[CJ] Infrastructura feroviara urbana Cluj-Napoca

Started by vasile.baciu, August 18, 2015, 11:42:44 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

doodoo

Orice statie sapata in cadrul orasului are impact major, deci te inseli zicand ca impactul e nesemnificativ pana la Calvaria.
Eu cred ca ai omis faptul ca sapaturile statiilor se suprapun perfect traseului de trafic intens Cluj-Floresti.
In consecinta perturbarile de trafic vor fi grave chiar de la inceputul santierului in Manastur.

StefanCelMare

#1531
Din fericire, doar stația Grădini Mănăștur se suprapune cu ruta Florești-Cluj.
Acolo, spațiul existent este suficient de larg încât permite realizarea a două benzi de trafic spre centru și două benzi de trafic spre Mănăștur, pe lângă groapa cu stația.
M-aș mira să nu se aprobe (temporar) o astfel de soluție.

Problemele sunt în cartierul Mănăștur, unde stația capăt Mănăștur (punct întoarcere troleee) va închide de facto strada Primăverii.
Pe Primăverii nu este spațiu pentru deviere trafic.

PS - dacă se dorește se poate devia ceva pe str Grigore Alexandrescu din zona aceea... dar trebuie desființate parcările. Evident, temporar pe perioada săpăturii.

Și când spun relativ nesemnificativ, vorbesc comparat cu închiderea intersecțiilor din zona Centrală.

asd_91

Quote from: asd_91 on September 26, 2024, 06:14:56 PMNu are niciun sens sa mai reluam pentru a mia oara discutia legata de extinderea tramvaiului in detrimentul constructiei metroului. Au existat 2 studii, unul de prefezabilitate si unul de fezabilitate si s-au concentrat exact pe tema asta.

Il mai atasez o data.



Solutia tramvaiului in cale proprie a fost doar pe pozitia 5.

Acum, e posibil sa ziceti, ca, clasamentul a fost facut in asa fel incat sa iasa metroul castigator si ca studiile celor de pe Facebook sau de la publicatia asta sunt mai bine facute. Dar chiar si asa, discutia nu mai are sens, avem constructor, contractul este in derulare...

"Oare nu era mai bine sa se faca x in loc de metrou?"

Aceasta e intrebarea care reapare aproape luna de luna, raspunsul il aveti in screenshot-ul de mai sus, poate ar fi bine sa fie Pinned la acest topic...

raulbogdan23

Nu a murit nimeni cand str. Primaverii a avut cate 1 banda pe sens pentru lucrarile la sinele de tramvai si am trecut peste, a durat 2 ani parca.

La fel se vor gasi variante poate alternativ 1 banda cu semafor pe distanta scurta sau poate 1 banda pe sens.

zol21

Stadiu proiect tren metropolitan

QuotePrezent la Horia Nasra Show, viceprimarul Clujului, Dan Tarcea, a prezentat statusul proiectului trenului metropolitan de la Cluj: ,,Suntem pionieri și în această zonă a trenului metropolitan. Am reușit anul trecut să depunem proiectul trenului metropolitan, un proiect integrat, un proiect gata, să-l depunem spre finanțare iar în acest moment proiectul trenului metropolitan este în evaluare pentru finanțare. Discutăm de o finanțare de peste 200 de milioane de euro iar în momentul în care vom avea această componentă de finanțare vom putea în secunda doi, să spun așa, să dăm drumul și la licitația de proiectare și execuție.
Proiectul trenului Metropolitan pare că este un proiect simplu dar nu știu simplu deloc pentru că a trebuit și am avut niște provocări legate dacă mai trebuie încă un fir de linie de cale ferată pe lângă cele două existente, aici este o porțiune pe care mai trebuie să fie făcut încă un fir de cale ferată (n.r. în Apahida).
A trebui să stabilim care sunt acele zone unde facem stațiile de parcare și de debarcare pentru că nu poate să funcționeze pe actuala linie de cale arată fără să mai faci niște stații de încărcare și de debarcare dar am reușit să clarificăm toate aceste elemente și suntem să spun așa foarte, foarte avansați cu acest proiect.
Eu cred că este un proiect care va putea să fie terminat înaintea centurii și a metroului pentru că este puțin mai ușor să spun așa de implementat pentru că nu ai de făcut 43 de km de centură sau 21 de km de tunel pe sub, plus stațiile aferente și doar stațiile de suprafață. Am avut foarte, foarte multe discuții cu cei de la CFR pentru că aici iar se suprapun câteva proiecte, se suprapune cu proiectul electrificării căi ferate Cluj-Napoca – Episcopia Bihor și cu electrificarea căi ferate Cluj-Napoca – Coșlariu, adică discutăm din două zone, discutăm de lucrari care sunt făcute pe calea ferată, de lucrări făcute de către CFR și practic noi am venit adițional cu aceste variante.
Care sunt avantajele acestui tren metropolitan? Discutăm practic de o lungime de aproximativ 60 de km, această lungime de 60 de km va fi parcursă între o oră și cinci minute de la un capăt la altul, cu două trenuri pe oră. Adică la un interval de jumătate de oră, vei avea un tren care îți va permite să ajungi în jumătate de oră de la Cluj-Napoca la Bonțida. Acesta cred că este cel mai mare avantaj pe care poate să-l ofere un mijloc de transport, cu orice mijloc te-ai duce nu poți ajungi în jumătate de oră de la Cluj la Bonțida. Gândiți-vă la avantajul pe care îl au cei care locuiesc în Apahida. Vor ajunge în gara din Cluj-Napoca în 15 minute".

https://cluj1.ro/dan-tarcea-trenul-metropolitan-va-circula-60-de-km-in-65-minute/

horatiu.cosma

Și cu proiectul ăsta sunt foarte avansați? Dacă la centura Cluj erau la jumătate acum vreo 2-3 ani, aici la cât or fi ajuns? 70-80%. De metrou nici nu mai zic. Când o să înceapă să sape cârtițele vor fi trecuți bine de 150%.

ovicor

L-au "terminat", n-ai aflat?!?! I-au pus CRUCEa Sf.Andrei!