[CJ] Infrastructura feroviara urbana Cluj-Napoca

Started by vasile.baciu, August 18, 2015, 11:42:44 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

subway

Din punct de vedere ventilatie nu-mi e clar conceptul. Pentru profilul energetic nu prea ajuta relieful framantat plus ca e greu sa judeci daca nu ai si geologia pe acele profile longitudinale.

StefanCelMare

Sincer eu sunt un pic dezamăgit de lipsa unei stații în zona Polivalentă/Stadion. Mi se pare genul de stație care ar fi atras trafic. Pe perioada Untold se putea închide.

qionescu1

#617
Nu cred ca e asa mare problema cu lipsa statiei la Stadion. Actuala statie Sportului e relativ aproape de stadion si parcul central. Alt atuu pt solutia aleasa, in cazul asta,  e ca in cazul construirii spitalului regional posibil ca strada Clinicilor se se transforme intr-un pol studentesc cu camine si tot ce mai tine de facultati. Ideal ar fi fost un ocol pe la Stadion si apoi statie in zona Florilor/Primarie sau chiar Pta Lucian Blaga.

Mi se pare o varianta de compromis, care nu impaca pe nimeni, pentru ca se merge pe traseul strazilor. Un mare pas inainte e insa statia Pta Unirii, chiar centrul orasului, varianta  care nu-mi amintesc sa fi fost prevazuta in studiul de prefezabilitate. 

subway

O statie in dreptul unui stadion e bine de evitat, poate provoca busculade...

qionescu1

Nu avem si Stefan cel Mare in Bucuresti? Nu stiu daca au fost vreodata probleme. Da, exista si acest risc, dar se poate gestiona foarte usor. Din cate am citit dispozitivele de intrare in statii vor fi electronice si vor stii exact cata lume a intrat comunicand cu trenurile automate pentru a le creste frecventa daca numarul de pasageri este mai mare. La fel de bine s-ar putea opri accesul in statie daca s-a ajuns la capacitatea maxima.

StefanCelMare

La ceva de genul Polivalentă-Piata Blaga mă gândeam și eu.
La polivalentă vor fi concerte, evenimente care atrag trafic. E drept ca conectivitatea nu este neapărat rea acum, sunt autobuze sau tramvai in cam toate direcțiile, poate mai puțin spre Zorilor/Bună ziua.

LRadu

Statia de la Platinia este la putin peste 400m de Polivalenta (tinand cont de proiectul de prelungire a strazii Uzinei Electrice) , iar cea de pe Motilor e undeva la 700m de Cluj Arena.

As spune ca desi nu perfect, e decent. Ori cum cand sunt evenimente mari nu te poti apropia mai mult nici cu masina.

Probabil o amplasare undeva in Nordul platinia (in noua piateta ce se va genera cu modernizarea zonei si strazilor de acolo) ar fi fost mai avantajoasa, dar din cate imi dau seama e nevoie ca linia de metou sa fie facuta pe sub strazi existente (nu ma pricep, dar cel putin asta deduc dupa traseu), ceeea ce face cam greu sa muti statia acolo. Deci probabil e cea mai buna pozitie posibila.

subway

La stadion la Dinamo au fost incidente, n-ati bagat voi de seama ca nu juca CFRul
:)

Europiu

^ Un clujean care se respectă tocmai atunci nu bagă de seamă, când joacă!
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

StefanCelMare

Oare este vreo minimizare de cost cu alegerea traseului pe sub străzi aproape exclusiv?
Doar parkingul Mănăștur Minerva apare cu fundații notabile pe traseu. În rest, destul de liber la suprafață.

qionescu1

Sa-i mai lasam sa se pregateasca de Champions League atunci, sa nu se aglomereze prea tare :)

dr4qul4

cine merge pe stadion stie ca o statie prea aproape este inutila.
De exemplu, statia Muncii este la o distanta destul de mare de intrarea in Stadionul National (1.2 km). Chiar si asa, la iesire este inutila. Se fac cozi imense in toata zona si se inainteaza foarte greu, astfel incat mai bine te indrepti catre Dristor (2.5 km), Titan (1.5 km) sau Costin Georgian (1.5 km).
Cea de la Iancului e mai buna ca varianta (1.6 km), dar iesirea aia e folosita in special pt "oaspeti".

Eu de obicei parchez masina la peste 1 km de stadion, sau ma duc pe jos (3,5 km). Cate persoane intra intr-un tren de metrou? 1200? Ganditi-va ca spre aceeasi stati se indrepata 10.000 de oameni in acelasi moment. Chiar aveti de gand sa asteptati al 8-lea metrou? Adica o ora + durata calatoriei in care sa stati ca sardelele?
Si daca o inchizi in timpul evenimentelor importante, pentru ce mai ai nevoie de ea? Pt meciurile cu 4-5000 de spectatori, care oricum pot sa vina cu alte mijloace?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

AlexOP

Ce pare la inceput o idee buna ca sa fie o statie de metrou aproape de stadion in cazul evenimentelor majore devine un calvar. Am probat-o pe pielea mea la un concert Coldplay care a avut loc pe Stade de France. A fost cel mai lung si neplacut 1km de mers in grup ca pinguinii de la coboratul din metrou pana la stadion, nu mai zic de experienta din metrou, cutia de sardine e joc de glezne fata de cum am stat noi in compartimente  :lol:

dr4qul4

tu ai fost la concert. Sa vezi ce frumos e la meci, imediat dupa ce pierde echipa favorita un derby.
Cel mai misto e pentru geamurile si dotarile statiei de metrou.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Bine ca M5 Raul Doamnei este suficient de departe fata de Ghencea.
Bine pentru statia si garniturile de metrou...  ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)