Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 18 Guests are viewing this topic.

AlinC

Nu prea cred ca pot sa termine portiunea respectiva, la mobilizarea actuala, dar, teoretic, nu ar fi imposibil, daca maresc numarul muncitorilor si utilajelor. Cele 2 bretele mici pentru sensurile giratorii cred ca s-ar putea face in 7 luni, iar portiunea de la Lancram pana in Alba Iulia Sud, daca s-ar rezolva chestia de la Oarda si cu o mobilizare exceptionala s-ar putea sa o termine. Cel mai in urma mi se pare ca sunt la Oarda si la giratoriul de la Lancram (supratraversarea peste DN) + ca o sa mai fie o supratraversare (din ce mi-am dat eu seama) pe la jumatea` Lancramului. In rest, la podul peste raul Sebes lucreaza la terasamentul dintre balta si viitorul pod + la umplutura pentru a a putea aduce macaralele alea mari (acolo sunt numai 3 deschideri). La raul Mures, cred ca prin mai mai-iunie o sa mute apa pentru ultimii 2 piloni. Nodul rutier Sud nu e atat de complex.
Oricum e o chestie la nivel de zvon, pe care CNAIR nu si-l asuma, iar legislatia poate fi modificata pentru a permite receptia partiala.
Ar fi prea frumos sa termine de 1 Decembrie, chiar si partial, cu cele 2 bretele mici, sa se poata circula pana la Alba Iulia pe ST1.

mishu77

@alinc

Poti desena pe gmaps sau pe alta harta ceea ce zici cu circulatul de la A1 la Alba-Iulia Sud? Ca nodul A1-A10 probabil ca prin 20:20 o sa fie gata... ...

johnny348

Relocare conducte nod Alba Nord...ce lucratura...meseriasi???



Powered by API/PUM imgur uploader][/img]

Stefan01

Vinerea trecuta, pe lotul 1, la intersectia cu DJ 107C se turna beton la culeea dinspre Sebes.

Vedere de ansamblu


Locatia e marcata cu 1 in poza de mai sus. Poze de la sol din diverse unghiuri














La intersectia cu DJ107 au adus gramezi de materiale pentru terasament.

Importante sunt sectiunie B (Nodul Alba Iulia Nord) si sectiunea C (Nodul Sebes). Sper, o data pe luna, sa ajunga si in aceste zone drona (destul de activa) a celor de la Ziarul Unirea !!!

luc

^^Cele 2 bretele în discuție sunt cele cu rosu, una cea de intrare spre Alba Iulia este chiar simpla, la nivelul solului, cea de ieșire în DN are nevoie de un pasaj, dar cu o singura direcție (probabil 2 piloni, de o parte și alta a A1). Nu am timp acum sa caut cum se poziționează fata de bretelele spre/dinspre Deva.



Powered by API/PUM imgur uploader

Ionut

In loc sa visati, mai bine dati un share.

API pe Facebook

Așa cum am zis de nenumărate ori, loturile 3 și 4 ale Autostrăzii A10 Sebeș-Turda sunt pregătite să preia traficul rutier. Vineri, 13.04.2018, am făcut o nouă vizită și am luat câteva cadre aeriene. Autostrada este pregătită, dar autoritățile nu. Autostrada este gata, dar autoritățile încă se mai gândesc, încă mai analizează, încă mai negociază cu antreprenorii generali.

Conform informațiilor aflate pe surse, se pare că avem stabilite datele pentru recepție: 24 mai pentru lotul 3 (Tirrena Scavi, între Aiud și Decea) și 15-16 iunie pentru lotul 4 (Porr, între Decea și Turda). Nu vă grăbiți: sunt date aflate pe surse și nimic nu este sigur. Orice se poate întâmpla. Inclusiv să stăm cu autostrada închisă până la paștele cailor.

Cert este că ne chinuim din decembrie 2017 să explicăm unei țări întregi situația penibilă în care ne aflăm. Am filmat din dronă, de la bordul mașinii circulând cu 130 km/h între Aiud și Turda și am dat zeci de interviuri în mass media. Ba chiar am pornit, în parteneriat cu Declic, o petiție semnată de peste 17.000 persoane.

De ce mai trebuie să așteptăm o lună și ceva pentru un tronson, respectiv încă două pentru celălalt sau poate chiar mai mult? Greu de zis.

Noi ne riscăm viața pe DN1. "Responsabilii" din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere se scarpină în cap, dau din umeri și se ceartă între ei și cu antreprenorii generali pentru neconformități, alunecări de taluz care pot fi reparate sub trafic, dispute contractuale și reguli de recepție. Timpul trece, leafa merge. Minciuna, manipularea și fuga de răspundere sunt la ordinea zilei.

RUȘINE!

#IncompetențaUcide #FărăResponsabilitate #AutostradaA10 #AutostradaSebeșTurda

Stefan01

#10566
@ johnny348

Sper sa nu gresesc: acolo e o relocare a magistralei de apa.

Si ca tot veni vorba de zona aceea (apartine de sectiunea B) avem o groaza de relocari:
- retele electrice de inalta tensiune o linie 220 kV dublu circuit, medie tensiune 2 linii si joasa tensiune (la 1:15, 2:34 si 3:51 pe filmarea celor de la Ziarul Unirea)
- magistrala de apa pe care ai observat-o
- aviz de la CFR
- relocare DN (la 3:51)
- relocare fibra optica pe aceiasi stalpi cu cei de joasa tensiune (la 3:51)
- conducta de gaze naturale (aici nu sunt 100 % sigur)
- depinde ce au facut si cu Paraul Iovului ???

Lista poate fi actualizata.

mishu77

@luc

E imposibil ce ai desenat tu acolo. Eventual ar putea face DACA permite spatiul in giratoriul catre Lancram o bretea de intrare iesire pe A10, solutia cu inca un pod peste A1 cu siguranta iasa din discutie. Bine sunt sigur ca si solutia cu bretele din giratoriul dinspre Lancram iasa din discutie, dar noi putem visa ca, cu atat am cam ramas ...

luc

#10568
Nu am desenat eu, am luat ce era pe openstream (din cate stiu este conform PT aprobat). Eu doar am reliefat cele 2 bretele care fac legatura cu DN. Si spatiu este...

marinul

Lotul 2 arata mai bine de sus :)



Trimis de pe al meu SM-J710F folosind Tapatalk


cristi5

#10570
Quote from: luc on April 15, 2018, 09:48:41 PM
^^Cele 2 bretele în discuție sunt cele cu rosu, una cea de intrare spre Alba Iulia este chiar simpla, la nivelul solului, cea de ieșire în DN are nevoie de un pasaj, dar cu o singura direcție (probabil 2 piloni, de o parte și alta a A1). Nu am timp acum sa caut cum se poziționează fata de bretelele spre/dinspre Deva.

E foarte interesant ca cele doua bretele sunt suficiente pt a lega A10 de A1 si DN1 pe toate directiile!

Fireste ca pe termen lung nu e o solutie, dar la traficul de acum cele 2 giratorii s-ar putea sa reziste descarcarii A1<->A10, poate cu niste cozi pe autostrada in orele de varf (ar fi bune aici niste simulari de trafic la nivel micro, dar pana la urma avem doua fluxuri de vreo 14000 MZA care se intalnesc in doua giratorii, teoretic e posibil). Probabil ar grabi deschiderea A10 Sebes-Alba cu minim un an. Dar stim ca asemenea fapte bune nu intra in discutie in ziua de azi.

Daca consideram Alba<->Sibiu ca flux principal, mult mai mare decat fluxul Alba<->Deva, observam ca cele doua sensuri ale fluxului principal nu se intalnesc in giratorii! De asemenea fluxul Sibiu->Alba nu se intersecteaza in giratoriul de nord cu Deva->Alba. Singura problema ar fi ca fluxurile Alba->Sibiu si Alba->Deva dau prioritate in giratoriul de sud fluxului Deva->Alba. De asemenea fluxurile Deva->Alba si Alba->Deva vor merge pe acelasi fir de DN (sud->nord) intre cele doua giratorii. Dar nu sunt fluxuri mari astazi, deci nu cred ca e o problema.

Daca CNAIR ar publica datele de trafic, am putea sa le dam o analiza mai exacta... Dar pentru ei totul e un secret, inclusiv informatiile de interes public.

Chiar realizarea numai a bretelei nordice ar fi suficienta pt legarea A1-A10 (e mult mai simplu pt ca nu implica supratraversarea A1), dar atunci capacitatea giratoriului de nord s-ar putea sa puna probleme. Pe de alta parte, ar fi foarte comparabil cu situatia de azi, atata ca "bretelele" DN Lancram<->Sebes se inlocuiesc cu cele doua benzi ale bretelei A10.

In rest astfel de noduri de DN in zona de interchange de A sunt redundante (cum se vede de fapt mai sus) si complica lucrurile pt soferi. Eu in afara de Sebes si Turda nu am mai vazut asa ceva.

mishu77

@luc

Ok si e vreo discutie ca se fac alea prima data?

esendy

dupa parerea mea A10 nu trebuia legat de DN1 in nodul sebes, ci doar de A1. . . dar e doar o observatie fara nici o miza

TibiV

Mie mi se pare mai anapoda faptul că se repetă greșeala de la Turda,  unde, când vii pe A10 și intri în nod, Clujul este la dreapta și Câmpia Turzii este la la stânga.
Aici, La Sebeș, când vii pe A10, Sibiul este la dreapta și Deva este la stânga...
La Turda nu prea aveau de ales, dar la Sebeș era spaţiu berechet să faci bretelele așa cum dictează bunul simt.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Mie mi se pare absurd ca facem noduri atat de complicate, in loc sa folosim trefle sau sfert de trefla. CHiar nu vad problema de a avea restrictie de 80 in nod.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist