negativ pe mijlocul grinzii (este o curba de gradul 2, cu zero sau un maxim pozitiv pe mijlocul reazemului si maxim negativ pe mijlocul grinzii).

Grafic, T=taietoarea si M=momentul, prima diagrama arata ca incarcarea este liniara.


Daca momentul pe mijloc e maxim negativ rezulta ca grinda trebuie armata cel mai puternic pe mijloc in partea de JOS. Acolo vedem o placa metalica cu rol de armatura.

Daca e bine sau nu, nu pot sa spun. Nu am mai intalnit asa ceva si nu inteleg nici eu rolul gaurii. Pot specula ca posibil acolo betonul s-ar fi fisurat si atunci putea sa arate urat grinda, desi fisuri pana la anumite dimensiuni nu afecteaza rezistenta, doar arata ca armatura lucreaza (otelul are niste paliere de intindere elastica si resp. un palier de curgere, si abia apoi, la eforturi mult mai mari chiar se rupe, deci faptul ca apar fisuri mici nu inseamna ca grinda cedeaza imediat). Ori ca sa nu existe discutii ale celor neavizati legate de aceste fisuri admisibile, s-a optat pentru eliminarea completa a betonului in zona aia. Dar repet, e doar o speculatie.

PS. Toate graficele de mai sus nu includ actiunea unui seism, la seism apar cu totul alte forte, care partial intorc valorile si de aici apare necesitatea unei armari mult mai uniforme in zonele seismice, adica nu pun numai armatura jos pe mijlocul grinzii si sus pe reazem, ci se pune si sus si jos peste tot. Ideea e ca seismul complica mult discutia, ce am prezentat mai sus e teoria de baza, statica.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

TibiV

Quote from: vancouver on June 28, 2019, 07:49:57 PM
momentul de incovoiere e maxim negativ pe mijlocul grinzii (este o curba de gradul 2, cu zero sau un maxim pozitiv pe mijlocul reazemului si maxim negativ pe mijlocul grinzii).
Am facut multi ani de rezistenta, dar asta cu maximul pozitiv pe mijlocul reazemului nu mi-o amintesc....
Nici in diagrame nu arata asa....
Vorbim despre grinzi simplu rezemate, nu incastrate.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

^^ da, asa e, e pozitiv doar daca e incastrata, dar hai sa nu deviem prea mult. E un amanunt care nu are legatura cu intrebare legata de lipsa betonului in mijlocul grinzilor Retter.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

florin74

#15070

bogdanstancu

Permiteti-mi va rog o umila parere de inginer...teoria pe care a expus-o vancouver cu privire la forma diagramelor de moment incovoietor si forta taietoare pentru o grinda simplu rezemata este corecta.
"Gaura" din mijlocul deschiderii grinzii este, dupa parerea mea, rezultata in urma faptului ca grinda este compusa, de fapt, din doua grinzi imbinate in zona mediana. Asta a rezultata din necesitatea reducerii gabaritului de transport :)....sper sa nu mi se stearga si postarea asta :))

udar

#15072
Asa au fost imbinate ...

Daniel_I

#15073
Lotul 1 zona Oarda. Acum doua zile ii certam ca tin utilajele parcate cu lunile si nu asfalteaza.
Dupa 2 zile au inceput sa faca cateva sute de metrii dintr-un sens. Sper sa nu se opreasca, au kilometri intregi de terasament ridicat care se poate asfalta in lunile urmatoare.


On The Road

cfdp

si totusi grinda este incastrata in zidul de garda. daca este o structura nedeterminata ?  , cu incastrari imperfecte si o sectiune in ax care accentuaeaza  sau modeleaza o articulatie --golul daer cu Mcapabil--- oricum redus fata de cel din diagrama de mai sus. Oricum jos palaria pentru  proiectant care s-a mai spus pe forum a iesit din zona de confort. Podurile sunt denumite totusi : opere de arta.