[CJ] Infrastructura feroviara urbana Cluj-Napoca

Started by vasile.baciu, August 18, 2015, 11:42:44 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

nicolaem

^
-30% trafic extern? ai o sursa sau ai zis la intamplare un numar?
-la punctul 7 ai scris "sa se interzica masina in centru". in mesajul anterior spui ca nu ne obliga nimeni sa pedalam, si nu se va interzice mersul cu masina. In Cluj din cauza configuratiei orasului numa prin centru poti merge. hotaraste-te.
-acum un an Boc zicea ca pregateste metroul pt urmatorul primar, nu il va face pe mandatele lui. il vede ca un proiect de 30 de ani. Eram deacord, o viziune pe termen lung.  Acum e campanie electorala. Is alte termene. Eu nici macar nu cred ca va fi aprobat la finantare de UE. In viitor vom vedea... e bine ca macar va exista SPF, SF.
- bicicleta la cluj e buna pt FB. Am circulat cu bicicleta mult in oras. Cand nu ploua, cand nu e iarna, cand nu aveam de mers in Zorilor (deal) etc.... nu e o solutie in oras. nu lipsa pistelor e principala problema. ci restul. in ultimii ani s-a umplut de piste goale in oras

vasile.silion

#316
@dr4qul4, Nu se mai pune problema dacă e fezabil sau nu. Cum ne spun colegii mai sus, metroul ni-l fac cadou europenii, deci calul în dar nu se caută la dinți. Dacă ni-l fac cadou ei, să fie primit, zic! Nouă ne rămâne peste o decadă doar să facem rost de 15 milioane euro pe an pentru cheltuieli de funcțuonare. Și înseamnă că noi ne putem apuca deja să rezolvăm pe banii noștri și problemele de trafic de suprafață, că metroul l-am rezolvat!
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

Ionut

Vai ce de aberatii pe centimetru pătrat. Poate totusi va abtineti daca chiar habar nu aveți despre ce vorbiti...

transporter

#318
Inainte sa vorbeasca gura fara voi va sugerez sa mergeti la birou in Cluj (The Office) din Floresti, strada Eroilor de exemplu, dimineata la 8 fara un sfert cu bicicleta. Dupa aceea sa participati la o sedinta doua si stati cu colegii in birou.
Puteti incerca si in iulie-august sau si in ianuarie.  Mult success! Cei cateva mii care stau in masini la ora aia sa iasa de pe stradutele care dau in Eroilor va tin pumnii. Sa ma anuntati cum a fost.

P.S. Daca reusiti sa faceti asta cateva luni sa treceti si pe la spitalul de pneumoftiziologie sa va verificati plamanii.

csebi24

QuoteÎnceperea lucrărilor de foraje geotehnice aferente proiectului ,,Tren Metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida - etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de Metrou şi Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și a studiilor conexe viitoarelor obiective de investiții"

Primăria Cluj-Napoca, în calitate de autoritate contractantă, anunță demararea lucrărilor tehnice pentru realizarea forajelor geotehnice în cadrul proiectului ,,Tren Metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida - etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de Metrou şi Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și a studiilor conexe viitoarelor obiective de investiții".

Conform procedurilor specifice, echipele tehnice se vor deplasa în zonele studiate pentru a efectua lucrările necesare acestei faze. Solicităm cetățenilor ce dețin cu orice titlu imobile situate de-a lungul coridorului și în cadrul zonelor studiate să permită accesul echipelor tehnice și utilajelor acestora pentru efectuarea în bune condiții a realizării forajelor geotehnice necesare elaborării proiectului – în conformitate cu prevederile Legii 255/2010.

Activitățile menționate mai sus vor fi realizate în perioada octombrie-decembrie 2020.

Obiectivele principale ale proiectului sunt următoarele:

1. Îmbunătățirea atractivității sistemului de transport public durabil metropolitan în vederea accesării rapide a oportunităților socio-economice din zona de studiu aflată pe axa est-vest a municipiului.

2. Sprijinirea aspirațiilor de creștere economică și a creșterii ocupării forței de muncă prin asigurarea unei capacități de transport îmbunătățite pentru deservirea axei est-vest a zonei metropolitane.

3. Reducerea impactului activităților de transport (poluarea aerului și zgomotul) asupra mediului în cadrul zonei de studiu prin asigurarea unei axe de transport durabil, care să contribuie la re-distribuția modală de la transportul cu autoturismul personal

https://www.facebook.com/PrimariaClujNapocaRomania/photos/a.1690903231214037/2453482924956060/

Poza :


subway

#320
Pare un program destul de ambitios de studii geotehnice!
:)
Dragi clujeni tineti-ne la curent cu desfasurarea in teren, eventual si cu imagini!



ciprebbe

"– tehnologie material rulant: pe pneuri;"

nu e ciudat asa ceva?
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

prd.marius

Poate e o intrebare stupida, dar care e diferenta intre metrou usor si metru greu? (lasand la o parte costurile)
Multumesc

Vlad94

Nu e neaparat vorba despre faptul ca metroul este in subteran. Sistemele de mertou heavy rail sunt complet separat de orice fel de trafic(subteran, suorateran sau la sol), in timp ce sistemele light rail poate intersecta trafic sau sa fie amplasat pe artere urbane si sa functioneze ca un tramvai.

RobertH

Quote from: qionescu1 on October 30, 2020, 03:05:43 PM
https://media9.ro/exclusiv-cum-s-a-ajuns-la-metrou-usor-pentru-cluj-comparatie-cu-monorail-tramvai-autobuz-toate-informatiile-importante-din-studiul-de-prefezabilitate/

Sa punem si ceva date interesante daca tot punem link , zic.

QuoteMetroul ușor ar urma să aibă următoarea capacitate de transport

la interval de 3 min: 11.400 pasageri / oră și sens (7.600);
la interval de 90 sec: 22.800 pasageri / oră și sens (15.200);
la interval de 60 sec: 34.200 pasageri / oră și sens (22.800)
Principalele caracteristici tehnici preconizate pentru opțiunea strategică metrou ușor pe șine sunt:

– amplasament pe verticală: subteran pe întreaga lungime;

– lungime traseu: 13,15 km;

– număr stații: 14;

– interstație medie: 1,01 km;

– interval de urmărire: 3 min;

– lungime peron: 80 m;

– tehnologie material rulant: pe pneuri;

– lățime material rulant: 2,5 m;

– capacitate de transport: 11 400 pas./h&sens.

Viteza maximă de exploatare este de 80 km/h.

Spațiul ocupat de infrastructura de transport cu metroul între stații poate fi rezumat după cum urmează: – într-un singur tunel: aproximativ 8,9 m pentru diametrul exterior; – la nivelul suprafeței terenului linie dublă: aproximativ 10,9 m, inclusiv parapeți.





Powered by API/PUM imgur uploader

prd.marius

Pai daca e costul mai mic, asa cum ziceti, atunci acel miliard de care vorbeam inainte se mai justifica? Daca tot e metrou "usor"?

Cineva facea o comparatie cu vreo 4-5 pagini in urma, si comparand cu costul pentru M5 din Buc, atunci da, se cam justifica acel miliard. Dar acolo e metrou greu, daca nu ma insel. Aici fiind metrou usor, parca nu se mai justifica, in opinia mea. Ori nu inteleg eu cum trebuie...

dr4qul4

la statie medie de 1,01 km si capacitatea aceea de transport nu prea e metrou usor. Dar nu inteleg de ce vor sa-l faca pe pneuri.
Inca o chestie  dubioasa...peron de doar 80m? Nu e cam putin?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

RobertH

#329
@prd.marius Pai chiar in articol e pus tabelul cu diversele optiuni studiate si preturile aproximative.  Pretu la metroul greu a apropiat de M5 unde a fost cam 100 mil. euro/ km .