Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

carutasul

aici nu știu, am presupus că sunt de bună credință. Oricum, dacă ar fi să votez tot reziliere aș vota :)

prd.marius

Quote from: AlinC on October 10, 2018, 08:27:24 PM
Nu se prea misca mare lucru pe ST2. Mai lucreaza la terasamente, dar e 0 activitate la structuri. Am auzit ca maine ar avea o intalnire sefii de la Aktor Romania.

Multumim AlinC pentru filmare.  :cheers:
Din pacate nu prea ai ce vedea in termeni de avans in teren. Chiar pare ca-si bate joc de noi toti, Aktor.
Speram, poate rezolva ceva intalnirea sefilor..

Bulwyn

Doar o intrebare, nu se poate ca API sa ceara o pozitie oficiala a constructorului/Aktor? Eventual chiar direct de la greci?

Eurocopter

^Luam in calcul asta.

Noi am avut o intalnire in august cu Aktor pe ST2 si ce pot sa va spun e ca atunci se schimbase recent managerul de proiect. In 2 luni de zile nu se pot face minuni avand in vedere ca in semestrul 1 2018 contractul era in moarte clinica datorita retragerii Euroconstruct. Desi de atunci s-a avansat la terasamente, ar fi trebuit totusi sa vedem ceva activitate macar la 1-2 structuri principale. In prezent avand in vedere ritmul actual al licitatiilor si al desemnarii constuctorilor, estimam ca printr-o reziliere se impinge finalizarea lotului spre sfarsit de 2023 (12 luni evaluare lucrari executate + pregatire caiet de sarcini, 12-18 luni licitatie + contestatii/desemnare constructor, 24-30luni executie).

Consensul general ar fi ca nu ne putem asuma o pozitie in vederea rezilierii, pentru simplul fapt ca daca la primavara Aktor gaseste resurse sa reia lucrul la structuri, orizontul de finalizare ramane 24-30 luni din acest moment (progres 2% lunar). În consecinta chiar si cu Aktor in agonie dar care reia lucrarile la structuri la modul serios cel tarziu in aprilie 2019, este posibila finalizarea in decembrie 2020/iunie 2021, fata de decembrie 2023 in scenariul rezilierii.

Evident ca daca pana in iunie 2019 Aktor nu reia intr-un ritm sustinut lucrarile la structuri, discutam exclusiv de optiunea rezilierii.

TibiV

Am auzit de cetateni care locuiesc intr-o garsoniera la care au restante de peste 1 an la intretinere, dar se plimba cu Porche...
Cam asa mi s-a parut si imaginea asta...
Dar poate nu interpretez eu corect imaginea/filmarea.

Eu aici vad ca Aktor, rupt in fund si cu structurile la pamant (ma rog, doar un pic iesite din pamant) s-a apucat sa puna "vegetalul" pe taluz...
Chiar era o "urgenta zero" !... :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

E ok ce fac: asfalt, vegetal, rigole la baza taluzului. Protejeaza terasamentul peste iarna, nu ca si Pizzarotti :).

Europiu

Eurocopter: Mie personal mi se pare absolut OK pozitia.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

carutasul

Da, după cum ziceam e o dilemă grea.  Dacă găsește un subcontractor în aprilie se poate salva contractul, dar dacă nu găsește se cheamă că am pierdut un an degeaba, timp în care se putea face o licitație nouă. Depinde de unde vine nemulțumirea celor care lucrează acum, de la ce s-a lucrat în ultimele luni sau Euroconstruct i-a lăsat cu găuri din urmă, caz în care e greu să mai recuperezi, că probabil ei facturile le-au încasat deja. Dar dacă încep să se acumuleze datorii noi deși Aktor e plătit, cred că trebuie reziliat și gata. După părerea mea în situația de acum singura variantă fezabilă ar fi cesionarea contractului cu totul, tot ce se plătește să intre automat la subcontractor.

flashu74

Eu am văzut că la structuri se poate lucra chiar și când vremea e mai neprielnică (frig, ploaie). Eu am văzut Strabag lucrând la structura de la podul peste Mureș de la Simeria. Era iarnă și temperaturi cu minus și se lucra sub prelată cu ceva suflante care încălzeau. La terasamente trebuie condiții mai stricte și cred că procedează totuși bine că le fac acum. Poate avem vreo surpriză plăcută și la primăvară trag tare pe structuri. Sper că nu am fost prea optimist  :lol:.

thinker

Analiza cu Aktor e pertineta.
In conditiile legislatiei si birocratiei actuale din Romania rezilierea e mereu o variant cu multe efecte negative. Deci trebuie cantarit foarte bine daca se impune in vreo situatie, fiindca efectele sunt mai degraba negative asa cum au reiesit si din analiza.
In plus analiza e facuta numai pe termene, rezilierea poate avea si un impact financiar negativ mare, nu stim cum e facut contractul si ce nu a respectat statul, si ce claimuri a facut si ar mai putea face constructorul reziliat, cat se degradeaza lucrarile in acest interval.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

dragos76

Mi se pare mie, sau chiar s-au mai rezolvat din problemele "acvatice" de pe lotul 2? E drept că cele mai grave erau între Teiuș și Aiud, dar și pe porțiunea către Sântimbru îmi aduc aminte de multe zone inundate în filmările anterioare.

Bulwyn

Ms pt raspuns @eurocopter. F bine prezentata situatia. Sunt si eu de parere ca momentan cel mai bine e sa continue, dar o pozitie oficiala nu ar strica. Pe forum in ultimul timp au aparut multe informatii alarmante, dar neoficiale. Cat timp chiar si i  ritmul asta continua lucrarile si subcontractorii sunt platiti cred ca dupa inchiderea santierului de pe a3, lucrarile ar putea progresa. Si asta ar insemna primavara 2019. F buna si pozitia lui @horatiu.cosma. cheers API

Ionut

@dragos76

Nu ti se pare, s-au mai rezolvat. Mai au destule zone cu probleme, dar au mai inchis din ele.

marisRO

Personal eu tot mai repede m-as baza pe Aktor ca reuseste sa se mobilezeze decat pe CNAIR ca reusesc sa se miste rapid dupa o reziliere.
In ceea ce priveste subcontractori procedura este simpla si se aplica la anumite firme in privat - trebuie ca la facturile de decont depuse de Aktor sa fie anexate facturile si dovada platii acestor catre subcontractori.

florin74

#12944
La terasamente situatia nu e asa grava, stau relativ OK, mai au cateva zone intre Teius si drumul de la organizarea de santier cu podete inundate, pe restul traseului sunt iesiti din pamant, materiale de umplutura inca mai au pe aliniamentul autostrazii, nu ar necesita un efort mare sa fie utilizate.
Cu un pic de efort si mobilizare, in 8-9 luni terasamentele ar fi gata.

Problemele mari sunt la structuri, unde se pare ca subcontractul a intrerupt de o luna treaba, pentru probleme cu platile.
Aici trebuie minim 1 an, daca pana in aprilie mai cum spunea Eurocopter nu se vede un avans, problema devine complicata pentru finalizare sfarsit 2020.
Din cate am inteles, cica ar fi ceva meciuri intre 2 din actionarii principali din Grecia privind o majorare de capital/strategia de dezvoltare, si  din aceasta cauza, un eventual transfer de fonduri pentru sustinerea activitatii din Romania ar fi blocata.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-07-16/ellaktor-chief-executive-bobolas-to-stand-down-within-next-year

Si rezultatul
https://media.zentech.gr/filesystem/Multimedia/pdf/PRESS_RELEASE_AGM_ELLAKTOR_25_7_2018_id5942911.pdf

As far as ELLAKTOR's strategic plan is concerned, the focus remains on construction (anticipating the reorganization of AKTOR so that it can operate profitably abroad),.......
Construction: priority to profitability against merely increasing the backlog, focusing on projects that ELLAKTOR has a competitive advantage of experience and the nomination of new people in key positions from within the company, utilizing the accumulated knowledge of the most
experienced executive