Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

Stefan01

#11640
Suntem la nodul Alba Iulia Sud



Vedere cu breteaua ce leaga centura Alba Iulia de A10




Din sens opus


Vederi cu breteaua de acces pe sensul Turda Sebes






Aceeasi bretea, dar vazuta dinapre podul peste raul Mures




Suntem pe aliniamentul autostrazii - podul de la nodul Alba iulia Sud - vederi spre Sebes






Culeile








Din sens opus - vedere spre Turda


Utilajul de transportat grinzi



Stefan01

Am ajuns la portiunea cu asflat. Aceasta se afla intre nodul Alba Iulia Sud si podul peste raul Ampoi.

Vederi spre Turda












Se lucreaza la rigole


Spre Sebes


Spre Turda


Avem asflat
Spre Sebes


Spre Turda

Stefan01

Suntem la podul peste raul Ampoi

Vederi spre Turda












Vederi spre Sebes




Vedere spre Turda


Culeea dinspre Turda






Vederi spre Turda - ne indreptam spre intersectia dintre A10 si DJ 107



Stefan01

La intersectia dintre A10 si DJ 107 au inceput sa execute sferturile de con la culeea dinspre Turda



Cealalata parte a podului









Urcam pe terasament - vederi spre Sebes




Intre intersectia A10 cu DJ 107 si intersectia A10 cu DJ 107C avem stabilizat pe sensul Turda Sebes, aproximativ 66%









Stefan01

Continuam intre intersectia A10 cu DJ 107 si intersectia A10 cu DJ 107C. Aici se asternea balast stabilizat.

Vedere spre Sebes


Asternere balast stabilizat - poze din diverse pozitii




















Au marcat cu alb zona pana unde doreau sa astearna stabilizat pentru ziua de azi. Vedere spre Turda.

Stefan01

Continuam spre Turda si ajungem la intersectia A10 cu DJ 107C (marcata cu 1 pe harta de mai jos), respectiv intersectia A10 cu drumul ce duce la statia de betoane Florea (marcata cu 2 pe harta de mai jos).

Imagine de ansamblu


Intersectia A10 cu DJ 107C (1 pe harta)

Vedere spre Turda




Culeea dinspre Turda


Culeea dinspre Sebes




Mai departe - vedere spre Turda


Intersectia A10 cu drumul ce duce la statia de betoane Florea (2 pe harta)










@TibiV
Cu intarziere incerc sa raspund la intrebarea ta. La podul aflat la intersectia A10 cu drumul ce duce la statia de betoane Florea, cred ca au adoptat acea solutie deoarece trec masini de tonaj.

Bulwyn

Cheers @stefan01. F frumoase cadre si mai ales explicatiile

Sent from my SM-G960F using Tapatalk


vancouver

Quote from: Stefan01 on July 07, 2018, 07:54:11 PM
Prin tubul acela se introduc elementele de fier pentru armare





Acel tub care se vede acolo se foloseste pentru precomprimare. Se mai numesc teci sau conducte. In interiorul lor se introduc toroane de armatura speciala, practic niste cabluri de otel sau manunchiuri de cabluri. Exista mai multe variante de realizare. Fie tecile (pe care le vedeti in poze) se lasa goale si cablurile de precomprimare se introduc ulterior (dupa turnarea si uscarea betonului), cu ajutorul unor lansatoare, care le lanseaza cu viteza sau le imping. Fie tecile au deja cabluri in ele la momentul montajului, ceea ce le face insa foarte grele si le limiteaza lungimea (sa zicem undeva la maxim 40-50m, pe cand cu introducere ulterioara se poate ajunge si la 100m intre capete, dupa stiinta mea). Indiferent cum se introduc toroanele (cablurile) in teci, la cateva zile dupa turnarea betonului se realizeaza operatia propriu-zisa de tensionare, cu prese hidraulice speciale si cu blocarea la capete a toroanelor, astfel ca ele sa ramana permanent in stare întinsa.

La capete toroanele sunt prins in niste blocuri de ancorare, care arata cam asa din afara:
.

Se vad toroanele = cablurile din armatura pentru precomprimare. Toroanele se intind pana la o valoare a fortei data din calcule. Astfel capetele apasa structura de beton, o strang, o comprima. De aici precomprimare, adica in momentul in care va intra in functiune structura va fi deja comprimata. Astfel se ajunge la o capacitate de rezistenta fantastica la structuri relativ suple.

Nu trebuie sa confundam aceasta armatura speciala de precomprimare cu armatura normala pe care o vedem inglobata in beton. Sunt materiale (oteluri) diferite, actioneza in mod diferit in structura. Armatura normala este necesara oricum.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

danutzu_1069

#11648
Despre asta este vorba. (din pozele lui @Stefan)
Stanga, fara cabluri de comprimare, dreapta, cu cabluri.


mihaihedes

Mulțumim de explicații și de fotoreportaj. Foarte bine documentat. Când vezi din drona nu realizezi ce mare este de fapt lucrarea.( Vezi excavatorul in pila de la Mureș).

Trimis de pe al meu ONEPLUS A5000 folosind Tapatalk


Stefan01

#11650
Credeati ca nu mai am poze ? :) Mai am.

Suntem pe terasment, la intersectia A10 cu CF 200A






Vedere spre Sebes


Poze sub pile - vederi spre Sebes








Relocarea magistralei de apa










Au pregatit armaturi pentru inca 2 pile.


CF 200A modernizata si in departare dealul ce se teraseaza. Ajungem imediat acolo.

Stefan01

#11651
Haideti sa urcam la dealul care se teraseaza. Am dat peste un furnicar de bascule si era sambata, in jurul orei 17. Se lucra sustinut.

In departare se observa punctele strabatute anterior (intersectia A10 cu CF 200A, intersectia cu drumul ce duce la statia de betoane Florea, ... etc.) - vedere spre Sebes




Hai la deal








Rigole












Jos se observa DN1






Sus pe deal pun pamant








Poza din bascula - se observa traseul dintre deal si portiunea atacata pe marginea DN1. Acolo va fi un giratoriu temporar ca cel de langa Lancram. La final va fi unul permanent, conform proiect.







Vederi spre Sebes




Vedere spre Turda - se observa inceputul lotului 2


Se lucreaza si sper sa se mentina ritmul. Avem nevoie de autostrazi. Atat pentru moment.  :bye:

Iceman

Superb reportaj.....Multumim pentru poze Stefan01 :cheers:

elion

Mulțumim Stefan01 ! Din păcate în zona Aiudului nicio mișcare pe lotul 2, în schimb cei de la ziarul Unirea au filmat la nodul Teiuș o decopertare care presupun că este pentru breteaua spre Sebeș.

TibiV

Stefan,

un efort mare dar care a dus la un reportaj superb!...
:cheers:

Ai fost sus pe "terase"... Ti-ai putut da seama pe care dintre ele va trece autostrada?
Mama proștilor este mereu gravidă... :)