News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

[CJ] Infrastructura feroviara urbana Cluj-Napoca

Started by vasile.baciu, August 18, 2015, 11:42:44 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

endre.kemenes

Se continua cu studiile geotehnice pentru metrou. Acum cateva saptamani erau in Parcul Sportiv Gheorgheni. Acuma sunt pe Str. Soporului vis-a-vis de Grand Park Residence.


nicolaem

Ne oprim astăzi și asupra unui alt aspect: sarea descoperită la foraje. Cu siguranță știți că s-a descoperit așa ceva, la fel ca la proiectul podului Porțelanului, momentan abandonat. Situația nu este punctuală, ci destul de extinsă. Iată ce spun autorii studiului: ,,După stația Piața Mărăști, aproape toate forajele executate atât pe aliniamentul estic al metroului, cât și pe cel sudic au întâlnit la adâncimi cuprinse între 12,50 și 25,0 metri un masiv de sare care induce riscuri geotehnice asupra structurilor metroului, ce trebuie eliminate prin stabilirea unor soluții tehnice adecvate".

sursa

RaduC

#723
^ E bai atata timp cat nu stii ce ai in pamant si te apuci de treaba. Dai si construiesti si apoi vezi ca proiectul trebuie modificat in timpul executiei pentru a putea corespunde cu realitatea din teren. Atata timp cat se stie rezonabil de bine prin ce fel de materiale vor trece viitoarele structuri, se pot proiecta si implementa solutii ingineresti care sa corespunda si care sunt relativ ieftine.

Eu ma bucur ca studiile geo s-au facut ceva mai bine decat pentru alte proiecte si au scos la iveala particularitati ale sub-solului, pentru ca e mult mai ieftin sa gasesti solutii acum, in timpul proiectarii, decat atunci cand sta un scut / tunelist cu picamerul in mana si asteapta sa ii spui ce sa faca...

Iar comparatia cu situatia de la podul Portelanului este neadecvata, intrucat acolo pare ca nu s-au facut studiile geo corespunzatoare, au dat peste ceva ce nu putea fi tolerat de proiectul actual si normal ca lucrarile s-au blocat.

Un studiu geo bine facut poate costa 1-2% din costul total al unui proiect. Un studiu geo prost facut poate costa intregul proiect...

TibiV

Ultimele doua propozitii ar trebui puse sub forma de afis in toate birourile CNAIR...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

subway

Toti fug de studiile geo pentru ca inseamna lucrari in teren cu oameni si utilaje specifice si analize de laborator specializate nu doar munca de birou...

calino

Nu sunt si prea putine laboratoare de analiza in tara pentru cantitatea de studii care ar trebui realizata in mod normal la cate lucrari sunt in desfasurare?

RaduC

Nu fuge nimeni de studiile geo.

Opinia mea este ca acestea nu sunt specificate de catre cel care face un caiet de sarcini/proiectarea, intructat clientul nu realizeaza/nu este sfatuit cat de importante sunt. Si atunci dam inainte fara.

Specialisti se gasesc, la fel cum se gasesc si contractori care sa obtina parametrii geotehnici, atat direct din teren cat si prin analizele de laborator. Daca piata o cere, cum de altfel ar si trebui intrucat "noile" Eurocoduri subliniaza necesitatea studiilor geotehnice si contin si niste specificatii minime, prestatorii vor veni. 

qionescu1

Nu cred ca sarea e cel mai mare pericol pentru metroul din Cluj ci finantarea. Daca pana la P-ta Marasti (sens giratoriu) nu sunt probleme pai atunci stam foarte bine. De aici poate fi si suprateran  1 sau 2 statii pana la IRA unde intalneste calea ferata. Sau pur si simplu se vor gasi sau adapta alte solutii. Apoi sa nu uitam ca proiectul va fi fazat iar extensiile spre viitoarele cartiere Sopor si Muncii aflate in afara axei prioritare est-vest (adaugate dupa studiul de prefezabilitate), mai trebuie sa astepte si locuitorii fiind proiecte pe vreo 2 - 3 decenii daca totul merge bine.

calino

#729
Din P-ta Marasti pana la IRA nu se poate suprateran decat daca se demoleaza cateva blocuri de 10 etaje (unul din ele cu 20 de scari)  si mai multe de 4 etaje. Solutia de a lua doua benzi din Aurel Vlaicu e fara demolari insa ajunge la IRA la o diferenta de nivel mult prea mare fata de calea ferata.
O sa fie mai ieftin si mai convenabil in subteran cu tot cu depozitele de sare.

subway

Daca stii exact unde si la ce adancime sunt zonele litologice nefavorabile poti adapta proiectul de asa maniera incat sa le eviti pe cat posibil sau sa gasesti solutiile care sa tina cont de acele dificultati.

qionescu1

#731
Foraje pe 21 Decembrie 1989 vizavi de tipografie. Ciudat cum sunt planificate pentru ca au mai fost in zona in spatele Bisericii Sfantul Petru in decembrie.




Powered by API/PUM imgur uploader

subway

Probabil era nevoie de o indesire dupa prospectiunile initiale, cam asa se procedeaza de regula.

asd_91

Acum 3-4 zile erau mai in spate, fix langa trecerea de pietoni de la Piata Marasti, forau undeva langa primele locuri de parcare.

raulbogdan23

Acu 2-3 saptamani erau fix pe partea opusa, pe sensul spre Piata Marasti.

Tot atunci au mai facut foraze sub podul din Marasti.