[CJ] Infrastructura feroviara urbana Cluj-Napoca

Started by vasile.baciu, August 18, 2015, 11:42:44 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

razvam

Civicii de la Declic solicită verificarea legalității emiterii autorizației de construire a metroului de la Cluj

,,Având în vedere suspiciunile rezonabile apărute în spațiul public cu privire la legalitatea emiterii autorizației de construire a ,,Metroului clujean" de către Președintele Consiliului Județean Cluj, semnată ,,în regim de urgență" – procedură prevăzută în Ordinul 1943/2021 doar "în cazuri de avarii, accidente tehnice, calamităţi ori alte evenimente cu caracter excepţional" –  în perioada campaniei electorale pentru alegerea autorităților publice locale,

SOLICITĂM

1. Președintelui Consiliului Județean Cluj Alin Tișe ca, în regim de urgență, în temeiul art. 7 din legea 50/1991 , să pună la dispoziția publicului următoarele informații:
a) numărul autorizației de construire a ,,Metroului clujean" și data emiterii acesteia
b) conținutul autorizației de construire și al anexelor aferente
c) principalele motive și considerente pe care se bazează emiterea autorizației de construire
d) descrierea principalelor măsuri pentru evitarea, reducerea și compensarea efectelor negative majore, conform actului administrativ emis de autoritatea competentă pentru protecția mediului
e) dacă a fost solicitat/obținut avizul autorității competente în domeniul protejării patrimoniului cultural
f) dacă a fost solicitat/obținut avizul autorității competente în domeniul protejării mediului.

2. Prefectului județului Cluj Irina Munteanu ca, în regim de urgență, în temeiul art. 12 din legea 50/1991 să solicite Inspectoratului de Stat în Construcții controlul autorizației de construire a ,,Metroului clujean" și în cazul emiterii cu încălcarea prevederilor legale, să introducă acțiune în instanță în vederea anulării acestuia.

sursa

StefanCelMare

#1156
@TVlad
Până pe la 9.00-9.30, distanța Florești - Cluj-Napoca o faci cam la fel pe jos și cu mașina.
Deci da, sunt zone în Cluj unde avem problema aceasta deja.
Este exact zona pe sub care ar fi primul lot de metrou.
Cine zice că face jumătate de oră Florești - Calea Turzii sigur nu o face la orele de vârf.

Cea mai de dorit opțiune ar fi metroul, centura va agrava traficul din unele zone.
Orice mărire de capacitate trafic (benzi auto adiționale) duce la creșterea valorilor de trafic în relativ scurt timp, deoarece se schimbă mentalitatea oamenilor (s-a făcut centură, pot merge cu mașina, nu mai stau în autobuz). Plus va veni trafic adițional dinspre/înspre Baciu, trafic care anterior mergea pe alte rute.
Acuma, cât costă metroul și dacă este fezabil/rentabil, e altă poveste.
Oricum, la cum (nu) merge proiectul metroului, posibil să rămână poveste, deși ar avea finanțare pentru o bucată.

Alex Bejan

#1157
Quote from: razvam on May 23, 2024, 01:02:25 PMCivicii de la Declic solicită verificarea legalității emiterii autorizației de construire a metroului de la Cluj
[...]

O mică erată, Declic este o platformă unde oricine poate crea petiții. Petiția a fost creată de contestatarul de serviciu, patronul grupului Clujul Civic.

Quote from: StefanCelMare on May 23, 2024, 01:50:24 PM@TVlad
Orice mărire de capacitate trafic (benzi auto adiționale) duce la creșterea valorilor de trafic în relativ scurt timp, deoarece se schimbă mentalitatea oamenilor (s-a făcut centură, pot merge cu mașina, nu mai stau în autobuz).

Absolut corect, de asta ar trebui să ne scoatem din cap "fluidizări" de trafic, pasaje subterane, mai multe parcări ci ar trebui sa gândim totul in logica de creștere impozitelor pentru mașini, interzicerea diesel, scumpirea parcarilor (apropo, un oraș atât de scump cu locuri de parcare in cartier la 100-150lei pe an?).

TVlad

Quote from: dragos76 on May 23, 2024, 11:49:19 AMTVLad la ce oră face colegul tău 30 de minute din Florești pe Calea Turzii? VIne la 5 dimineața la job? :)

Nu face, am gresit. L-am intrebat special acum si a zis ca la ore normale (8-9 si 16-18), minimul e de 50 minute.

nicolaem

#1159
acum la ora 5 PM, se fac fix 30 minute centru Floresti mijloc Calea turzii sau invers. verificati si Gmaps.

problema mobilitatii din Floresti e a celor de acolo, care nu reusesc sa creeze conditii pt ca aceasta mobilitate sa nu mai fie necesara pt majoritatea. Adica spital banca scoala biroiuri mall etc.



@dr4qul4 ti-a trebui sa intrebi de opozanti, i-ai dat idei colegului :)) si a aparut petitia.

In general ce ma face sa rad la petitiile asanumitului grup civic e ca ele contin f des " noi cetatenii". daca ar fi scrise cu respectul cuvenit ar trebui sa fie scrise in numele grupului nu al cetatenilor. ca nu va identificati voi cu cetateni. decat cu cei 10-20 de pe acolo.   

dr4qul4

Am prezis bine  :lol: . Recunosc, m-am inspirat de la unul mai destept ca mine :
,,Să faci același lucru în mod repetat și să te aștepți să obții rezultate diferite este definiția nebuniei"
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

nicolaem

Ora 20:30
19 minute centru Floresti - mijloc calea Turzii, 22 minute sens  invers.

Cum zic si altii pe aici, asta nu e trafic greu, ne plangem si noi un pic prea mult.

Cei care se plang ca pierd 2h+ in trafic trebuie sa se gandeasca un pic daca isi pot duce copii la alta scoala, daca nu ar fi cazu sa ii  lase singuri cu busu, sa mearga si ei cu busu etc. Vrem metrou, da, dar si daca se face se face peste 20  de ani cand cei care acum se plang cel mai mult vor fi la pensie. realist vorbiind.
 

qionescu1

@TibiV
Cand si-o permit toti si a devenit un bun comun masina nu mai e un etalon al succesului. Exceptie marca si pretul dar nu detinerea in sine a unui automobil. Deci am depasit de vreo 10-15 ani etapa asta. Din pacate tot submotorizati am ramas fata de tarile dezvoltate deci mai exista loc de crestere.

Si exista crestere pentru ca automobilul iti ofera o mobilitate mare deci implicit are o utilitate enorma. Si sa nu uitam ca jumatate din populatie traieste la tara unde nevoia de automobil este mult mai acuta si poate mult mai utila. Oricum e un beneficiu enorm petru productivitate si cresterea calitatii vietii nu mai vorbim de plusul economic. Doar dronele pot depasi utilitatea automobilului. Oricine zice altceva si o arde cu biciclete/trotinete, green deal sau alte fantasme nu e realist ca sa ma exprim cat mai putin contondent.

Acelasi lucru si la orase sau mai degraba in unele orase unde transportul in comun nu exista sau functioneaza defectuos. Traficul Clujului nu e unul care sa creeze probleme insurmontabile si desi si aici e loc de crestere totusi eu nu o vad. Masurile din ultima vreme au descurajat folosirea automobilului si o vor face in continuare. Parcari scumpe sau deloc in centru, inceput de benzi dedicate de bus, reduceri ale numarului de benzi, pietonalizari, insa tot nu e suficient fata de ce vor unii.

Exista ins riscul sa cadem in cealata extrema si Clujul sa devina neatractiv tocmai din lipsa conectivitatii si mobilitatii auto pentru ca actualul transport in comun nu rezolva aceste probleme. De aia avem nevoie de un nou sistem de transport in comun de capacitate si mai putin costisitor de operat.

Iar acum atitudinea "civicilor" de la Declic este de a pune bete in roate proiectului. Ma uit si la portavocea lor aici pe forum ba este pentru proiect ba face sesizari pentru a-l bloca. Ba il vrea ba il ataca din toate partile. Trebuie sa intelegem ca Declic nu e vocea societatii civile clujene ci doar a unui grup zgomotos, petitionari de serviciu la orice, cu exagerari egalate doar de radicalismul lor.   

sebip

Acuma când vezi dimineața și seara coloanele de mașini care descarca locuitorii Florestiului în zona centrala a Clujului și vezi numărul de stații ale metroului pe raza Florestiului ii clar ca ajuta mult. Ii un avantaj clar sa ajungi în câteva minute în Cluj.

Anonymity

Problema traficului este evident complexa. O parte din solutie e sa facem drumuri noi, centuri, pasaje, parcari, dar in aglomerarile urbane ele doar vor atrage mai mult trafic (cum zicea cineva mai sus), deci intr-un fel doar amanam problema.

Primul pas, desi poate evident, este sa elimini traficul care nu e de fapt necesar, in special cel din rutina zilnica. In termeni practici, ar fi nevoie ca fiecare din noi sa aiba majoritatea lucrurilor necesare (scoala, gradinita, magazin, medic, farmacie) in "walking distance" (cartier). Cel mai mare impact aici l-ar avea scoala; in mod ideal, scoala de cartier ar trebui sa aiba aproximativ acelasi nivel ca cea din centru (model finlandez); in felul acesta am evita ca toti parintii sa simta ca au nevoie sa isi duca copiii la cea mai buna scoala din oras. Pe langa asta, ar mai fi partea de digitalizare a administratiei si serviciilor publice; de multe ori ai nevoie sa mergi fizic la primarie, politie, ANAF sau alte institutii publice pentru acte sau servicii care ar putea fi usor mutate in online. Daca o parte din noi isi permit sa lucreze macar partial de acasa, cu atat mai bine.

Evident, raman destui oameni au nevoie sa faca naveta la locul de munca. Aici solutia simpla pare transportul public sau transportul alternativ (piste dedicate pentru bicicleta, trotineta electrica). Din perspectiva mea, transportul public ar trebui sa fie: mai rapid, mai ieftin, mai comod decat cel cu masina personala pentru a avea succes. Pentru partea de rapid, clar trebuie benzi dedicate (sau metrou); daca punem mai multe autobuze pe aceleasi benzi cu masinile nu rezolvam nimic. Pentru ieftin, cred ca e cam implicit; costul unui bilet sau abonament o sa bata aproape mereu costul combustibilului si al uzurii masinii personale. Ramane partea de confort care e subiectiva; personal, prefer oricand un autobuz decat sa stau in coloana cu ochii permanent la stopurile celui din fata sau sa am de-a face cu soferi grabiti si agresivi; inteleg totusi ca unora nu le place aglomeratia ocazionala din autobuz, sunt discutii nesfarsite despre temperatura vara sau iarna din bus sau pur si simplu "iti miroase mana a bara".

Mereu vor fi oameni care vor alege masina personala si e dreptul lor sa faca asta; in unele cazuri poate chiar nu au alternativa: schimbat 3-4 linii de transport public, lucreaza in vanzari si depind de masina etc. Nu cred ca lupta e sa ii convingem sau, mai rau, sa ii fortam pe toti sa renunte la ea. Cred ca focusul ar trebui sa fie sa oferim transport public de masa calititiv (rapid, ieftin, comod) si in timp obiceiurile oamenilor se vor schimba.

Un pic mai concret, strict pe subiectul Cluj - Floresti, eu cred un quick win ar fi ca una din benzi sa fie dedicata pentru transport public, macar in timpul saptmananii pe anumite intervale orare. De ex, sensul Floresti -> Cluj, luni-vineri 6:00 - 9:00 banda 1 sa fie dedicata pentru transport public; invers Cluj-Floresti luni-vineri 16:00-19:00 acelasi model. Nu stiu daca exista caru legal pentru asta (DN1, o parte din drum apartine de Cluj, cealalta de CJ Cluj), dar costurile ar fi relativ mici: niste marcaje plus niste echipaje de politie si eventual niste camere fixe.

zol21

#1165
Fiind DN nu apartine de CJ Cluj, eventual de CNAIR sau Floresti. Referitor la incurajarea oamenilor sa utilizeze mai mult transportul public decat masina, sa nu uitam ca avem Legea mobilității urbane - Legea nr. 155/2023 care ne zice asa: până în mai 2025, 13 municipii din România sunt obligate să instituie zone cu nivel scăzut de emisie (ZNSE) prin care se vor institui restricții și/sau taxare pentru accesul autovehiculelor. (sunt sigur ca acest termen se va amana, dar la un moment dat tot se vor aplica aceste prevederi).
Observ ca nici un candidat la primarie nu vb de aceasta lege care obliga orasele (cele 13)  sa ia mai multe masuri privind traficul rutier si transportul public....

nicolaem

Candidații la primărie au studii sociale și ei vorbesc despre ce vor oamenii să auda. De asta zic că fără excepție toți vorbesc despre metrou și cum l ar face ei mai repede.

qionescu1

@szaka_tutu

Azi in fața bisericii Sfântul Petru. Încă o petiție te rog, păi se poate să distrugă parcul ăla și să foreze pe autorizație de urgență?



Powered by API/PUM imgur uploader

doodoo

Quote from: nicolaem on May 23, 2024, 06:48:40 PMOra 20:30
19 minute centru Floresti - mijloc calea Turzii, 22 minute sens  invers.

Cum zic si altii pe aici, asta nu e trafic greu, ne plangem si noi un pic prea mult.
Mersi, la ora aia deja se circula destul de lejer de regula.

Quote from: nicolaem on May 23, 2024, 06:48:40 PMVrem metrou, da, dar si daca se face se face peste 20  de ani cand cei care acum se plang cel mai mult vor fi la pensie. realist vorbiind.
Ce-mi place ca in sfarsit ai venit la vorba mea... :D
PS - la pensie sau intr-un loc linistit, cu verdeata...

doodoo

#1169
Quote from: sebip on May 23, 2024, 09:11:50 PM... vezi numărul de stații ale metroului pe raza Florestiului  ii clar ca ajuta mult. Ii un avantaj clar sa ajungi în câteva minute în Cluj.
Cand asta ? Asa peste vreo 15-20 de ani, cand suntem deja in pensie... nu te mai bucura atata, nu merita, sa stii :(