Drumul Expres DEx Buzău-Brăila

Started by ultrasbz, January 05, 2019, 01:05:51 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

danpandrea

Ce bine că noul nod A1-DEx12 a fost refăcut. Iată ce se întâmplă dacă același nod este pus pe A7, de unde ar trebui să înceapă DEx-ul spre Brăila:



Pentru că nodul e pe o curbă A7, singurul lucru pe care a trebuit să-l adaptez este breteaua care duce spre Focșani.

vancouver

Sau asa:



Motivare:

1. In orice configuratie fara continuarea DX Braila-Buzau pana la un bulevard din Buzau, traficul local / regional care vine pe DX ca sa intre in Buzau va fi nevoit sa foloseasca o foarte scurta bucata de A7. Astfel pe A7 pe termen lung o sa apara ambuteiaje pe aceasta scurta portiune. Mai ales vineri, vara, cand traficul de vacanta spre mare din Moldova se va suprapune cu iesirea din Buzau a celor de la munca spre casa. Nodurile fiind insa f. apropiate se poate intampla si cu trafic mai subtire, pentru ca intercalarea asta de vehicule care intra si ies produce manevre bruste, care duc la reducerea fluentei si a capacitatii de trafic (va fi o gâtuire).

Solutie: propun prelungirea DX pana la Bd. Industriei, cu capat in semafor sau sens giratoriu (semafor e mai bine, timpii pot fi controlati de un manager de trafic, ca sa evite ambuteiaje pe Bd. Industriei si sa stocheze traficul potential excesiv de pe DX in asteptare la semafor.)


2. Ca atare breteaua Braila spre Ploiesti nu mai poate fi construita ca la DX12/A1

Solutie: mutata cu totul la sud de nod (breteaua neagra subtire)


3. Breteau directa Braila spre nord (Focsani, Bacau) nu poate fi construita, pentru ca da intr-un pod peste CF al A7. Podul nu e poate largi asa pur si simplu. Deci si aceasta trebuie mutata.

Solutie: se desprinde din breteaua neagra anterior descrisa (albastru) inchis.


4. Rezulta firesc o noua bretea albastru deschis legatura Ploiesti spre Braila = aproape dreapta.

ATENTIE: NU trebuie construite bretele de iesire de pe A7 spre oras, resp de intrare pe A7 folosind DX din Bd. Industriilor. Pentru asta exista nodul cu DN2B, altfel pot sa apara si aici aglomerari, deci bani cheltuiti inutil.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

elphax

Este complicat in acea zona, este plin de linii de cale ferata. A7 va avea pasaj peste CF si Calea Brailei. DX poate trece pe sub pasaj, pe langa CF, dar ca sa ajunga la DN, tot are nevoie de inca un pasaj peste CF undeva. Deci o interesectie complexa.
Si in desenele lui Dan, desi arata bine, cele 2 noduri sunt prea apropiate, nu cred ca e un kilometru - deci aglomerat si periculos

danpandrea

v2. Rezolvă problema aglomerării A7 și oferă o descărcare directă în DN2B. Desenul putea fi mai elegant, dar cam asta e ideea.


slartibartfast

Cu cât ne gândim mai mult, cu atât iese mai lung, mai complicat, mai costisitor, mai nesigur și mai incomod pentru trafic. Nodul acela nu are ce căuta atât de aproape de Buzău.

vancouver

#125
@danpadrea, ideea ta e buna, dar totusi nu la fel de buna ca a mea  :D . Pentru ca:
- ai rezolvat separarea traficului de intrarea in Buzau de traficul de pe A7, dar nu si traficul de iesire
- breteaua de iesire care da in giratoriu e cam scurta. Daca giratoriul este aglomerat si ai multe masini pe Dn2B pe sensul Buzau spre Galbinasi sau pe DN2B care vor sa iasa in A7 spre nord, atunci coada o sa tot creasca la anumite ore, putand ajunge pana pe DX sa blocheze si cele 2 directii spre A7
- duci traficul spre Buzau / din Buzau spre DX (care se suprapune cu traficul din Buzau spre A7 si invers) pe DN2B, care acolo este doar 1+1. Cum am propus eu duci traficul intr-un 2+2, ba mai mult unii pot merge la dreapta, unii la stanga. Deci in timp in varianta ta DN2B Sos. Brailei va necesita o largire la 4 benzi pe ca. 2km. Langa un pasaj (greu greu) si cu utilitati si exproprieri, ceea ce o sa coste mult mai mult decat prelungirea pe care o propun eu prin camp si o sa incurce traficul timp de vreo 2 ani.
- navetistii care vor intra / iesi zilnic din Buzau pe aici vor avea 2 km in plus de mers prin localitate si un giratoriu in plus, in loc sa mearga snur, civilizat si sigur cu 80-100 km/h pe acesti 2 km. Daca treci numai o data pe an 2 km e neglijabil, dar daca treci zilnic de 2 ori atunci se aduna (sunt 1200 km/an prin localitate in plus).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

GDC

#126
Și totuși s-a discutat de ce varianta preferată (cea roșie) pare a fi cea care sfidează orice logică?

Facem km doar ca să iasă mulți la număr? Pe direcția Brăila-București (aia bănuiesc cu trafic cel mai mare) ocolim mergând spre sud, ca imediat înainte de Buzău să urcăm spre nord și imediat după Buzău coborâm pe A7.

Nici pentru Buzău însuși nu prea are sens.

Acum, trecând peste decizia greu de înțeles pentru care nu se face Y Brăila-Buzău-Focșani, chiar și pe cele 2 drumuri separate trebuie să le lungim aiurea?

hvm

Nici eu nu inteleg asta, dar cine stie prin cate curti a trebuit sa treaca... 
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

panzer

Eu nu inteleg de ce au pus traseul pe la sud de Raul Buzau. Acolo ar trebui sa fie o viitoare conexiune Buzau - Slobozia (o scurtatura intre A7 si A2). Poate conexiunea va fi deviata din acest nou DX. Cine stie. Poate l-au tras mai jos sa justifice si conexiunea de la Focsani.

vancouver

#129
Panzer, tu presupui ca acesti oameni gandesc. Din pacate presupunerea ta este falsa. Traseul urmeaza drumul existent, asta e tot. Nu construim o retea rapida, in care sa se ajunga mai repede intre orasele mari, ci dublam drumurile de carute din evul mediu. Atata ne duce capul.

Da, intamplator daca se alege varianta rosie, aceasta poate contitui si o prima etapa din DX-ul spre Drajna/Calarasi:

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

b1

Propunere asemănătoare de nod rutier precum cea al lui @vancouver, dar fără giratoriu:




Powered by API/PUM imgur uploader
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

danpandrea

@vancouver: și mie mi-ar plăcea să implementăm soluții care acoperă toate nevoile de trafic, dar, din câte am văzut până acum, statul alege cea mai ieftină variantă. Drept urmare, un drum rapid cu două supratraversări peste un alt drum rapid, plus un drum de câțiva kilometri până în zona industrială mi se pare fantezist.

Modificarea adusă de @b1 este imposibilă, având în vedere exproprierile care trebuie făcute (RAR, Petrom etc.).

Legat de varianta aleasă pentru BZ-BR, cred că cea roșie este preferată de autorități pentru că este cea mai eficientă din punct de vedere al costurilor. Varianta albastră trece de două ori peste râul Buzău și varianta verde pare mai lungă decât cea roșie. Evident că și varianta roșie poate fi îmbunătățită.


b1

,,Modificarea adusă de @b1 este imposibilă, având în vedere exproprierile care trebuie făcute (RAR, Petrom etc.)."

Ba este posibilă fără exproprieri:



Powered by API/PUM imgur uploader
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

vancouver

#133
Quote from: danpandrea on May 21, 2022, 01:31:42 PM@vancouver: și mie mi-ar plăcea să implementăm soluții care acoperă toate nevoile de trafic, dar, din câte am văzut până acum, statul alege cea mai ieftină variantă.

Fals. Statul deseori adopta variante aiurea si complicate si mai scumpe. Si aici e cazul. Varinata cea mai ieftina era inlocuirea Dx Braila-Buzau si Braila-Focsani cu unul singur Braila-Rm. Sarat. Si culmea, era mai scurt drumul dintre Braila si Buzau pe aceasta varianta:



Fata de:


(masurata este varianta verde, cea rosie e si mai lunga)

107km sau 66km? Ce e mai scurt si mai ieftin domnule danpandrea?

Si cum spuneam, culmea culmilor, in varianta Rm. Sarat, de pe centura Brailei pana in centura Buzaului sunt 35km pe A7 + 66km pe DX = 101 km, mai putin decat pe varianta verde sau rosie, cu 106-107km

Deci ma rog @panpandrea unde a ales statul varianta cea mai ieftina?

Nu numai ca nu a ales-o pe cea mai ieftina, a ales una si mult mai scumpa si mai lunga si mai stupida (ca trebuie pe langa 107 km de drum nou in loc de doar 66 sa se mai faca si alti ca. 100 km de drum nou spre Focsani - adica total peste 200 km de DX in loc 66 ! ! !


Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

panzer

Ca buzoian as vrea sa discut un pic despre Oras/Judet. IMHO, aspecte importante.

Cam toate utilitatile Bz sunt in sudul orasului pt ca deservesc platforma industiala: gaze la capacitate mare, electricitate la fel si apa industriala. In plus tot in aceasta zona vor trebui aduse noile statii de tratare a apelor uzate, etc. O increngatura de apeducte, balastiere, linii de tren, etc.
Linia de tren Buzau - Nehoiu a fost de asemenea gandita sa aduca forta de munca disponibila in mediul rural in Gara Centrala Buzau. De acolo exista un traseu peste liniile de tren care duce in zona industriala.
Chiar si roza vanturilor (cam 70% din Nord-Est spre Sud-Vest) indica dezvoltarea industriala in acea zona la sud.
O posibila dezvoltare a parcului eolian de la Gheraseni va aduce un alt atuu important dezvoltarii industriale. 1 GWh este estimat.

Toate acestea sunt mai degraba strategice, dar se pare ca nu au din pacate aceeasi greutate ca interesele imobiliare de la Focsani.
O groaza de lucruri care vor fi incurcate (partial) de un DX si 2-3km de optimizare a traseului.

Daca se alege o varianta pe la sud de Raul Bz, nu vad de ce este necesar sa te ingramadesti cu 2 noduri in sud-ul industrial al orasului? Mai simplu era sa te legi de A7 in campie spre Spataru. Nici macar nu este o ocol. E mai scurt dinspre Bucuresti, mai lung dinspre Moldova. Tot aia e.

Se repeta povestea de la Boita.

O varianta mai simpla ar fi pe la nord de Raul Bz, care sa treaca mai aproape de Bobocu, si sa uneasca Dn2 si A7 cu Braila. La urma urmei avem 2 poduri deja si unul nou pe A7, suficient cat sa nu mai repetam scenariul Maracineni.

Si daca tot vorbim de conexiune cu Drajna - Calarasi, in ochii mei ar avea mai mult sens sa plece din Faurei, care este un nod feroviar. Dupa inaugurarea podului, nu vad trafic substantial pe directia Galati + Braila spre A2 a.i. sa optimizezi acel trasul. Mai degraba prevad o presiune crescuta pe directia Braila-Tulcea-A4-Port Constanta. In special prima bucata pana la Tulcea (sau in apropiere). Traseul asta ar aduce o buna bucata din "Dobrogea Eterna" in contemporaneitate.