[CJ] Infrastructura feroviara urbana Cluj-Napoca

Started by vasile.baciu, August 18, 2015, 11:42:44 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

RobertH

Exista in studiu explicat cum se va proceda cu TBM-urile si intr-o anexa este prezentata fiecare statie cum va fi construita.  Am sa caut sa pun si informatiile astea pe forum.

alexV

Conform studiului statiile se excaveaza toate deodata. Se toarna pereti mulati, ziduri pana jos. Iar TBM-urile cand ajung la statii sparg peretii si traverseaza.

subway

#677
Evident ca primul lucru la statii e executia peretilor mulati perimetrali de incinta iar TBM vor trebui sa strapunga peretii de fronton, nu la asta m-am referit...
Eu va multumesc pentru incercarile de a clarifica dar chiar nu am nevoie sa-mi explice cineva cum se construieste o magistrala de metrou ci e mai degraba invers!
Ar fi mai util pentru toata lumea sa cititi cu atentie ce v-am spus pentru ca nu vorbesc in necunostinta aprofundata de cauza, altfel e doar pierdere de vreme in discutii lipsite de substanta!
:) :) :)

StefanCelMare

Am mari îndoieli că vom realiza noi la Cluj ce nu s-a făcut cred că niciunde în lume (peste 15 km metrou in doar 4 ani).
Doar partea cu toate stațiile simultan este suficient de greu de imaginat încât să facă totul cvasi imposibil.
Nu argumentez împotriva subiectului, doar a implementării. Pare tras de păr...
Bine ar fi să începem de undeva, proiectul nu este rău, etc. Dar full deschis în 2026? Imposibil, nici in 2030 zic eu nu ar fi gata 15 km.
M-aș bucura să mă înșel, aș fi cel mai bucuros.

subway

#679
Constrangerea de timp impune sectionarea in portiuni realizabile in termenul cerut, atat si nimic mai mult...si gasirea solutiilor tehnice care sa permita aceasta asumare. E valabil la toate proiectele de infrastructura, fie ele rutiere, feroviare sau de alta destinatie. Pe PNRR UE vrea rezultate rapide si palpabile nu bazaconii la Sfantul Asteapta...
8)
Daca vom continua sa ne amagim cu iluzii desarte o vom lua in buba rau de tot!
:lol:

qionescu1

#680
@dr4qul4
Evident documentatia si licitatia sunt de baza. Statiile vor fi construite deodata concomitent cu tunelurile iar vestigiile arheologice nu cred ca o sa fie piedica serioasa in implementare. Sunt doar 3 statii pe amplasamentul vechiului oras sau in imediata apropiere (Sportului, Unirii si Avram Iancu). Daca vor fi descoperite vestigii pur si simplu se va astepta descarcarea arheologica pentru aceste statii transferand echipele pt accelerarea constructiei celorlalte. Mai mult aceastea nu sunt statiile de unde vor porni TBMurile ci ultimele la care va ajunge, deci ar fi timp si pt descarcarea arheologica pt Unirii statia unde sigur vom avea asa ceva.

Ce vreau sa spun e ca acestea pot fi doar chestiuni organizatorice care pot fi depasite usor cu o planificare judicioasa si seriozitate. Intr-adevar pana acum lucrurile au functionat prost in astfel de situatii si nu ne putem lauda cu mari succese. Dar lucrurile incep a se schimba si par a se schimba. Trebuie sa mergem mai departe nu doar sa ne cautam scuze.

dr4qul4

Eu unul sper sa va iasa. Pentru ca altvel va trebui transferat pe fonduri structurale si raman putini bani pentru alte proiecte.
Totusi nu pot sa nu fiu realist. Sa nu va treziti si voi cu mesaje "in 3(0) de ani aici va fi statia ta de metrou" si sa blocati complet orasul pentru 9-10 ani.
La M5 problema a fost la statii. CHiar si acum se chinuie cu devierea lui 41 pentru a face iesirile pasajul de la o statie, pasaj care intre timp s-a mai si micsorat (tb sa fie open space sub intersectie si va ramane un simplu pasaj in L)
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

ciprebbe

Imi place cum va consumati energiile si timpul pentru aceasta idee mareata.
Unde avem oficial studiul ca la Cluj e fezabil metroul?
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

RobertH

Fezabil din ce punct de vedere (politic, financiar sau tehnic) ?

De ce nu organizeaza API o intalnire cu proiectantii si sa ia "pulsu" proiectului dupa care sa emita un comunicat pe niste argumente care sa poata fi sustinute ? Asa cum ar fi normal inainte de a evalua definitiv un proiect ?  Exact cum a fost la proiectul de centura metropolitana. Am lansat idea in privat dar o fac si public.

Evaluare buna sau rea, dar macar sa fie informata. Pana atunci atat sustinatorii proiectului cat si scepticii cred ca au dreptul la discutii. Chiar daca totusi pana la urma UE are ultimul cuvant despre ce proiecte vrea sa finanteze. 

subway

#684
La M5.1 problema a fost prostul management al contractului care in loc sa rezolve problemele din fasa le-a trimis spre rezolvare in instante unde asa cum era previzibil au si pierdut cu brio dar dupa ani de zile de intarzieri...
@ciprebbe
Eu zic sa te concentrezi pe camerele de luat vederi de la Braila ca la problemele de metrou esti total pe dinafara...
Eventual poate ne spui si din vina cui nu ies acolo autorizatiile pentru drumurile de legatura?
:( :( :(
Asta doar asa intre noi pentru ca propaganda mincinoasa pe criterii politice de partid nu duce la nimic bun.
La Braila te-am ajutat cat am putut dar inca n-ai rezolvat-o.

ciprebbe

E rezolvata :), Camerele sunt in drum spre santier, dupa cum spuneam e nevoie de niste hartii care nu stau in pixul API. Am promisiunea ca zilele sunt numarate si intram online repede.
Legat de metrou persoane apropiate de proiect spun ca decizia va fi strict politica (Boc nu s-a dus cu Orban si Bode ramane sa vedem daca merge cu Catu).
O sa incerc sa vedem daca putem face o dezbatere serioasa si nu una de fatada in care sa fim mintiti.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

subway

#686
Incepi sa mai vi de acasa!
:)
Dar daca te-ai angajat personal intro actiune nu da bine sa te pitesti in spatele API, parerea mea!

dr4qul4

@ciprebbe, daca e acceptat in PNRR, nu mai conteaza daca e fezabil sau nu. Intra in executie.
Da, decizie politica, dar eu consider ca este una buna. Un oras cum e Cluj-Napoca are nevoie de transport rapid pe sine.
Dar trebuie gandit bine proeictul, si eventual facut un "plan de rezerva".
Eu unul nu cred ca se pot face 19 statii in acelasi timp.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

subway

#688
In termenul enuntat nici vorba...indiferent cate fonduri ai mobiliza.
Trebuie gandit si planificat ceva realist si fezabil...in conditiile date.
Nu are niciun rost nici sa ne imbatam cu apa rece dar nici sa ne inecam intr-un pahar cu apa chioara...

subway

#689
Deocamdata din PNRR pentru Cluj se vehiculeaza ceva gen 300milioane pentru cinci statii!
Am mari indoieli ca vom accesa din intregul program mai mult decat cele 14miliarde moka, cealalta jumatate fiind pe credite ce vor trebui sa fie platite de urmasii urmasilor nostri, chiar daca la dobanzi nemtesti dar care nu pot fi cheltuite discretionar pe pomeni tembele...