[CJ] Infrastructura feroviara urbana Cluj-Napoca

Started by vasile.baciu, August 18, 2015, 11:42:44 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

asd_91

Quote from: StefanCelMare on March 18, 2021, 02:31:23 PM
Depinde și unde au dat de sare.

Cred ca au zis neoficial ca problema cu sarea ar fi la IRA.

transporter

Din pacate pana prin 2026 nu se poate face mai mult de SF si lansarea licitatiei de construire. Sa nu uitam ca suntem la faza de SPF si mai trebuie sa facem licitatie pt SF care si daca nu e cu contestatii tot va dura macar doi ani si jumatate (procedura de licitatie + efectiv realizarea SF). Deci practic am putea lansa licitatia de construire undeva in 2024. Si acolo se pot ivi probleme/contestatii asa ca atribuirea inainte de 2025 nu are cum sa se faca. Intr-un an (optimist vorbind doi ani) nu faci nici macar 2-3 statii. Eu sunt pentru realizarea unui metrou usor dar nu cred ca e posibil sa fie gata ceva in 2026. Constructia metroului daca va incepe vreodata va incepe din 2025 incolo si vor trebui cautate alte fonduri decat PNRR.

subway

#572
Contractul cu Metrans cuprinde si SF.
Din cele trei faze pe care le-am mentionat e posibil sa se execute una sau doua daca factorii interesati se misca rapid si cu talent.
Ramane totusi sa vedem ce se alege din wish-list dupa ce se triaza si se perie la comisie, ca socoteala de acasa nu prea se potriveste niciodata cu cea din targ...

StefanCelMare

Eu aș prefera Florești-Centru fără șanse de finalizare in 2026 sincer decât o versiune Florești-Manastur finalizată.
Prefer o fazare pe un proiect ce rezolvă complet o direcție de deplasare decât o finalizare pe un tronson care nu rezolvă prea mult.
Dar ăsta sunt eu, poate cei care decid vor altceva.

subway

Oricum o linie de metrou de 14km ar fi fost prea lunga pentru a fi executata dintr-o singura bucata.

RobertH

Apropo cu sarea de la IRA. Pe PUZ-ul cartierului Sopor apare rezervat culoar pentru metrou, statiile de metrou si statia pentru tren metropolitan.

Oare se gandesc sa evite problemele cu sare daca duc metroul la o adancime foarte mica sau chiar la suprafata in Sopor?  Avand in vedere ca in SPF s-a recomandat rame cu pneuri , zgomotul nu ar fi foarte mare. 


szaka_tutu

#576
Quote from: StefanCelMare on March 18, 2021, 10:43:02 PM
Prefer o fazare pe un proiect ce rezolvă complet o direcție de deplasare decât o finalizare pe un tronson care nu rezolvă prea mult

Ghinea spune că PNRR nu permite fazarea proiectelor. Acum încearcă pe tronsoane și kilometri-target, da nu au nicio garanție că UE va accepta.


nicolaem

nu prea inteleg ce cauta metroul in PNRR fara fazare.
probabil nu are nimeni curaj sa il supere pe Boc.
Dintr-un proiect despre care chiar el zicea ca vrea sa il pregateasca pt viitorul primar acum brusc inghesuim prin decizie politica pana in 2026. cam stramt.

szaka_tutu

M-a pus pe gânduri ideea exprimată mai sus că metroul ar fi util de început din Florești până-n Mănăștur.

M-am uitat pe harta vehiculată pe siteul oficial al metroului (https://metroucluj.ro/index.php/2020/04/24/metrou-cluj-in-linie-dreapta-au-fost-semnate-studiile-de-prefezabilitate-si-fezabilitate-intra-sa-vezi-harta/), și am observat că

1. porțiunea Florești (centru) - Mănăștur (pod) are 4.8 km.
2. traseul, oricum ar fi el trasat până la urmă, atinge
  2.1. 2km de Florești intravilan des construit
  2.2. Cazarma Florești, iar pe partea cealaltă a drumului, Apele Române.
  2.3. Vivo / Apele Române.

Pe 2.1 Florești a merge pe suprafață înseamnă sinucidere la exproprieri.
Pe 2.2 zona Cazarma Florești, a merge pe suprafață este imposibil.
Pe 2.2. zona Apelor Române (bazine de decantare, regim de protecție, aș crede că nu se poate merge nicicum.
Pe 2.3. Vivo, cum se negociază cu proprietarii, nu mă exprim.
Pe 2.3. zona Apelor Române, ca mai sus.

Rezultă minim 3.5 km lucrare în subteran (2.1 + 2.2), și restul de 1.3 km (pentru mine) incert.

Întrebare: din experiența lucrărilor la alte metrouri (știu că nu se poate generaliza) care este viteza record (km/an) a lucrărilor, folosind
a) cârtiță
b) cut / cover?

Mulțumesc anticipat.






StefanCelMare

#579
@szaka_tutu
PNRR nu permite fazarea pe alt PNRR.
Altfel spus, odată finalizat, alte fonduri de reziliență nu vom mai vedea (pentru că se fac prin împrumuturi, nu din taxare ca fondurile UE normale).
Mi-e greu să cred că nu se va permite fazarea pe alte surse a proiectelor PNRR ce nu pot fi terminate în 2026.
Vor fi situații de genul ăsta, eu aș zice că interpretăm noi greșit interdicția.
Cel mai probabil ea se referă la viitoare împrumuturi prin obligațiuni pe euro emise de ECB.

PS - înțeleg și dorința de a nu faza nimic, pentru că din împrumuturile alea pe care se bazează PNRR se dorește exploatarea produselor obținute cu acei bani cât mai repede.
Proiectele care îngroapă bani împrumutați, fără un retur relativ rapid de beneficii, nu sunt bine văzute.
Vom mai vedea ce se petrece.

subway

Ghinea zice ca sunt 2miliarde in PNRR pentru metrou Bucuresti+Cluj!

szaka_tutu

Quote from: subway on March 19, 2021, 10:20:09 PM
Ghinea zice ca sunt 2miliarde in PNRR pentru metrou Bucuresti+Cluj!

Puteți spune unde zice asta Ghinea? Eu nu am reușit să găsesc.
Mulțumesc.

Asadav

#582
Ieri in jur de ora 16, o echipa Geostud fora in zona sensului giratoriu de pe Strada Primaverii din Manastur, iar o alta echipa fora in zona podului de la Calvaria. Aceste echipe sunt prezente de cateva zile in zona.






Powered by API/PUM imgur uploader

subway

#583
Quote from: szaka_tutu on March 21, 2021, 12:49:38 PM
Quote from: subway on March 19, 2021, 10:20:09 PM
Ghinea zice ca sunt 2miliarde in PNRR pentru metrou Bucuresti+Cluj!

Puteți spune unde zice asta Ghinea? Eu nu am reușit să găsesc.
Mulțumesc.
A spus asta cu gura lui la tv. Dar avand in vedere gradul de supraoferta toate cifrele anuntate ar trebui diminuate in medie cu 30% pentru a se incadra in bugetul total alocat.

szaka_tutu

... dar eu nu mai am televizor de vreo 20 ani  :((
Vă amintiți de o dată aproximativă? Un nume de post?
Mulțumesc.