[CJ] Infrastructura feroviara urbana Cluj-Napoca

Started by vasile.baciu, August 18, 2015, 11:42:44 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

GML

Nu ar fi nevoie de un topic nou numai pentru Metrou? Ca daca intra pe fir candva trenul metropolitan, topicul asta e mai potrivict pt. ala.

dr4qul4

ideal ar fi ca cele 2 proiecte sa fie sincronizate, astfel incat sa existe o statie comuna unde transferul sa se poata face in max 3-5 minute (+asteptatul trenului), fara a iesi in strada. Ideal ar fi ca metroul sa fie exact sub statia CF si scara rulanta sa iasa direct pe peron.
Cu un singur bilet/abonament.
nu faceti prostia care e la Bucuresti, unde STB-ul si Metrorexul sunt in concurenta directa. Atat pt trasee, cat mai ales pentru subventii
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

razvam

Quote from: GML on May 18, 2021, 07:44:35 AM
Nu ar fi nevoie de un topic nou numai pentru Metrou? Ca daca intra pe fir candva trenul metropolitan, topicul asta e mai potrivict pt. ala.

@ionut sau cine are drepturi ar putea sa faca un nou topic si sa multe ultimele 2 pagini pe noul topic.

Jack

Eu zic sa mai faceti vreo 4 topicuri. Si pentru ramele de metrouri unul, si pentru ramele de trenuri metropolitane, eventual si unul separat pentru Floresti. Pe bune, si asa sunt ridicole aceste proiecte, mai vreti sa mai deschideți încă nu stiu cate topicuri, în care ve-ti posta fanteziile voastre despre metrouri, care cel mai probabil nu vor deveni realitate niciodată, idem are șanse mari să urmeze aceeași soartă si trenurile metropolitane. Si asa e plin acest topic cu tot felul de idei si fantezii rupte de foarte multe ori de realitate. Si acesta e mai mult decât suficient.

nicolaem

asteptati sa vedem ce proiecte pot fi finantate si apoi mai vedem.
fara PNRR ne intoarcem la "metroul e un proiect pe 30 de ani" -citat persoana importanta din Cluj, nu spui cine.

RobertH

Quote from: Ionut on April 05, 2019, 01:58:05 PM
^ Da, aici discutati despre metrou si tren. Infrastructura feroviara urbana, inclusiv "metrou". :) Am si mutat pe acest thread niste discutii mai vechi despre metrou. Si o sa mai mut.


RobertH

Cat de ironic ca centura si alte proiecte pe rutier sa nu prinda finantare PNRR dar metroul cu toate problemele sa primeasca doar 300 mil de euro .

Deci argumentul cu "In loc de metrou la Cluj mai bine finantam km intregi de autostrazi , pica instant".  UE se pare ca nu vrea asa ceva.


NewBest

Se pare ca am ajuns cam tarziu la petrecerea cu drumurile, UE vrea sa o dam pe transport alternativ. Destul de usor de zis, cand vii dintr-o tara unde e minune sa mergi o ora intr-o directie fara sa dai de o autostrada... Oricum, "centura" asta metropolitana a fost gandita cam prost din punct de vedere al mediului. Se vrea sa fie centura si drum de mare viteza, deci un culoar important de trafic, dar in acelasi timp e practic lipita de oras (chiar si taie prin el) si serveste ca drum local. Treaba asta e de discutat oricum pe topicul cu centura.

Revenind la metrou, eu nu inteleg declaratiile astea. Rares Bogdan spune ca vor fi 5 statii, adica cum vine asta? Proiect nou de metrou cu 5 statii, cu SF sa vedem care sunt cele mai fezabile? Sau cum poti reduce un proiect de metrou de 19 statii la 5?
Facem primele 5 statii? Nu o sa intrebe UE de ce a ingropat la propriu 300 mil. eur. pentru metrou la sat?
Eu recunosc ca nu stiu exact cum functioneaza mecanismul de finantare prin PNRR, dar daca ar fi sa ghicesc, declaratiile astea sunt niste aberatii. S-au pus la masa aia de la comisia europeana, au deschis google maps si au zis "Eh, merg 5 statii aici, Floresti, Manastur, Centru, Marasti si una unde vrea inima voastra"?

Daca ar fi sa ghicesc ce s-a obtinut, si va rog sa ma contraziceti daca nu am dreptate, noi am dus un proiect care costa X, UE a zis ca in principiu ar fi bun, dar ei dau suma Y, care reprezinta Z% din X.
Asta ar insemna ca se doreste in continuare implementarea intregului proiect pana in 2026, si Clujul va primi acel procent Z pe parcursul implementarii intregului proiect (cand au construit de 10 mil, primeste Z% din 10 mil, cumpara trenuri de 100 mil, primeste Z% din 100 mil, etc.).
Deci nu exista posibilitatea nici de primele 5 statii in Floresti, nici de depou plin cu trenuri dar fara linie, nici de 5 statii imprastiate prin oras facute 100% pe bani europeni. Nu se poate fara ca altcineva sa acopere cei (100-Z)% ramasi.

Daca am dreptate, e nasoala treaba. E o problema de peste 1 miliard de euro de scos din niste buzunare pana in 2026. Cum ar putea sa se intample asta?

Recunosc ca as vrea sa ma insel. Orice investitie prin PNRR in transport la Cluj e bine venita, dar nu vad cum ar putea functiona finantarea. Cum putem lua 300 mil. eur. pe un proiect pe care sa il facem pe un sfert?

In opinia mea, dupa ce am citit forumul azi, atat metroul cat si centura metropolitana au fost impuscate cu un singur glont. Nu ma mai vad mergand nici cu metroul, nici pe centura pana in 2030. Totusi, as vrea sa ma vad poate intr-un tramvai nou, poate printr-un pasaj rutier nou, poate pe un bulevard nou...
Cluj Napoca a jucat toate cartile pe proiectele astea doua, fara niciun plan B pentru transport prin oras. Niste proiecte mult mai mici ar putea rezolva punctual unele probleme, si cu o gestionare buna mai supravietuim 10 ani fara investitiile astea doua (in speranta ca se vor gasi intre timp bani). Daca nu, visam in continuare in timp ce ne sufocam in trafic...


RobertH

Nu ar fi rau daca ar fi o logica in spatele deciziei ca de exemplu spargerea proiectului in mai multe etape ca sa poata fi prelungit pana in 2030 si sa se foloseasca alte finantari .

Ar rezolva si problema de timp si cea de alocare de bani. Daca nu mai trebuie 4 TBM-uri sa se grabeasca aiurea pana in 2026 se revine la costu estimat de 900 mil euro , nu 1.3 mil . 


ariassis

Mai este un proiect foarte important legat de infrastructura feroviara urbana, prins in propunerea de PNRR si care ar trebui sa ajute mult traficul. Electrificarea Cluj-Oradea in care era vorba ca e prins pasajul de pe Taietura Turcului. De asta, nu am mai auzit nimic de multe vreme. Inclusiv infrastructura necesara (statii/peroane) pentru trenul metropolitan era vorba ca va fi inclusa in proiectul de electrificare.

razvam

Quote from: NewBest on May 18, 2021, 05:10:46 PM
Rares Bogdan spune ca vor fi 5 statii, adica cum vine asta? Proiect nou de metrou cu 5 statii, cu SF sa vedem care sunt cele mai fezabile? Sau cum poti reduce un proiect de metrou de 19 statii la 5?

Quote from: subway on May 17, 2021, 10:55:43 PM
https://clubferoviar.ro/metroul-lui-boc-pe-post-de-cal-troian-in-pnrr-da-bine-la-comisie-ca-e-verde/

Din link-ul de la clubferoviar vedem declaratia lui Ghinea pe PNRR si Metrou Cluj & Bucuresti.

Quote,,Acum întrebarea mare pe care a ridicat-o și Comisia este capacitatea de a se termina în 2026. Am vorbit cu domnul Boc, știe de această problemă, avem diverse scenarii – fie tot, fie pe bucăți, și scenariile astea sunt discutate în congruență cu Ministerul Transporturilor, care are în grijă metroul de la București – care și el are un proiect de extindere – practic, este extinderea liniei actuale din Drumul Taberei spre Pantelimon – ca să închizi acea axă, că așa a fost metroul din București să aibă încă o axă care trece de la vest la est. Până pe 31 mai vom ști cât se va face și din metroul de la Cluj și cât din noua magistrală (a metroului din București, n.r.) din PNRR. Alocarea este acolo, rămâne să stabilim indicatorii pentru fiecare.  Deci vom face ceva și acolo, nu pot să spun cât anume din metroul de la Cluj",a declarat Cristian Ghinea în cadrul unui eveniment EFOR.

Tot din articolul de mai sus, Cireasa Doru zice asa.

QuotePe actualele programe operaționale europene soluția e simplă. Spargi proiectul în mai multe faze și faci prima fază. Fazarea însă nu e permisă în PNRR. Totuși, Ghinea și Boc trag speranțe că vor putea păcăli cumva. Spre exemplu, împarți magistrala în două și propui spre finanțare doar prima jumătate.

Probabil ca se va opta pe spargerea magistralei in 2 sau 3, din PNRR sa se faca depourile si 5 statii si dupa din alte fonduri restul.

nicolaem

^^ deacord ca acel pasaj e foarte important, dar traficul nu il ajuta atat de mult.
Asta pentru ca traficul este mai mare decact suporta strada in sine. Gatuirea va ramane pentru ca traficul mare de pe Taietura (1 banda) se varsa intr-o alta strada aglomerata cu o banda (Donath).
Ajuta intradevar ca nu se mai sta la bariera.

tom_sawyer

Ministrul Transporturilor, Călălin Drulă, spune că în actualele negocieri privind Planul Național de Redresare și Reziliență sunt prevăzute 300 de milioane de euro pentru metroul din Cluj-Napoca și alte 300 de milioane pentru metroul din București. El a precizat însă că este încă vorba despre discuții și că programul ar urma să fie aprobat de CE în iunie.

Min. 1:00


qionescu1

Da, interesant dar la noi nu am putea calcula astfel doar in cazul marilor orase 200k + (sa zicem). In privinta cifrelor as fi mai rezervat, adica nu cred ca poate fi foarte clar cum s-a ajuns la acea suma.