[CJ] Infrastructura feroviara urbana Cluj-Napoca

Started by vasile.baciu, August 18, 2015, 11:42:44 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nicolaem

#945
cristi, ma indoiesc ca pozele alea au si vreo valoare. multi in Cluj am tot cerut pe diferite cai culoarul asta paralel cu CF, asa ca s-a facut un studiu. nu tine loc de proiect. doar ca el apare si in PMUD si in PUG.
si ca orice studiu in Cluj se va vota si se va pune la sertar vreo 2 ani.

e absurd sa ai asa ceva in oras sa sa nu unesti cele 2 parti ale str Rasaritului. doar ca daca proiectantii (sau primaria) insista pe 6 benzi in loc de 4 s-ar putea sa nu ramanem decat cu pozele.


LRadu

Eu am impresia ca putin fortat aproape ar fi loc de toate. Din ce am masurat cea mai ingusta zona pe care  am gasit-o ar fi undeva la 55m (in mare parte insa este peste 60).

Calea ferata pe 2 linii pare sa aiba undeva la 10-11 m (sa ma corecteze cineva mai in tema), deci 4 linii ar fi 20? Bine inteles ca nu ar mai incapea taluz, ar trebui ceva betonat dar probabil in 25 m s-ar incadra totul.

Deci ne raman un 30m. 5 m pentru trotuare, ramane loc de 7 benzi si-umpic in cele mai inguste zone.

Bine inteles e posibil sa fie alte probleme care mi-au scapat, si este foarte foarte important ca la proiectarea acestui bulevard sa se ia in considerare posiblitatea de extindere a caii ferate, indiferent ca va fi acum sau peste zeci de ani, dar pare fezabil.

Si ar trebui fortat pentru ambele pentru ca atat trenul metropolitan cat si aceasta artera sunt foarte importante si utile pentru oras.

cristi5

#947
@RobertH @Xenos pe termen scurt inteleg ca pare absurd. Dar SFul Cluj-Coslariu treuie sa fie gata cel tarziu la anul. Asta ar fi graba, si totodata si o oportunitate, indiferent cand se executa. Daca nu se proiecteaza ceva care sa ia in considerare metropolitanul, salutare, raman 2 fire Cluj-Apahida pentru urmatoarele decenii, si 2-3 metropolitane pe ora pe sens care daca se dezvolta economia si creste traficul CF peste 10-20 de ani, nu vor mai avea nici alea loc!

Pe termen scurt-mediu evident ca aveti dreptate. Asta am scris si noi in pozitie, ca e ridicol sa se planga CFR ca nu are loc pe linie cand acum au maximum 4 trenuri de persoane pe ora pe directie pe Cluj-Apahida.

Pe de alta parte, Cluj-Apahida e portiunea critica, parte din 2 magistrale (spre Teius si spre Dej, asadar Apahida-Radaia-Dej nu e o problema asa mare). Ei se gandesc si la intarzieri: daca vine Inter-City intarziat, trebuie sa astepte trenurile metropolitane dupa el, intarzie si alea si tot asa. Deci trebuie locuri cat mai dese in care metropolitanul sa poata astepta sa treaca intercity, si/sau fir separat. 

Deci in perspectiva, cand duduie economia si zeci de mii de clujeni zilnic cu metropolitanul, ar trebui 4 (ideal) sau 3 fire.
Problema e ca "perspectiva" e acum! Pentru ca acum se face SFul Cluj-Coslariu care include Cluj-Apahida.

La capatul estic al statiei Cluj-Napoca, "perspectiva" a trecut deja... SFul e facut pe 2 fire, avem si contract de executie. Deci ne ramane "perspectiva" de la Clujana/IRA spre Apahida. Si undeva in faza 2, "reparat" statia Cluj-Napoca, sa se iasa pe 3-4 fire spre Clujana/IRA.

qionescu1

1. Propunerea lui Cristi5 e justă dar în ce măsură pot fi reunite cele două proiecte sub aspectul finanțării? Se poate realoca linia de finanțare către CFR de la primărie, cu justificare pt trenul metropolitan?

2. Apahida-Ira 4 fire e posibil, cred că e posibil 3 fire și între Ira și gară, nu știu dacă și 4 fără alte sacrificii.

Însă ar fi păcat să sacrificam acel culoar de nord pe 4 benzi, care are potențialul și o șansă chiar istorică aș zice de a închide pe partea de nord inelul ocolitor al centrului. Nu numai asta dar va face legătura și cu Soporul și de aici cu viitorul DX Turda-Halmeu, și implicit cu A3. Iar 4 benzi nu înseamnă doar automobil personal ci poate însemna și transport public cu autobuzul. Mult mai adaptat cerințelor de trafic actuale cel puțin pe o perioadă de 10-20 de ani până când infrastructura amintită ar fi realizată iar trenul metropolitan ar putea fi fezabil.

NGC

"Proiectare și Execuție lucrări de Infrastructură (structură de rezistență, cale de rulare, finisaje, sisteme de instalații), Automatizare trafic, Racordare alimentare cu energie electrică aferente obiectivului de investiție Magistrala I de metrou Cluj"

Quote from: NGC on February 01, 2023, 09:36:42 PMO ciocanitoare pestrita mare (Dendrocopos major) a transmis ca in cursa a ramas doar asocierea GULERMAK + ARCADA + ALSTOM. Mai dureaza, oricum.

Ciocanitoarea a transmis ca oferta este conforma si ca oferta financiara este doar cu +/- 5 milioane RON fara TVA mai mica decat valoarea estimata. Asta ar insemna +/- 9,059 miliarde RON fara TVA. Castigatorul se va anunta cat de curand, daca "pusca" si documentele actualizate.

NGC


razvam

Stiu ca e bine sa nu ne facem planuri pana nu zicem hop, dar cam cat ar dura PT-ul (?) in contextul dat, daca astrele se aliniaza si azi/maine se anunta semnarea, cam de cand o sa vedem lucru in teren ?

ijwtsh

A fost desemnat câștigătorul licitației pentru metrou. După expirarea perioadei de contestații și semnarea contractului, se va putea trece la proiectarea și execuția lucrărilor.

QuoteOferta depusă de către Asocierea Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut A.S.- Gülermak Spólka Z Ograniczona Odpowiedzialnoscia-Alstom Transport S.A. - Arcada Company S.A are următoarele caracteristici:

Oferta financiară: 9.059.483.352,07 lei fără TVA (față de valoarea estimată de 9.064.456.067 lei fără TVA)
Punctaj obținut componenta financiară: 55 puncte (din 55)
Punctaj obținut componenta tehnică: 36,25 puncte din 45 puncte
Total punctaj obținut: 91,25 puncte din 100 puncte.

Valoarea estimată totală pentru realizarea acestui obiectiv este de 9.064.456.067 lei fără TVA, din care:

- valoarea estimată a lucrărilor de execuție: 8.666.341.418,31 lei fără TVA;
- valoarea estimată a serviciilor de proiectare (inclusiv alte servicii): monitorizare, studii de teren (inclusiv cercetare arheologică preventivă), expertizare tehnică, documentațiile tehnice necesare în vederea obținerii avizelor/acordurilor/autorizațiilor, verificarea tehnică de calitate a proiectului tehnic și a detaliilor de execuție, proiect tehnic și detalii de execuție, asistență tehnică: 398.114.648,69 lei fără TVA. Durata totală a contractului este de 96 de luni.

szaka_tutu

În acest moment, conform legii, numai Metrorex poate face exproprieri.
Despre acest lucru vorbea Ionel Oprea în martie 2022, spunând că o să dureze "câteva luni bune" până se reglementează situația. După imediat un an, încă nu s-a reglementat.
E neclar cât o să dureze aceste exproprieri, și problema este că abia după ce e gata, devine asumabil ca acele PUZ-uri care acum sunt date "în principiu" să poată să fie adoptate prin HCL.
Iar abia după ce vor exista HCL-urile, se poate trece la faza DTAC, care la rândul ei este necesară pentru AC, acest fiind necesară pentru prima lopată.
Iar timpul trece, și în august 2026 lopețile ar trebui puse jos.

asd_91

Boc zice ca le poate face Primaria.

"S-a schimbat legea și putem face noi exproprierile, cu aprobarea Mininsterului Transporturilor. După finalizarea licitației (expirarea perioadei de contestații sau soluționarea contestațiilor) vom prezenta calendarul împreună cu firma câștigătoare", a spus primarul.

szaka_tutu

Preambulul "Boc zice" nu face continuarea vreunei propoziții în mod necesar mai adevărat.
În cazul de față, Ciucă a modificat legea exproprierilor de-a devenit așa, ca prevedere generală:
(4)La solicitarea ministerelor abilitate să efectueze exproprierea, conform prevederilor alin. (1), Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei sau autorităţile administraţiei publice locale pe a căror rază administrativ-teritorială se realizează lucrările de utilitate publică, în baza unui protocol încheiat cu ministerul abilitat, pot efectua exproprierea în numele statului român, în condiţiile prezentei legi.
Doar că mai încolo,
3)În aplicarea prevederilor prezentei legi, expropriatorul prevăzut la alin. (2) este reprezentat de:
a)Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, prin Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A., precum şi prin Compania Naţională de Investiţii Rutiere - S.A., pentru toate lucrările de construcţie de drumuri de interes naţional, prin Compania Naţională de Căi Ferate «C.F.R.» - S.A., pentru lucrările de construcţie, reabilitare şi extindere a infrastructurii feroviare publice, prin Societatea Comercială de Transport cu Metroul Bucureşti «Metrorex» - S.A., pentru lucrările necesare dezvoltării reţelei de transport cu metroul şi de modernizare a reţelei existente (...)


dan tm

Probabil le- a scapat faptul ca alticeva in afara de Bucuresti ar putea avea metrou.
Prin urmare au zis la drumuiCNAI,la cai ferate CFR,la metrou ei Metroul.

Acum vine alt oras care vrea metrou, fapt care a luat prin surprindere pe toti si chiar la misto ca si cum doar Bucurestiul ar merita metrou.

Adica daca vine primaria si expropriaza nu vad unde ar fi problema de a pune la dispozitie terenul.

ca e o lucrare complet nouă nu o extindere a metrolui consacrat( sau chiar sacrosant).

cristi5

Quote from: qionescu1 on February 03, 2023, 11:37:23 PM2. Apahida-Ira 4 fire e posibil, cred că e posibil 3 fire și între Ira și gară

Nu e posibil 3 fire intre IRA si gara pentru ca podul peste Somes are 2 fire, si intrarea in statia Cluj-Napoca e pe acele doua fire. Totul aflat deja in proiectare si executie.

Asta inseamna ca si centralizarea (comanda macazurilor) statiei Cluj va avea 2 fire acolo, nu 3. Pt intrarea pe 3 sau 4 fire va trebui reproiectata.

Nu zic, la un management agil e teoretic posibil. Foarte teoretic. Dar la urgenta PNRR, eu nu vad nicio sansa.

qionescu1

Mă gândesc că ar putea fi posibil al treilea fir chiar și fără lărgirea podului cu un schimbător de cale simplu de pe linia 3 pe linia 2. Dar teoretic al treilea fir e posibil.

cristi5

#959
Nu @qionescu1 pt ca acel schimbator de cale trebuie legat la o centralizare. La o statie CFR. La un impiegat sau dispecer care il comanda.

Cea mai apropiata e statia Cluj-Napoca care e acum in reconstructie *fara* acel schimbator de cale.

Si nu prea are sens economic sa construiesti un fir 3 mai putin pe un pod. Capacitatea ramane limitata de alea 2 fire de pe pod, dar tu ai bagat deja o caruta de bani in fir, terasament, aparate de cale, centralizare etc