Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

GDPR

#11475
@dumbravaandrei, hai ca au fost cateva receptii facute pe baza regulamentului nou: A3 Gilau-Nadaselu, DN76 Soimus-Brad si centura Caracal.

Iar daca ne uitam in filmare, Porr mai are cateva lucruri de facut, e adevarat marunte: vezi min 7.29 - finalizare prism piatra bruta la baza taluzului care a alunecat, min. 7.57 - finalizare refacere rigola in zona alunecarii nr. 2, min. 8.02 - ce-o fi cu excavatorul care isi face de lucru langa stalpul electric de pe versant?, plus desfiintarea drumului tehnologic de traverseaza rigola de la min. 7.53 si refacerea gardului de protectie.

Sa nu uitam si ca la Gilau-Nadaselu receptia s-a facut doar dupa ce alunecarile s-au reparat 100%. Si daca a aparut o noua alunecare a doua zi dupa receptie, ghinion, e considerat defect ascuns.

AlinC

A fost in ziarul local un material destul de amplu cu un purtator de cuvant de la CNAIR (cred ca Serbanescu, daca nu ma insel), care explica de ce nu se deschid loturile 3 si 4. Pe net inca nu l-am vazut. Nu mai retin exact totul, mai ales ca am citit printre randuri. Ce am inteles eu, e ca PORR ar mai avea de lucru pe ST4 la taluzuri + ca era vorba de un canal de drenaj. In plus, inca nu au notificat CNAIR sa faca receptia. Pe ST3, unde Tirrena a notificat de anul trecut CNAIR, au probleme cu asfaltul.
Ce am mai inteles eu: Ca nu se pot deschide decat impreuna cele 2 loturi (asta am inteles printre randuri) pentru ca ST3 e prea mic (intre noduri) + ca nu stiu ce probleme ar fi la iesirea spre Turda daca s-ar deschide numai unul.
Intr-un final, din afirmatiile celui de la CNAIR, rezulta ca daca PORR termina si ii notifica, in luna iulie se vor duce pentru receptie.

perfidus

^Tirrena nu are nici o problema cu asfaltul, nu mai propaga minciunile celor de la CNAIR. Vezi postarile din decembrie si ianuarie ca sa te lamuresti de ce s-a blocat receptia pe ST3.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

IlisescuV

Din cate stiu receptia e una si deschiderea la circulatie e alta. Daca insa fac receptia o nu mai au justificare sa nu deschida traficul. Avand in vedere ca e anul centenarului presimt o deschidere de 1 Decembrie. Sper sa ma insel.

cristi5

Quote from: adrian rosca on June 27, 2018, 09:06:10 PM
Sa nu uitam si ca la Gilau-Nadaselu receptia s-a facut doar dupa ce alunecarile s-au reparat 100%. Si daca a aparut o noua alunecare a doua zi dupa receptie, ghinion, e considerat defect ascuns.

Daca nu ma insel chiar au aparut alunecari dupa acea receptie... Si acolo nu e saramura, numai dealuri transilvane "average".

Totul e sa stii cand si cum sa chemi comisia de receptie. Documentul de la acea receptie a fost cerut de societatea civila si e tinut la rang de secret de stat.

prd.marius

Am mai observat ideea asta de "dealuri transilvane" sau ceva de genul.
Sunt ceva probleme in a construi autostrazi pe acest tip de dealuri? Daca da, numai la noi sunt, nu exista tehnologia deja? Sau iarasi studii proaste, CNAIR, si result de care se stie deja?
P.S. Scuze daca s-a mai discutat topicul legat de problemele cu "dealurile transilvane".

AlinC

Eu iti scriam ce spuneau cei de la CNAIR. Ideea e ca asa cum e legislatia actuala nici eu nu as fi facut receptia pe ST4 (nici macar nu a trimis notificare PORR). Alunecarea se vedea din... masina, iar pe legislatia actuala numai un idiot isi asuma riscul sa faca receptia. Stiu foarte bine ce vorbesc. Au facut in judetul Alba o receptie de genul asta, la o groapa de gunoi, executata tot de PORR si nici acum nu o pot utiliza, de aproape 2 ani!. Sunt 3-4 alunecari de teren destul de urate si nu pot obtine autorizatia de mediu. In plus, tot PORR e "cu gura mare" si l-a dat in judecata pe beneficiar, desi, din cate stiu eu, partea aia de lucrare a fost pe FIDIC galben.
In general, nu ma intereseaza firmele de constructii, dar despre PORR am o parere foarte proasta!

Gendan

Transilvania a fost ba indundata, ba sedimentata. Sunt multe straturi de nisip, argila, marne dar chiar si tuf. Apa se infiltreaza destul de bine prin alternanta asta de straturi ba permeabile, ba impermeabile.

Ca si idee, ca sa ai o alunecare de teren, iti trebuie vreo 3 lucruri mari: inclinare :lol:, argila si apa. Daca iti lipseste oricare dintre cele 3, cel mai probabil o sa ai un versant stabil. In a nutshell, apa se infiltreaza, ajunge la argila (roca impermeabila), argila se "umfla" de la apa, salta si masa de deasupra si unde mai pui ca ai un pat de alunecare cu un coeficient de frecare mai redus. Daca versantul nu e stabilizat, o ia la vale. Versantul il stabilizezi eliminand oricare din cei 3 factori: faci terasamente pentru a reduce panta sau reduci panta cu totul, vezi Sibiu-Orastie 3 (mari destepti acolo); faci drenuri pentru a scoate apa. Argila e cam complicat de scos.

Ei, in Transilvania, daca nu imi da 404 memoria, precipitatiile sunt ceva mai ridicate. Prima.
Argila ai destula. Specificul vine destul de mult din petrografie pentru ca ai intinderi mari de argila dar mai ales (bine Gendan, ti-a luat trei paragrafe sa ajungi la idee), alternanta de argile, nisipuri usor cimentate (asta e marele secret) si roci dure. Nispurile usor-cimentate permit infiltratia rapida a apei la argila. Mai mult, alternanta asta a rocilor dure si a celor friabile, o sa iti dea destul de sigur o directie preferntiala de alunecare. Ai un element care cedeaza usor.
Ultima chestie si ma las de dat explicatii, inclinarea. Sunt ceva cueste prin Transilvania (dealuri cu un versant suuuuper lin, 2-3 grade de inclinare, si un versant foarte inclinat). Le gasesti si in Moldova pe astea. Mai ai zone cu relief pe structuri cutate (basically, dealuri care s-au ridicat odata cu muntii). Si aici ai un inclinare mare a reliefului. Ce e destul de specific sunt domurile gazeifere. Pot avea inclinari si de 10 grade "dealurile" astea.

Nu e un singur factor. E un concurs de precipitatii ceva mai abundente, roci care favorizeaza o infiltratie foarte puternica, pante care pot ajunge si la 25 de grade si multe alte chestii: despaduriri, aratura care taie curbele de nivel si multe altele.

Quote

"Ca si idee"; "Pe scurt"; "Basically"; "In a nutshel"


Mhm. Am incercat.

Ionut

Extras din prezentarea oficiala CNAIR la SCS Transport (in cadrul CM POIM), ieri, 27.06.2018
A10 Sebes-Turda


Ionut

Informatie suplimentara - discutie off the record - CNAIR la SCS Transport (in cadrul CM POIM), ieri, 27.06.2018
A10 si regulament receptie

Ieri, off the record, intr-o pauza, discutii foarte aprinse cu oamenii din CNAIR pe tema A10. Mi-am stricat toata pauza, dar macar am aflat ca la MDRAP (Ministerul Dezvoltarii) este, se pare, un proiect de schimbare a regulamentului de receptie si va fi si un sub-regulament pentru fiecare sector (rutier, feroviar, metrou, civile). Evident ca nici dracu nu stie cati purici mai face prin sertare/pe circuitul intern, extern, planetar, galactic de avizare.

Si A10 #NuEGata!

Ca pe lotul 3 am avut doar teste punctuale. Si nu e bine. Ca trebuie fiecare cm luat la puricat. Ma rog, nu vreau sa reproduc discutia, imi e prea scarba. Niste prosti, hoti si mafioti! Rusine!

Cand circulam? Dracu stie. Sper ca in iulie. Dar dupa discutia de ieri, nu sunt deloc convins.

AlinC

Schimbarea regulamentului de receptie cum se va face? Ai astfel de informatii? Va permite receptia partiala?

Ionut

Alin, receptia partiala este deja permisa de regulamentul actual. Doar ca nu se aplica regulamentul actual.

Vice33

Dat în judecată pentru reavointa și nerespectarea regulamentului actual. Au ce plăti, sunt sigur.

GDPR

Receptia partiala conform regulamentului in vigoare acopera doar inscrierea constructiei nefinalizate in cartea funciara:

"proces-verbal de recepţie parţială — act prin care se atestă stadiul fizic de execuţie a construcţiei, în scopul înscrierii dreptului de proprietate asupra acesteia în cartea funciară, identificându-se cu procesul-verbal de constatare privind stadiul realizării construcţiei, în sensul Legii cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare."