Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 5 Guests are viewing this topic.

dragos76

Quote from: germanul2012 on March 09, 2018, 05:37:48 PM
eu nu vad chiar atat de important faptul ca nu s-a dat drumul circulatiei pe ,,ciotul" de pe A10, cea ce nu inseamna ca sunt fanul CNAIR.

Nu te supăra, ai fost vreodată prin zonă, să circuli pe DN, ca să îți dai seama de cât de important e acel ciot?

Ai trecut vreodată prin Sebeș, să îl traversezi în o oră sau mai mult, ca să îți dai seama cât de importanți sunt acei 10 km dintre nodul Sebeș Est și Sebeș vest (ca să nu mai vorbim de restul segmentelor)?

George Taratean

Deschiderea unei porţiuni de autostradă nu se poate face pe vorbe. Este foarte uşor de pe margine să faci galerie, să dai recomandări şi sfaturi ca la fotbal. În acest caz, angajaţii de la CNAIR au responsabilităţi, nu petiţionarii, prin urmare ei iau şi decizia de a deschide autostrada. CNAIR este beneficiarul, iar contractorul trebuie să se conformeze. Mă tot întreb de ce e atât de greu ca respectivul contractor să schimbe becurile şi să remedieze rugozitatea cerută de beneficiar.

Argumentul cum că se pierd vieţi din cauza amânării deschiderii autostrăzii este pueril. Acelazi lucru s+ar putea spune despre orice drum din lumea asta care nu este autostradă.

alin_simeriaveche

Eu am semnat. Este groaznic pe DN și va fi și mai groaznic de la Teiuș după ce se va deschide A10

frunzaverde

#10008
Quote from: gymi on March 09, 2018, 01:51:07 PM
In momentul deschiderii constructorul trebuie sa dispare din peisaj.Asta ca va tot aud cu vrem o tara ca afara

Fals. In aproape orice contract de lucrari exista conceptul de "substantial completion", chiar si pentru lucrari mult mai mici. Si peste tot, din tari cu apa foarte calda pana in lumea a 4-a se dau drumul la lucrari de mare importanta la momentul "substantial completion", nu la momentul in care ultima panseluta e plantata.

In cazul nostru, pe LD4, vorbim de lipsa unei tevi care sa permita sa se traga apa la veceul birourilor CNADNR... Ma doar pe mine ca Ionita si cu ceilalti idioti din CNADNR nu se pot caca decat la cocean, cand mor oameni, copii pe drumul paralel!...

Quote from: gymi on March 09, 2018, 01:51:07 PM
Am stat vreo 10 ani pe afara dar nu am vazut autostrazi noi date in folosinta la care se mai lucreaza si dupa ce sa deschis circulatia.Ori e gata ori nu e.Mi se pare o mizerie sa deschizi circulatia cand lucrarile nu sant gata 100%.

Nu stiu pe unde ai stat, dar pe peste tot pe unde am fost, regula e simpla - se da drumul la circulatie in momentul in care soseaua e adusa la un stadiu in care circulatia se face in siguranta mai mare decat pe drumul alternativ si deschiderea circulatiei nu incurca constructorul. Contractele FIDIC (care sunt, de altfel, folosite pentru loturile astea) prevad clar receptiile partiale si operarea lucrarii inaintea finalizarii contractului. Este complet neadevarat ca "dispare constructorul", contractul de care e legat constructorul de stat e clar in privinta asta; in conditiile in care atat pe LD3 cat si LD4 constructorul a cerut deschiderea, el nu are voie sa dispara pana nu sunt gata si lucrarile neintentionate.

Cat despre tampenia cu "nu se da drumul", daca nu stii ce vorbesti, nu vorbi sa te afli in treaba. Am circulat de nenumarate ori, in Suedia, Norvegia, Danemarca, SUA etc. pe infrastructura, care, in unele cazuri, mai avea peste un an de lucrari pana la finalizare. Exemplu : constructia 73 in Suedia (o tara a carui cetatean sunt): https://goo.gl/maps/AttFST7scG52. Drumul a fost deschis pe o singura cale, in regim de santier, pentru a permite inchiderea drumului vechi, national (comparabil cu DN1) si permite upgrade-ul lui.

In unele cazuri, de exemplu E4 la nord de Uppsala, s-a refuzat receptia (beton neconform) pe o cale, dar pentru ca lucrarile de remediere puteau fi facute abia in urmatorul sezon de lucrari, s-a pus in uz autostrada. Peste un an, in vara, s-a inchis timp de doua luni cate o cale pentru remediere. Iti pot arata ZECI de exemple din toata lumea.

Nu lasi oameni sa moara pe DN-ul paralel, care e intre 5 si 11 ori mai periculos, doar ca nu-ti convin tie ce fel de becuri sunt folosite, sau te plangi de bituumul din asfalt (in conditia in care DN1-ul are tot stratul de uzura expirat

Quote from: germanul2012 on March 09, 2018, 05:37:48 PM
Problema este ca la ora actuala in Romania exista doar o autostrada terminata. A2 (Bucuresti-Constanta). Restul sunt doar segmente din unele viitoare autostrazi (A1,A3,A6,A10,etc,etc). Pana cand de exemplu A1, nu va fi de la Bucuresti pana la Nadlac continua, nu se poate numi ,,autostrada terminata".

Inseamna ca nici Germania nu prea are autostrazi... A1 are gaura intre Koln si Trier; A2 nu e terminata in partea de vest, A5 e jumatate fata de cat e in plan, A8 are si ea o gauroaie... O retea de autostrazi e un proiect extrem de lungi, care de la zero pana la "complet" dureaza, intr-o tara de marimea Romaniei sau Germaniei o perioada similara cu o viata de om.

O retea se face etapizat si se da in uz etapizat; si fiecare etapa e gata cu fiecare lot functional, nu in momentul in care "indicativul" e complet. De altfel, din Germania pana in Spania si UK indicativele nu sunt adesea niciodata complete. Pe parcursul a zeci de ani planurile se schimba; segmente planificate se anuleaza ca nu-si mai au rostul, altele se adauga, etc.

Cele 4 loturi sunt etape independente, in cele doua etape din patru - care doua etape constituie o etapa functionala :  deci "autostrada e gata" acolo - e o etapa din patru.

Quote from: germanul2012 on March 09, 2018, 05:37:48 PM
Exempele cele mai vizibile sunt panourile antiorbire care pe unele sectoare nici nu au fost montate iar pe altele isi iau zborul din ce in ce mai multe.

Tichie de margaritar - pe foarte multe din retelele europene panourile anti-orbire sunt inexistente in proiect, fiind considerate lux care nu aduce prea mare lucru in plus circulatiei. Romania are banii pe care danezii, norvegienii si suedezii nu-i au, asa ca poate pune panouri anti-orbire, catadioptri si ITS (lucruri de o utilitate super-indoielnica pe sosele cu MZA 10-20.000). Nu mai zic de glisierele laterale pe 100% din distanta ("pista de bob"), care sunt inventie romaneasca (si absolut inutile).

Nu mai zic de benzile de 3.75 m, pe care doar vreo 3 tari vestice le mai practica (ca la ei e cu economie), standardul fiind intre 3.25 si 3.6 metri pentru o banda de mers. Sau de benzile de urgenta convertibile in benzi de mers la trafic in anul 14 de la PIF sub 50% din maximul pentru doua benzi pe sens (alta aberatie costisitoare la care in multe tari s-a renuntat in anii '90).

Standardul romanesc de autostrazi e unul din cele mai generoase din Europa, asa ca plansetele degeaba nu isi au rostul.

Ia exemplu aici de autostrada (e marcata ca atare) construita in 2008 in Slovenia: https://goo.gl/maps/3f4Pe9BSaQM2. In Romania nu trece nici macar de standardul de DX. Asta e standardul curent la o autostrada cu traficul A10 in anul 10 de la PIF in Slovenia.

Asta e cel mai inalt standard de autostrazi in Suedia, tara cu cele mai sigure drumuri din Europa: https://goo.gl/maps/cF9b6Evo6Zu. Nivel de trafic aproape dublu cel curent de pe A10 (aproape 22.000), daca s-ar deschide traficul. Inclusiv camioane cu tonaj si lungimi interzise in restul Europei. In Romania nu s-ar numi nici DX.

Si apropo, trambuline si sleauri am vazut peste tot. Si nu e de la constructie, ci aproape inevitabil de la intretinerea defectuoasa. Poate n-ar trebui sa tinem standardul la 130 km/h (din nou, extrem de generos) daca incompetentii din CNAIR nu sunt capabili sa mentina stratul de uzura si consumabilele tip rost de dilatare la standardul necesar.

Cum ti se pare sleaul asta: https://goo.gl/maps/j7g3FNMdozr ? E aici de 10+ ani, dar nu e periculos la 120 km/h (desi zgaltaie ca toti dracii), asa ca a fost reparat abia anul asta.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Stefan01

#10009
Quote from: George Taratean on March 09, 2018, 05:55:29 PM
Mă tot întreb de ce e atât de greu ca respectivul contractor să schimbe becurile şi să remedieze rugozitatea cerută de beneficiar.

1. Te-ai intrebat ce costuri implica becurile cu descarcari in vapori metalici fata de becurile cu LED ?

2. Te-ai intrebat ce tip de corpuri de iluminat erau prevazute cand s-a castigat licitatia de catre constructor ?

Cei care nu stiu si vorbesc povesti merita pusi in categoria
Quote from: George Taratean on March 09, 2018, 05:55:29 PM"Este foarte uşor de pe margine să faci galerie, să dai recomandări şi sfaturi ca la fotbal."


Ionut

Am explicat cum e cu becurile... chiar eu am explicat. Dar noul coleg de forum nu era prin preajma pe-atunci. :)

dr4qul4

Pe ultima portiune din A2 oare cum s-a dat drumul? Era toata gata, sau am circulat pe 1 banda la inceput?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

S-a dat semi-profil. Dar nu are sens discutia asta, pentru ca acum CNAIR invoca noul regulament de receptie... regulament care era altfel pe vremea deschiderii A2 semi-profil (si era semi-profil pe binder). CNAIR invoca stramb regulamentul ala de receptie. Pentru ca poti face receptie partiala. S-a scapat Serbanescu in economica.net si a zis ca lotul 4 il pot receptiona fara CIC. :lol: Pai daca pot, de ce nu o fac? :lol: Of...

George Taratean

Fiecare cu explicaţia lui. Îmi pot permite ca de această dată să îi cred pe cei de la CNAIR, adică pe reprezentantul statului român? Mulţumesc!
PS: Nu contest că se poate mai bine la CNAIR.

cristi5

#10014
Quote from: George Taratean on March 09, 2018, 05:55:29 PM
Deschiderea unei porţiuni de autostradă nu se poate face pe vorbe.

Nu, se poate face pe 28 km de asfalt cu 2 benzi pe sens pe care se merge in siguranta cu 140. Testat, dovedit, filmat, tot tacamul. Restul (iluminat, senzori, garduri) sunt chestii absolut secundare, in multe parti din lume se merge lejer fara ele.

Quote from: George Taratean on March 09, 2018, 05:55:29 PM
Este foarte uşor de pe margine să faci galerie, să dai recomandări şi sfaturi ca la fotbal. În acest caz, angajaţii de la CNAIR au responsabilităţi, nu petiţionarii, prin urmare ei iau şi decizia de a deschide autostrada. CNAIR este beneficiarul, iar contractorul trebuie să se conformeze

Asa si, a venit CNAIR in fiecare zi pe santier incercand cu disperare sa deschida autostrada?? Nu, au stat linistiti la Bucuresti pentru ca e legal sa nu faci nimic. Daca e o problema e absolut legal ca functionar public roman sa nu incerci s-o rezolvi. De fapt, functionarii din lumea larga, cand vor sa nu se intample nimic, aplica toate regulile posibilie. Se numeste "munca dupa reguli" (work-to-rule in engleza)
https://en.wikipedia.org/wiki/Work-to-rule
(cineva ar trebui sa traduca pagina asta in romana)

Quote from: George Taratean on March 09, 2018, 05:55:29 PM
Argumentul cum că se pierd vieţi din cauza amânării deschiderii autostrăzii este pueril. Acelazi lucru s+ar putea spune despre orice drum din lumea asta care nu este autostradă.

Nu, pentru ca este dovedit statistic ca o autostrada este de cel putin 5 ori mai sigura decat un DN. Fireste ca CNAIR invoca vina soferului la fiecare accident, ceea ce legal e adevarat. Dar statistica dupa miliarde de km parcursi arata siguranta net superioara a autostrazii.

Sa nu pui la dispozitia cetateanului un drum (platit din banii cetatenilor apropo) mult mai sigur, nu e ilegal, e numai imoral. De-asta trebuie treziti la realitate.

Quote from: George Taratean on March 09, 2018, 06:54:24 PM
Îmi pot permite ca de această dată să îi cred pe cei de la CNAIR, adică pe reprezentantul statului român? Mulţumesc!

In niciun caz. Noi urmarim fenomenul demult. Un functionar incearca sa-si pastreze job-ul, salarul si masina de serviciu. Asta primeaza, nu nevoile cetateanului.  Regulamentul de receptie din mai 2017 le da dreptul sa tina inchis daca li se pare ceva ciudat, si ei abuzeaza de asta. Inainte exista o anexa de "neconformitati" la receptie, acum nu exista pentru ca asa e mai usor pentru functionari (ideea a fost a celor de la fonduri europene).

Sunt oameni care au incredere in stat, dar crede-ma ca cel roman nu prea merita asta. In niciun caz partea din stat numita CNAIR.

frunzaverde

Quote from: George Taratean on March 09, 2018, 06:54:24 PM
Fiecare cu explicaţia lui. Îmi pot permite ca de această dată să îi cred pe cei de la CNAIR, adică pe reprezentantul statului român? Mulţumesc!

Adica pe incompetentii care nu au fost capabili, stand pe un munte de bani, sa construiasca mai nimic in timpul in care toti vecinii nostri si-au construit reteaua?
Adica pe incompetentii care nu sunt in stare sa administreze reteaua existenta la un standard minimal?
Adica pe incompetentii care nu au fost in stare sa spuna clar "reteaua trebuie facuta in felul asta si in ordinea asta", lasand orice politruc infect sa schimbe ordinea tronsoanelor, si sa arunce la gunoi munca facuta inainte doar ca sa-si traga reteaua mai aproape de votanti?
Adica pe incompetentii care au alungat pe (aproape) toti constructorii mari din Romania (mai sunt vreo 2 prezenti, si aia fara tragere de inima)? De am ajuns sa lucram cu firme falimentare din Spania si firme de duzina din Italia ca nimeni altcineva nu se atinge de Romania? Macar daca ar fi facut-o ca Polonia, dupa ce aveam o retea.

Reprezentantul statului roman? Stat roman incapabil sa tina reteaua de cale ferata circulabila? De a ajuns CFR-ul ca-n bantustan? Stat roman incapabil sa gestioneze programul de vaccinari, o chestie pe care state din Africa subsahariana cu 1/10 din PIB-ul pe cap de locuitor din Romania o fac mai bine? Stat roman incapabil sa emita acte de identitate care sa corespunda standardul SIS desi s-a angajat sa faca asta in 2006? Stat roman incapabil chiar sa-si si serbeze ziua de nastere?

Iti permit, ca nu am drept sa-ti interzic - nu sunt nici lege si nici temnicier. Dar in acelasi timp iti pot taxa prostiile.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

flashu74

Din punct de vedere al consumului e clar ca iluminatul led este mai economic dar dupa umila mea parere becurile cu descarcare in vapori au o lumina mai buna ( in special cele cu lumina portocalie)

cristi5

#10017
Hai sa nu mai mergem dupa fenta. Iluminatul e un pretext si oricum nu erau prevazut LED in contract. Culmea, asta cu iluminatul se intampla fix la un constructor care a protestat impotriva O600.

Nemaivorbind de pretul de achizitie (poate e cineva important care are de vandut echipamente LED), de intretinere, etc.

Stefan01

#10018
Quote from: flashu74 on March 09, 2018, 07:19:35 PMdar dupa umila mea parere becurile cu descarcare in vapori au o lumina mai buna ( in special cele cu lumina portocalie)

Becurile cu lumina "portocalie" emit lumina calda. Cele cu lumina spre "albastru" emit lumina rece. Iti recomand sa citesti despre temperatura de culoare a corpurilor de iluminat. Ochiul uman prefera lumina alba (4000-4500 grade kelvin), cea care reda cel mai fidel lumina naturala (lumina oferita de soare).

Stefan01

#10019
Quote from: cristi5 on March 09, 2018, 07:25:34 PMHai sa nu mai mergem dupa fenta. Iluminatul e un pretext si oricum nu erau prevazut LED in contract. Culmea, asta cu iluminatul se intampla fix la un constructor care a protestat impotriva O600.

Nemaivorbind de pretul de achizitie (poate e cineva important care are de vandut echipamente LED), de intretinere, etc.

Ei mai Cristi ! Lasa-l pe om sa se informeze despre subiect. Sunt tare curios daca, dupa ce s-a informat temeinic mai sustine:

Quote from: George Taratean on March 09, 2018, 06:54:24 PMÎmi pot permite ca de această dată să îi cred pe cei de la CNAIR, adică pe reprezentantul statului român?

si sa ne ironizeze

Quote from: George Taratean on March 09, 2018, 05:55:29 PMEste foarte uşor de pe margine să faci galerie, să dai recomandări şi sfaturi ca la fotbal.