Drumul Expres DEx Buzău-Brăila

Started by ultrasbz, January 05, 2019, 01:05:51 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

danpandrea

Varianta roșie pare cea mai indicată. Cea albastră are două treceri peste râul Buzău.

Am trecut și nodurile pe care le-am văzut în imaginea încărcată anterior postării mele. Cele de pe traseul roșu/verde, între Buzău și Ianca sunt cel puțin ciudate (din câte îmi dau seama, au nevoie de drumuri de legătură).


danpandrea

Am pus variantele DX Buzău - Brăila și DX Focșani - Brăila.


vancouver

Si cu legatura la Viziru, spre Slobozia:

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

ultrasbz

Stiu ca am mai zis, dar cred ca ar fi mai productiva legatura spre Slobozia sa plece de la Faurei. Asa ar beneficia si toata Moldova care coboara pe A7 si ar avea o alternativa spre Constanta/litoral care evita Bucurestiul, si nu cred ca ar fi niciun dezavantaj pentru cei din Braila/Galati.

danpandrea

^Ideea e că Moldova ar ajunge la Constanța pe DX Focșani - Brăila și mai departe prin Tulcea.

ultrasbz

Stiu, am zis ca ar fi o alternativa in plus, pentru mine pare mai naturala. Pare peste mana un pic sa te duci pana la Tulcea ca sa ajungi la Constanta.

naivu

Pare peste mana sa te duci pana la Tulcea ca sa ajungi la Constanta doar pt ca inca nu e disponibila varianta asta si nu ai folosit-o, de fapt ar fi la fel de "naturala" daca nu mai scurta decat varianta pe la Faurei-Slobozia. Singura varianta mai scurta ar fi fost o diagonala de la Focsani direct la Harsova, dar pe care, cel putin din momentul in care s-a demarat podul de la Braila, era clar ca nu o va mai trasa nimeni.

voicul

^Nu stiu daca neaparat prin Tulcea. Mai e si varianta pe DN22D. Nu stiu cat de bun este, dar e mai scurt cu vreo 40 de km.

naivu

#38
Cred ca @ultrasbz se refera strict la traseul viitorului DX Braila-Tulcea-Cta, nu la vreunul din drumurile deja existente in TL; care DX daca am inteles corect nu ajunge efectiv la Tulcea ci o coteste la Cataloi.
Singurul avantajat clar de o legatura directa Faurei-Slobozia ar fi Buzaul, traficul dinspre Moldova nu va avea treaba cu legatura dintre DX BB si A2; trebuie sa recunosc ca mutarea legaturii DXBB-A2 de la Viziru la Faurei nu ar dezavantaja prea mult traficul Braila/Galati-Bucuresti (cel spre Cta va prefera din start varianta prin TL); cand/daca se va face, poate se va alege un traseu care sa nu-i ocoleasca prea mult nici pe Buzau-Constanta nici pe Braila-Slobozia  :).

slartibartfast

Îngrozitoare varianta albastră: 2 poduri peste Buzău (înainte și înapoi, ca în bancul cu Rădoi) absolut degeaba, plus porțiuni lungi în care dublează degeaba alte autostrăzi și drumuri expres (la ambele capete). Ar fi putut fi una câștigătoare dacă s-ar fi desprins din Focșani-Brăila undeva pe la Sihleanu, pe malul stâng al râului Buzău și s-ar fi terminat în A7 la Cochirleanca (de fapt, Boboc). Costuri mici, impact maxim.

Toate variantele s-au înghesuit să aibă capul vestic parcă cât mai aproape de centrul Buzăului, când exact asta ar fi fost ceva de evitat: un nod cât mai departe de oraș ar fi pus mult mai puține probleme de trafic, nu vorbesc de economia de resurse și de impact asupra mediului obținută prin construirea de mai puține drumuri care să deservească (cel puțin) la fel de bine aceeași relație. Așa, se vor îngrămădi pe A7 în doar câțiva kilometri două noduri de autostradă (cel cu DX și cel cu DN2B deja prevăzut în PT pentru A7), plus viaduct peste CF și pod peste râul Buzău. Chiar dacă reușești să le amesteci pe toate, obții un talmeș-balmeș care doar va încurca circulația pe centura unui mare oraș.

Nu știu ce să zic despre perspectiva unui DX spre Slobozia... cumva mi-l imaginez ca un DX Rm. Sărat-Făurei-Călărași care să plece din A7, având, afară de nodul cu DX Buzău-Brăila, și niște drumuri rapide colectoare pornind din acest DX (pot fi chiar HP, nu cred că e nevoie de mai mult la cât trafic ar fi) care să colecteze trafic dinspre Buzău și, respectiv Brăila, către sud; și se unească între ele și cu DX Rm. Sărat-Călărași undeva la est de Pogoanele. Dar asta mi se pare altă problemă.

horatiu.cosma

Păi cam așa funcționează analizele multicriteriale la cei care își bat joc de meserie (Search, Consitrans etc): pornești de la varianta care vrei să iasă și mai pui pe lângă ea câteva complet aberante, fără nicio șansă, cum e aici. Parcă văd că în analiza lor varianta aia cu 2 poduri peste Buzău (fiecare de vreo 2 km, cu gabarit navigabil și ce vă mai vine în cap) costă dublu cât cealaltă pe care o vor ei, pur și simplu nu are nicio șansă reală. Ați văzut cât a durat pe Sibiu-Făgăraș să scoată Consitrans câștigătoare alternativa pe la Boița, fiindcă era așa de pe plus varianta pe la Veștem, încât a trebuit să măsluiască cifrele 2 ani de zile până într-un final să iasă ce trebuie. Dar acum și-au mai stilizat tacticile, au grijă să nu propună din prima vreo variantă plauzibilă, să nu aibă nicio șansă să iasă din cifre înainte preferatei lor.

mirceaeliade

nu inteleg ce interes au cei de la SF sa masluiasca trasee.   e vorba de proprietati cumparate care vor sa fie nationalizate la pret mare?

horatiu.cosma

Nu, e vorba să fie cât mai ieftin și mai avantajos pentru proiectant să proiecteze: adică să nu fie zone sensibile, să nu fie tuneluri, să nu fie pe cât posibil structuri complexe, să nu fie complicat de obținut avizele, acordul de mediu etc.

miahi

^ Din punctul asta de vedere pare un mare conflict de interese ca aceeasi firma sa faca si SF-ul si PT-ul si obtinerea avizelor samd...poate ar trebuie regandita strategia asta si reglementata cumva

Ionut

Păi evident ca e. Dar s-a mai zis asta de 1000 de ori pe forum. Numai eu de cate ori am zis în presa. Ce mai conteaza ce zicem noi?!