Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 19 Guests are viewing this topic.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

Quote from: rizzuh on March 31, 2018, 11:19:20 PM
Din ce vad din poze, asfaltul original era un asfalt cu o rugozitate mica, care este silentios dar are o aderenta mai slaba. Cel nou are mai putin bitum si mai mult agregat, va avea o aderenta mai buna, dar va fi mai zgomotos. Semnificativ mai zgomotos. Aderenta mai slaba != alunecos ca pe gresie.

Eu l-as fi preferat pe cel original, la 130 km/h este o diferenta foarte mare de zgomot.

Asa cum am mai spus, testele imita utilizarea pe mai multi ani a asfaltului si spun ca va fi extrem de alunecos peste x ani, PE PLOAIE. Deci nu e vorba cum e mai confortabil acum, ci cum va fi peste 5-6-7 ani. Repet: pe carosabil umed. Si discutam de riscul de acvaplanare, care nu e o gluma. Bine, gluma e alta: acvaplanarea nu apare decat undeva la 80km/h si peste (depinde de starea pneurilor si de latimea lor), dar la noi pe ploaie viteza pe A este limitata la 80 km/h ....  :lol:

Cat despre zgomot: culmea, e chiar invers. Pe asfaltul acesta cu mai putin bitum exista gaurele intre pietricele (agregate), prin care aerul presat de pneuri la viteza poate sa scape (Zgomotul este generat de aerul care este luat sub pneu la viteza. Cu cat creste viteza, cu atat creste si zgomotul). Zgomotul devine mai grav, mai jos.

E si logic. Acvaplanarea este generata de apa captiva sub pneu, zgomotul de aerul captiv sub pneu. Daca scade riscul de acvaplanare, scade si zgomotul.


Nu trebuie confundat cu zgomotul generat de griblura, acolo o vreme pietrele sau nisipul nu sunt inca perfect intrate in asfaltul vechi si miscarea lor produce un zgomot suplimentar.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

ciprebbe

Quote from: vancouver on April 01, 2018, 12:39:18 AM

Asa cum am mai spus, testele imita utilizarea pe mai multi ani a asfaltului si spun ca va fi extrem de alunecos peste x ani, PE PLOAIE. Deci nu e vorba cum e mai confortabil acum, ci cum va fi peste 5-6-7 ani. Repet: pe carosabil umed.

Uzura are durata de viata de 5 ani, garantie pe ST3 e de 4 ani , ce zici tu(si bine) nu are treaba cu motivele invocate de cnair de aici de a nu deschide. In 5 ani teoretic trebuie schimbata uzura.
Au reasfaltat 3 zone de 300m cu exces de bitum pe care "nu se putea circula in conditii de siguranta" cu 120km/h cand, cum tot bine zici si tu limita pe A se reduce la 80 :). Sa vedem daca acu e ok.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

ciprinel

Felicitari baieti pentru postari. Frumoase cadre. Mai e mult pana departe.
Cipri zic eu ca de data asta va fi bine. Nu stiu de ce dar cu siguranta le-au cantat in struna Tirena celor de la CNAIR si-au facut in mare ce s-a cerut. Nu stiu despre becuri nimic. Oricum de deschis trebuie sa o faca si cu siguranta daca au zis in luna mai, apai atunci cred ca asa va fi.

flashu74

Logica mea nu pricepe. Ce are luna mai  comparativ cu aprilie de a fost aleasa pentru deschiderea loturilor? Daca tot s-au remediat deficientele. Ori au lasat o perioada sa vada daca nu crapa ceva până atunci.

GDPR

^Deschidere simultana a celor 2 loturi. Alta logica nu are.

flashu74

Dar parca e gata si lotul 4. Cred ca in lipsa km de autostrada asta cu amânările e o altă  modalitate de a ieși in evinta. De asa multe ori se vorbeste de aceste bucățele de vor părea mai multe ( mai muti km)

GDPR

Pai tocmai ce s-a surpat acostamentul. CNAIR este perfect acoperit legal (vezi HG 343/2017) sa amane receptia pe motivul asta. Sa ne amintim si ca receptia la Gilau-Nadaselu s-a facut dupa ce UMB a rezolvat toate surparile.

ciprebbe

Quote from: adrian rosca on April 02, 2018, 02:03:47 PM
Pai tocmai ce s-a surpat acostamentul. CNAIR este perfect acoperit legal (vezi HG 343/2017) sa amane receptia pe motivul asta. Sa ne amintim si ca receptia la Gilau-Nadaselu s-a facut dupa ce UMB a rezolvat toate surparile.
Pt moment :),  eu asa mari emotii am cu lotul ala dupa ce deschide traficul.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Dominik

Nu cred ca dau drumul doar la lotul 3, dar ma rog la CNAIR poti sa te astepti la orice....
You're in Steelers Country

Daniel_I

#10405
Quote from: Teo on March 31, 2018, 07:14:20 PM
Azi pe la 2:30 un excavator lucra chiar langa breteaua de pe care se coboara de pe A1 la Lancram, langa fabrica Kronospan.
Erau clar delimitate marginile culoarului de lucru si parea stramta portiunea, parea conturul unei viitoare bretele de urcare/coborare de pe A1/A10 sau invers.
Confirm si eu. De doua zile in fiecare dimineata sunt acolo echipe destul de numeroase de lucru. Inca nu au aparut mult asteptatele foreze. Suntem cu ochii pe ei :D
Sa tinem minte data asta: Aprilie 2018 si sa numaram cele 18 luni pe care Pizzaroti si le-a asumat ca termen de executie pentru terminarea nodului A10 cu A1.
On The Road


yetiman

Stam "bine" daca inca suntem la faza cercetarii arheologice...  :(
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Ionut

Roaga-te sa nu gaseasca pe bretelele alea niste oale si ulcele... ca este adio 2019. Si-asa va fi greu de tot cu 2019 avand in vedere "super" mobilizarea Pizzarotti si cine stie ce o sa mai apara. Cat scrie pe AC? 18 luni pentru nod Sebes? Aha.

voicul

Legal iti trebuie AC ca sa faci arheologia?