Livrete, instructii si alte documente CFR

Started by frunzaverde, January 08, 2019, 08:54:37 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

vancouver

Noul mers 2022:

Brasov - Bucuresti = 34 de perechi pe zi.
Bucuresti Nord - Constanta = 18 perechi pe zi.

Nu, nu e vorba de sezon. Asta se intampla pe 13.12.2021. Si se mai adauga o pereche Buc. Obor - Cta (un regio al CFR) si una Buc. Baneasa - Cta (RE-ul celor de la Regio Calatori pe ruta Brasov-Buc. Baneasa-Mangalia).

Atat din Constanta, cat si din Bucuresti majoritatea trenurilor IR ale CFR Calatori pleaca la si 30. O parte la si 40 - dar pentru simplitate poti sa tii minte si 30. Doar ultimul pleaca la 20:00 din Cta si la 20:05 din Buc.N.

Acum practic la orice ora te duci la gara la Bucuresti Nord ai un tren de Constanta - cum ziceam majoritatea la h+30. Invers de la Constanta ai aproape la orice ora, exceptiile sunt 9 si 12, cand nu ai nici un tren. Daca se mai umple si acest "gol" atunci chiar putem vorbi de o cadentare pe Buc-Cta.

Si mai trebuie precizat ca in ambele sensuri la ora 6:15 sunt regio, care fac ca. 4 ore, deci practic si ora 6 e fara tren IR.

Acum toate trenurile IR Bucuresti - Constanta sunt trasate cu 160 (nu mai exista 150) si astfel cele cu 4-5 opriri fac 2:08-2:10 (cele fara oprire fac acum 1:56).


Brasov - Constanta = 4 perechi directe pe zi (super zic eu). Tomis Express acum in 4:14 (nou record), fara oprire la Predeal dimineata spre Constanta. Invers seara 4:21 cu oprire la Predeal si 16 minute pentru rebrusarea din Buc Nord (aici 12 erau absolut suficiente, dar in fine). Excelent si trenul celor de la Regio Calatori cu 4:47 resp 4:53 intre Constanta si Brasov, cu oprire in toate statiunile de pe Valea Prahovei si la Ploiesti. Este cel cu trecere prin Baneasa si care apoi continua si la Mangalia, cu oprire in toate statiunile de pe litoral. Sta doar 8 minute la Constanta, deci clar este o rama diesel.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

rizelgeorgel

A aparut oare livretul Regio pentru Bucuresti? Nu vad pe noul mers trenurile Bucuresti - Bv ale TFC.

frunzaverde

Orarul e inca si mai prost ca in anii precedenti, cel putin pe Bucuresti - Brasov - Bucuresti...

Pe Brasov - Bucuresti se concentreaza inca si mai rau plecarile dimineata cu noaptea-n cap, intre 5:00 si 7:30 fiind 9 trenuri, adica un tren in medie la 17 minute. Trenuri care, din experienta proprie, circula goale sau semi-goale (40-50% incarcare are doar unul singur pe intervalul asta). A doua concentrare e alt interval mort, 12-15, urat si de turisti si de oamenii cu treaba (afaceri)...

Seara, cand turismul de zi sau weekend vrea sa se intoarca in Bucuresti, si cand oamenii care ies de la birou si au nevoie in Bucuresti vor sa ajunga, tzeapa fraiere, n-ai cu ce: intre 16:56 si 19:48 ai doar doua tramvaie Astra (vesnic intarziate sau anulate) sau un regio CFR care face 3h18. Deci tot la masina ajungi, vrei-nu-vrei, dupa o tura de munte sau schi; sau dupa ultima sedinta.

Pe Bucuresti - Brasov, parca CFR Calatori o face dinadins sa dea faliment... Tomis Expres, care circula vesnic gol-golut Bucuresti - Brasov (gen 10% incarcare in sezon), l-au pus inca si mai prost, fix, dar absolut fix peste trasa a DOUA Softransuri RE. Asa ca, daca-ti permiti sa faci cu 24 minute mai mult, poti plati cu o treime mai putin. Si toata lumea isi permite alea 24 de minute (perfect organizate de Softrans - pleaca timpuriu cu 6 si ajunge tarziu cu 17) ca 2h32 fata 2h09 nu strica nimanui programul. In rest, din Bucuresti orarul nu e chiar atat de jale, dar tot plin de plecari cu noaptea in cap din Bucuresti, si plecari fix inainte sa iasa lumea de la birouri (nu, CFR Calatori, nu toata lumea scapa la 16:30), si goluri imense cand lumea chiar merge cu trenul.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

ALEXCFR

Uite orarul trenurilor pe Bucuresti Brasov TFC
10057 06:47 Bucuresti– 09:46 BRasov

10056 16:24 BRasov-19:14 Bucuresti

vancouver

#64
Alte informatii si aici.

https://clubferoviar.ro/mersul-trenurilor-2021-2022/

Bataia de joc pe Sighisoara - Deva continua: ruta complet reabilitata, cu 90% din traseu cu 160 si 99% cu minim 120, exista in continuare un singur tren pe zi si acesta face incredibilul timp de 2:36 (macar scade de la 2:53 acum). Sunt 178 km. Daca extrapolam de la Bucuresti - Constanta unde trenurile cu 5 opriri fac 2:10 pe 225km, rezulta ca un timp normal ar fi 1:43. Iar unul cu o singura oprire la Alba Iulia ar trebui sa faca 1:30.

Deci in loc sa vedem cel mai rapid tren cu 1:30 si inca cateva cu 1:45-2:00 si 4-7 opriri, noi avem unul singur cu 2:36 (resp. 2:43 in sens invers)!

Bataia de joc este si mai imensa la Arad. Aici trenul "fanion" 346 / 347 (in ghilimele, ca e si singurul) va sta la noul mers 20 de minute. Acum sta doar 2 minute!
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

frunzaverde

@vancouver - din pacate Sighisoara - Deva nu este 90% din traseu cu 160, si nici macar 99% cu minim 120. Sunt o gramada de limitari permanente, ba chiar exista o zona cu VS=30.

Semnalizarea nu merge (si nu stim cand si daca o sa mearga vreodata), se circula pe un singur fir, barierele nu merg, asa ca la fiecare TN trenul franeaza la 30 km/h, inca se circula pe inflexiuni etc. etc...

De altfel, timpul ala, de 2:51, de-abia il scot trenurile azi : 346 a ajuns ieri in Sighisoara la orar (chiar cu 7 minute timpuriu) dar intarziat masiv (+21 minute) in Deva. Si e comuna treaba asta - circulatie pe un singur fir, deranjat din toate cele trei capete (Arad,Cluj,Brasov).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

vancouver

#66
@frunzaverde, explicatiile tale le cunosc si le stim cu totii. Nu ai scris nimic nou si cunosteam exact situatia cand am scris mesajul de mai sus. De explicatii sunt satul. Asa si pentru faptul ca Romania e o tara ramasa in urma fata de vestul Europei exista explicatii (sa ne resemnam atunci si sa nu mai facem nimic?). Si pentru faptul ca unii oameni inca cred ca pamantul este plat exista explicatii.

Deci, repet mesajul meu poate ca nu este clar (mesajul contine parerea mea):
- este absolut inadmisibil ca pe Sighisoara - Deva este un singur tren direct pe zi (minim 5-6 trebuiau sa fie - iar asta nu are legatura cu semnalizarea nefunctionala - chiar si la timpul actual de aproape 3 ore, cu doar 2 rame care penduleaza Deva - Sighisoara se pot asigura 4 perechi, daca mai punem 2 trenuri Bucuresti - Budapesta sunt 6)
- este inadmisibil ca nu se circula cu 160
- este inadmisibil ca nu merge semnalizarea si ca nu s-a implementat de urgenta una provizorie / alternativa (platita ulterior de aia care se fac vinovati ca acum semnalizarea principala nu merge)
- este bataie de joc ca trenul cel mai rapid face 2:36 in loc sa faca 1:30
- este bataie de joc ca trenul 346 opreste la Coslariu si detaseaza vagoane de Cluj, si pierde astfel peste 10 minute, plus ca sta aiurea si la Simeria 12 minute (iarasi nu ma intereseaza de ce, mi-e egal daca e legat de vreo schimbare de locomotiva sau de personal sau ca se scoate vagonul de restaurant). Scurt numai fara aceste piederi se reducea timpul cu 20 de minute si se putea face 2:15, ceea ce deja era onorabil (cu 4 opriri) - de altfel fusese deja calculata o trasa de 2:20 la un moment dat.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cristi5

Quote from: frunzaverde on November 14, 2021, 01:15:28 PM
Semnalizarea nu merge (si nu stim cand si daca o sa mearga vreodata),

BLAI fireste ca va merge cum merge si la 614-Curtici, si nu stiu sa aiba probleme la teste.

ERTMS cu exact aceeasi tehnologie e in curs de certificare la 614-Curtici. Vedem dupa aia daca functioneaza doar pe hartie sau si in realitate. Si daca vreun operator il va folosi.

@vancouver, @frunzaverde explica ca 160 pe aceste blocuri cu joante se poate atinge doar cu vagoane de 200 (pt a asigura franarea) cum se folosesc pe Buc-Constanta.

Cred ca vom vedea mai mult 160 la CFR cand se va renunta la joante, semnale si indusi si se va folosi ERTMS pe blocuri reconfigurate (adica mutat balizele si reconfigurat in centralizare). Struto-camila ERTMS cu BLA a complicat totul pt mult timp... Dar pt asta trebuie sa se pensioneze minim o generatie de ceferisti si nu e sigur ca cei care vin din urma vor intelege altceva decat BLA.

AndreiB

#68
Eu sunt surprins ca pe ruta cu performanta cea mai mare au introdus multe trenuri RE, in loc de IR. Te-ai gandi ca pe ruta unde viteza este comparabila cu masina, totusi ar fi incercat sa creasca veniturile. In plus, in continuare sunt proaste conexiunile spre Mangalia.

Personal as fi:

1. Gandit orarul in principal pentru Bucuresti - Constanta, i.e. trenul rapid sa plece la 17:30, nu 16:30 si sa aiba conexiune la <10min in Constanta pentru Mangalia.
2. Incercat sa atrag mai mult trafic high yield.
3. Pilotat bilete flexibile pe ruta - fara rezervare, valabile la orice tren.
4. Standardizat pattern-ul de opriri. In afara de cele non stop, toate trenurile sa opreasca in Ciulnita, Fetesti, Cernavoda, Medgidia.
5. Personal as fi renuntat complet la trenurile Regio end to end. Serviciu suburban Bucuresti - Ciulnita, serviciu suburban Constanta - Fetesti. Cu regret, abandonate statiile dintre Ciulnita si Fetesti.


vancouver

@cristi5: ERTMS nu o sa vezi folosit pe scara larga in Germania in urmatorii 40 ani. In Romania nici atat. Deci uita de asta. Cauta solutii fara ERTMS.

140 la majoritatea trenurilor deja e onorabil. 160 doar la un tren gen 346 (care are vagoane de 200) iarasi e ok. 2 rame de 160 care sa penduleze Deva - Sighisoara ar fi iarasi super ok si clar la rame procentul de franare este suficient de bun pentru 160 - de altfel Softronic circula pe Buc-Cta cu 160 si nu am auzit niciodata sa fi fost altfel sau sa fi fost vreo problema.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cristi5

#70
@vancouver da, este inadmisibil. Este inadmisibil si ca Romania nu are 3000km de autostrada. Este inadmisibil si ca Romania nu are bani la buget sa faca intretinerea CF din inventar. Dar daca te uiti la salariile din CFR, nici alea nu stiu cat sunt de admisibile. Este inadmisibil ca politicienii sunt soferi si ii doare in cur de calea ferata, cu diferite intensitati.

Atata poate (si/sau vrea) CFR. Eu cred ca le vor rezolva incet-incet pe toate, isi vor asuma siguranta pe noile sisteme, vor face receptia la echipamentele noi, scumpe pe care nu au bani sa le intretina (!) , dar... cu viteza marfarului. Si in tot timpul asta lucratorii CF vor da vina pe capitalisti, ca na, ca proletar pe cine sa dai vina?

Cat despre ERTMS, om trai si om vedea. Nu e Germania prototipul universal. Daca imi permiteti eu nu uit ERTMS. Sunt inginer de calculatoare si automatica si stiu ca Romania are multi ca mine. Nu zic ca se va intampla maine dar nici nu accept ca e asa imposibil, zbor pe Marte etc.

vancouver

@ AndreiB, trenurile RE de pe Bucuresti - Constanta sunt de fapt acelasi lucru cu IR, cu exceptia a 2 opriri in plus la Lehliu si Fundulea. Asta e tot (total 7 opriri). Si fac 2:20, timp mai bun decat unele IR-uri cu 4 opriri in anii anteriori.

Ai avantajul unui pret ceva mai bun pe RE, la concurenta cu privatii.

Dupa parerea mea asta a fost o idee excelenta si ajuta navetistii din jurul Bucurestiului. Din pacate ideea nu e dusa pana la capat, in sensul ca dimineata din Fundulea e un singur tren spre Bucuresti Nord, la 6:23, urmatorul tocmai la 12:21. Dimineata 2 rame suplimentare care sa penduleze Lehliu-Bucuresti Nord ar rezolva problema (sa fie tren fix din ora in ora). Aceleasi rame si seara evident pe sens invers.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

Quote from: cristi5 on November 14, 2021, 02:42:35 PM
@vancouver da, este inadmisibil. Este inadmisibil si ca Romania nu are 3000km de autostrada.

Exact. Cu diferenta ca la autostrazi nu dam explicatia puerila gen "nu merge semnalizarea" si cu asta am rezolvat problema. Ci la autostrazi avem Asociatia MVA, avem API, avem forumul, avem zeci sau sute de filmari din drona. La orice intarziere de o luna sarim in sus, @Ionut imediat face mesaj API si cere auritatilor "sa faca pasii necesarii deblocarii" etc.

Dar la feroviar vine @frunzaverde, da o explicatie si gata, stam toti cuminti si e bine.

Nu nene, eu nu stau cuminte ca-mi zice @frunzaverde. Eu protestez. Si de-ar fi sa fiu singurul de pe lumea asta!
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

AndreiB

#73
@vancouver

Asta se rezolva lejer cu oferta comerciala tarifara regio pe distanta Bucuresti - Lehliu. Dar sa nu incasezi tarif full pe Bucuresti - Constanta cu mers semi-cadentat e in opinia mea o greseala. Pierzi o gramada de venituri potentiale. Dar vorba ta, fara varianta dimineata de naveta, opririle alea sunt inutile, doar nu face nimeni naveta in sens invers... deasemenea, fara un amarat de PO Pipera, realizabil cu o suma derizorie, naveta e aproape inutila.

Nu comentez logica de a avea trenuri private subsidizate 90% de stat cu +/- 15min inainte de plecarea altor trenuri, in loc de a impune cadentarea ca pe GdN - OTP.

In loc sa risipim banii de subventie pentru inca cateva trenuri cu capacitate minuscula, diesel sub catenara mai bine reparam niste macaze.

Whyse1







Powered by API/PUM imgur uploader

Cam multe trenuri noi TFC, chiar asa sa plece doua deodata in aceeasi directie? Sau este vreo eroare la mijloc?