Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Vice33

ST 2 reziliat urgent, cerute daune/penalitati severe. Chiar nu ma intereseaza ca firma intr in faliment, sa intre, sa plateasca patronul/patronii! Sa se puna sechestru pe bunuri/conturi, sa reorganizeze licitatie, sa castige UMB (ar fi grozav acest vis) si sa continue lucrarile si sa le finalizeze.
Nu inteleg, ce interese meschine are CNAIR-ul de nu umblă de atatea luni/an la reziliere pe ST2, ce aranjamente au cu Aktor?
P.S. Si dat in judecata SI CNAIR pentru tergiversarea acestui lot, pentru ca nu a luat masurile necesare. Sa se ceara daune si la CNAIR!

dr4qul4

Cred ca e timpul sa te trezesti. Daca se reziliaza acum, tot Aktor sunt cei care vor primi despagubiri. Atat de bine sunt facute contractele
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

flashu74

Din păcate, eu cred, că sunt firme mari și atât. Câștigă licitații și apoi subcontractează. Eu nu consider normal asta. Ar trebui solicitat în caietele de sarcini de la licitații ca lucrările să fie executate cu oameni și utilaje proprii. Hai să zicem un 5-10% merge subcontractat. Dar tu ești megafirmă și nu ai angajați și utilaje desfășurate în teren. Eu am înțeles (sper că nu greșit) că  cei mari câștigă pentru că au putere financiară să execute lucrări până când se decontează pe fonduri UE. Asta înseamnă că ar trebui ca stadiul fizic să fie un 20% peste stadiul financiar

catalinmz

Quote from: dr4qul4 on July 24, 2018, 03:31:10 PM
Cred ca e timpul sa te trezesti. Daca se reziliaza acum, tot Aktor sunt cei care vor primi despagubiri. Atat de bine sunt facute contractele
As dori sa vad "specialistii" de la CNAIR cu rigla/pendulul in mana pe lotul 2 masurand planeitatea terasamentelor, sa-i vad luand probe din ce e lucrat pana acum, sa evalueze fiecare lucrare din tot lotul. Ne-au demonstrat ca au competentele si oamenii necesari dupa verificarile facute deja pe lotul 3 de DRDP Cluj, DRDP Iași si Cestrin. Sa  invite Aktor la o intalnire unde sa le prezinte concluziile si sa ceara si pozitia Aktor. La final poate aflam cu totii in ce directie se indreapta parteneriatul CNAIR/Aktor cu lotul 2.

horatiu.cosma

Asta cu angajații proprii nu e o soluție miraculoasă care prin prezența lor să facă diferența între muncit serios și muncit neserios când sunt doar subcontractori. Spre exemplu SUBCONTRACTORUL Marcu lucrează foarte bine la săpături și terasamente la Alba Iulia Nord. În 2015 și 2016 SUBCONTRACTORII celor de la Comsa au făcut lucrări de 200 de milioane de lei în fiecare an, mai ceva ca UMB-ul. Exemplele pot continua. Contraexemple sunt destule, cu subcontractori plătiți prost sau țepuiți. O companie care câștigă un contract de infrastructură poate angaja acel număr de oameni (procent minim pus la licitație) la birouri, sau la săpat șanțuri, sau câțiva șoferi etc. Există vreo garanție că vor fi mai productivi decât un subcontractor angajat? Chiar pe ST 2 dacă e să ne uităm pe zona dinspre ST 1 unde a lucrat Euroconstruct cu oamenii și utilajele lor vedem azi cum crește iarba pe terasamente, la vreo 3 ani de la momentul autorizației de construire. Pe zona autorizată în 2016 unde au lucrat SUBCONTRACTORII Aktor au câțiva km unde e deja negru. Deci nu e chiar așa de simplu și nu totul e alb sau negru. Ideal ar fi să existe un stat care să își facă treaba și să aibă apoi pârghiile contractuale să tragă la răspundere constructorul. Din păcate nu e cazul. Dacă mergem pe ST 2, oriunde vedem o lucrare întârziată, constructorul va avea argumente de genul: conducte, fire, stâlpi de curent, apă neidentificată la SF etc. Deci cum zicea cineva, dacă azi CNAIR reziliază, Aktor o să facă ofrande de bucurie.

Vice33, trezirea, pe contracte cu probleme constructorii mari nu se bagă. Vezi Suplacu-Borș (câmpul de sonde și lucrări făcute de imediat 10 ani) unde au mers doar ciuri-buri.

catalinmz, planeitatea se măsoară la asfalt, nu la umpluturi. Acolo eventual capacitatea portantă. Astea se fac constant de către inginer, există normative clare, nu are nicio treabă asta cu rezilierea/nerezilierea. Atâta timp cât stâlpii de curent sunt pe aliniament, firele trec la 3 metri deasupra lucrărilor, conductele de apă/gaz de pe traseu sunt nerelocate, pentru Aktor încă nu ticăie cronometrul.

voicul

#11885
Daca e oficial ... sa circule primii pe tronson si atunci chiar e sigur.

EXCLUSIV Narcis Neaga, directorul CNAIR: ,,Deschidem loturile 3 și 4 de pe autostrada Sebeș-Turda în câteva zile"
Șoferii vor putea circula pe circa 29 km de autostradă, începând de săptămâna viitoare.

Compania Naţională de Administrare Infrastructurii Rutiere deschide traficul pe loturile 3 si 4 ale autostrazii Sebeş-Turda. Directorul general al Companiei Naţionale de Administrare Infrastructurii Rutiere, Narcis Neaga ne-a declarat că recepţia lucrărilor a fost amânată din cauza mai multor probleme. ,,Autostrada nu a fost deschisă mai devreme, motivul fiind creşterea exigenţelor companiei în ceea ce priveşte problemele de calitate, inclusiv extinderea perioadei de garanţie. Constructorul a inţeles şi a refăcut anumite porţiuni, termenul de finalizare şi recepţie este 30 iulie. Încercăm să deschidem traficul în weekend, vremea nefavorabilă nu a permis constructorilor să toarne asfalt", ne-a explicat Narcis Neaga.

Potrivit datelor oficialilor CNAIR, lotul 3 al autostrăzii Sebeş-Turda, între Aiud şi Decea, în lungime de circa 12,4 km este finalizat în proporţie de 100%. Din datele privind stadiul proiectelor în derulare rezultă că cei 12,4 km de autostradă se vor inaugura în cursul acestei luni. Mai mult, oficialii CNAIR decontează o factură în valoare de circa 20 milioane lei pentru construcţia lotului 3 al autostrăzii Sebeş-Turda. Luna trecută, Tirrena Scavi a primit aproximativ 1,1 milioane de la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Proiectantul autostrăzii Sebeş-Turda, Lot 3 în valoare de circa 420 milioane lei este firma Aecom Ingenieria SRL, consultant - DRDP Cluj, iar constructor - asocierea Tirrena Scavi SpA - Societa Italiana per Condotte D'Acqua SpA . În prezent, proiectul are nevoie doar de un aviz în cadrul Consiliului Tehnico Economic - Siguranţa Circulaţiei CNAIR. Lotul 4 de autostradă, dintre Decea şi Turda a fost construit de Porr Construct SRL, valoarea lucrărilor fiind de circa 470 milioane lei.

https://www.capital.ro/narcis-neaga-deschidem-loturile-3-si-4-de-pe-autostrada-sebes-t.html

flashu74

Corect, nu e numai alb și negru. Accept toate argumentele. Sunt corecte. Poate eu sunt sub influența vizuală pe care o prezintă UMB. Referitor la partea financiară?

horatiu.cosma

Soluția UMB e foarte bună, fiindcă există deja echipe formate, specializate, există interes de a se avansa cât mai rapid fiindcă salariile trebuie plătite, interesul e viteza, nu lălăiala. Dar în Românica noastră și cu statul român astfel de abordări nu prea merg pentru că lipsă de stabilitate, predictibilitate. Dacă o singură lună de zile o companie ca UMB cu vreo 1000 de angajați nu are de lucru, e pa. Umbrărescu e bine înfipt politic și nu numai și atunci unele lucruri se pot mișca ceva mai rapid ca de obicei în zona administrativă, astfel încât pe când termină un șantier, să aibă pe țeavă altul, dar el e unul, nu e sustenabil la noi așa ceva pe scară largă atâta timp cât avem administrația pe care o avem. Oricare dintre proiectele de infrastructură aflate acum în licitație poate începe puternic la execuție oricând în intervalul 2019-202x, nu se știe, sunt atâtea necunoscute (calitatea SF, obstacole apărute pe traseu, dificultatea și durata de rezolvare, necesitatea actualizării acordului de mediu, rezolvarea exproprierilor, a relocărilor de utilități etc etc) încât orice companie normală la cap nu va ține pe bară 1000 de angajați plătiți, dar care să nu facă nimic până când "partenerul serios" rezolvă problemele pentru a se putea intra în teren.

laszlo.robert

Domnule Neaga :asfaltul se așterne nu se toarnă ! Director.... general....la Las-o baltă.20-20


Ionut

Alin, poti totusi sa intrebi la Pizzarotti data viitoare cand mergi si sa dea o explicatie pentru mobilizarea JALNICA de la nodul Sebes? Nodul ala este o autostrada in sine! Are doua bretele imense, lungi, cu doua benzi, plus altele mai mici, poduri si pasaje (un pod peste Sebes, bretea A1->A10, deci bretea cu doua benzi). E jale acolo! Le trebuie lejer 18 luni sa termine nodul. Si asta cu o mobilizare buna! In ritmul asta........ vai mama noastra.

mihaihedes

Nici o șansă mai repede de 2020. Și dacă s-ar da peste cap tot nu pot termina mai repede. Pun grinzi pe podul de la Mureș de parcă le-ar căra în brațe. Faraonii construiau mai repede piramidele acum mii de ani față de cum se construieste podul peste Mureș. Jalnic , patetic...nașpa pentru noi.

Trimis de pe al meu ONEPLUS A5000 folosind Tapatalk


AlinC

#11892
Il cunoaste un prieten destul de bine pe directorul adjunct de la Pizzarotti-autostrazi. Se pare ca au renuntat la ideea cu 2019. Cel mai probabil vor termina in 2020 din cate spunea. Invocau vremea, faptul ca au in jur de 500 de oameni si nu pot lucra + ca se pare ca ii iau la 11 m cei din Italia pentru ca le cresc costurile din cauza intarzierilor. Se stie ca cheltuielile de personal, chirii etc, adica cheltuielile indirecte sunt in general constante lunar. Cu cat se intind pe o perioada mai lunga (numar de luni) le cresc cheltuielile indirecte si implicit costurile totale.
La nodul de la Sebes spera ca in 2 saptamani sa termine cu descarcarea arheologica.
Ieri deja aveau ceva mai multi oameni.



Se vad utilaje (pentru prima data) langa A1, chiar cand incepe video-ul, au refacut podul tehnologic peste raul Sebes, erau oameni pe portiunea ingradita + 2-3 basculante imediat dupa sensul giratoriu de pe DN. In schimb nu lucreaza nimic la supratraversarea de la sensul giratoriu provizoriu dinainte de Lancram si nici la viitorul pod de la raul Sebes, care sta cu armaturile de aproape o luna.
Nu o sa termine in 18 luni nodul de la Sebes in mod cert.
Din ce spuneau, cu actualele utilaje si oameni, daca vremea ar fi perfecta ar putea ajunge la un progres de 5 puncte/luna pe tot lotul.

Edit. Au raportat pe luna iunie 4 si ceva, cred ca 4,2 puncte daca nu ma insel, dar pe iulie probabil o sa fie mai slab progresul, chiar daca au mai multi oameni si utilaje.

NGC

ST2

Eu zic sa pregatiti clepsidra pentru Aktor. ;)

Astazi a iesit si AC pentru ce s-a expropriat suplimentar prin HG 224 / 18.04.2018.

24.07.2018: "Autostrada SEBEȘ-TURDA lot2, km 17+000-km 41+250, lucrări în culoar expropriat suplimentar"



Este vorba despre aceste exproprieri suplimentare.

Quote from: NGC on March 08, 2018, 12:21:35 AM
06.03.2018: "Proiectul de Hotărâre a Guvernului privind declanșarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul suplimentar, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național "Autostrada Sebeș - Turda" – Lot 2, aflate pe raza localităților Sântimbru, Galda de Jos, Aiud, Rădești și Teiuș, din județul Alba"

http://mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/1900-hg06032018dirtac1

ciprebbe

Quote from: voicul on July 24, 2018, 04:35:10 PM

Potrivit datelor oficialilor CNAIR, lotul 3 al autostrăzii Sebeş-Turda, între Aiud şi Decea, în lungime de circa 12,4 km este finalizat în proporţie de 100%. Din datele privind stadiul proiectelor în derulare rezultă că cei 12,4 km de autostradă se vor inaugura în cursul acestei luni. Mai mult, oficialii CNAIR decontează o factură în valoare de circa 20 milioane lei pentru construcţia lotului 3 al autostrăzii Sebeş-Turda. Luna trecută, Tirrena Scavi a primit aproximativ 1,1 milioane de la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.


E cam clar de ce s-a acceptat frezarea. Deschiderea e tot mai aproape.
Tot pentru o suma asemanatoare, pe A3, Straco e la un pas sa se blocheze si sa impinga lejer finalizarea in 2020, daca rezista pana atunci.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe