Radare pe drumurile din România

Started by ciprebbe, April 01, 2013, 12:42:48 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut

Precizare – CNAIR și Poliția Română nu au încheiat niciun protocol pentru radare. În urma informațiilor apărute în presă precizăm că nu există un protocol încheiat între CNAIR SA și Poliția Română privind folosirea în regim de radar a camerelor foto/video amplasate pe drumurile publice. Camerele foto/video care aparțin CNAIR sunt folosite doar pentru identificarea autovehiculelor care circulă pe rețeaua de autostrăzi și drumuri naționale fără a dețin rovinietă sau care tranzitează podurile dunărene fără a achita tariful de trecere (peaj), ori pentru a identifica situațiile care afectează siguranța circulației.

CNAIR

TibiV

NASHPA ca nu au fost in stare sa faca un prootocol...

Dar adevarul este ca nici nu pot incheia unul cu domnul "mitraliera" in Parlament.
Asta ar face o febra-a-manualului-de-fizica daca i-ar spune cineva ca daca intre orasul A si orasul B ai 100 km, orice veicul care ajunge din A in B in 50 de minute a incalcat legea rutiera...

La cat de usurel pare la minte, asta este in stare sa atace la Curtea Constitutionala si Legea lui Newton... Nu aia cu F=m*a, ca aia necesita studii complexe... Pe ailalata, care spune ca marul care cade din pom pica fix pe jos, la radacina pomului...
Da' de ce? Nu poa' sa cada intr-o parte, unde avem laditele pregatite?!?!..
Probabil este treaba asta este o lucratura a Sorosistilor...
O:-)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

Astfel de solutii care calculeaza viteza medie si dau amenda au fost propuse si in alte parti (UK de exemplu) si au fost proteste majore. Dar parca in Italia pe autostrada au un sistem functional.

mario antonio

Este adevarat cristi5, se numeste "Tutor", sunt diferite segment de autostrada pe care este implementat, de exemplu pe segmentul de A4 dintre Milano si Brescia. Totusi, ca si in Romania, in urma unor contestatii si procese, si acst sistem a fost declarat ilegal.

cristi5

Deci e functional dar nu poate da amenzi?

dr4qul4

In vara era functional si am fost avertizat ca da si amenzi (dar nu am de unde sa stiu).
Iar acum vreo 10 ani, am dat peste acest sistem pe autostrada care merge intre Viena si Graz (una dintre ele, cea pe care m-a bagat gps-ul :)  )
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

valik319

Un sistem la fel de masurarea vitezei intre doua puncte este si in Belgia in regiunile Flamande si se numeste Trajectcontrole.A fost prima data doar pe autostrada dar de anul trecut au umplut si drumurile nationale.Eu zilnic trec in drum spre munca pe un asemenea drum unde este limita de 70 si distanta intre camere este de 2 km

JohannDB

....Pentru cei ce se plâng de modul în care "rutierii" români stau cu radarul la pândă......
        Iată și la o "casă mare" cum se lucrează :  Se ia una bucată mașină "civilă" și se parchează, undeva aproape de un pod peste o autostradă (ca în exemplul de față); mașina, stă la umbră, cu "operatorul" în ea (la data imaginilor erau nu mai puțin de 34 grade la umbră)....
        De la mașină pleacă niște cabluri, până pe pod, unde imediat sub glisierele de protecție, sunt așezate cinemometrele și aparatura foto, distribuite pentru fiecare bandă vizată..... Nu sunt așezate la balustrada podului, pentru a fi greu vizibile !!
       Pe segmentul vizat de autostradă, limita de viteză este la 120 km/h, dar ca și-n "lumea a treia" și aici mulți nu respectă limita....
       Locul faptei este în Germania, pe A7, între km 52-53, la supratraversarea L211 peste A7. Acest L211 face legătura între Behringen (pe dreapta) și Bispingen (pe stânga), mergand de la Hamburg la Hannover.

[/URL]























Powered by API/PUM imgur uploader


Powered by API/PUM imgur uploader[/img]

    Poza de jos (ultima), arată ce se vede sus la podul unde avem radarul..... Are altă oră, deoarece este de la o trecere anterioară.....
   

Cristi N

Asta da meticulozitate germana.  :D

Presupun ca amenzile vin direct acasa sau eventual pe mail.

Manodragon

Mă macină un lucru de ceva vreme. Vitezomanii în orașe și lipsa de cadru legal în momentul de față pentru instalarea radarelor fixe pentru a-i amenda sau a descuraja acest fenomen.
Am observat că unele luări de poziție ale API sunt preluate de media mainstream și chiar și Cuc a auzit de "Pro Infrastructura" cum spune el.
Oare nu se poate face "lobby" pentru reglementarea în parlament a unei astfel de legi? Sau sunt eu în minoritate cu ideea asta trăsnită?

Cristi N

Legea permite si acum radarele fixe, singura cerinta e ca procesele verbale sa fie completate de un agent de politie. Pentru printarea automata a proceselor verbale ar fi nevoie de modificarea legii.
Problema este ca nu se vrea impunerea legii in Romania.

TibiV

Manodragon,
ideea este buna dar inaplicabila in tara in care parlamentarii au nume de arme de foc in serie si propun legi prin care infractorii sa nu fie prinsi, nu legi prin care respectarea/aplicarea legii sa fie mai usoara...

A fost nevoie de interventia Curtii Constitutionale ca sa ii explice mitralierei ca legea trebuie respectata, NU fentata...
(Una dintre putinele decizii corecte ale CCR din ultimii ani...)

https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=163.msg229277#msg229277
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Manodragon

Revin cu niște "știri":
Avocatul Poporului recomandă "montarea de radare fixe între localități și la intrarea în localități, mai ales pe drumurile cu circulație intensă și pe autostrăzi"
articol
Și tot azi, Boc, primarul Cluj-Napoca repetă aceeași idee de mai sus pe care el a mai reiterat-o de câteva ori vara asta: "Nu voi abandona la proiectul de a avea radare fixe amplasate în oraș, deoarece vrem un oraș civilizat. Depinde de modul în care Ministerul Afacerilor Interne (MAI) ne va da aprobarea, la Inspectoratul de Poliție Județean avem o deschidere și o colaborare foarte bune. Nu vom pune în tot orașul, doar în anumite zone în care se va impune. În plus, vor fi semnalizate să știe tot poporul."
articol
Sunt tare curios dacă se va întâmpla ceva cu ideile astea

nenea_hartia


alin2pas

Poate vor vota următorii.
Atât timp cât limitele de viteză sunt bine alese, din punct de vedere al siguranței în trafic, dar și fluidității traficului (fără limite de 70 - 80 km/h în localități aglomerate, dar și fără limite de 30 km/h în zone pustii și cu sute de metri în linie dreaptă), eu cred că sunt utile radarele fixe. Creșterea sancțiunilor pentru viteze cu mult peste limita legală ar fi utilă, de pildă confiscarea mașinilor care sunt depistate cu viteze care depășesc cu mai mult de 70 - 80 km/h viteza maximă legală (în Olanda din câte știu se aplică măsura pentru viteze peste 200 km/h). Drumurile nu sunt piste de formula 1, iar lipsa radarelor permite unora să circule cu viteze cu mult superioare vitezei maxime legale și superioare oricărei limite de siguranță.
Introducerea radarelor fixe fără luarea altor măsuri de creștere a vitezei medii de circulație acolo unde este posibil va genera doar un stres suplimentar în trafic, iar acolo unde nu sunt radare vitezomanii vor profita de ocazie și riscul de accidente va crește. Trebuie scoase drumurile naționale din localități prin realizarea de centuri ocolitoare peste tot unde este posibil și atunci scade tentația de a ,,călca" excesiv accelerația.