News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

[CJ] Infrastructura feroviara urbana Cluj-Napoca

Started by vasile.baciu, August 18, 2015, 11:42:44 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Deci nu se poate face o investiție nouă din cauza unui fir  :D . Hai să fim serioși, astea nu sunt argumente.

cristi5

#961
Ba se poate @horatiu.cosma, dar nu cu MT si CFR cum sunt acum, plus presiunea PNRR care guverneaza contractul Alstom-Arcada, cu respectivul pod si respectiva centralizare, ambele pe doua fire.

Deci teoretic orice e posibil, practic m-as mira sa se schimbe actualul contract.  Dar tu mai ai contacte la MT, sigur poti rezolva ceva, hai sa te vedem! Adauga firul 3 in Cap X Cluj-Napoca pe contractul actual. Provocare. Ai rezerve de implementare pt un pod nou? M-as mira. De centralizare nu mai intreb.

Sau in SFul Cluj-Coslariu, si rezolvi o finantare rapida pt Cluj-Apahida, ca pentru Apahida-Coslariu sigur nu sunt bani. Apoi va trebui sa refaci centralizarea Alstom din statia Cluj-Napoca, tocmai platita din PNRR. Floare la ureche :)

frunzaverde

Adaugarea unui macaz la o centralizare electronica noua ar trebui sa fie trivial de implementat, asta e toata ideea cu CE.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

#963
Tocmai am observat ca macazul exista deja in proiect, posibil sa fie inclus in centralizare. Dar firul se termina unde incepe... Sfarsitul proiectului/contractului Cluj-Aghires e la cativa metri mai spre Apahida (partea de jos a figurii).  Deci teoretic un fir 3 in proiectul urmator (Cluj-Apahida-Coslariu) ar ajunge pana la pod, dupa aia o gatuire urata de capacitate pe pod. Dar mai bine decat nimic.



Proiectul Cluj-Apahida trebuie sa includa si triplarea pasajului peste str Paris, denivelare la Fabricii de Zahar, si al 3-lea tablier la Clujana (unde culeile si pilele sunt deja pregatite).

In continuare o statie la IRA si trecerea la 4 fire macar de acolo  pana la Apahida mi se pare o idee buna. IRA va fi un nod multimodal major. Dar nah, se poate continua pe 3 fire pana la statia Cluj-Est.

https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/Cluj-EpiscopiaBihor/Lot%201%20%28Cluj%20Napoca-Aghires%29/Anexa%20VII_Solutie%20Proiectata/Parti%20desenate/VOLUMUL%20II.%20TERASAMENTE/II.1/SFF%2036%20L0%2001%20S000%20100%20003.pdf

neobluenet

Acel macaz exista si acum, iar includerea lui este o prostie marca CFR. Mai demult pe strada Portelanului intrau trenuri la Unirea, Carbochim si restul fabricilor de pe platforma din Piata 1 Mai. In momentul de fata sinele sunt acoperite de balarii, asfalt, copaci sau betoane. Linia aceea nu duce nicaieri si ar trebui dezafectata pentru ca nu mai are nicio utilitate.

cristi5

#965
@neobluenet tocmai ca macazul ala poate fi "biletul" pt a 3a linie pana in Cluj Vest, Dezmir si Apahida.  Dar ea trebuie proiectata in SFul Cluj-Colsariu care e in derulare.

Cu toate supratraversarile necesare (Paris, Fabricii, Fabricii de Zahar), cu reconfigurarea liniei industriale care inca mai pleaca din Cluj Vest si se desparte de firele principale la IRA (minutul 1:04 pe video mai jos)

De la min 55 se vede Apahida-Cluj


asd_91

#966
https://media9.ro/clujule-mai-stai-o-tura-contestatie-la-licitatia-pentru-metrou-surse/

"Cei de la Dogus au depus o plângere la Comisia Națională de Soluționare a Contestațiilor, astfel că totul rămâne deocamdată în aer.

Dar de ce au contestat cei de la Dogus? Păi pentru că oferta lor era cu peste 200 de milioane de euro mai mică. Și pentru că au fost descalificați tehnic pe niște detalii pe care le consideră nesemnificative: o serie de documente care nu erau traduse din engleză și niște CV-uri lipsă.
Conform art. 24. – (1) din legea 101/2016, CNSC soluţionează pe fond contestaţia în termen de 15 zile de la data primirii, în condiţiile art. 18 alin. (2), a dosarului achiziţiei. În cazuri temeinic justificate, termenul de soluţionare a contestaţiei poate fi prelungit cu 10 zile, prelungirea fiind comunicată autorităţii contractante."

alexV

Vrem un dialog cu primaria, bazat pe concluziile paginilor din urma de pe acest thread. Voi ce intelegeti din acest raspuns primit dupa 6 saptamani, intr-o vineri seara ?


alexV

Cautand pe site-ul primariei plansele din PUZ-ul strazii Rasaritului, am gasit propunerea asta sa faca subtraversare CF pe strada Fabricii de Zahar:

Planse datate Mai 2022, anuntul public pentru PUZ datat ianuarie 2023





Parte din proiectul strazii Rasaritului. Practic, al patrulea proiect care se suprapune cu calea ferata.
Sursa: Primariacluj.ro

nicolaem

"membrii comisiei de aprobare si receptionare a librabilului"

"motiv pentru care partile implicate au agreeat ca se vor sprijini recipric pentru realizaera cu succes a proiectelor"


eu as cere un document care atesta infiintarea a CARL (comisia de aprobare si receptionare a livrabilului).
si 2, cum se numesc comisile celorlalte parti implicate si cand au fost ele infiintate.

qionescu1

In mod evident forma, contrucția lexicală, firul logic, nu sunt atuurile direcției tehnice, serviciului de investiții și viceprimarului din primăria de 5 stele!

Totuși la o citire repetată reiese faptul că primăria e conștientă că se suprapun cel puțin 4 proiecte (eu aș adăuga și metroul și viitorul PUZ pt. parcul Aurel Vlaicu plus ce ar mai fi în zonă). Mai reiese că părtile implicate comunică și vor colobora iar primăria în momentul de față așteaptă.

Nu e clar ce și pe cine așteaptă. Aici nu putem decât să speculăm în ce condiții și în funcție de ce se va lua o decizie. Care argument va prima (tehnic/economic/absortie fonduri/politic) sau cine îl va alege, nu știm. Cred că aici suntem în momentul de față iar primăria ar trebui să fie mai deschisă față de cetățeni pentru că se vede de la distanță că nu sunt chiar perfecți.

cristi5

@qionescu1 ma bucur ca ai inteles ce au vrut sa spuna, ca noi n-am inteles

Singurul aspect pozitiv e ca au raspuns

Dar daca tot ai inteles: ce ne sfatuiesti sa raspundem ca sa ii facem sa se intalneasca si cu noi, sa vorbim un pic despre 3 fire, 4 fire, posibil o statie CF noua la IRA, etc

qionescu1

@Cristi     
 Primarul e foarte sensibil la imaginea lui, așa că eu aș face presiuni prin pozitionari API cu articole in presa. Aș face apel la dezbateri publice și transparență, deși nu suntem chiar așa mulți cei pe care ne interesează. Apoi aș relua. Mai încercăm la primărie deși prin direcțiile astea nu prea ai cu cine vorbi. Poate la MT si pe la fonduri să răsufle ceva pt că suntem în etapa ajustărilor acum.



szaka_tutu

Contestația Dogus a fost respinsă.
Primăria Cluj poate semna cu Gülermak, iar Dogus poate merge la tribunal.