Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

carutasul

Singurul motiv de optimism ar fi că Aktor încă speră.  În teorie, cu un subcontractor capabil lotul e cred totuși "terminabil" la anul. Dar mă tem că sunt într-un stadiu de autoamăgire, ceva e putred în procesul ăsta de subcontractare, ori și-au fixat obiective irealizabile ( un anumit preț, un anumit termen de nerespectat) ori persoanele care se ocupă de asta sunt incapabile ori.....  Nu am informații din interior, mă bazez doar pe ce văd.

florin74

#13246
Problemele sunt urmatoare
1. Pierdere e 17 mil de euro ca urmare a insolventei EUROCONSTRUCT, Sanse reale sa recupereze maxim 2-3 mil euro. In aceste conditii, eu cred ca le cam iese cu minus, in ciuda optimizarilor facute. Sau undeva la limita.
2. Conflict la nivel de grup (ElAktor) intre actionarii majoritari privind strategia de viitor. Din pacate vestile sunt proaste, a castigat persoana care sustine orientarea catre zona de energii regenerabile, in detrimentul persoanei care sustinea zona de infrastructuri, concesiuni, gestiune deseuri (vechiul Aktor) Deci perspectiva nu pare favorabila, avand in vedere si punctul 1 si pierderile la nivel de grup in ultimii 5 ani (peste 350 mil euro)
3. Dezorganizarea de la sucursula romania

Stefan01

@yetiman

Sa presupunem ca nu se reziliaza si impartim L2 in doua parti: Alba Iulia Nord - Teius si Teius - Aiud. In opinia mea, zona Teius-Aiud va fi ultima portiune finalizata. Avem trei motive mari si late:

1. Trecerea peste CF 200A si CF 300, plus relocari LEA IT (inalta tensiune)
2. Nenumaratele portiuni intre Teius si Radesti cu panza freatica ridicata.
3. Amplasarea nodului Teius as incadra-o in zona Alba Iulia Nord - Teius. Este chiar inainte de trecerea peste Cf 200A si CF 300, pe sensul Sebes - Turda.

yetiman

Nu trebuie sa-mi explici.  :D
Vad si eu cum se lucreaza. Sau mai bine zis, cum nu se lucreaza.  >:(

Doar ca recunosc sincer, ca pe mine doar Aiud-Teius ma intereseaza mai mult (acolo m-as da jos, venind de la Turda, cel putin 1-2 ori/saptamana). Si as scapa de trecerea prin Aiud si prin Teius, care sunt mari mancatoare de timp si nervi)
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

adiarc

nu stiu ce mai tot sperati cu Aktor.Eu nu cred sub nici o forma ca vor duce pana la capat un contract cu pierderi mari. E timp pierdut cu speratul acesta cu 2021....pt ca pe lângă pierderile evidente se adauga cele datorate stilului de lucru......de ex terasamente ajunse sus care nu vor fii protejate pe perioada iernii si la primavara pt refacerea lor - altii bani,alta distractie.

A10 lotul 2 - minim 3-4 ani finalizarea.E o realitate.Obisnuiti-va cu ea.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

horatiu.cosma

Poate se inteleg cu MT si CNAIR sa o mai lalaie putin pana termina Alba Nord-Teius, ca acolo sunt mai avansati. Doar asa ne-am putea bucura cum se cuvine ca ramanem cu o gaura care presupune traversarea si a Teiusului si a Aiudului  :lol:. Desi mici sanse sa se intample asa, cel mai probabil subcontractorul pe structuri va rezilia cu Aktor in perioada urmatoare.

ddfab

in alta ordine de idei, ieri au ajuns cu asfaltarea din nou in spatele Albalact, zona Oiejdea, probabil pe celalalt sens... nu stiu cat de mult au reusit sa asfalteze spre Teius.












azi, de dimineata au reluat. in zona era si o freza, care chiar freza ceva... habar nu am ce .





poate se indura vreo drona sa ne arate ceva imagini din zona... :)

StefanCelMare

Orice va fi, lotul 2 devine o durere de cap.
Dacă decid să nu rezilieze, o să ne tot uităm la ritmul lor lent, și o să ne tot temem că dau chix și am pierdut vremea cu ei.
Dacă decid să rezilieze, începe iar distracția re-licitării, care este o durere de cap la fel de mare în România (nu se știe când se vor mai relua lucrările, cu ce constructor, dacă nu cumva după chinurile seculare ale licitării găsim alt Aktor...).

vancouver

Daca lui Aktor i se permite sa o lalaie in halul asta, atunci si altii vor face la fel. Egal ca asa, cu lalaiala poate termina in 2021 si cu relicitare poate abia 2023. E vorba si de statuat un exemplu. NU MERGE ASA.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

AkaManah

Devierea de la Alba Iulia Nord e gata. Asfaltata si trasata. Ma gandesc ca intr-o zi , doua ii dau drumul.

Stefan01


pasadia

Quote from: pasadia on November 13, 2018, 02:26:05 PM
Eu i-am vazut facandu-si de lucu in dealul Turda, pe partea vestica, cand cobori spre Aiud. Deci ceva mai la nord de alunecarea de anul trecut.
Poze de ieri, ora 14, exact in zona in care se inchide B1 dupa urcarea dinspre Turda spre Aiud.

Prilej cu care ar trebui sa fac un rant mic si la adresa acestei idiotenii de a inchide B1, obligand tirurile sa "cedeze" prioritatea. Ma intreb daca celor de la PORR nu le e rusine ca ajung sa fie obligati sa faca asa ceva.


vancouver

@pasadia, sa nu exageram, si in Franta am vazut in general asa. De ex. pe diverse urcari de pe A4 intre Metz si Paris. Atat ii duce capul. Chiar si in Germania ici colo banda 1 se retrage in 2, desi, evident de regula e invers, banda de viteza dispare. Cata vreme circulatia este lejera nu o sa avem probleme. In Ungaria pe M1 avem mai multe astfel de situatii si uneori traficul este puternic, spre limita de ambuteiere, si totusi nu am auzit de probleme. Parerea mea, hai sa ne ocupam de altele, mai grele.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

pasadia

De acord ca nu e trafic, aici pe autostrada, dar aceeasi practic e intalnita si pe (unele) DN-uri, acolo unde chiar e trafic. Ba chiar pe DN-uri aveam impresia ca s-au desteptat si au introdus ca standard "disparitia" B2, nu a B1 asa cum era inainte. Tocmai de asta mi se pare aiurea ca adopta metoda gresita pe tronsoanele noi de A.
Si cred ca trebuie mentionata si reglementata situatia daca vrem sa avem "educatie". Asa, chiar si cu traficul redus, tot vom avea situatii gresite si periculoase (ieri de exemple, pe mica urcare de pe A1 dinspre Sebes spre Cunta, acolo unde se fac 3 benzi, aveam situatia in care tir-ul a ramas in B2 undeva la 80km/h si o duba il depasea pe B3 cu 110. B1 in timpul asta (adica fosta banda de urgenta) era goala.

Daca B1 era trasata corect si continuu, tirul era la locul lui, dubita depasea pe B2, si B3 ramanea pentru cei care circulau in 130km/h.... Nu zic, situatia nu s-a dovedit periculoasa, dar e intalnita frecvent acolo.

vancouver

Pe DN e mult mai periculos, acolo daca te trezesti cu TIR-ul in fata nu poti sa eviti decat pe contrasens, unde vin alte masini in viteza. Deci nasol rau.

Situatia de pe A nu se compara. In primul rand pe DN acele reduceri B1 in B2 sunt din scurt-scurt. Aici sunt semnalizate cu mult mai devreme. In plus aici mai e o banda in plus, iar banda de urcare a camioanelor NU DISPARE SI FIZIC, in caz extrem mai pot continua cativa metri pe banda de urgenta. ASTA E MAREA DIFERENTA. Nu e nevoie sa traga de volan disperati ca intra in sant. Si atunci cu manevre mai smooth totul se prezinta altfel.

Sunt de acord cu tine ca nu e bine, am comentat pe larg despre asta pe A3 la Moara Vlasiei, erau atunci unii care sustineau ca e chiar bine cu e acolo. Deci departe de mine sa incurajez aceasta retragere de pe 1 pe 2 in loc de 3 spre 2.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.