[CJ] Infrastructura feroviara urbana Cluj-Napoca

Started by vasile.baciu, August 18, 2015, 11:42:44 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

RobertH


TibiV

Quote from: razvam on April 29, 2021, 07:20:13 PM
Quote
Depoul a fost amplasat la limita vestică a Comunei Florești, la nord de Stația Electrică Florești, pe o suprafață de aproximatv 8,2 hectare, și a fost dimensionat pentru asigurarea mentenanței și parcării pentru 28 de trenuri în lungime de 51m.

Un tramvai ceva mai lung...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

qionescu1

#602
Pana sa citesti documentatia postata de primarie iti sar in ochi denumiriile statiilor. Cu exceptia a 4 statii, denumirile nu au nicio legatura cu orasul sau ceva local.  Mergi pana la Iulius, statia din Gheorgheni, dar tu te dai jos la Cosmos.   Viitorului, Natura Verde, Armoniei, Copiilor, Sportului... pe bune parca sunt denumiri tovarasesti ca tot vine noul comunism peste noi :). Mult mai potrivite ar fi denumirile legate de toponomia locului pentru ca lumea tot pe astea le va folosi. Mergi in Gheorgheni nu in Cosmos, sau in Sopor nu in Europa Unita.

andrey_rsu

Cred ca numele stațiilor e ultima grija legat de acest proiect....



RobertH

#604
Situatia curenta:
QuotePână în aprilie 2021 a fost finalizat studiul de prefezabilitate (aprobat prin HG 1010 / 23.11.2020) și o variantă de lucru a studiului de fezabilitate (inclusiv elementele de proiect preliminar), precum și o parte dintre investigațiile geotehnice. Până în septembrie 2021 se urmărește finalizarea studiului de fezabilitate și obținerea avizelor / acordurilor necesare, inclusiv acordul de mediu, precum și finalizarea investigațiilor geotehnice detaliate și a proiectului preliminar. Apoi, în ultima parte a anului 2021 și în anul 2022 se vor desfășura achiziția publică a serviciilor de proiectare și execuție a liniei de metrou, materialului rulant și sistemelor aferente.

QuoteProiectul este conceput cu obiectivul de a minimiza costurile de operare și întreținere, astfel încât eventualele subvenții necesare să poată fi suportate integral de către primăriile Cluj-Napoca și Florești (similar cu transport în comun de suprafață, unde în fapt cheltuielile operaționale și de întreținere sunt acoperite practic integral din veniturile operatorului de transport). Printre măsurile luate în etapa de pregătire a proiectului pentru a minimiza aceste costuri sunt:
• Metroul ușor va fi unul complet automat (GoA4/UTO), astfel încât trenurile nu au nevoie de mecanici sau de alt personal la bord.
• Stațiile sunt proiectate cu obiectivul de a avea un număr minim de angajați per stație:
o Toate stațiile au o singură zonă de acces înspre zona plătită;
o Sistemul de taxare (inclusiv emiterea titlurilor de călătorie) va fi unul complet automat: varianta principală pe dispozitive mobile (cu cititoare NFC la turnicheți), ca variantă de rezervă fiind sistemul existent de smart card-uri utilizat la transportul de suprafață;
• Circulația pietonală proiectată eficient, ca să reducă la minim nevoile de întreținere (curățenie, iluminat).
• Utilizarea de materiale durabile, iluminat inteligent, recuperare regenerativă a energiei etc.
• Operarea trenurilor se va face automat în funcție de cerere (inclusiv în timp real, în funcție de informația primită de la validatoarele pentru accesul călătorilor în stații, sistemul GoA4 putând injecta automat trenuri în circulație), însă însoțită de o aplicație mobilă care arată în timp real poziția trenurilor, astfel încât călătorii să nu aștepte prea mult în stații în perioadele cu operare la frecvență mai redusă.

QuoteMetroul ușor va avea o capacitate adecvată cererii, dimensiunea maximă a trenurilor fiind de 51 m lungime * 2,65 m lățime (35% din capacitatea trenurilor de metrou din București), sistemul oferind o capacitate maximă de transport de 15.200 călători/oră și sens la frecvență maximă (1 tren la 90 de secunde; așadar 380 călători/tren*40 trenuri/oră). Datele preliminare din modelul de transport arată că încă de la deschidere pe anumite secțiuni la ora de vârf se va atinge cca. 45% din capacitatea teoretică maximă.

Traseul ales:



QuoteTraseul de metrou a fost proiectat astfel încât să se asigure câte un tunel circular pentru fiecare linie în parte. Aceste tunele vor asigura infrastructura de transport pe zona interstațiilor cuprinse între Stația Teilor (S2) și Stația Muncii (S17) / Stația Europa Unită (S19), cu excepția zonei de bifurcație către cele două capete estice, care se va realiza în galerie rectangulară. Lungimea totală de tunel rezultată este de 28,44 km (conform tabel 3.6-1), cu asigurarea unei acoperiri minime de 8m.
Pentru evitarea subtraversării clădirilor situate pe Calea Moților (având în vedere lățimea insuficientă dintre clădirile adiacente acesteia pentru asigurarea realizării a două tunele la același nivel), tunelele au fost proiectate denivelat (suprapuse) cu o acoperire de pământ de minim 8m.
Pentru asigurarea gabaritului de construcție aferent materialului rulant stabilit, tunelul va avea un diametru interior de 5,0m, fapt care dictează lățimea maximă a trenurilor ca fiind 2,65 m.

Date tehnice traseu:



Estimarea graficului lucrarilor :



QuoteTermenul de 48 de luni este orientativ și poate deveni realitate în următoarele condiții:
- emiterea Autorizației de Construire în maxim 6 luni pentru începerea efectivă a lucrărilor;
- 4 mașini de forat tuneluri tip TBM:
o T11 și T12 se vor lansa din S2. Teilor și se vor scoate la S8. Sfânta Maria și se vor reintroduce la S17. Muncii și se vor scoate la S14. Piața Mărăști - Galeria Piața Mărăști-Transilvania;
o T21 și T22 se vor lansa din S19. Europa Unită și se vor scoate la S8. Sfânta Maria (Câmpului );
- stațiile S2,S3,S4,S5,S6,S7 și S15,S16,S17,S18,S19 inclusiv Galeria Piața Mărăști-Cosmos, Rebrusmentul Europa Unită și Rebrusmentul Muncii, vor începe imediat, se vor executa simultan și se vor acoperi după maxim 9 luni pentru a permite reluarea circulației parțială/totală;
- stațiile S8,S9,S10,S11,S12,S13,S14 inclusiv Galeria Piața Mărăști-Transilvania vor începe mai târziu, după acoperirea stațiilor din prima etapă și se vor executa simultan iar după maxim 9 luni se vor acoperi pentru a permite reluarea circulației parțială/totală;
- Contractul de trenuri C2 va începe în maxim 3 luni de la începerea Contractului de bază C1 cu fabricarea și furnizarea primului tren după maxim 18 luni (prototip) și apoi cu furnizarea minim a unui tren pe lună până la ultimul tren;
- Secțiunea Depou - stațiile S1,S2 se poate executa independent în timpul total de construcție;


- Se vor asigura toate resursele materiale și umane necesare programului de mai sus care presupune realizarea aproape simultană a lucrărilor pentru toate stațiile și interstațiile.
- Sunt necesare 6 luni pentru INTEGRARE ȘI PUNERE ÎN FUNCȚIUNE SISTEME și TESTE DE SISTEM PENTRU PUNERE ÎN FUNCȚIUNE INCLUSIV PENTRU CIRCULAȚIE TRENURI.
- Se vor realiza o parte redusă din lucrările de Fundație de cale, Cale de rulare și Automatizare în perioada de INTEGRARE ȘI PUNERE ÎN FUNCȚIUNE SISTEME.


Powered by API/PUM imgur uploader

RobertH


RobertH

Linia abastra e traseu pietonal la nivel, iar linia portocalie e subterana.





































Powered by API/PUM imgur uploader

RobertH


dr4qul4

Nu stiu eu Clujul, dar la prima vedere pare un traseu bine ales. Imi place ca au facut acea bifurcatie in est. Poate nu ar fi stricat un racord de la Sfanta Maria catre Tetarom 1. Dar e ok si asa.
Am o singura nelamurire... Statia viitorului va fi proiectata tinand cont de linia CF si de asigurarea unui acces rapid?  Ar fi ideal sa poti schimba acolo foarte repede.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

RobertH

Cateva observatii :
1. Nu e SF complet doar partea pentru AM pe partea de metrou. Nu se stie inca nimic despre trenul metropolitan si cum va fi interconectat.
2. S-a schimbat pe 4 TBM-uri pentru a reduce timpul de executie.  ​
3. Urca si costul estimat de la 986 mil Euro la 1300-1500 mil EUR.
4. Importanta automatizarii liniei pentru a-i elimina pe mecanicii si personalu de bord. Asta parca pare cu dedicatie dupa evenimentele de la Bucuresti.

Cateva impresii :
1. RIP Pasajul subteran Marasti.
2. Imi place cum au pus majoritatea acceselor la statii pentru a rezolva si multe probleme de trasee pietonale. De exemplu la S7 Manastur va fi ca un pasaj subteran pietonal sa nu mai stai la semafor la suprafata. Alt exemplu la S8 Sfanta Maria unde daca vii de la Cluj Arena nu mai trebuie sa urci scarile alea pana pe Campului.
3. Interesant ca s-au gandit sa faca si catre Sopor. Initial se vorbea doar ca extindere viitoare. Si in PUZ-ul Sopor e rezervat spatiu pentru extindere mai aproape de aeroport.

qionescu1

#610
1. Nu inteleg de ce e subteran in Floresti. Pana la intrarea in Manastur ar putea fi foarte bine suprateran, deci mai ieftin si mai repede si usor de realizat.
2. Pe langa faptul ca centura metropolitana trece pe la nord de Floresti, destul de departe de zona locuita, acum e sacrificat si ce am mai ramas din ceea ce a mai ramas din culoarul centuii de sud. Ambele variante nu mi se par cu un acces facil.
3. Posibil sa nu mai vedem niciun pasaj subteran in intersectiile cheie si cele mai aglomerate de pe traseu (Marasti, Gheorgheni, Manastur). Inca mai exista o sansa pentru ele daca primaria le analizeaza de pe acum si le coreleaza cu metroul.

In ceea ce priveste traseul ales, fara extensiile spre Sopor si Muncii, este exact cel pe care l-am amintit aici si in alte locuri ca de altfel mai multi clujeni. Este exact traseul liniei de autobuz 6 singurul care se preta pentru metrou. Din pacate traseul nu continua spre aeroport si Apahida ceea ce e un mare minus  pentru un oras cu pretentiile Clujului cu aeroport regional. Nu cred ca legatura  cu trenul metropolitan e eficienta. Totusi exista speranta de continuitate spre aeroport si Apahida daca se va continua traseul de la Sopor (macar pana la aeroport) insa din cate imi amintesc din masterplanul Soporului acest lucru nu e prevazut.

RobertH

Plansele is un pic inselatoare pentru ca sunt harti vechi din satelit. Defapt in multe locuri metroul trece printre blocuri pe unde e strada. Macar se castiga la problema de poluare fonica. Ar putea renunta la ideea cu material rulant pe pneuri care are intretinerea mai scumpa.

In PUZ Sopor e lasat spatiu si pentru continuare spre aeroport catre ce e acum teren al MApN dar poate fi aceasi discutie ca in Bucuresti. Zona dupa Sopor e aproape goala, un cimitir nou si cateva fabrici. E rentabil facut tunel pentru poate 5-10 minute castigate cand la IRA vei avea conexiune cu tot sistemul CTP si CFR? Probabil peste cativa ani sa fie, daca nu se va muta aeroportul.

subway

#612
Daca tunelele au 8m acoperire poti face cate pasaje rutiere subterane doresti peste ele, in mod normal erau suficienti 5m dar atunci ar fi fost adio pasaje...
In continuare ar trebui studiata posibilitatea de a ridica la statii cota rosie, pentru un profil longitudinal eficient energetic si diminuarea costurilor de structuri si excavatii executate cut&cover

RobertH


RobertH