Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Daniel_I

#10455
Dacă ați observat, la Oarda la culeea la care sa început de curând construcția, nu s-au forat piloți. S-a săpat 3 metri în pământ și acolo se construiește fundația culeei. E prima metoda de fundație la culee pe care am văzut-o. Poate ne lămurește un specialist. Eu sunt cu softul, nu cu construcțiile :-D
On The Road

horatiu.cosma

^
Discuția e mai degrabă tehnică și ar trebui purtată pe alt thread. Pe scurt, există 2 posibilități de fundare a structurilor: directă (fără piloți forați) și indirectă (cu piloți forați de adâncime). În funcție de calculele structuriștilor, se adoptă o variantă sau alta. În general fundarea directă e preponderentă la case, iar la drumuri acolo unde terenul de fundare e ok și nu este necesară susținerea structurii cu piloți forați care să străpungă solul până la atingerea unor straturi solide. Procedeul de fundare directă e așa cum l-ai descris foarte bine: se sapă o groapă, se face un radier, se toarnă betonul și peste se vine cu elevațiile. Din câte țin minte, așa s-a făcut la pilele structurii pe DN 68A peste A1 de la Holdea. Sunt mai multe exemple pe autostrăzile noastre de fundare directă, dar în general se merge pe soluția fundării indirecte, uneori doar fiindcă e mai comod pentru proiectanți să pună o soluție copy-paste de pe alte proiecte care sigur "ține". O soluție cu fundare directă necesită mai multe calcule, e puțin mai riscantă și atunci e mai simplu să supradimensionezi totul. Dacă vă uitați la pasajele mai vechi (un exemplu ar fi pasajul de la Chitila de pe DNCB modernizat acum de Delta ACM în contractul de dublare DN7-A1) o să vedeți niște elevații subțiri, niște rigle pișpirele care totuși țin. Comparativ cu ele, pasajele care se construiesc actualmente pe autostrăzi sunt imense, probabil pentru că meseria de verificator de proiect care ar trebui să ia la purecat toate calculele proiectanților structuriști a ajuns să se identifice cu "un moșulică de 80 de ani care pune o ștampilă pe niște planșe" și atunci e mai safe pentru proiectant să dubleze totul, ca să doarmă liniștit noaptea.

carutasul

CItez de la cursul lui Buzdugan despre flambare: " vezi cât îți dă și înmulțești și tu cu zece, că nu vrei să cadă podul" :)

Granata06

Depinde dupa ce standarde proiectezi. Daca lucrezi dupa Eurocoduri care contin convoaie de calcul mult mai mari fata de Stasurile noastre e normal sa iti apara structuri care aparent iti dau impresia de supradimensionare. Cheia este la proiectant, solutiile alese fiind de multe ori discutabile. 

Vice33



Uitându-mă mai atent la această poză, eu cred că vor veni 2 perechi de piloni în actuala albie a Mureșului. Distanța între piloni e prea mică ca să încapă doar o pereche de piloni în albie...îmi mențin părerea că vor fi 2 perechi în actuala albie+ o pereche unde sunt forezele acum.

Voi fi curios cum vor devia Mureșul, logic ar fi să acopere actuala albie și să dea drumul pe latura care este acum acoperită.

horatiu.cosma

S-a mai discutat acest aspect în urmă de 7658907865 de ori  :lol:. Mai sunt 2 perechi de pile în albia minoră, se va da drumul la Mureș pe unde se lucrează acum la pilele dinspre Turda și apoi se vor face platforme identice pe unde curge acum Mureșul.

voicul

Eu cred ca se va mai discuta de cateva ori :)

In alta ordine de idei +1 @horatiu.cosma - intradevar explicatia ta intra pe alt thread, dar probabil sunt multi care nu citesc astfel de thread-uri. Nu de alta, dar ca mine, probabil nu vor sa ajunga exact constructori si ingineri, ci doar sunt pasionati de dezvoltare in general.
Asa ca mici explicatii de genul asta culturalizeaza subtil.  :)

AlinC

Din ce am discutat cu o persoana care are o echipa ce lucreaza la podul de peste Mures vor mai fi doar 2 randuri de piloni: cei 2 la care se  lucreaza acum in partea dinspre Sebes si inca 2 in albia actuala a raului. Eu scriu doar ce mi-a spus persoana respectiva. Tot ca idee, dupa ce termina cu pilonii de la Mures se vor muta la nodurile rutiere  de la Alba Iulia Nord si de la Sebes. Doar la Oarda au mai adus o echipa saptamana trecuta si mai aduc una pe santier in a 2-a saptamana dupa Pasti.
Se pare ca nu o sa fie cine stie ce mobilizare extraordinara pe ST1, iar nodurile rutiere mai au de asteptat pana termina la Mures si la Oarda. La raul Sebes o sa termine luna asta. La finalul lunii se asteapta sa fie sus toate grinzile.
E clar ca se lucreaza, progresele sunt evidente, dar nici nu e o mobilizare fantastica! Cu noroc, daca si utilitatile o sa fie mutate la timp, undeva spre finalul lui 2019, o sa fie terminat si ST1. Numai ca pentru ca lucrurile in Romania nu functioneaza niciodata normal, cel mai probabil prin 2020 o sa se poata circula pe ST1.

yetiman

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Stefan01

Cateva poze de la "Iepuras" cu micile progrese intregistrate pe lotul 1, sectiunea A, la intersectia cu DJ 107C si intersectia cu drumul ce duce la statia de betoane Florea

Vedere de ansamblu


1. Intersectia dintre A10 si DJ 107C - locatia e marcata cu 1
Poze de la sol din diverse unghiuri










Din aceeasi locatie - vedere spre Turda


Au finalizat fundatia pentru relocarea stalpilor liniei de 220 kV




2. Intersectia dintre A10 si drumul ce duce la statia de betoane Florea - locatia e marcata cu 2
Poze de la sol din diverse unghiuri






Vedere de ansamblu cu portiunea cuprinsa intre locatia anterioara si intersectia A10 cu CF 200A


Un Paste fericit tuturor !

Daniel_I

#10465
Fotografii de astazi 7 Aprilie de la podul peste raul Sebes
Zona e foarte des filmata din drona, dar mai rar de la sol. Asa ca am decis sa fac o vizita



Se lucreaza la ultimul pilon. Este turnat, zilele urmatoare il decofreaza si toarna cuzinetii. In cateva saptamani ar trebui sa avem si grinzile sus. Sunt doar 3 deschideri.





Masinile pregatite pentru executia terasamentului intre culee si balta dinspre Sebes


Lebedele din balta cu peste au supravietuit ;). Aici autostrada a ''rupt" balta in doua


Terasamentul catre Sebes. S-au executat canalele pluviale pe centru autostrazii.


In departare lucrarile la giratoriul Lukoil





Executia scheletului metalic a capetelor pilonilor. Vor fi mutati la Oarda de aici si finalizati cei doi piloni de acolo


Un Paste Fericit tuturora. Sarbatori linistite

Powered by API/PUM imgur uploader
On The Road

rizzuh

Quote from: yetiman on April 07, 2018, 01:26:44 PM
ST3 100%
ST4 99%

Hai CNAIR, da-le drumul odata, vreau sa am intorc din concediu pe A10, nu sa imbatranesc pe DN1! >:(

NGC

Quote from: NGC on August 11, 2017, 06:45:05 PM
Quote from: horatiu.cosma on August 11, 2017, 11:09:42 AM
Pentru sectiunea B (nodul Alba Iulia Nord) avem AM, avem PT, avem HG de exproprieri suplimentare aparute in MO, deci asteptam cu sufletul la gura sa apara peste vreo luna decizia de expropriere. In acel moment, e unda verde pentru AC.

HG 565 / 2017: HG "privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul suplimentar care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Autostrada Sebeş - Turda" - lot 1 secţiunea B, km 14+000 - km 17+000"

A aparut in MO 661 / 10.08.2017.

O fi trecut o luna, dar poate in alt sistem solar. Decizia de expropriere a fost emisa abia in 01.11.2017.

Iar acum Iepurasul a adus si autorizatia de construire. :p

05.04.2018: ""Secțiunea B – km 14+000 - km 17+000 Etapa 2-culoar suplimentar" aferente obiectivului de investiții ,,Autostrada Sebeș –Turda, Lot 1, km 0+000 – km 17+000""

NGC

Quote from: horatiu.cosma on February 16, 2018, 02:24:53 PM
Dar să nu uităm un element extrem de important: există o documentație de exproprieri suplimentare pentru nodul Sebeș pe circuit, în stadiu incipient (vreo 5 hectare de teren). Din experiența ultimului an, ar putea dura câteva luni bune până să treacă de guvern și mă aștept de la Pizzarotti să se agațe de acest aspect.

HG 114 / 15.03.2018 -> HG "privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul suplimentar, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Autostrada Sebeş-Turda" - lot 1 secţiunea C, km 0+000-km 0+300, inclusiv nod rutier Sebeş"

Ionut

Intre timp, teoretic, saptamana asta ar trebui sa se decida in buna masura soarta ST3. Sa vedem daca se deschide, daca se deschide imediat sau daca se deschide o data cu ST4... Sper sa vina vesti bune pe joi-vineri...