[CJ] Infrastructura feroviara urbana Cluj-Napoca

Started by vasile.baciu, August 18, 2015, 11:42:44 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Vlad94

#330
Nu inteleg nici eu de ce  il fac cu pneuri. Mie sistemul VAL mi se pare limitativ.

subway

Daca e sa iasa pe afara sau pe sus sistemul cu pneuri e mai silentios.

dr4qul4

Si mentenanta dureaza mai mult. Banuiesc ca nu e nevoie si de schimbat anvelope in functie de sezon. Sau e?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

calino


Wiz


subway

#335
Dintre toate sistemele cel mai silentios e maglevul dar e destul de costisitor.
Exemplul clasic e Linimo de la Nagoya.
Are atat portiuni subterane cat si supraterane si un tip special de macaze.
Sistemul suporta atat declivitati mari cat si curbe stranse.


qionescu1

@subway   Noi nici măcar nu putem visa la Maglev. Pana atunci trebuie sa ne obișnuim cu astea pe pneuri. Studiul de PF zice ca: opțiunea strategică ce va fi dezvoltată în fazele ulterioare ale proiectului: metrou Ușor – MTR-L, în ambele tehnologii pe pneuri VAL respectiv pe șine RAIL, cu traseu urban subteran.  Asta înseamnă un sistem dual si ca va putea folosi pneurile sau șina in funcție de traseu sau conexiuni?





Powered by API/PUM imgur uploader

subway

#337
Ce pot sa-ti spun e ca la un moment dat s-a analizat optiunea Linimo pentru legatura M6 la Otopeni.
Una dintre probleme e ca are furnizor unic non-UE.
VAL prin definitie e pe pneuri.

qionescu1

#338
Inteleg cu Maglevul. Intrebarea era, hai sa zicem in afara SPF de la Cluj, un metrou ușor pe pneuri poate avea un sistem dual de material rulant? Adica poate sa mearga si pe pneuri si pe sina in functie de traseu? Tehnic ar fi posibil acest lucru? Avem exemple in acest sens? Din poze asa ar parea.

subway

#339
Ai aici informatii generale despre VAL:
https://en.wikipedia.org/wiki/V%C3%A9hicule_Automatique_L%C3%A9ger
Sistemele pe pneuri au fost dezvoltate de francezi, atat pentru metrou greu cat si pentru metrou usor. Este probabil contributia partenerului SYSTRA la contract.
N-am auzit de sisteme duale. Personal nu cred ca poate fi o optiune.
Fotografiile puse par a fi din zonele de intretinere/reparatii din depouri nu din linie curenta.

qionescu1


subway

#341
Principala noutate adusa initial de VAL e automatizarea integrala.
Nu prea vad cum s-ar integra in sistemele ceferistice clasice, lasand la o parte complicatiile enorme pe care le-ar implica un sistem dual de rulare si tractiune pentru materialul rulant.
Pentru integrare urban-cfr s-au dezvoltat sistemele tram-train.
Informatii generale despre astea vezi aici:
https://en.wikipedia.org/wiki/Tram-train

calino

Daca vor sa foloseasca aceleasi garnituri si pe infrastructura CFR atunci in mod cert nu o sa fie VAL.
Daca o sa fie tram-train am putea avea linie fara schimbare Floresti-Bontida si Floresti-Nadaselu.

subway

#343
Asta e avantajul sistemelor tram-train, foloseste in zonele periferice putin populate si urbanizate infrastructura cf existenta cu modificari minimale.

Ionut

În caz că ați ratat, vedeti mesajul lui Wiz de mai sus cu SPF-ul.