Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 19 Guests are viewing this topic.

AlinC

Casa de la Oarda de sub viitorul viaduct e expropriata.

Aici: https://ziarulunirea.ro/autostrada-sebes-turda-lotul-1-o-noua-hotarare-de-guvern-pentru-exproprierea-constructiilor-si-terenurilor-de-sub-pod-unde-s-au-impotmolit-lucrarile-472672/ am vazut in facsimil HG-ul prin care a fost expropriata. Problema e ca proprietarii tabulari, fata de care s-a facut exproprierea nu sunt persoanele care o detin de fapt.
Ideea e ca exproprierea opereaza oricum, numai ca din cate stiu eu exista un proces pe rol legat de situatia asta. Conteaza prea putin procesul, atata timp cat nu suspenda lucrarile instanta. La finalui lui, partea care il castiga o sa primeasca banii din expropriere in cuantumul stabilit prin hotararea definitiva.

Daniel_I

#11311
Quote from: Bulwyn on June 13, 2018, 01:53:06 AM
S-a rezolvat expropierea casei din valea Orzii? Am observat in ultima filmare a celor de la unirea ca culoarul autostrazii e delimitata cu un gard de plasa portocaliu
O sa va spun eu exact in zilele urmatoare. Sa speram ca o vor darama odata, acolo nu mai locuieste nimeni de foarte mult timp! Deocamdata sa ne bucuram ca au inceput lucru la culea din Sud de la Oarda. Ma astept sa aduce utilajele pentru balast stabilizat si asfalt din zona nodului Alba sud in zona Oarda - Raul Sebes, aici terasamentul e aproape la cota. Se lucreaza si la supratraversarea de la giratoriul Lukoil langa Lancram, se continua cofrajul peste pilotii forati.
Speranta si pariul meu pentru finalul anului 2018 este ca Pizzaroti sa finalizeze sau sa duca intr-un stadiu avansat de finalizare toate lucrarile de arta, terasamentele sa fie inaltate la cota si o mare parte sa aibe asfalt, ca anul viitor sa se concentreze pe nodurile rutiere Alba Nord si Sebes. Sper sa nu ma injurati, mai au inca 5 luni de munca pana vine iarna :D !
On The Road

voicul

Nu e cam inalta culea N de la Oarda?
Mi se pare mult mai inalta decat ce am vazut in general pentru o cota de 5.5m.
De ce e asa?

Daniel_I

#11313
Quote from: voicul on June 13, 2018, 09:11:37 AM
Nu e cam inalta culea N de la Oarda?
Am stat langa ea si e foarte inalta, tinand cont ca A10 supratraverseaza un drum local acolo. Nu stiu care e ideea, corectati-ma daca gresesc dar in studiu de fezabilitate in zona Oarda apare un viaduct care trece peste strada Cedrului, strada Victoriei si valea Orzii (un parau mic). Pizzaroti au optimizat solutia tehnica, nu mai fac viaduct peste Oarda, fac doua supratraversari cu culee N - S peste drumuri. De ce o fac la o inaltime asa mare, e posibil sa fie din cauza acordul de mediu, acolo autostrada trece la doar cativa metrii de case si probabil daca o inalti, si montezi panouri fonoabsorbante zgomotul care ajunge la sol e redus mult. E o opinie...
On The Road

alecu26

Legat de piloni, o fi vreo disputa intre furnizori din zona. Florea, Pomponio...
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

adrian-FSB

Salut tuturor.

O stire din revista "Capital", se pare ca CNAIR amana deschiderea loturilor 3 si 4 pentru luna Iulie:

http://www.capital.ro/document-lista-autostrazilor-din-2018-exclusiv.html


AlinC

E fake news stirea cu demolarea stalpilor de pe lotul 1. Acum a vorbit un prieten la telefon cu directorul de la Pizzarotti. Nici nu a auzit de asa ceva. In ce priveste lotul 2, cei de la Aktor (aici a vorbit cu cineva mai "mic", un inginer) spun ca isi fac singuri betonul, nu il cumpara de la alti prestatori. Era ciudat articolul: fotografie de pe lotul 2, stalpi demolati la Paraul Iovului (unde nu exista niciunul) etc.

Oricum, Pizzarotti are cateva surprize legate de casa de la Oarda, mobilizare etc. (interesante, din cate am auzit eu). Cert e ca Pizzarotti pastreaza un optimism moderat cu privire la progresul pe ST1 pentru urmatoarele luni.


AlinC

#11318
Asta e tot la capitolul fake news. Un articol facut in urma unui comentariu de pe forum. Toti prestatorii de pe lotul 1 ,dar absolut toti , lucreaza cu plata la termen, iar pe lotul 2 (despre care e vorba), eu stiu cel putin 2 firme care lucreaza tot cu plata la termen. Pe lotul 2, da, exista temeri din partea prestatorilor dupa teapa pe care au luat-o de la Euroconstruct, dar sa zici ca de la Alba Iulia la Aiud se lucreaza doar cu plata anticipata e un fake news ordinar!

Edit: cam asa se face presa in ziua de astazi: Demolezi 32 de stalpi de pe lotul 1 sau copiezi o opinie de pe un forum si spui ca toti prestatorii lucreaza doar cu plata anticipata pe lotul 2. grrrrrr
Edit 2: acum am vorbit cu cei 2 prestatori de pe lotul 2 si mi-au confirmat ca lucreaza cu plata la termen, dupa efectuarea lucrarilor. Acum, poate ca au cerut cativa plata anticipat (desi, din ce mi-au spus cei 2, Aktor nu accepta sa faca plati anticipate), dar sa scrii ca toti lucreaza asa, deja asta e un fake news! Ca sa nu mai amintesc ca in comunicatul API nu se spune niciunde ca s-ar lucra doar cu plata anticipata!

florin74

^Sunt semnale ca AKTOR reuseste sa se inteleaga cu mai multi subcontractori? Adica o sa vedem utilajele pe santier, nu in organizare?

AlinC

#11320
Nu are nici cea mai mica legatura ce intrebi cu stirea aia falsa. Se spunea ca toti prestatorii lucreaza doar cu plata anticipata pe lotul 2. Eu ti-am dat 2 exemple de firme care in mod cert lucreaza cu plata dupa efectuarea lucrarilor. Erau foarte mirati de ineptie. Ba chiar mai mult, mi-au spus ca Aktor nu accepta sa faca plati anticipate!.
S-au reluat lucrarile pe lotul 2, desi au putini oameni, iar din sursele mele vor sa dea 6 km din ultima portiune (zona in care a fost Euroconstruct) unei firme.

PS. Am auzit ca s-ar putea demola 1/3 din ST4!
Nu de alta, dar sa fiu in ton cu ultimele stiri "bine documentate"!

Ionut

Va rog terminati cu mizeriile și dezinformările. Cine continuă pe tema asta ia ban 30 zile.

florin74

Eu nu m-am referit la stire. Am vazut ca ai ceva informatii din zona subcontractorilor si am crezut ne poti oferi ceva vesti bune privind mobilizarea pe lot 2. Ca ne tot ameninta de  2 luni ca reiau lucrarile la o turatie mai mare, dar progresul e nesemnificativ.


AlinC

Da, au adus ceva firme noi, dar inca e slaba mobilizarea. Pentru ultimii 6 km de autostrada, zona in care a lucrat Euroconstruct sunt in tratative cu o firma pentru a prelua toata portiunea respectiva. E zona care arata cel mai jalnic, cea cu podurile de la Radesti si Sancrai.
Inca nu stiu daca au ajuns ori vor ajunge la o intelegere. Aproape toate firmele care au lucrat cu Euroconstruct nu au primit banii, multe dintre ele fiind in insolventa. Are sotia un proces cu una dintre ele, intrata in procedura insolventei.
Prestatorii din Alba, cele 2 firme despre care aminteam au lucrat pentru Aktor si au primit banii, dar numai pentru lucrarile efectuate in 2017!
O sa porneasca foarte greu lotul 2, adica sa ajunga la 4-500 de oameni, asa cum ar fi normal.

voicul

4-500 de oameni ... mi se pare asa greu.

Pizzarotti care nu are problemele astea de imagine se chinuie cu 300 - 400 de oameni si angajeaza continuu (nu sunt la curent poate au mai crescut numarul).
Si uite cum se lucreaza pe lotul 1 (da se lucreaza, dar nu foarte alert, ca nu sunt oameni, pe un lot mult mai mic ca lotul 2).

Sau poate firma e UMB si atunci ...  :D