[CJ] Infrastructura feroviara urbana Cluj-Napoca

Started by vasile.baciu, August 18, 2015, 11:42:44 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

neobluenet

Foarte interesanta propunerea tramvaiului pentru cartierul Marasti. Zona Muncii si Fabricii are potential de dezvoltare, langa Terapia urmeaza sa se faca un proiect mixt, iar oamenii care vor locui acolo sigur vor avea nevoie sa ajunga in alta parte a orasului. Am un sigur amendament legat de linia de tramvai de la podul Aurel Vlaicu: pentru a evita panta se poate muta tramvaiul pe Aleea Bibliotecii, Dorobantilor si apoi catre Iulius.

cristi5

#76
Haideti pt SFul nostru sa stabilim niste indicatori de performanta.

Daca ne uitam la zona metropolitana a Vienei avem cam 10 km de sina intre Rennweg si Floridsdorf, S-bahn face 15 min, 5 statii. E o zona "centrala", cu statii dese, cu gara Mitte la 800m de Stephansdom.

Cred ca pt a bate rutierul si a atrage calatori e nevoie de astfel de timpi de parcurs: 15min/10km/5statii pe relatiile principale: Floresti-Centru, Apahida-Centru, si cam 8min/5km/3 statii Baciu-Centru si eventual Zorilor-Centru

Asta ar insemna 23 min Floresti-Baciu (plus timp pt schimbare), ceea ce e rezonabil.

Cam de aici as porni, si nu cred ca rutierul sau tramvaiul ne-separat de rutier pot asigura asa ceva in mod predictibil, la orice ora, in orice anotimp.

Trenul actual Baciu-Cluj dureaza 6 min, Cluj-Apahida minimum 16 min (dar cu o oprire nu cu 5) deci suntem cam in acesti indicatori.

cristi5

#77
Interesante ideile de trafic regional la Huedin si Campia Turzii. Pe vremuri se facea naveta zilnic cu trenul de la Ciucea la Cluj, dar ce se mai face azi e pe rutier. Nu stiu daca viteza CF se poate creste pt a fi competitiv cu DN1, care pe termen lung se si elibereaza de trafic din motive de A3 care va capta traficul de tranzit. Se poate gandi un P+R la Gilau, pt DN1 si A3 dar Gilau-Centru pe CF trebuie sa fie cam 20 min, altfel nu stiu daca va fi competitiv. De la Campia Turzii nu stiu daca s-a facut naveta la Cluj pe feroviar dar acum cu A3 rutierul bate clar.

Perechea Cluj-Turda ar fi interesanta pt naveta dar si acolo DN1 bate tot. Poate o descarcare a acestui trafic pe feroviar/metrou, undeva in Zorilor/Buna Ziua.

Pe termen lung M300 Apahida-Campia Turzii e o solutie invechita, acolo poate va fi interesat si CFR de dezvoltare (tuneluri, traseu mai rapid) si poate conectare mai aproape de Turda. Abia atunci ar deveni feroviarul competitiv pe Turda-Cluj. Chiar daca dureaza ceva mai mult decat pe rutier, macar stii exact la ce ora ajungi, nu trebuie sa parchezi etc.

aemil

Pentru neobluenet, da, pentru sensul spre Gheorgheni ar putea fi o varianta pe Dorobantilor, la fel cum sensul spre Iulius ar urca pe Slanic si cobori inapoi spre Marasti prin fata pe la Iulius, iar urcarea s-ar putea realiza pe la podul din Marasti.

Pana la urma, asta a fost si rationamentul meu, avand in vedere cat spatiu exista pentru reconversie in zona Auchan - Muncii/Iris, e nevoie de o legatura mai usoara la ambele, metrou si tren metropolitan, in loc sa schimbi la gara (tramvai 101/102) ai putea schimba la Piata Marasti/Fabricii.

Pentru cristi5, avand Huedinul atat de aproape, totusi, ar putea exista cateva perechi de trenuri si pentru ei, prelungite pana la Dej, pentru a facilita accesul si la Tetaromul din Jucu, astfel incat forta de munca sa devina ceva mai mobila. La fel si pentru Campia Turzii - Dej, ar largi putin bazinul din care s-ar putea face naveta spre Jucu.

Din punctul meu de vedere, Cluj, pentru transportul regional pe calea ferata n-ar trebui sa fie punctul terminus. Ar avea nevoie de niste opriri mai lungi, cu siguranta, pentru a lega orarele de transport (bus/troleu/tramvai) in orice configuratie vor fi.

Si daca tot am deschis subiectul, fara sa fiu off topic, idea mea pentru M300 ar fi, pe langa mutarea garii centrale undeva in centrul Clujului (subteran, asemanator Bolognei), legarea tuturor comunelor spre Huedin si crearea unui 'triunghi' in zona Luna, pentru a putea duce calea ferata direct spre Turda pe un traseu mult mai drept, pe langa A3, astfel incat ar fi o solutie si pentru Turda - Cluj. Cum am zis inainte, linia veche ar putea ramane pentru trafic de marfa si alt trafic local. Insa tot ce ar veni dinspre Dej, ar trece prin centrul Clujului, ocolul ar exista, asemanator Campiei Turzii, dar ar face trenul ceva mai atractiv pentru cei din Floresti (parerea mea). In cazul in care s-ar moderniza si Teius - Campia Turzii, Apahida - Dej, ai putea avea niste perechi de trenuri R/RE care sa penduleze intre cele doua capete, zilnic, la niste viteze decente.

(cel mai) probabil sunt niste vise doar, insa dupa mine ar putea fi o solutie la modul in care s-a dezvoltat Clujul intre cele 2 dealuri, si zonele din imprejurimi. Sub nicio forma n-ar fi posibile fara niste tuneluri si costuri imense. Dar cine stie, cand se va pune un accent mai serios pe transportul feroviar ce alte solutii vom avea. Deocamdata ma multumesc si cu SF si SPF :)

alexV

Un punct de vedere al CFR:
Rep: Pot fi făcute stații de tren noi în Baciu, Tetarom (zona Hoia), Podul Ira, Aeroport?

CNCF "CFR" SA: Stațiile Baciu și Tetarom 1 (zona Hoia) sunt deja incluse în proiectul "Electrificarea și reabilitarea liniei CF Cluj – Oradea – Episcopia Bihor", care se află în etapa de actualizare a studiului de fezabilitate, etapă premergătoare lansării procedurii de licitație pentru proiectare și execuție lucrări. Menționăm faptul că, la solicitarea Primăriei, se poate analiza cererea de înființare a celor 2 puncte de oprire, în zona Clujana și Aeroport.

Sursa: Stiri de Cluj

GML


cristi5

#81
@aemil ai calculat declivitatea unei CF Turda-Gilau paralel cu A3? Eu imi amintesc ca dupa plecarea din Turda trebuie dat a 4a... Panta pare mult mai mare decat 15 la mie admisa pe CF in zona de deal.

Si daca iese declivitatea, nici zona metropolitana Cluj-Turda si nici CFR nu-si permit 40 km de CF noua in asa zona grea. Pe alt topic am propus corectarea Apahida-Campia Turzii pe max 12 km (intre doua puncte aflate la aceeasi cota: 350m)

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=307.msg238871#msg238871

RobertH

^^ Exista dar putini se dau jos acolo si doar pentru ca nu au alta alternativa, nu pentru ca in zona aia vor sa ajunga... mai ales dupa ce se va muta fabrica Clujana la Tetarom.  Ar fi de milioane de ori mai buna o oprire la IRA .

Statia va redevenii importanta doar dupa ce vor restructura zona vechii fabrici .

GML

E o problema, ca nu prea ai autobuze in zona, in comparatie cu IRA. E aproape o statie, unde se opreste 23,34,50 si 52, dar nici unul nu circula foarte des. La IRA, ai foarte multe optiuni, deci poate ca ar fi o idee mult mult mai buna, decat Clujana.

Ionut

Primăria Cluj Napoca lansează procedurile pentru proiectul unui Tren Metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida

Primăria Cluj Napoca a lansat anunțul de intenție pentru ,,Servicii de elaborare Studii de Pre-Fezabilitate, Fezabilitate, impact asupra mediului şi evaluarea strategică adecvată pentru obiectivul de investiţii ,,Tren Metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida", un contract în valoare estimată la 46,4 milioane lei, urmând ca procedura de atribuire a contractului să fie lansată până în luna iunie, conform SEAP.

Mobilitate.eu

Bogdan_Cluj

^ Cred ca azi au lansat licitatia, sau nu inteleg eu bine?

"A fost publicata in SICAP ( Sistemul Informatic Colaborativ pentru Achizitii Publice) licitatia pentru Servicii de elaborare Studii de Pre-Fezabilitate, Fezabilitate, impact asupra mediului şi evaluarea strategică adecvată pentru obiectivul de investiţii ,,Tren Metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida"- etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj : Magistrala I de Metrou şi Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și a studiilor conexe viitoarelor obiective de investiții.

Termen de depunere a ofertelor: 1 iulie 2019, ora 15.

Valoarea estimata: 46.440.000 lei fara TVA"

Mai multe detalii in postarea primarului https://www.facebook.com/EmilBoc.Intotdeaunapentruclujeni/posts/2230935490328597

alexV

Cred ca e diferenta de timp dintre "upload-ul documentelor pe SICAP" si publicarea lor efectiva pe SICAP, dupa ce doc sunt verificate. La acest proiect verificarea poate a durat o zi. La ultima licitatie drdp cluj verificarea a durat doua zile. La proiectele de autostrada am vazut ca dureaza o saptamana sau mai mult verificarea, si uneori proiectele sunt si respinse si nu publicate, caz in care trebuie corectate si re-uploaded.

Stiti care e termenul de realizare al studiului? 12 luni?

NGC

#87
S-a lansat licitatia propriu-zisa.

[CN1010747] / 19.04.2019: "Servicii de elaborare Studii de Pre-Fezabilitate, Fezabilitate, impact asupra mediului şi evaluarea strategică adecvată pentru obiectivul de investiţii ,,Tren Metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida" - etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj : Magistrala I de Metrou şi Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și a studiilor conexe viitoarelor obiective de investitii"

Valoare estimata: 46.440.000,00 RON fara TVA

Termen depunere oferte: 01.07.2019

Fonduri: Bugetare

Quote

Conform termenilor de referință din caietul de sarcini, serviciile realizate în cadrul contractului presupun urmatoarele activități principale:
  Pentru METROU:
    1. Elaborare SPF - finele lunii 5
    2. PUZ - finele lunii 16
    3. Elaborare SF - finele lunii 26.
  Pentru TREN METROPOLITAN:
    1. PUZ - sfarsitul lunii 12
    2. Elaborare SF - sfarsitul lunii 14.
Valoarea estimata a serviciilor prestate este:
  Pentru METROU:
    - Elaborare SPF = 14.400.000 lei fara TVA
    - PUZ = 7.200.000 lei fara TVA
    - Elaborare SF = 21.600.000 lei fara TVA
  Pentru TREN METROPOLITAN:
    - PUZ - 1.080.000 lei fara TVA
    - Elaborare SF = 2.160.000 lei fara TVA
Valoarea estimata totala a serviciilor este de 46.440.000 lei fara TVA.



Manodragon

#89
nu sunt specialist dar mi-as da cu parerea:
Daca termenul depunerii de oferte e 1 Iulie 2019, contractul se semneaza prin toamna.
Gandindu-ma la metrou, SF-ul se termina in iarna 2021. Deci ne putem astepta sa se inceapa lucrul in primavara 2022?
Cam cat dureaza sa faci 16 km de metrou? - Defapt din acestia 16, metrou va fi doar in Cluj-Napoca pe o distanta mai scurta.