Drumul Expres DEx Buzău-Brăila

Started by ultrasbz, January 05, 2019, 01:05:51 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sheehan

Partea bună e că începe de la pod, dar va fi ok abia după ce se va proiecta şi legătura cu bretele dintre toate trei BZ, TL, GL (pentru care cineva zicea că abia se pregăteşte licitaţia pentru studiul de fezabilitate).
Partea proastă e că dacă tot începe aşa din nord, puteau să îl facă cu vreo 40 de km mai scurt, să ajungă în A7 undeva între Râmnicu Sărat şi Buzău. De la Buzău la Brăila ar fi fost aceeaşi lungime drum, doar că se făcea o economie majoră la construcție. Înțelegeam dacă vroiau să conecteze Ianca, dar se pare că nici nu a fost vorbă de aşa ceva.
O altă parte proastă e că din sudul Brăilei (cartierul Radu Negru de exemplu), nu ai cum să mergi pe acest drum (care o ia tot spre sud), decât făcând un ocol prin nord, eventual prin oraş. Sau eventual să mergi pe vechiul drum național 2B până după Silistraru.

raulbogdan23

#166
Is curios cum o sa faca conexiunea cu DEx6 si cu podul.

Frumos ar fi sa faca un pasaj peste actualul sens giratoriu pentru directia principala Buzau - pod si niste bretele pentru DEx6 si atat.

Ca altfel bagam 3 DEx-uri (am bagat si podul in aceeasi oala) si un DN in aceeasi oala si iese iar o monstruozitate.

Iar la nodul de langa Buzau, eu as fi pus nodul conectat cu trefla de langa Buzau sau undeva mai jos pentru a nu aglomera zona de langa Buzau prea tare. Posibil peste ani sa vedem dopuri in jurul oraselor mari din cauza supraglomerarii de noduri si trafic local.

slartibartfast

Nodul ăla de la Buzău ar trebui să fie pe la Boboc. Dar cine să priceapă chestii de genul aglomerarea traficului în jurul orașelor?

Whyse1

#168
Destul de similară varianta finala cu cea roșie vehiculată acum ceva timp, dar cu o diferență notabilă: lipsa nodului de la Ianca în varianta finală (+ eventuala soluție de conectare cu DEx6 și DN2S)

Quote from: danpandrea on November 14, 2020, 10:41:30 AMVarianta roșie pare cea mai indicată. Cea albastră are două treceri peste râul Buzău.

Am trecut și nodurile pe care le-am văzut în imaginea încărcată anterior postării mele. Cele de pe traseul roșu/verde, între Buzău și Ianca sunt cel puțin ciudate (din câte îmi dau seama, au nevoie de drumuri de legătură).



danpandrea

Noduri pot să apară, să dispară și să fie mutate. Nu mi-aș pierde speranța că rămâne Ianca fără acces facil.

dr4qul4

#170
pare OK varianta aleasa, mai putin conectarea cu A7 care este execrabila.
Avem cea mai mare cocoasa acolo. NU ajuta nici Ploiesti-Braila. Si nu poate fi folosita de nici un fel pt Rm Sarat- Braila. Mergea varainta albastra, coenctata la nord de Buzau in A7.
Sau pe varianta Rosie, redesenat A7, ca sa treaca pe la sud de Spataru.


Este in schimb cea mai buna solutie de conectat Buzau cu Braila. Dar A/DX-urile nu se fac pentru a conecta 2 resedinte de judete invecinate. Se fac pentru lung parcurs, adica pentru a le conecta la reteaua nationala.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

danpandrea

E bine că traseul a ajuns și pe harta API. Îmi încerc mâna cu o variantă care afectează cât mai puțin Pădurea Frasinu. Plasarea nodului la vest ar face încă o cocoașă inutilă în jurul pădurii.


Gigeluș

Da nu mai bine conectau drumul expres in acea treflă de pe DN2?

Vlad94


danvoicu

Nu stiu daca e prea rational pentru ca in cazul asta nu se mai conecteaza cu DN. Ceea ce nu e in regula.

danpandrea

@Gigeluș @Vlad94 sunt atâtea bretele de făcut între A7, DX și DN, încât ce vreți ar fi foarte scump. Și, din câte văd, nu prea avem bani, deci CNAIR-ul va căuta cea mai ieftină variantă.

@danvoicu dacă răspunsul e pentru mine, ai nod cu DN2 la 3.5 kilometri spre vest și nod cu DN2B la 5 kilometri spre est. Zic că ar fi nasol să facem încă un nod ca la Boița.

EugenRo

#176


Eu as evita concentrarea si complicarea nodurilor si mai degraba conectarea cat mai multor altor drumuri de legatura sau centuri la acest DX.
In imagine cateva puncte cheie:
1. redesenare nod inceput centura de vest BZ (reconfigurare, CF etc.) cu extindere centura la 2 benzi pe sens etc.
2. nod descarcare DX Braila-Buzau
3. extensie si conectare a centurii de vest BZ cu Bd. Industriei
4. supratraversare DN 2B (fara nod)
5. nod complet DX-A7

LE: In varianta propusa mai sus, nici nu stiu de ce s-ar mai justifa 2 noduri trefla consecutive, adica as renunta la cel propus de CNAIR cu DN2 si, eventual, l-as transforma intr-un nod tip M (cu 2 giratii pe DN)

danpandrea

@EugenRo O iau pe puncte, însă încep cu două suplimentare:

-1. Nu avem bani pentru toată treaba asta. Ok, să zicem că se face DX-ul până la A7 și de restul se ocupă municipalitatea. Doar că nu. Buzăul n-a făcut nimic concret pentru traficul de tranzit. Există un plan pentru completarea inelului de centură în est, DN2B-DN2 (Pod Mărăcineni), și cam atât. Toți banii s-au dus pe refacerea unor bulevarde și a transportului public;
0. Propunerea nu rezolvă situația pădurii Frasinu;
1. Bani. Mulți bani. Plus copaci tăiați din Crâng. So good luck with that. Plus că traficul de pe centură o să scadă simțitor după ce se face A7, deci n-o să mai fie justificare.
2. Un giratoriu e suficient aici;
3. Pentru a înțepa rondul din Zona Industrială, trebuie să expropriezi două benzinării. Încă o dată, good luck with that. Plus că rondul în sine nu face față traficului de foarte multe ori. Lasă tirurile să iasă prin est, spre DN2B, că acolo au deja o intersecție fără conflicte de trafic și pot ajunge foarte ușor în A7;
4. Costuri ridicate de expropriere;
5. În condițiile în care tot ce-i la nord de nod este extrem de scump de realizat, cât de mult se justifică o treflă (care trebuie să fie mai mare în desenul tău)? Mai mult, dacă CNAIR-ul decide să ocolească pădurea de la sud, realizarea unei trefle cu continuarea desenată de tine devine și mai complicată, deci și mai scumpă.

Argumentul din LE: Traficul de pe DN2 este mai mare decât pe DN2B, deci trefla este mai justificată pe cel dintâi. Plus că am stat 2 ani și jumătate să ne hotărâm cine construiește lotul cu proiect tehnic aprobat, de care aparține nodul. N-avem cum să ne mai sucim.

EugenRo

Replica la replica:

Poate nu sunt toti banii acum, dar se poate proiecta in etape.
0. Cu privire la padurea Frasinu nu cunosc statusul situatiei. Daca se vrea se poate gasi o solutie de compromis, evident cu salvarea a cat mai multa padure.
1. Nu cred ca va scadea asa de mult traficul pe centura pentru ca ea se intersecteaza cu DN10/ str. Transilvaniei. Banuiesc ca stii cati distribuitori isi au sediu in acea zona plus traficul dinspre Brasov (s-a dezvoltat mult nordul Buzaului si turismul este puternic incurajat si incurajabil). Cea mai scurta cale spre Bucuresti/ DX Braila ramane pe centura de vest care ar scoate traficul in nodul trefla A7xDN2. De ce ai mai ocoli spre Posta Calnau ca sa intrii pe autostrada si apoi iar sa te intorci?
2. Poate e suficient un giratoriu; un SF ar decide. Eu am propus solutia care ar tine traficul cat mai putin aglomerat.
3. Nu cred ca pentru un obiectiv de interes public cu decizie de expropiere, mai stam de vorba. Pentru despagubirea financiara, exista mecanisme. Altfel, nu s-ar mai face niciodata nimic, pentru ca n-ar fi bani.
4. Aici este un culoar ingust si implica exproprieri pentru a trece un pasaj suprateran. Mai mult va costa nodul A0xDN3 care si el implica costuri.
5. Reiau, poate ai dreptate si nu e nevoie de trefla aici. M-am gandit insa la fluidizare, daca un SF va decide altfel, so be it!

Cu privire la bani multi si solutii destepte, sa nu uitam ca inainte de Covid, nici nu visam la A7 mai devreme de 2030, dar deodata a aparut PNRR. Si se vorbea de DX nu de A7. Iar acum, inca regretam ca DX12 nu e A12, pentru ca am facut economie de bani si n-am proiectat inteligent.
Incompetenta autoritatilor locale e mereu o problema, dar anumiti prim-ministri actuali, originari din Buzau, ar putea fi receptivi la asemenea dezvoltari locale.
Lipsa banilor n-ar trebui sa ne impiedice sa proiectam pentru viitor.

dumbravaandrei

#179
Aia cu traficul abundent dinspre Brasov chiar a fost o gluma buna.

Am ajuns sa nu-mi placa nodurile aglomerate gen capetele lui A10. Plus ca, pe viitor, sper la separarea traficului de DN care va deveni pur unul local, de cel de DEx/A care va fi de lung parcurs.