News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

[CJ] Infrastructura feroviara urbana Cluj-Napoca

Started by vasile.baciu, August 18, 2015, 11:42:44 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Bogdan_Cluj

Oare cum se pot face initial doar 5 statii in centrul Clujului, nu e nevoie de un depou si de statia de alimentare cu energie electrica?

Se poate sa incepi de oriunde proiectul (fazat) si sa il termini oriunde?

Exista un plan oficial sa inceapa cu X statii (5 parca vazusem prin presa) cu cei 300 milioane euro prin PNRR, si pe care sa le termine pana in 2026?

S-a discutat deja si mi-a scapat mie?
Multumesc.

RobertH

Deocamdata avem doar o declaratie a unui om politic care din punctu meu de vedere habar nu are ce vorbeste. 

cristi5

Nu sunt doar declaratii. Dar vedem ce aproba comisia.

tom_sawyer

PNRR:

Din punct de vedere al capacității de transport metroul din Cluj-Napoca va include:

● 16 trenuri: Tren 2 rame x 2 vagoane (52 m, 380 pasageri);
● Capacitatea de transport la interval de 3 min/90 sec: 7.600/15.200/ oră și sens;

Având în vedere complexitatea tehnică a lucrărilor și termenele impuse de Regulamentul RRF, propunem spre finanțare o secvențiere funcțională a lucrărilor astfel:

● Faza 1: Lucrări de structură de rezistență – Stații, Interstații – tuneluri, galerii, alte construcții – cu finalizare Q3 2026 - indicatorul fiind 12.7 km de tuneluri metrou cu stațiile aferente
- M4 București: Gara de Nord - Filaret (6 stații) - 5,2 km;
- M1 Cluj-Napoca: Sf. Maria - Europa Unită (9 stații) - 7,5 km

● Faza 2: Lucrări de cale, finisaje, instalații, Achiziție material rulant și semnalizare - cu finalizare Q4 2028
- M4 București: Filaret - Progresu (7 stații, un depou) - 6,74 km;
- M1 Cluj-Napoca: Florești - Sf. Maria și Mărăști - Muncii (10 stații, un depou) - 12,6 km

hotnews.ro

LRadu

Si eu am aceeasi nedumerire ca Bogdan_Cluj, cum poti sa faci linia de metrou daca nu ai depoul?

Extras din PNRR:
Quote
La Q3 2026:Având în vedere complexitatea tehnică a lucrărilor și termenele impuse de Regulamentul RRF, propunem spre finanțare o secvențiere funcțională a lucrărilor astfel:
●Faza  1:  Lucrări  de  structură  de  rezistență – Stații,  Interstații – tuneluri,  galerii,  alte construcții – cu finalizare Q3 2026 - indicatorul fiind 12.7 km de tuneluri metrou cu stațiile aferente
-M4București: Gara de Nord -Filaret (6 stații) - 5,2 km;
-M1Cluj-Napoca: Sf. Maria -Europa Unită (9 stații) -7,5 km

●Faza 2
: Lucrări de cale, finisaje,instalații, Achiziție material rulant și semnalizare -  cu finalizare Q4 2028
-M4București: Filaret - Progresu (7 stații, un depou) -6,74 km;
-M1Cluj-Napoca: Florești - Sf. Maria și Mărăști - Muncii (10 stații, un depou) - 12,6 km

Ce se intelege de aici e faptul ca in faza 1 (pana la final de 2026) se vor face statiile din Cluj, de la Sf. Maria (sensul giratoriu de la Kaufland Manstur) pana la Europa Unita (Sopor), dar vor fi practic un muzeu, deoarece Depoul care teoretic este la capat de Floresti va fi inclus doar in faza a 2-a: Florești - Sf. Maria și Mărăști - Muncii (10 stații, un depou)

Si pracitc odata finalizata faza a 2-a este tot ceea ce a fost pravazut pentru metroul din Cluj, adica 1.2 miliarde, care chiar daca presupunem ca nu se face sectiunea Marasti - Muncii, tot raman probabil vreo 800-900 milioane, diferenta de bani (vreo 500-600 milioane euro minim) de unde va veni? Ca din ce intelegem aici fara restul de 500 tot ce s-a facut din bugetul de PNRR va fi imposibil de folosit neavand depou

RobertH

QuoteFaza 2 ... finalizare Q4 2028

Cred ca termenul de finalizare ne da niste raspunsuri. Singurul caz in care are sens termenul asta e daca va merge in paralel cu faza 1 si 2 dar vor fi finantari diferite , probabil POT 2021-2027(N+2) .

qionescu1

Trenurile s-ar putea gara si prin statii iar in memoriul pentru mediu statia Europa Unita (Sopor) e prevazuta cu 4 linii de garare. Nu stiu in ce masura s-ar putea folosi ca depou cu tot ceea ce implica asta reparatii, revizii etc. Dar nu asta pare a fi ideea cu fazarea in acest mod a proiectului ci mai degraba cu incercarea de a-l imparti in ceea ce e realizabil pana in 2026 pentru a nu pierde finantarea. Adica tunelele si statiile la un nivel brut fara finisaje, material rulant, semnalizari etc. Un fel de proiect la rosu.

Nu se potriveste cu ceea ce cere Comisia prin PNRR, adica sa fie functional, dar noi tot incercam si poate reusim sa-i induplecam. Pana la urma banii astia tot in green vor merge doar ca efectele vor fi putin intarziate. Altfel alternativa e sa nu ne apucam, sau sa dam banii inapoi si sa nu se faca nimic. Care vor fi rezultele poluarii pentru mediu in aceste conditii? Nu am avea aceeasi situatie ca pana acum cu inrautatire in timp? Sa speram ca vor accepta.

RobertH

QuoteComplementaritate cu sursele de finanțare
În ceea ce privește complementaritatea cu alte surse de finanțare, investițiile care privesc dezvoltarea rețelei de metrou, acestea se vor realiza corelat cu finanțare din Programul Operațional Transport și Buget de Stat și vizează finalizarea magistralelor de metrou aflate în construcție, cât și dezvoltarea rețelei de metrou prin implementarea de noi magistrale sau prelungirea acestora.

Pag 256 - PNRR

bacovia

Iar incepe discutia despre ceva ce nu va exista niciodata (metrou la Cluj).

In rest, numai de bine!  :lol:

dragos76

Cam exagerat să zici "niciodată". Totuși, nu ești Nostradamus :).

asd_91

Probabil ca genul asta de comentarii ar trebui facute pe facebook la postarile Digisport nu pe un forum de infrastructura. Cu mentalitate de genul asta inca ne-am fi plimbat cu carutele trase de cai prin toata tara. Ah stai, chiar o facem in multe zone.

Ionut

Hai sa nu deviem, va rog.

Ontopic: as vrea sa aud/vad, macar aici pe forum, ca folosim corect termenii. Metrou "greu", "clasic", pe care-l stie toata lumea in Bucuresti, nu vom vedea la Cluj prea curand. Sa nu zicem niciodata, dar prea curand, nu. Metrou USOR insa, un tramvai subteran (daca mi se permite), unele statii la suprafata ca la tramvai, altele poate subterane, altele semi (in pasaje), am putea vedea... la un moment dat.

transporter

Am studiat un pic mai in detaliu traseul propus pentru metrou in Floresti si mi-a sarit in ochi ca de fapt trece pe sub unitatea militara din Floresti (antiaeriane din cate stiu). Intrebarea este , este asta o problema speciala ? Adica vor fi probleme cu MAPN din cauza asta ceea ce ar duce la intarzieri ? Pentru ca stim ca "drumul de sud" din Floresti s-a impotmolit fix din cauza asta. Acum stiu ca nu e acelasi lucru, drumul ar necesita exproprierea MAPN sau schimb de teren iar  metroul trece prin subteran insa nu imi dau seama daca acest fapt ridica sau nu probleme de securitate pentru unitatea militara.

calino

Unitatea din Floresti ar trebui urgent mutata de acolo. Daca ar scoate MAPN la licitatie terenul poate costrui o baza ultramoderna cu banii obtinuti din vanzare.
Daca tinem cont ca pe partea opusa DN-ului e si rezervatia Apele Romane ar deschide posibilitati uriase pentru Floresti, inclusiv pentru spital regional, centuri locale si metrou.

GML

Azi au continuat studiile geotehnice in zona pietei Avram Iancu.




Powered by API/PUM imgur uploader