[CJ] Infrastructura feroviara urbana Cluj-Napoca

Started by vasile.baciu, August 18, 2015, 11:42:44 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

szaka_tutu

Quote from: gicu on May 22, 2024, 04:38:09 PM@szaka_tutu Aici nu e vorba de nicio urgență.
Așa aș fi crezut și eu. Dar iată, în comunicarea CJ apare exact așa: "Alin Tișe a semnat marți, 21 mai 2024, în regim de urgență, autorizația de construire pentru investiția ....".
Cum justifică instituția urgența, procedură prevăzută în Ordinul 1943/2021 "în cazuri de avarii, accidente tehnice, calamităţi ori alte evenimente cu caracter excepţional", e o întrebare bună.

szaka_tutu

Quote from: alexV on May 22, 2024, 03:24:08 PM@szaka_tutu proiect tehnic avem? A depus Gulermak DTAC-ul ?! Sunt chiar curios, ce mai precis a autorizat Tise ?!
Proiect tehnic întreg nu avem sigur. Din câte mi se zice, numite părți (ex. intrarea din Florești și poate depoul din Sopor) sunt gata.
DTAC-ul era în chinurile avizării acum două luni, trebuie să întreb dacă a trecut.

dr4qul4

sa nu aiba soarta strapungerii Splai - A1.  Oprescu (parca) a semnat AC in regim de urgenta, apoi USB (nicusor) a contestat necesitatea urgentei si a obtinut anularea AC-ului!
Obtinuse si demolarea pasajului Ciurel (construit pe jumatate), dar cineva l-a fentat si au mai scos un AC doar pt pasaj de la S6.
Restul proiectului a ramas blocat si ne-am ales cu cel mai scump viraj la stanga.
La voi cine sunt contestatarii de serviciu?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Quote from: szaka_tutu on May 22, 2024, 04:48:12 PM....Cum justifică instituția urgența, procedură prevăzută în Ordinul 1943/2021 "în cazuri de avarii, accidente tehnice, calamităţi ori alte evenimente cu caracter excepţional", e o întrebare bună.

Alegerile de anul asta au caracter execptional. Se repeta abia peste 4 ani...  :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

nicolaem

^ sunt cativa contestatari de serviciu, (unul aici prezent in discutie) si un fost deputat USR mai la stanga radicala. dar metroul e atat de dorit de toata lumrea in oras incat nimeni nu il contesta cu adevarat. de fapt daca vrea cineva sa se faca remarcat contesta fix invers ca nu se face prea repede.

La Centura au fost incercari de contestare dar nu prea au avut succes nici acelea.
Mai problematic si interesant va fi peste 4 ani in spatiu public al contestarii. Indiferent cat se va lucra pana atunci, realist vorbind vom fi la fel de departe de inaugurare ca si acum. (pt cine imi contesta matematica, infinit-4= to infinit).

Strict legat de AC, o totusi un semn bun, ca se va trece la sapat intr-un final. Imi era teama sa nu zica constructorul PAS la finalizarea forajelor.

doodoo

Metroul zici ca e dorit de toată lumea în oraș ?  :o
Oare în ce bula trăiești, cea din primărie ?
Cine sa vrea vreo 15 ani de șantier, cu un termen final gen fata morgana ?

zol21

Si ce propui in locul metroului? Cum faci lumea sa renunte la masini? Orasul e plin de tramvaie, autobuze si troleibuze moderne dar traficul rutier tot creste...

razvam

Quote from: doodoo on May 22, 2024, 08:04:13 PMMetroul zici ca e dorit de toată lumea în oraș ?  :o

90% dintre prietenii mei early 30's, se plang de trafic dar au cate 2 masini, oameni care acum 10 ani nu aveau nici o masina si care prefera sa foloseasca masina zilnic desi multi au statie in pe langa bloc pe o raza de 5-10 min de mers pe jos.

Sa zicem ca face Trans Regio si se declara de de la Metro pana la IRA banda dedicata de BUS la fel si Manastur sau in Zorilor, dar chiar si asa va fi prea putin pentru busuri.

Metroul va circula speram mai tarziu ca cel din bucuresti, muta sute de pasageri pe ora, nu o sa ai de ce nu-l folosesti, toata lumea care eu o stiu spera ca se va face chiar daca se teme de constructia efectiva ca va dura decenii, mai ales ca sunt bani si un proiect real.

szaka_tutu

#1148
1. Clujenii nu metrou vor, ci rezolvarea problemelor de mobilitate, iar între soluțiile posibile, metroul pare cea mai bună.
2. Există o diferență majoră între a) metroul ca proiect tehnic, b) metroul ca proiect politic și între ele c) metroul ca proiect comunicațional.
3. Proiectul comunicațional al metroului conținea bullshit grav din prima clipă (v. "în 2026, ultima lopată la un metrou funcțional de 23 stații" - Boc la CIIC) imprecizii vădite (v. "proiectul e prins în PNRR" - deci e asigurată finanțarea - Boc, în zeci de ocazii)
4. A credea că înfierarea bullshitului din proiectul comunicațional al metroului (v. mai sus) sau înfierarea forțărilor politice (v. AC dat în regim de urgență) este fie 1. o înfierare a metroului ca proiect tehnic fie 2. o înfierare a soluției pentru rezolvarea problemelor de trafic, e o confuzie.

zol21

#1149
Clujenii nu vor metrou pentru ca au impresia, ca daca faci 3 pasaje si o centura, gata s-a rezolvat cu aglomeratia. Sa fim seriosi, la cum creste populatia din zona metropolitana si nr. masinilor, nici cele 3 pasaje (sau cate or fi) si nici centura metropolitana (care cine stie cand va fi gata, peste 7-8 ani?), nu vor rezolva mare lucru, centura va scoate din oras vehiculele in tranzit pe axa este-vest (in special tirurile-defapt asta e si scopul principal al unei centuri). De asemenea vrem sa scada si poluarea nu? Cum scazi poluarea, doar prin faptul ca muti masinile dintr-o parte in alta?

TVlad

#1150
Clujenii nu au habar ce inseamna ambuteiajele adevarate. Acolo inca se circula bine; mai e mult pina sa ajungeti la saturatie, momentul in care pur si simplu nu mai are sens sa incerci sa circuli cu masina, stiind ca orice ruta ai alege, ajungi mai tirziu decit daca ai merge pe jos.

Veniti la noi in Bucuresti pentru citeva saptamini si pe urma mai discutam :)

PS: am un coleg de serviciu care facea spume ca face jumatate de ora din Floresti pina pe Calea Turzii, ce trafic nenorocit, etc. Eu, in Bucuresti, cu metrou la scara faceam o ora de acasa pina la serviciu. Size matters, vorba aia. Oras mai mic, distante mai scurte.

nicolaem

Perfect deacord. Dar ne place sa ne alintam.

TibiV

Postarea lui @razvam mi-a amintit de o problema... nici nu stiu cum sa o definesc: sociologica sau ceva legat de stiintele "psiho"?
Problemele create in +40 de ani de istorie cu reguli "deformate" nu se vindeca peste noapte...

Quote from: razvam on May 23, 2024, 12:16:47 AM90% dintre prietenii mei early 30's, se plang de trafic dar au cate 2 masini, oameni care acum 10 ani nu aveau nici o masina si care prefera sa foloseasca masina zilnic...

Banuiesc ca este implicata si frustrarea anilor de comunism, desi ei nu au trait efectiv in comunism...
Pritenii de astazi care sunt la "early 30's" s-au nascut in ~'90, din parinti care atunci (~'90) erau la randul lor "in early 30's", si nici ei nu aveau masina - ori daca aveau, o obtinusera cu greu/cu mari sacrificii, si o pazeau ca pe ochii  din cap...

Ceea ce vreau sa spun este ca anii de comunism au transformat masina in simbolul succesului, iar transportul public in simbolul saraciei/esecului...

Si asta, evident, nu se aplica doar in Cluj, ci in toata Romania.
Si este trist, foarte trist. Daca un om simte ca este "realizat" doar daca merge cu masina sa cumpere o sticla de lapte, dar se simte un "ratat" daca face acelasi lucru cu transportul public (autobuz/tramvai/whatever...), atunci avem o problema mare: o problema care nu este doar a individului respectiv, ci o problema a societatii - daca acceptati ideea ca acest tip de comportament este "generalizat" la categoria respectiva de varsta...
(Am surprins toate aceste fenomene "pe viu", pentru ca am deja "early 30's" X 2, deci sunt la "early 60's"...  :lol: )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dragos76

TVLad la ce oră face colegul tău 30 de minute din Florești pe Calea Turzii? VIne la 5 dimineața la job? :)

razvam

Quote from: TibiV on May 23, 2024, 10:19:48 AMCeea ce vreau sa spun este ca anii de comunism au transformat masina in simbolul succesului, iar transportul public in simbolul saraciei/esecului...
[..]
Daca un om simte ca este "realizat" doar daca merge cu masina sa cumpere o sticla de lapte, dar se simte un "ratat" daca face acelasi lucru cu transportul public.

Cu riscul de a il supara pe @Ionut ca iar divagam de la subiectul topicului (mea culpa), eu cred ca este perioada 2000-2010, post iesire din negura anilor 90, de crestere economica pre-criza si post-criza economica, cand masina si mai ales tipul de masina devenise un standard iar mersul cu transportul in comun a ramas doar pentru cei fara posibilitati combinat cu perioada in acesta arata horror si era foarte prost conectat.

Desi cu buletin de Cluj, la origini de pe la Sud-Est, din patria bunastarii pe timp de vara, exista acea caterincă foarte abuzivă "hă hă, nu inteleg de ce tot insisti sa iti miroasă mana a bară de autobuz" si asta vine din partea unor alti amici, oameni cu job-uri white collar, care au pretentia ca sunt educati, unde pentru mine este o bucurie cand pot sa las masina acasa, pentru marea majoritate este o ... injosire.