[CJ] Infrastructura feroviara urbana Cluj-Napoca

Started by vasile.baciu, August 18, 2015, 11:42:44 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

razvam

QuoteÎn urma unei analize [..], a rezultat o creștere a costurilor pentru realizarea metroului de circa 35%, de la 10,11 miliarde de lei la 13,69 miliarde de lei.

În ce privește suma prevăzută pentru construcția și montajul metroului, aceasta a crescut de la 6.581.365.277 lei cu TVA la 9.127.526.424 lei cu TVA, așadar o creștere de 35,7% a costurile aferente realizării Magistralei I de metrou.

,,Prin prezentul proiect de hotărâre a Guvernului, se propune actualizarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții, ca urmare a actualizării acestora în funcție de evoluția prețurilor de consum, ceea ce înseamnă de fapt actualizarea Devizului General și a rezultatelor analizei economico-financiare (cost – beneficiu)", se explică pe site-ul instituției.

Eșalonarea investiției urmează să se realizeze pe parcursul a opt ani. Metodologia de actualizare a Devizului General s-a bazat pe actualizarea Devizelor pe obiect care constituie Devizul General, pe baza indicilor de cost în construcții publicați de Institutul Național de Statistică (INS) și a ponderilor acestora stabilite pe elemente de cost semnificative, pentru fiecare dintre specialitățile din cadrul fiecăruia dintre Devizele pe obiect precum și pentru celelalte specialități din cadrul Devizului General.

Potrivit documentelor publicate pe site-ul ministerului, elementele de cost semnificative pentru fiecare dintre specialitățile din cadrul fiecăruia dintre Devizele pe obiect sunt următoarele: Forța de muncă, Energie electrică, Combustibil, Materiale principale și/sau Echipamente principale.

,,După efectuarea calculelor din Devizul General Actualizat a rezultat un coeficient general de actualizare de 135,7", se mai arată în proiectului de actualizare a indicatorilor.

De aici


RobertH

http://www.mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/4171-hg03102022dgpet

QuoteAstăzi,  3 octombrie 2022, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a proiectului următorului act normativ:

Hotărâre a Guvernului pentru reaprobare indicatorilor tehnico economici aferenți obiectivului de investiții ,,Tren metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea. Componenta 1. Magistrala I de metrou", județul Cluj

endre.kemenes

S-au aprobat din nou indicatorii pentru metrou la nivelul guvernului: https://www.zcj.ro/administratie/guvernul-a-reaprobat-indicatorii-tehnico-economici-pentru-construirea-liniei-de-metrou-usor-din-cluj-napoca--238833.html

QuoteExecutivul a adoptat, miercuri, un proiect de hotărâre pentru reaprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii ,,Tren metropolitan Gilău - Floreşti - Cluj-Napoca - Baciu - Apahida - Jucu - Bonţida - etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de metrou şi tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea. Componenta 1. Magistrala I de metrou Cluj". Obiectivul de investiţii prevede construirea unei linii de metrou uşor cu o lungime 21.03 km, cu 19 staţii subterane şi 1 depou suprateran. Amplasamentul este în judeţul Cluj, Municipiul Cluj-Napoca şi Comuna Floreşti.

Prin actul normativ, Executivul reaprobă indicatorii tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii ,,Tren metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de metrou şi tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea. Componenta 1. Magistrala I de metrou Cluj", conform OUG nr. 64/2022 privind ajustarea preţurilor şi a valorii devizelor generale în cadrul proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile, potrivit comunicatului de presă al Guvernului.

Ordonatorul principal de credite este Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, iar beneficiarii sunt UAT Municipiul Cluj-Napoca şi UAT Comuna Floreşti. Proiectul de investiţii este cuprins în cadrul Componentei 4 (Transport sustenabil) din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) - I4. Dezvoltarea reţelei de transport cu metroul în Cluj-Napoca.

Valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA) este de aproximativ  13,7 miliarde de lei, mai indică sursa citată.

Finanţarea obiectivului de investiţii se realizează potrivit art. 13 alin. (1) lit. a) şi art. 24 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi pentru modificarea şi completarea OUG nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, titlul 61 ,,Proiecte cu finanţare din sumele aferente componentei de împrumut a PNRR", de la bugetul de stat în condiţiile stabilite conform legii, de la bugetul local, precum şi din alte surse legal constituite.

RobertH

https://media9.ro/news-alert-s-a-reluat-licitatia-pentru-metrou-care-este-data-limita-pentru-depunerea-ofertelor/

QuoteSEAP a anunțat astăzi companiile interesate de realuarea licitației pentru metroul Clujului, susțin surse Media9. Data limită anunțată după suspendare, 28 octombrie, a rămas valabilă. Practic, ofertanții au la dispoziție două săptămâni pentru a redacta și depune ofertele.

,,Referitor la licitația deschisă organizată prin anuntul de participare CN 1040395/ 16.03.2022 în vederea atribuirii contractului având ca obiect  ,,Proiectare și Execuție lucrări de Infrastructură (structură de rezistență, cale de rulare, finisaje, sisteme de instalații), Automatizare trafic, Racordare alimentare cu energie electrică aferente obiectivului de investiție ,,Tren metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea. Componenta 1. Magistrala I de metrou Cluj"" , va aducem la cunostinta ca in urma actualizarii indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului prin HG nr. 1245/ 2022, procedura de achizitie revine din stadiul "Suspendata" la stadiul "In desfasurare".

asd_91

Si avem 2 asocieri de constructori interesate:

https://www.economica.net/metroul-din-cluj-vineri-au-fost-depuse-ofertele-pentru-prima-linie-de-metrou-din-afara-capitalei_622609.html

1. Asocierea Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. (Leader), ARCADA COMPANY, GÜLERMAK SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ,S.C. Alstom Transport S.A.

2. Asocierea DOGUS INSAAT VE TICARET A.S. (Leader), Tekfen İnşaat ve Tesisat A.Ş. (Tekfen Construction & Installation Co., Inc.)

endre.kemenes

^ 2 turci vs. "15 firme interesate" (Boc)? Explicatii? Tot nu-i suficient de mare bugetul?

LRadu

#876
Ambii au un portofoliu bogat de lucrari la linii de metrou si nu numai

Gulermak
https://www.gulermak.com.tr/EN/completed-projects-79

- Au terminat in Varsovia, Istambul, Ankara
- Am numarat 7 proiecte de metrou la care lucreaza acum.


Dogus
https://www.dogusinsaat.com.tr/en/what-we-do
- Au lucrat la metrou in Sofia, Riyadh, Mumbai, si inca cateva la ei in tara.


Pana la urma si daca era mai mare bugetul, si se inscriau mai multi, daca acestia 2 s-au incadrat la acest buget cel mai probabil tot ei ar fi fost pe primele 2 pozitii.
Nu par a fi optiuni rele. Sa speram la bine.

RobertH

Ambele firme par serioase. 

Gulermak oricum va fi in zona cu FCC pentru electrificarea Cluj-Episcopia Bihor lot 3.

ijwtsh

Care e data pana cand se pot depune contestatii? E adevarat ca pentru a ne incadra in PNRR trebuie semnat contractul pana la finalul anului curent?

klax187

#879
Prima oara ar trebui sa fie desemnata admisibila si castigatoare una din cele doua oferte.
Apoi incepe runda de posibile contestatii intre firmele care au depus oeferta.

Mai este un pic mai mult pana departe...

szaka_tutu

Termenul limită pentru evaluarea ofertelor, inițial 30 noiembrie (1) a devenit 28 decembrie (2).
Este neclear în ce fel acest lucru a fost făcut public înafara apariției pe SEAP - Economedia a aflat informația abia azi.

În ciuda noului termen enunțat, primarul Boc a anunțat azi că evaluarea ofertelor se va face în 60 zile lucrătoare, estimând verbal sfârșitul lui ianuarie (3).

La acestea se mai adaugă, tema clauzei suspensive (4)

1. "Procedura de atribuire se desfașoară sub incidența prezentei clauze suspensive, în sensul ca semnarea contractului de proiectare și execuție lucrări se va face numai dupa semnarea contractului de finantare. Se estimează că perioada pe parcursul căreia se aplică clauza suspensivă este pana la 31.12.2022"
2. "În cazul în care, indiferent de motive, ctr. de finanțare nu se va semna, Autoritatea Contractantă, după primirea notificării din partea autorităților competente cu privire la neacordarea finanțării, își rezervă dreptul de a anula procedura în condițiile în care nu există o altă sursă de finanțare".

Aici, se pune întrebarea despre șansele reale de-a încheia un contract de finanțare, pe toată suma licitată, până la expirarea perioadei de grație (1 lulie 2023).

(1) https://economedia.ro/metroul-din-cluj-napoca-primarul-boc-anunta-constructorul-care-a-castigat-cel-mai-mare-contract-din-transporturi-cele-doi-concurenti-din-turcia-dogus-si-gulermak-au-facut-liniile-din-istanbul-si-d.html

(2) https://economedia.ro/metroul-din-cluj-napoca-primaria-anunta-cine-va-construi-magistrala-de-9-miliarde-lei-pe-28-decembrie-evaluarea-ofertelor-a-fost-prelungita-cu-o-luna.html

(3) https://www.facebook.com/ziuadecluj/videos/463243355743283/

(4) https://e-licitatie.ro/pub/procedure/view/100186112/

szaka_tutu

Licitația pentru supervizarea proiectului de metrou a fost anulată.
Cu toate că licitația expirase în 8 decembrie, informația a apărut pe SEAP abia în 12 decembrie - după ce, cu câteva ore înainte, în CL Cluj-Napoca a trecut Hotărârea de-a cumpăra clădirea BCR pentru primărie - necesitatea achiziției fiind justificată și de faptul că o clădire a primăriei va trebui demolată pentru metrou.

https://www.e-licitatie.ro/pub/procedure/view/100201221/?fbclid=IwAR0d69-OM8L37jHhx4H5TPXtu360_bQqsqHlERAuWnwtbfNCzVqNolX51ao

klax187

Quotenecesitatea achiziției fiind justificată și de faptul că o clădire a primăriei va trebui demolată pentru metrou.

De unde ai luat aceasta informatie?

Si cladirea de pe Motilor si cea din Piata Unirii sunt cladiri de patrimoniu. Nu am vazut nicaieri oficial asa informatie.
In schimb informatia pe care am gasit-o este legata de renovari.

RobertH

#883
Are dreptate. Va fi demolata o cladire administrativa a primariei da nu aia istorica (duh) ci cladirea unde platesti amenzi. 
E pentru a face loc la iesirea de urgenta.





Powered by API/PUM imgur uploader

szaka_tutu

Conform primarului Boc (2021) construcția metroului din Cluj ar fi finanțat din PNRR, "la care se vor adăuga bani din Programul Operațional din Transporturi din Fonduri Europene." (1)
Totuși, în proaspăt anunțatul Program Transport 2021-2027 (2) Clujul este amintit o singură dată, la categoria Tren metropolitan, și anume "pe lângă proiectul centurii feroviare București, proiectele cu grad mare de certitudine sunt cele aferente municipiilor Cluj-Napoca, Iași, Brașov și Timișoara".

(1) https://napocalive.ro/stiri/boc-metroul-din-cluj-are-surse-de-finantare-din-pnrr-si-din-programul-operational-de-transporturi
(2) https://mfe.gov.ro/comisia-europeana-a-aprobat-programul-transport-2021-2027-96-miliarde-de-euro-pentru-autostrazi-cai-ferate-si-noi-linii-de-metrou/