Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Ionut

Quote from: NGC on March 09, 2018, 08:42:40 PM
Au fost 4 firme care au "protestat" cu adevarat si au dat in judecata MT pentru OMT 600.
Aceste firme sunt MAX BOEGL ROMANIA SRL, STRABAG AG, STRABAG SRL si STRACO GRUP SRL.
Nu tu TIRRENA, nu tu PORR. ;)

Tirrena si Porr au protestat suficient. :) E drept, in instanta au ajuns putini constructori, dar memorandumul dus la MT a fost semnat si de Porr. Iar Tirrena a fost o voce importanta, neoficial, chiar daca nu a semnat acel memorandum si nici nu e parte in procesul contra OMT 600. Mare parte din mizeriile pe care acum le fac baietii astia au legatura cu "alianta" de conjunctura a constructorilor din care au facut parte inclusiv Porr si Tirrena.


Stefan01

@ George Tărâțean

Cu toții suntem de acord că avem nevoie de infrastructură (rutieră, feroviară, ...) modernă în România. E greșit să se ia apărarea unor personaje care și-au arătat gradul de competență și pe A10. Eu m-am săturat să văd diletanți în această companie a Statului Român.

George Taratean

@nicolaem

După cum văd, au început etichetările, şabloanele, stereotipurile azvârlite fără scupule asupra mea şi asupra tuturor care nu gândesc conform paradigmei centrale a acestui grup (critica CNAIR, a managementului acestei organizaţii, a guvernului, a ţării în ultimă instanţă; citate mimetice din cultura anglo, etc.).

Nu am făcut decât să îmi spun părerea: în cazul ST3 şi ST4, CNAIR cred că are dreptate. După ce s-au fript cu firma privată şi internaţională Impreglio, cred că au toate motivele. (Mai trebuie să menţionez, oare, pentru a nu fi acuzat de părtinire, că nu toate privatele şi internaţionalele sunt rele? Ba, dimpotrivă)

Repet, lucrând cu asemenea şabloane şi stereotipuri împotriva autorităţilor române şi a angajaţilor la stat, nu cred că veţi ajunge prea departe. Şi nu, nu sunt defel omul sistemului, nu am nicio legătură nici ci CNAIR, nici cu alţii... Recunosc că CNAIR a făcut şi face greşeli, de multe ori impardonabile, dar cine nu greşeşte??? Vezi Impreglio...

Cu toţii ar trebui să oferim soluţii, în limitele amatorismului oricărui activism, sugestii şi idei. O critică perpetuă la adresa autorităţilor este neproductivă de la bun început.

Personal, cred că infrastructura ar trebui trecuta pe lsita prioritătilor strategice naţionale. Străpungerea Carpaţilor, pe axele nord-sud şi est-vest (legând toate provinciile istorice) trebuie degrabă realizată. Cu firme private, dacă se poate, dar şi cu resurse guvernamentale, acolo unde este cazul.

Mersul trenurilor

#10038
ei cred ca daca posteaza ca strang gunoaie pe fb sunt harnici ce IQ sa ai sa pui poza asta.
Astia ori sunt toti rude ori pe spaga au intrat la CNAIR

Si cand te mai uiti odata zici ca e un drum de prin india sau alte tari ala e drum ?

Da nu stiu ce m-a apucat  :lol: am semnat si eu petitia chiar se rezolva ceva cu ea? sau e gen "uite 10.000 de oameni vor sa deschidem A10" si ei de colo "eh sa mai astepte pan la vara"

Ok poate nu o sa merg decat odata pe A10 sau cine stie dar m-as lua cu ei la bataie sa o deschida.  :gaah: nu sunt violent de fel

Ionut

Quote from: Ionut on March 09, 2018, 09:12:22 PM
E drept, in instanta au ajuns putini constructori, dar memorandumul dus la MT a fost semnat si de Porr. Iar Tirrena a fost o voce importanta, neoficial, chiar daca nu a semnat acel memorandum si nici nu e parte in procesul contra OMT 600.

Si o mica dovada. Fratia inelului :lol: contra OMT 600. Ca sa intelegeti de unde vin problemele Porr si Tirrena. Repet, Tirrena nu este pe lista asta, dar va asigur ca Ionita nu ii are la suflet.





Ii invitam si pe cei din CNAIR sa produca documente. Cel mai important este PROCESUL VERBAL DE SUSPENDARE A RECEPTIEI LA TERMINAREA LUCRARILOR incheiat pe 09.01.2018. Document pe care noi l-am cerut pe Legea 544 si ne-au refuzat zicand ca nu e document de interes public. :lol: Adica publicul nu are dreptul sa afle care sunt motivele oficiale care i s-au imputat constructorului (Tirrena Scavi) si pentru care s-a suspendat receptia.

Sa publice acest proces verbal si sa vedem si OBIECTIILE/OBSERVATIILE constructorului de pe acest proces verbal.

Dupa aia discutam pe neconformitati.

Ii invitam pe cei din CNAIR sa publice si documentele prin care DRDP Cluj (consultantul pe lotul 3) certifica asfaltul asternut. Sa publice testele DRDP (care au iesit OK) si testele CESTRIN (comandate de CNAIR ca sa inventeze mizerii). Sa publice tot. Si dupa aia discutam.

marian

 >:( :( chiar ne iei la misto , sau esti intrus :badday:
Quote from: gymi on March 09, 2018, 01:51:07 PM
Se umple internetul cu ele.Chiar credeti ca da cineva 2 bani pe petitiile astea ?
Am stat vreo 10 ani pe afara dar nu am vazut autostrazi noi date in folosinta la care se mai lucreaza si dupa ce sa deschis circulatia.Ori e gata ori nu e.Mi se pare o mizerie sa deschizi circulatia cand lucrarile nu sant gata 100%.
In momentul deschiderii constructorul trebuie sa dispare din peisaj.Asta ca va tot aud cu vrem o tara ca afara.
De acord ca constructorii trebuie sa aiba toate exproprierile si avizele de mediu la momentul inceperi lucrarii.Pentru asta trebuiesc trasi de urechi cei de la CNAIR.Dar pentru receptie sant de acord sa asteptam cat este nevoie.Asta e parerea mea personala.
Faptul ca nu am postat pe aici nu inseamna ca nu am mai citit din cand in cand.
P S. Locuiesc in zona dar nu vreau sa patim iar ca pe lotul cu probleme de pe Sibiu-Orastie.

Trimis de pe al meu Redmi 4X folosind Tapatalk

AlinC


Morosanu

@George Taratean
....stereotipurile azvârlite fără scupule asupra mea şi asupra tuturor care nu gândesc conform paradigmei centrale a acestui grup (critica CNAIR, a managementului acestei organizaţii, a guvernului, a ţării în ultimă instanţă; citate mimetice din cultura anglo, etc.)......

Hai ca ne-ai facut si tradatori de neam si tara, vanduti strainilor, anglo-saxoni mai ales. Hai lasa-ne! Nicaieri in lumea asta (in rand cu care am vrea sa fim si noi) nu se foloseste ca asa vrea "muschiul" meu contrar realitatii si tuturor normelor de bun simt la urma urmei.
Politica distruge tot ce atinge.

Ionut

Quote from: dinamogabry on March 09, 2018, 09:33:53 PM
am semnat si eu petitia chiar se rezolva ceva cu ea? sau e gen "uite 2000 de oameni vor sa deschidem A10" si ei de colo "eh sa mai astepte pan la vara"

Stai ca nu sunt 2000. Sunt 6400+ la ora la care scriu asta. Si se vor mai strange. O sa vedem daca vom avea un efect. Dar daca nu incercam... nu o sa ne putem ierta dupa. Asa ca noi incercam. Ceea ce va sugerez sa faceti si voi.

Pentru ca va asigur ca daca nu ati semnat macar aceasta petitie (va ia 15-20 de secunde), nu o sa va puteti uita in oglinda daca o sa moara cineva pe DN1 langa autostrada inchisa. Asta daca aveti minimum de constiinta si de intelegere. Nu vreau sa jignesc pe nimeni, doar spun. Eu am semnat ca nu vreau sa am mortii aia pe constiinta (sper sa nu fie). O sa dorm bine in noaptea asta stiind ca azi am facut cat am putut.

Noapte buna.




PS: Mentineti discutiile ontopic - A10 & chestiunile conexe ne-deschiderii loturilor 3 si 4! Nu deviati si va rog nu-mi dati de lucru, o sa sterg oricum mesajele care nu respecta regulile forumului.

NGC

Quote from: Ionut on March 09, 2018, 09:38:59 PM
Quote from: Ionut on March 09, 2018, 09:12:22 PM
E drept, in instanta au ajuns putini constructori, dar memorandumul dus la MT a fost semnat si de Porr. Iar Tirrena a fost o voce importanta, neoficial, chiar daca nu a semnat acel memorandum si nici nu e parte in procesul contra OMT 600.

Si o mica dovada. Fratia inelului :lol: contra OMT 600. Ca sa intelegeti de unde vin problemele Porr si Tirrena. Repet, Tirrena nu este pe lista asta, dar va asigur ca Ionita nu ii are la suflet.

Stiu de lista asta, si de aia ma miram de ce ziceti si de TIRRENA. Lista asta e mai degraba o "german speaking list".
Ca nu ii are ala la suflet e alta poveste. Dar chiar asa, pe cine are el la suflet? :lol:

P.S. Am vazut prea tarziu acel PS din mesajul de mai sus.

AFC

Quote from: George Taratean on March 09, 2018, 09:27:08 PM
@nicolaem

După cum văd, au început etichetările, şabloanele, stereotipurile azvârlite fără scupule asupra mea şi asupra tuturor care nu gândesc conform paradigmei centrale a acestui grup (critica CNAIR, a managementului acestei organizaţii, a guvernului, a ţării în ultimă instanţă; citate mimetice din cultura anglo, etc.).


Îți recomand călduros sa iei toate topicurile la rând de la prima la ultima pagina si după ce aprofundezi sa ne spui dacă mai ai aceiași părere despre CNAIR
Cât despre GRUP si paradigma lui, nu te obliga nimeni sa te irosești in polemici cu noi. Poți foarte simplu sa ne LASi si sa te DUCI sa filozofezi cu cei pe care ii admiri fie ei din Guvern, CNAIR sau aiurea
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

cristi5

#10046
Quote from: George Taratean on March 09, 2018, 08:12:16 PM
Nu e vorba de nicio ironie dar, cum se ştie, întotdeauna e mai uşor să comentezi  de pe margine.

Pai inseamna ca societatea civila nu are niciun rost. Ca doar comenteaza de pe margine. Nu tu forumuri, nu tu API. Nimic, doar statul nostru drag.

Quote from: George Taratean on March 09, 2018, 08:12:16 PM
Tare aş vrea să văd cum s-ar descurca mulţi de pe acest forum dacă ar fi ei conducătorii CNAIR...

M-as duce la guvern si n-as pleca de-acolo pana n-ar da un OUG care anuleaza regulamentul de receptie absurd, si ar institui obligativitatea ca orice drum mai sigur decat cel existent sa fie deschis de indata ce e circulabil la nivel de asfalt pe minimum o banda (!) (un drum fara obstacole cu o singura banda este mult mai sigur si duce mult mai multe vehicule decat un DN), sau pe doua benzi chiar daca asfaltul are neconformitati, daca ele se pot repara cu inchiderea unei benzi. 

Adica niste reguli pro-cetatean, nu pro-functionar. Iti dai seama ca o receptie fara neconformitati e ideala pt functionari! Atata ca in practica asa ceva nu e posibil!! Nicaieri in lume. Probabil ca functionarul care a propus acel HG cu regulamentul, nu s-a gandit neaparat la autostrazi. Dar CNAIR nu a protestat suficient si asta e efectul.

Quote from: George Taratean on March 09, 2018, 08:12:16 PM
Personal nu cred că invectivele aruncate angajaţilor CNAIR (oameni ca toţi oamenii, cetăţeni ai acestei ţări ca şi noi) sunt legitime. Să tot spui că angajaţii de la stat (toţi?!) sunt leneşi, puturoşi, incapabili, etc. este supărător. Atacurile acestea ad hominem nu ar trebui îngăduite nici în timpul luptelor politice, darămite pe acest forum...

In primul rand, cine a spus asa de toti angajatii statului? Si indiferent cum ne-am exprimat noi, realitatea e aceeasi: rezultatele CNAIR sunt dezastruoase, autostrada e gata de 2 luni (chiar mai mult in cazul ST3) si sta inchisa.

In al doilea rand, nu stiu sa fi fost un singur angajat CNAIR care sa fi spus: nu e normal ce se intampla, trebuie sa servim cetatenii care ne platesc salariile, sa ne luptam sa deschidem. Sa cerem guvernului sa dea un OUG daca regulamentul de receptie e prost. Eu nu stiu sa fi iesit  macar unul in presa, fie si anonim, sa reclame situatia.

In schimb, la fiecare iesire publica a API (cum a fost petitia de azi) CNAIR pune o poza ca pe lotul 4 se mai lucreaza, de obicei la un detaliu nesemnificiativ pentru misiunea principala a autostrazii. Fudulia e cat casa.

Quote from: George Taratean on March 09, 2018, 08:12:16 PM
CNAIR a luat decizia de a amână recepţia finală până la remedierea neconformităţilor găsite de echipa de recepţie. Neconformităţile există, sunt documentate şi înţelese de amble părţi.

Intelese de ambele parti? Ai auzit tu pe Porr sau TS care sa zica "nu se poate circula"?

Pe langa constructor si beneficiar, mai exista o parte, consultantul (sau inginerul FIDIC), al carui rol este sa certifice lucrarile. Abia dupa certificare lucrarile sunt platite. Vorbim pe ST3 si ST4 de lucrari certificate si facturate, si majoritatea platite deja de Beneficiar! Intr-unul din cazuri consultantul e chiar un DRDP, cum a spus NGC. Dar cand a venit receptia, ups, li s-a parut ca ceve nu e in regula.

Quote from: George Taratean on March 09, 2018, 08:12:16 PM
Nu cred nici în reaua intenţie a CNAIR (de ce ar face un asemenea lucru???)

De ce ar face, pai hai sa-ti explic. Omul vrea sa-si pastreze postul. Asta e prima lui grija. Are in fata un regulament de receptie aberant, care nu permite neconformitati. Desi regulamentul permite receptia partilor esentiale, urmand ca celelalte sa fie receptionate mai tarziu, e foarte interpretabil. Si atunci omul face... nimic. Sa-ti asumi raspunderea pentru ceva, e riscant.

Nici prin gand nu-i trece sa ceara guvernului sau politicului sa schimbe de urgenta regulamentul. OUG e numai pentru oameni importanti, pentru pulimea care circula pe unul din cele mai aglomerate drumuri din tara nu ne agitam. E legal sa nu ne agitam.

Quote from: George Taratean on March 09, 2018, 08:12:16 PM
şi nici în lipsa lor de profesionalism (da, există tare uriaşe la CNAIR: amânări nesfârşite, etc., dar nu în acest caz).

Din cauza lipsei de profesionalism CNAIR (si CFR de altfel) a pierdut multe procese si arbitraje, statul plateste la greu pentru toate intarzierile si alte probleme din santier cauzate de angajatii statului. Amanarile de care vorbesti sunt datorate proastei pregatiri a proiectelor de catre CNAIR si costa bani!!! In schimb mult mai rar un constructor ajunge sa pleateasca penalitati pentru ca e intarziat sau din alt motiv. Asa ca acest regulament permite CNAIR sa se razbune. Mai ales pe constructorii straini, fata de care au un complex de inferioritate si mai mare, si care au avut nefericita idee de a protesta fata de ordinul 600, la fel de aberant (le interzice constructorilor sa mearga la arbitraj), dat anul trecut, care intre timp a si fost anulat de HG 1/2018.

De fapt vorbim de un sistem concurential prin care trec angajatii constructorului fata de un sistem de clientela politica, pile si rude cu care angajeaza statul (stii ca seful CNAIR are rude in CNAIR la cel mai inalt nivel?). Acesta este rezultatul acestor procese de selectie: constructorii bat CNAIR la toate capitolele si au invatat fireste sa profite de slabiciunile lui. Eu nu zic ca constructorii sunt sfinti, dar uite, cand Porr a avut o alunecare pe Sebes-Turda 4 la sfarsitul lui 2017, au bagat bani si utilaje si si-au aparat blazonul: au terminat calea de rulare in 31 dec cum au promis. Statul in schimb nu are blazon, sau ii pasa prea putin de el.

Intre timp, soferii tot pe DN, pana cand cineva (ministrul probabil) isi va asuma raspunderea.

pasa_andrei

#10047
In fiecare zi intru de cel putin 3 ori sa vad daca s au deschis cele 2 loturi . Degeaba. Parca am din ce in ce mai putin asteptari de la aceasta tara...

gymi

#10048
@marian

Deci sa inteleg ca daca cineva are alta parere e considerat intrus ?
Atunci da ,sant un intrus.
Ca forumul avea idei pro constructori stiam de mult nu e o noutate dar parca exagerati in ultima vreme.
Stati linistiti ca nu o sa va mai deranjez.Nu vreau sa fiu membru unui forum unde cei cu pareri contrare sant considerati intrusi.
O zi buna la toata lumea si scuze daca am deranjat pe cineva.

Trimis de pe al meu Redmi 4X folosind Tapatalk


cristi5

#10049
Quote from: gymi on March 09, 2018, 10:31:32 PM
Ca forumul avea idei pro constructori stiam de mult nu e o noutate dar parca exagerati in ultima vreme.

Cetatenii pe angajatii CNAIR ii platesc, nu pe ai constructorului. Cand constructorul nu are lucrari, nu cetatenii platesc pierderile. 

In rest, nu-ti trebuie nustiuce expertiza sa vezi ca loturile sunt circulabile. Ca or fi detalii in neregula, chiar nu imi pasa cine are dreptate, n-au decat sa culeaga probe, sa documenteze deficientele si sa se judece (si apropo, daca pierde statul, ceea ce e foarte probabil, tot cetatenii platesc, stii asta nu?). Dar sa se judece cu autostrada deschisa. Cetatenii mai intai. Citizen first. Despre asta vorbim: despre nepasarea functionarului si a legiuitorului fata de cetatean. Constructorul nu joaca niciun rol aici, ei si-au facut treaba de vreo doua luni.

Ai zis de OS3, ca constructorul a fost cum a fost. O fi fost. Dar stii ca OS3 s-a deschis la presiune politica nu? Asa e la functionarul roman, se trece dintr-o extrema intr-alta. S-a ars pe OS3, acum sufla si-n ST3+ST4.  Chestia aia cand nu esti mereu in extreme, se cheama bun-simt.