Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 37 Guests are viewing this topic.

alexV

Da ar fi ideal o dare in folosinta partiala pana la nodul Alba Iulia Nord. Pe cea mai recenta filmare se vede ca zona dintre nodurile AB nord si sud e cea mai avansata: este mult asfalt, este singurul pod cu supra-betonarea gata, din cele 3 poduri de pe acest lot.

Marele impediment sa deschida pana in Nord e viaductul peste CF, cu un stadiu de executie ochiometric de 17%.

Nici deschiderea pana in AB sud nu e de aruncat la cos. Continuarea va fi pe centura Alba-Iulia. E o centura, fara treceri de pietoni si infinite intersectii.

Bine, toata discutia e ipotetica. CNAIR receptioneaza momentan totul sau nimic.


nyros

La podul peste Mures  de la limita ST3 nu pare ca are de gand Aktor sa lucreze anul asta.

prd.marius

#12438
Am mers de curand, si eu, pe nou inaugurata bucata intre Aiud si Turda (in acest sens).

M-am gandit sa imi exprim si eu parerea despre acest sens, cum mi-am exprimat-o si despre sensul Turda-Aiud.

Mie sincer mi se pare foarte slaba calitatea, atat cat ma pricep eu.
Aproape la toate podetele sunt rampe. Si nici in rest nu e prea roz.
Circul destul de des si pe Cunta-Saliste si sincer (din punctul meu de vedere), sunt comparabile.
Pacat, mai ales dupa atat timp de asteptare pentru "planeitate si rugozitate".

Bogdan_Cluj

^^^ Legat de deschiderea partiala pana la Alba Iulia Sud (sau oricare alta deschidere partiala).

Ajuta la aceva asta: https://www.arenaconstruct.ro/vor-putea-fi-date-in-folosinta-tronsoane-finalizate-dar-nereceptionate/?

Titlu: "VOR PUTEA FI DATE IN FOLOSINTA TRONSOANE FINALIZATE, DAR NERECEPTIONATE

shamanu

#12440
si sensul celalalt e la fel... e foarte prost calitativ, pe locul trei din ce am fost eu in ro (1 A1 Bucuresti-Constanta partea cu betoane, 2 Cunta-Saliste  ) Eu nu stiu daca astea s-au intamplat imediat dupa ce au dat drumul sau asa era de la inceput

mihaihedes

#12441
București Constanța este A2 nu A1 și chiar nu cred că L3&4 de pe A10 sunt mai prost făcute decât este A1 Bucuresti-Pitesti acuma.
Ce ne mai place noua să exagerăm problemele.Să  nu cădem în cealaltă extremă că imediat o aruncam la gunoi.

Cristi Deme

Quote from: Daniel_I on August 27, 2018, 10:25:31 AM
Deme Macarale va ridica grinzile care sunt situate pe pilonii din apa de la podul Mures de pe lotul 1. Restul vor fi montate cu lansatorul de grinzi. De ce e asa, dpdv tehnic poate explica Cristi..

nu stiu , sunt 14 intervale pe care se vor monta grinzile


AlinC

Acum mi-a spus un prieten ca Deme Macarale a ridicat deja prima grinda la Calea Vacii (la drumul agricol care supratraverseaza autostrada la jumatatea Lancramului).

gdaniel

^^ din cate vad mai sunt 16 intervale ramase la podul peste Mures (8x2), presupun ca mai pun 2 intervale cu lansatorul in continuare, de aia refac legatura pe sol cu pilonii din mijlocul apei..


Daniel_I

Daca tot va tineti de vesti bune... la raul Sebes dupa luni si luni, astazi de dimineata a venit prima cifa. Se suprabetoneaza!
On The Road

Dominik

#12447
Ma gandesc ca in mod normal vor fi ridicate toate cele 5 grinzi intr-o zi
You're in Steelers Country

horatiu.cosma

#12448
Mă gândeam să fac un bilanț la finalul verii pe ST 1, fiindcă se discută deja de ceva timp pe diferite subiecte legate de acest lot (mobilizare, deschidere parțială, avans etc).

Secțiunea A (km 0.300 - 14.000, adică între nodul Sebeș și nodul Alba Iulia Nord)

Există 2 autorizații de construire. Prima din 28.06.2016 (valoarea lucrărilor din această AC: 276 mil lei, durata de execuție: 18 luni), a doua din 21.12.2017 pentru coridorul expropriat suplimentar, (valoarea lucrărilor din AC: 1 mil lei, durata 10 luni). A doua e irelevantă conform sumei din AC, dacă nu mă înșel e vorba de drumul de legătură cu DN 1 la Alba Sud (de care oricum nu s-au apucat nici până azi). Oricum, în 2017 au lucrat mai sănătos decât în acest an, deci a doua autorizație nu prea i-a ajutat.

Deci, pornind de la prima AC, au trecut 8 luni de la termenul de finalizare a lucrărilor. Evident, au fost multe relocări de utilități plus case pe traseu pe care le-au rezolvat cu întârziere, dar cred că merită urmărite câteva imagini comparative cu stadiul lucrărilor de azi vs 1.01.2018 în punctele în care nu i-a încurcat nimic (decât eventual propria competență).

Aproape de km 14 (limita cu Alba Nord). Anul ăsta au executat 70% din structura aia prin care va fi supratraversat ceva drum local, ceva umplutură în plus față de începutul anului.


Continuăm spre Sebeș, asta e zona organizării de șantier Pizzarotti. Finalizat terasamentul, asfalt, pereu de beton pe câteva sute de metri.


Zona organizării de șantier. Au dat drumul la trafic prin subtraversare, au ridicat terasamentul la culeea dinspre Sebeș (orientarea celor două imagini este diferită și continuă așa și în următoarele poze).


În continuare spre podul peste Ampoi, s-a mai ridicat puțin terasamentul.


Podul peste Ampoi, s-au ridicat grinzi, s-a finalizat placa de suprabetonare, se lucrează la umpluturi la rampa spre Turda.


S-au așternut câteva sute de metri de asfalt de la Ampoi până la nodul Alba Sud, plus ceva rigole laterale.


Nodul Alba Sud. Au ridicat grinzile la overpass, pare că au terminat de armat placa, au mai lucrat la umpluturi pe aliniamentul autostrăzii și pe bretele.


Podul peste Mureș (partea dinspre Turda), s-au finalizat pilonii, s-au ridicat grinzile până la Mureș și au început să lucreze la armarea plăcii.


Podul peste Mureș (partea dinspre Sebeș), s-au finalizat pilonii cu excepția ultimilor 4 care sunt acum în execuție.


După Mureș spre Sebeș, ceva umplutură în plus, scurgerea apelor pe zona mediană și laterală.


Înainte de podul peste râul Sebeș, ceva umplutură în plus.


Foarte aproape de podul peste Sebeș, tot ceva umplutură în plus.


Podul peste râul Sebeș, s-au finalizat pilonii, s-au ridicat grinzile și s-a armat placa, urmează betonarea.


În continuare spre Sebeș, s-a ridicat terasamentul în zona acelui lac/pescărie.


Spre intersecția cu DN1, nu îmi dau seama dacă e vreo modificare.


Intersecția cu DN1, au spart DN1, au executat forajele, radierul, se așteaptă grinzi.


Spre Sebeș, nu văd nicio modificare.


Capătul secțiunii A dinspre Sebeș, nici aici nu văd vreo modificare în 8 luni.


Powered by API/PUM imgur uploader

Pentru primele 8 luni din an eu zic că e extrem de puțin, avansul se poate rezuma cam așa: ceva umpluturi pe ici pe colo, 1.5-2 km de asfalt (din 14), grinzi ridicate la Sebeș, Ampoi, jumate din Mureș, placa terminată la Ampoi, armată la Sebeș, începută la Mureș, câteva structuri mai mici în diferite faze.

Secțiunea B (km 14.000-17.000, adică nodul Alba Iulia Nord)

Există 2 autorizații de construire. Prima din 4.10.2017 (valoarea lucrărilor din această AC: 51 mil lei, durata de execuție: 18 luni), a doua din 5.04.2018 pentru coridorul expropriat suplimentar (valoarea lucrărilor din AC: 3 milioane lei, durata 13 luni). Coridorul suplimentar acoperă zona giratoriului construit recent de Pizzarotti pe DN 1 plus zona bretelelor care se desprind din A10 și merg spre giratoriul existent dintre DN 1 și centura Alba Iulia plus devierea DN 1. Se poate observa harta proiectului și conturul exproprierii inițiale în imaginea de mai jos pusă de Stefan01.



Plecând de la momentul celei de-a doua AC, la 5 luni (din 13) de la AC, avansul în teren e așa și așa. Avem terasamentul sus de la km 14 până la structura peste calea ferată, la pasajul peste calea ferată 5 pile gata, la o culee urmează radierul, alte 2 pile la care începe elevația, se mai forează la culeea cealaltă, iar în deal s-a săpat cam 70%, plus giratoriul de pe DN1. La bretelele nodului 0, la devierea DN 1 zero. Într-adevăr au ceva relocări (gaz, apă, electricitate) care îi încurcă, dar mobilizarea pentru relocări e insignifiantă și oricum front de lucru e berechet, dovadă că s-au apucat de lucru la pasajul peste CF pe partea dinspre Turda abia acum, deși nu s-a relocat nimic pe acolo. Estimarea mea e că sunt pe la 15-20%, trebuie mult noroc să finalizeze nodul în 2019, în ritmul actual nicio șansă. Imaginile de mai jos le cunoașteți, nu insist prea mult.







Secțiunea C (nodul Sebeș)

Există 2 autorizații de construire. Prima din 16.02.2018 (valoarea lucrărilor din această AC: 76 mil lei, durata de execuție: 11 luni), a doua din 8.08.2018 pentru coridorul expropriat suplimentar, adică o nimica toată (valoarea lucrărilor din AC: 1.3 milioane lei, durata tot 11 luni, dar e irelevant, e vorba despre 200 de metri de bretea spre Sibiu).

Deci autorizația relevantă în discuția noastră este prima, din 16.02.2018. Au trecut 6 luni din cele 11 din AC, următoarele 5 sunt 3 de toamnă și 2 de iarnă. Stadiul actual al lucrărilor se observă în imaginea de mai jos: ceva decoportări, un pod provizoriu peste Sebeș, o foreză abia ajunsă la fața locului, un început de umpluturi lângă giratoriul dinspre Sebeș și 2 culei finalizate pentru un overpass la începutul nodului spre Alba Iulia.



Evident, termenul de 11 luni este irealist și scriptic probabil încă nu a început să curgă din cauza stâlpilor nerelocați, dar "disponibilitatea" Pizzarotti de a lucra acolo unde poate (adică cam 90% din nod) este grăitoare, mai ales că sunt cu plățile la zi. Nu se pot face estimări pentru finalizarea nodului (în ritmul actual probabil 2030), dar ce e sigur e că 2019 e ieșit complet din ecuație. Există acea variantă cu circulație prin cele 2 giratorii pentru o deschidere mai rapidă, dar trebuie recepție pe sectoare din partea CNAIR și bunăvoință din partea Pizzarotti pentru acele 2 bretele (dat drumul prin ele pe barba lor), deci, cum zicea și Pasadia, cam greu.

Europiu

Foarte fain sumar, Horatiu!  :gj: :cheers:

Intrebarea legitima, insa, este urmatoarea: cate luni au lucrat (sau putut lucra) efectiv din noiembrie pana acum? Nu ca le-as cauta scuze...

Nu tot ei au lasat balta santierul A3 (din motive pe care eu nu le cunosc)?
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).