Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

alexandruduma

Quote from: dragos76 on July 02, 2018, 09:32:15 AM
Felicitări Alexandru Duma. Acuma, o să fie eu cârcotaș: după o săptămână în care a plouat zilnic, fix în prima zi cu soare ai mers și tu pe acolo? :). Dacă prindeai o vreme ploioasă, în care să demonstrăm și că nu sunt probleme cu planeitatea și că apele pluviale se scurg normal, nu știu zău ce naiba de motive mai inventau neaga și cu șova.

Nu asa se demonstreaza rugozitatea si planeitatea.  :( Acele verificari se fac dupa anumite metodologii, nu la ochi din masina/drona dar nici cu pantoful pe sosea in fata presei.

cristi5

Multumim pt filmari!

^ Clar ca nu asa se demonstreaza planeitatea si rugozitatea dar se pot remedia prin re-asfaltare pe cate o banda dupa darea in circulatie, dupa ce se termina procesul cu constructorul daca chiar e asa grav (desi cred ca cu totii suntem de acord ca nu e mai rau ca pe DN).

Daca vorbim despre ele ca si cum ar fi nustiuce "rocket science", nu facem decat sa le dam apa la moara functionarilor care nu au chef sa-si asume nimic, ca lor le vine oricum salarul. Giram o aberatie.


alexandruduma

Nu trebuiau sa stea 6 luni de la ultima verificare. Iar o frezare + asfaltare + marcaje se rezolva intr-o saptamana (hai doua), ca doar nu trebuie sa frezeze tot lotul. Asta pe lot 3. Dar 4 ce are?

dragos76

Alex, normal că ce ziceam eu era o (semi) glumă. Era cumva o replică la înțepăturile lui Șova către "băieții care filmează din dronă".
Da, ce e normal e ce spui tu: ca aceste verificări să se fi făcut în timp util, să existe niște procese verbale clare cu astfel de verificări, unde să fie stipulate termene de remediere etc.

Doar că acuma, pe tărâm oficial (deci nu legat de realitatea ce ne-o demonstrați voi prin filmări și prin decclarațiile pe surse) bâjbâim în niște perdele de fum lansate de cnair, și din păcate unde și constructorii nu ajută să fie mai multă lumină. După cum am zis, e cam dubios și dezămăgitor că și ei cam tac mâlc, și îi lasă pe oficiali să vină cu orice declarație aberantă, fără să aducă contraargumentele ce le vedem aici pe forum.

GDPR

Quote from: alexandruduma on July 02, 2018, 10:02:53 AM
Nu asa se demonstreaza rugozitatea si planeitatea.  :( Acele verificari se fac dupa anumite metodologii, nu la ochi din masina/drona dar nici cu pantoful pe sosea in fata presei.

Metodologia este descrisa in REGLEMENTAREA TEHNICĂ din 29 noiembrie 2017 "Normativ privind mixturile asfaltice executate la cald. Condiţii tehnice de proiectare, preparare şi punere în operă a mixturilor asfaltice", Indicativ AND 605-2016, publicata in Monitorul Oficial nr. 126 din 9 februarie 2018.

QuoteCAP. VI
    Recepţia lucrărilor
    SECŢIUNEA 1
    Recepţia la terminarea lucrărilor
    ART. 113
    (1) Recepţia la terminarea lucrărilor se efectuează de către beneficiar conform Regulamentului de recepţie a lucrărilor de construcţii şi instalaţii aferente acestora, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 273/1994, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Comisia de recepţie examinează lucrările executate în conformitate cu documentaţia tehnică aprobată, proiect de execuţie, caiet de sarcini, precum şi determinări necesare în vederea realizării recepţiei la terminarea lucrării, după cum urmează:
    a) verificarea elementelor geometrice - conform tabelului 24:
    - grosimea;
    – lăţimea părţii carosabile;
    – profil transversal şi longitudinal;
    b) planeitatea suprafeţei de rulare - conform tabelului 25;
    c) rugozitate - conform tabelului 25;
    d) capacitate portantă - conform normativului CD 155;
    e) rapoarte de încercare pe carote, prelevate din straturile executate - conform tabelului 30.
...
(4) Pentru verificarea rugozităţii se vor determina atât aderenţa prin metoda cu pendulul SRT, cât şi adâncimea medie a macrotexturii.
(5) Aderenţa suprafeţei se determină cu aparatul cu pendul, alegând minimum 3 sectoare reprezentative pe km/drum. Pentru fiecare sector se aleg 5 secţiuni situate la distanţa de 5...10 m între ele, pentru care se determină rugozitatea, în puncte situate la un metru de marginea părţii carosabile (pe urma roţii) şi la o jumătate de metru de ax (pe urma roţii). Determinarea adâncimii macrotexturii se va efectua în aceleaşi puncte în care s-a aplicat metoda cu pendul.

pbh

 Incerc sa fiu cat mai obiectiv in comentariul ce urmeaza, desi sunt la fel de frustrat ca toti colegii de pe forum. Este normal sa fim asa cand mergi in coloana pe un DN iar din masina vezi o autostrada ce straluceste in soare, goala. DAR...
Eu unul nu m-as muta intr-un apartament (si nu l-as plati) daca constructorul mi-ar spune ca trebuie sa locuiesc doar intr-o camera pana termina finisajele in sufragerie ca peretii nu sunt chiar drepti dupa care sa ma mut in sufragerie sa rezolve si dormitorul. Dupa care pot sa ma instalez dar mai sunt lucrari in balcon unde nu ar trebuii sa ma deranjeze ca nu circul pe acolo.
Este adevarat ca toate remedierile se fac sub trafic la toate drumurile vechi, dar sa receptionezi "la tipla" o autostrada noua stiind ca mai sunt remedieri de facut, este cam fortat, mai ales ca acest lucru este imputabil legal/penal beneficiarului care receptioneaza/plateste lucrarea in cunostiinta de cauza. Iar daca beneficiarul a avut un dosar penal pe o speta similara ... sufla si in ...asfalt.
Receptia cu cantec ar putea fi un semnal catre toti constructorii care si-au batut joc de lucrari ( cu acordul si sprijinul statului Roman, bineinteles) pana acum, ca s-a schimbat ceva si sa nu se mai bazeze pe ideea ca va merge in continuare asa. Sa faca de la inceput treaba ca lumea si la noile licitatii, sa participe cu pretul corect raportat la calitate in primul rand. Asa ar fi intr-un stat "normal la cap". La noi unde se schimba ministrii ca sosetele iar singurele investitii serioase se fac in carioci.... na ca devin pesimist acum la sfarsit.
Daca la lotul 3 problemele reclamate sunt clare cel putin pentru CNAIR, la lotul 4 se pare ca sunt probleme ascunse. Porr chiar nu cerut oficial receptia (informatie dintr-o sursa apropiata Porr, NU CNAIR) deoarece pot fi unele zone punctuale , gen versanti, care trebuie urmarite. O atitudine laudabila a unui constructor serios, daca informatia este corecta. De altfel pe filmarea de acum o saptamana se vede acel minitorent care a ajuns in mijlocul autostrazii , un defect ascuns care la o receptie a CNAIR cu siguranta nu ar fi fost observat la fel de usor ca un surub lipsa la un parapet. Dar la o viteza de 130+ acest torent ar fi putut creea o tragedie, mai ales ca in Romania nimeni nu respecta indicatia de 80km/h pe ploaie.

In concluzie, cand naiba deschid astia LD3 si LD4?

Multumesc anticipat pentru dislike-uri!

mastereve

#11526
Cu riscul de a impartii dislike-urile cu colegul de mai sus (cu care sunt perfect de accord), sa ne uitam ce s-a intamplat cu A4 si cu A3 (DNCB - Ploiesti) dupa ce au fost receptionate partial au fost lasate parcari si poduri neterminate. Inteleg perfect frustrarea, dar din pacate nici constructorii nu sunt 100% corecti. Le dai toti banii, faci receptia partiala si dispar.

nicolaem

Quote from: mastereve on July 02, 2018, 11:49:57 AM
Le dai toti banii, faci receptia partiala si dispar.

de unde scoateti asemenea aberatii? unde dispare Porr sau TS? Exista garantie de buna executie, exista garantie pe lucrare, exista consultati care au verificat in teren lucrarile pe parcurs.
Voi aruncati niste principii corecte ( nu ma mut pana nu e gata casa) fara sa cititi starea de fapt care e total diferita.
De 6 luni CNAIR o tot lalaie sa caute nod in papura. Becuri, apa la toaleta, planeitate ( care intre timp s-a asezat de la sine ), rugozitate, samd.
Tu daca nu vrei sa iti receptionezi casa in care te muti stai 6 luni cu ea blocata si constructorul paraseste santierul? sau faci rapid o inspectie, identifici problemele, le notifici si astepti rezolvarea lor.
La 6 luni de cand autostrada e gata nimeni nu stie exact care sunt acele probleme invocate, la ce km, cat de grave..... De fiecare data cand au fost intrebati de problemele reale, raspunsul de la MT era mai mult decat evaziv, ori asa ceva nu merge. Sau cel putin nu aici pe forum.

Invocarea unor principii nu isi are rostul aici. In felul asta puteam sa nu mai deschidem niciodata A10 pt ca nu e perfecta.
Sau cum ziceau cei de la TNR mai bine sa o daramam decat sa ne trezim ca peste cativa ani trebuie reparata.


adiarc

eu astept sa se închidă si DN paralel...
- str de uzura este expirat de mult ( mumu planeitate sau rugozitate )
- marcajele si semnele de circulatie  ...si ele necorespunzatoare
- curbe cu raze proiectate parca pt carute
- nenumarate intersectii cu drumuri secundare
- parcari este mult spus - niste chestii asfaltate ,fara mese ,toalete,sau măcar cosuri de gunoi

FRATILOR...prioritară in orice actiune a oricariui om de pe aceasta planeta este SIGURANȚA.....toate celelalte sunt secundare si PT ASTA A FOST INVENTATA GARANȚIA DE BUNA EXECUTIE...

pt mine acesi indivizi ,care nu pot fii numiti oameni sunt niste criminali....in cel mai pur mod si NU la figurat
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

horatiu.cosma

Principiul cu casa nefinalizată e corect, dar nu are legătură cu situația de față. Așa cum zice și @nicolaem, dacă ar fi să respectăm acest principiu al "țiplei", al perfecțiunii înainte de recepție, nu se va recepționa niciodată. Pe când se va rezolva o alunecare de taluz va trebui curățenie generală în urma ploilor, apoi iarba va fi prea mare, apoi balastul de pe drumurile de întreținere nu va fi peste tot la grosimea din aviz, apoi un test CESTRIN de rugozitate într-un punct pe banda de urgență nu va fi în parametri, apoi va apărea o ușoară tasare la un pod, fiindcă surpriză, oriunde în lume la conexiunea dintre structura rigidă și umplutura elastică terenul se mai așează în timp etc. Toate aceste chestiuni se rezolvă în perioada de garanție, că de aia există, nu trebuie să reinventăm noi apa caldă. TS în fiecare an aranjează debleele pe A6, Strabag reasfaltează la Pianu, Straco reface gabioanele pe ST 2 la limita cu ST 3 etc. Cum ar fi fost să nu le deschidem până acum fiindcă mama natură își face de cap tot la 3-4 luni și mai produce câte o imperfecțiune? Nu prea există în domeniu acesta alb sau negru, ci preponderent nuanțe de gri. Întrebările pe care ar trebui să și le pună CNAIR și MT ar trebui să fie de tipul: "E vreun pericol de surpare catastrofală?" sau "Se poate desfășura traficul în condiții de maximă siguranță pe autostradă?". Perfecțiunea nu va fi atinsă niciodată și nu cred că România, ultima ruptă în fund la infrastructură își permită să o caute.

Xenos

Pentru a le tăia macaroana cu constructorii nu cer recepția, ambii constructori ar trebui să ceară din nou, formal, recepția, reamintind desigur că au făcut asta și anterior. Că văd că musiu Șova tot insistă pe prostia asta.

yetiman

Nici macar nu putem face comparatia cu o casa nefinalizata.  :D

Suntem in situatia in care stam in noroi, sub o prelata, in bataia vantului pentru ca, desi avem o casa finalizata si perfect functionala, nu vrem sa ne mutam in ea pentru ca nu a crescut iarba in gradina, gardul exterior nu are si ultimul strat de vopsea, iar instalatia de irigat gazonul nu este racordata la reteaua de apa....

Si nici nu i-am platit la constructor integral banii pentru lucrari (mai avem o restanta de vreo 20%)...

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Ionut

Cand vad cum gandesc unii dintre voi, imi vine sa închid forumul asta, să zic adio API și sa-mi vad linistit de ale mele.

horatiu.cosma

Nu ar trebui să existe forumul ăsta sau API dacă toți ar gândi și ar acționa cum trebuie. De asta există, să educe  :D.

RaduC