[CJ] Infrastructura feroviara urbana Cluj-Napoca

Started by vasile.baciu, August 18, 2015, 11:42:44 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 5 Guests are viewing this topic.

endre.kemenes

^
Continua si pe Soporului. Au fost zilele trecute vis-a-vis de Mega Image si azi s-au mutat cu vreo 50 de metri mai departe.

klax187

QuoteEu cred că din august tramvaiul va avea culoar special dedicat. Trebuie să trecem prin comisia de circulație această procedură și să facem pregătirile necesare. Cam acesta este orizintul meu de analiză, că în august tramvaiul va circula pe o bandă specială. Dacă până pe 31 iulie se vor finaliza lucrările de pe străzile din Parcul Central, de la 1 august vom putea face acea prioritizare a liniei de tramvai cu o distanță pe care o va stabili comisia de circulație. Repet, nu este normal ca 100 de oameni să stea în spatele unei singure mașini. Trebuie să îi prioritizăm pe cei care circulă cu transportul în comun", a declarat Emil Boc la un post de radio local.

http://www.monitorulcj.ro/monitorul-cartierelor/91314-tramvaiul-dinspre-manastur-spre-centru-va-avea-banda-separata-in-august-boc-cam-acesta-este-orizontul-meu-de-analiza


asd_91

http://www.monitorulcj.ro/actualitate/92704-clujenii-invitati-sa-isi-spuna-parerea-cu-privire-la-metrou-si-trenul-metropolitan-cand-va-avea-loc-dezbaterea#sthash.jbVxaGyZ.dpbs

"Municipiul Cluj-Napoca, în calitate de titular, anunţă publicul interesat asupra organizării ședinței de dezbatere publică a alternativei finale pentru planul PLAN URBANISTIC ZONAL și studiu de fezabilitate pentru proiectul: «TREN METROPOLITAN GILĂU – FLOREȘTI – CLUJ-NAPOCA – BACIU – APAHIDA – JUCU – BONȚIDA» - ETAPA I a sistemului de transport metropolitan Cluj Magistrala 1 de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea - Componenta 1. "

Ce inseamna "dezbatere a alternativei finale pentru PUZ si studiu de fezabilitate"? Inseamna ca e gata studiul de fezabilitate?


qionescu1

#754
,,Informațiile privind alternativa finală a planului menționat, inclusiv Raportul de mediu pot fi consultate la sediul A.P.M. Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Calea Dorobantilor nr. 99, județul Cluj, în zilele de luni-vineri, între orele 9.00-14.00",

Daca primaria se vrea serioasa nu inteleg de ce nu pune toate documentele pe siteul primariei fie la dezbateri publice fie la centrul de inovare si imaginatie civica. Adica suntem capabili tehnic sa tinem dezbateri publice online dar nu putem incarca niste documente in format electronic... Nu e prima oara cand primaria organizeaza dezbateri fara sa puna la dispozitia publicului temele concrete de dezbatere. Nu mai putem la socoteala de numarul de intrebari care vor fi putea fi ridicate pentru ca nu va fi timp de interventii pentru toti.

De ce nu poate primaria sa posteze documentele dezbaterii si permita postarea intrebarilor online (anterior dezbaterii) la care sa raspunda public prin afisare in spatiul respectiv?

cristi5

Problema/pretextul cred ca e ca dreptul de autor pentru desenele respective apartine proiectantului pana cand sunt platite

E fireste secretomanie tipic autohtona

Si prezenta fizica e sfanta in statul roman. In minister au fost la lucru inghesuiti in lift si in toiul pandemiei. Asa ca cred ca intalnirile online sunt foarte incomode pt ei. Cum, sa participe toti cei interesati? Hmmm

qionescu1

E un pretext cum zici cu drepturile de autor, nu poate fi un argument serios cu atata legislatie pt protejarea drepturilor de autor si a proprietatii intelectuale. Ideea e ca Primaria Cluj respecta legea cu privire la obligativitatea dezbaterilor publice si o face mult mai bine ca alte administratii pentru ca o organizeaza nu numai pentru a bifa o etapa ci face din ea, o transforma, intr-un exercitiu de imagine. Ce fel de intrebari mai poti astepta cand nu stii despre ce se dicuta concret? Sa inviti publicul la APM Cluj intre 9-14 unde sa ceri documentatia... Cred ca se poate mai bine la pretentiile de aici.


qionescu1

Pt cei ce nu au vazut dezbaterea publica pe mediu. Prima jumatate e cea mai interesanta.


Asadav

Si un articol care prezinta cateva date de la dezbaterea privind metroul:

https://media9.ro/dezbaterea-privind-metroul-primele-cifre-primele-scandaluri/

QuoteRealizatorii studiului de prefezabilitate pentru metrou au făcut astăzi o prezentare exhaustivă a proiectului, în cadrul unei dezbateri publice organizate de Primăria, obligatorie pentru obținerea acordului de mediu. Informațiile sunt foarte multe, le găsiți prezentate pe YouTube, unde a putut fi urmărită dezbaterea online. De observat că nici primarul Emil Boc, nici viceprimarul Dan Tarcea nu au participat la discuții. Dezbaterea a fost moderată de viceprimarul Olah Emese.

Media9 vă oferă câteva date prezentate de proiectantul Ionel Oprea în cadrul acestei dezbateri.

Traseul prezentat este cel extins, din Florești până în Sopor, respectiv bulevardul Muncii. Clujul a obținut însă finanțare din PNRR doar pentru prima etapă, care pleacă din Mănăștur. S-a stabilit că deocamdată nu se justiifcă o legătură cu aeroportul, care însă va fi deservit de trenul metropolitan. Metroul și trenul se întâlnesc la IRA.

Stațiile de metrou vor fi realizate prin săpătură deschisă, prin metoda "top down". Tunelurile vor fi săpate prin aparate de tip TBM (tunnel boring machine). La bifurcarea liniilor, în zona pieței Mărăști, nu se va putea utiliza un TBM, astfel încât ramificarea va fi realizată prin săpătură deschisă.

Documentația ar urma să fie finalizată anul viitor și se dorește semnarea contractului de execuție până la finele anului viitor.

În ciuda anunțurilor optimiste, metroul nu ca deveni funcțional mai devreme de 2028. Lucrările ar putea începe, potrivit lui Ionel Oprea, la mijlicul anului 2023.
1,7
miliarde de euro ar urma să coste metroul. Prima etapă, Mănăștur – Sopor, 9 stații, a fost evaluată la 800 de milioane de euro. "Avem 300 de milioane de euro din PNRR, 260 de milioane de euro din Programul Operațional de Transport și restul din credite de angajament aprobate de Ministerul Finanțelor", a precizat Ionel Oprea.
500
de angajați ar urma să lucreze la metrou.
60.000
de călători se așteaptă să aibă metroul clujean.
80
de kilometri este viteza maximă pe care o va putea atunge metroul, iar 40 pe kilometri pe oră este viteza comercială.
29.000
de mașini ar urma să fie eliminate din trafic, în 2030, dacă va fi pus în funcțiune metroul, potrivit datelor prezentate de realizatorii studiului.
În zona Vivo!, metroul va avea o stație la food court, dar este gândită o ieșire din stație pe deal, acolo unde există un întreg cartier.

Proiectantul Ionel Oprea a subliniat că, în Florești, este obligată să ducă linia la minus 18 metri, la cererea Ministerului Apărării Naționale, pe sub unitatea militară.

Tot în Florești, s-a creat un diferenf cu Kaufland, care are aviz de oportunitate pentru un nou magazin. Pe acel loc, proiectantul a prevăzut o organizare de șantier. ,,Am recomandat Primăriei să nu vi se elibere aviz de oportunitate", a spus Oprea. ,,Aveam avizul dinainte, acum doar ni s-a reînnoit", a explicat Traian Mureșan, reprezentant Kaufland.

O altă discuție a provocat-o un clujean care deține terenul de pe Calea Moților 40, unde a fost prevăzută o ieșire de urgență. Alături, la Moților 38, este un teren al Primăriei, care nu ar trebui expropriat. Cu toate acestea, Ionel Oprea a rămas ferm că ieșirea de urgență se poate face doar la adresa Moților 40.

Wiz

Luni 22 noiembrie este convocată o ședință extraordinară pentru a aproba două proiecte. Unul dintre acestea este studiul de fezabilitate pentru Metrou (etapa 1).

Link spre sedință -> https://primariaclujnapoca.ro/consiliu-local/sedinte-de-consiliu/sedinta-extraordinara-din-22-noiembrie-2021/
Link spre SF-ul supus spre aprobare -> https://files.primariaclujnapoca.ro/proiect_hotarare/2021/11/18/1.pdf

Valoarea totală a investiției: puțin peste 2 miliarde de EURO (TVA inclus)




Powered by API/PUM imgur uploader

vasile.silion

De pe pagina de Facebook "Clujul civic":
"#metrou Stimați Consilieri Locali USR, UDMR și PNL, azi la 14:00 în ședința de Consiliu Local o să votați la unison în favoarea studiului de fezabilitate a proiectului de metrou. Da, și cei de la USR. Așa au decis ieri în ședința de la 17:00.

Stimați Consilieri Locali, mă întreb dacă azi veți vota în cunoștință de cauză - având în vedere că studiul de fezabilitate (publicat joia trecută) are peste 700 de pagini.

Câțiva cetățeni ne-am pus peste weekend să verificăm documentul. Studiul are câteva omisiuni și erori pe care sigur le-ați observat și dumneavoastră. Vizavi de acestea, având în vedere responsabilitatea și responsabilitățile dumneavoastră, vă întrebăm:
*
1. Vă deranjează cumva că din studiu lipsește Planul de Management al riscurilor?
*
2. Vă deranjează cumva că din studiu lipsesc 15 studii de specialitate (geotehnic, seismic, arheologic, etc)?
*
3. Vă deranjează cumva că din studiu lipsește orice documentație legată de exproprieri?
*
4. Vă deranjează cumva că în document este prevazută darea în folosință a fazei 1 în anul 2033, pe această bază realizându-se calculele? (pag. 214)
*
5. Vă deranjează cumva că nu există niciun termen de execuție pentru infrastructura electrică - 1 statie de 110kV , 50MVA, 15 posturi de transformare subterane, 22 de puncte de injecție pe medie tensiune?
*
6. Vă deranjează cumva că pentru stațiile Piata Avram Iancu și Unirii se cer termene suplimentare de executțe din cauza clădirilor istorice (pag 146)
*
7. Vă deranjează cumva că costurile anuale de operare sunt de 29 milioane EUR fără TVA (34,5 mil. cu TVA) - ceea ce ar insemna 94.500 de călători zilnic la preț bilet de 1 EUR pentru a acoperi costurile de funcționare (amortizarea investiției nici nu este luată în calcul)?
*
8. Vă deranjează cumva că analiza e bazată pe prețuri fixe la nivelul anului 2018?
*
9. Vă deranjează cumva că totuși, "profitul" net de -7% este calculat la bază de 1,352 miliarde EUR (pag 162)?
*
10. Vă deranjează cumva că documentul enumeră totuși câteva riscuri din categoria inacceptabilă, anume contestarea procedurilor (pag. 181) respectiv alunecările de teren (pag. 182)?
*
11 Vă deranjează cumva că calculele de la pagina 209 sunt bazate pe cursul EUR-RON din 2018 și se bazează pe aproape 20.000.000 călători anual la un venit per călător de 0,36E, iar raportat la acest calcul, pierderea anuală ar fi de 21.800.000 EUR?
*
12. Vă deranjează cumva că beneficiile de timp (pag.165) sunt cu valori mari, dar primul tronson pus in funcțiune NU deserveste zona cu cel mai mare trafic, adică Floresti - Cluj, ci o zonă bine acoperită de transport public de suprafață cu benzi dedicate (zona Mărăști - centru - Mănăștur)?
*
13. Vă deranjează cumva că la capitolul Beneficii Actualizate (pag. 166) - la beneficii de 2,4 miliarde euro se impune recalcularea cu baza de 1,724 miliarde EUR fără TVA, caz în care raportul cost-beneficiu nu mai e 1,58 ci 1,39?
*
14. Vă deranjează cumva că analiza economică e bazată pe scenarii cu 5, 15 si 25% creștere a costului de exploatare și a investitiei, dar costul actual estimat de 1,724 miliarde EUR este cu 27,5% mai mare decat cel din document (1,352 miliarde EUR)?
*
15. Vă deranjează cumva că execuția racordului de 110kV cu Statia Est, Nord, Câmpului și Mănăștur nu este deloc luată în calcul, cu toate că aceasta este o lucrare de mare anvergură?
*
16. Vă deranjează cumva că posibilitatea de tasare a clădirilor (în special a blocurilor de 10 etaje din Mărăști și Mănăștur) va fi studiată într-o etapă ulterioară a proiectului - ceea ce aduce un risc semnificativ de colaps al clădirilor?
*
17. Vă deranjează cumva că în mai multe zone (v. pag. 95), la adâncimea de forare/săpare (12-29 m) este sol necoeziv (se poate surpa)?
*
18. Vă deranjează cumva încadrarea lucrărilor (pag. 98) la risc geotehnic major (categoria 3)?
*
19. Vă deranjează cumva că secțiunea pod Aurel Vlaicu este considerată CRITICĂ d.p.v. tehnologic" (săpătură deschisă + TBM) și până în acest moment nu se cunoaște fundația Podului Cehoslovaciei? (pag 108)?
*
20. Vă deranjează cumva că pe str. Teodor Mihali este "practic imposibil ca excavarea la 20-25 m sa nu conduca la deplasarea pereților", altfel spus solul din nisip și praf se va surpa, punând în pericol și blocurile și săpătura (pag 109)?
*
Vă mulțumim.
*
Aceste document va fi depus la Registratura Primăriei Cluj-Napoca și trimis tuturor consilierilor locali, viceprimarilor și primarului înainte de ședința din 22 noiembrie 2021.
*
Cine dorește să co-semneze documentul, rugăm să semnaleze acest lucru prin comentariu adăugat la postare."
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

bacovia

Nu deranjează pe nimeni pentru ca metroul oricum nu se face. Insă dă bine la PR.

RobertH

Wow, aproape toate punctele de vedere false .

Un exemplu:
Quote20. Vă deranjează cumva că pe str. Teodor Mihali este "practic imposibil ca excavarea la 20-25 m sa nu conduca la deplasarea pereților", altfel spus solul din nisip și praf se va surpa, punând în pericol și blocurile și săpătura (pag 109)?

Ce defapt scrie in studiu ?
QuotePlecand de la mentiunea prezentata anterior si anurne ca este practic imposibil ca realizarea excavatiei adanci de peste (20-,-25)m sa nu concluca la deplasarea peretilor la tasari ale terenului inconjurator se impun masuri constructive necesare reducerii acestora. Este absolut necesar elaborarea de expertize tehnice (ET) privind starea structurii blocurilor P+ 7 /10 si a vechilor case aflate in "zona de influenta" inainte de demararea executiei peretilor de sustinere. Se impune stabilirea de catre "Proiectant PTh" la comanda "Beneficiarului" un program complex de monitorizare a tasarilor terenului si a tasarilor tuturor constructiilor invecinate.

Se da si solutia imediat dupa:
Quote
Tinand seama de prezenta blocurilor P+ 7 /10 in "zona de influenta" se recomanda "Proiectantului" analiza unor solutii de protectie a peretilor turnati in teren si anume:
•   pereti suplimentari pentru a prelua o parte din eforturile induse de blocurile P+ 7 /10;
•   imbunatatirea nisipurilor si pietrisurilor prin injectare pe aclancirni de (10+15)m si realizarea unor "voaluri" de protectie intre blocuri si peretii turnati in teren.

Practic s-a identificat o zona in care e nevoie suplimentara de lucrari pentru a asigura stabilitatea terenului iar mai apoi s-a prezentat solutia.

Pot sa fac la fel pentru toate punctele de vedere. S-au uitat peste textul SF si au extras doar ce le-a convenit crezand ca nimeni nu e suficient de nebun sa deschida pdf-ul de 700 de pagini.

E ironic ca un grup civic format in jurul unor idei de ecologism se opune fix unui proiect menit sa reduca poluarea si sa transforme radical circulatia persoanelor in oras. In loc de cautarea unor solutii, se cauta nod in papura. Nu zic ca proiectul metroului e perfect dar nu vad absolut nimic constructiv in a critica un proiect prin a manipula informatiile oferite de studiu.

Singurele puncte valide raman: termenele si finantarea. Problema cu sarea s-a studiat si au venit cu solutii. Termenul de 2026 pentru Faza I e  optimist, cel mai probabil ar ajunge sa fie termenul pentru faza II adica 2030.  Finantarea in mare parte se presupune ca va fi prin POT 2021-2027 .

doodoo

Sa fim realisti, la cate bube are acest proiect megalomanic, nu are cum sa fie finalizat mai repede de 20-25 de ani, asta gandind optimist.
Timp in care unii din noi vom fi oale si ulcele, iara altii tot mai multi vor parasi orasul exasperati de infinitele santierele, probabil blocate la un moment dat.
Nu mai zic de atatea pericole si intarzieri neprevazute care vor aparea pe parcurs...
Pe scurt, e o nebunie ceea ce se petrece legat de acest subiect. Totul pare legat de foamea de bani si imagine a unora, e evident asta.