[CJ] Infrastructura feroviara urbana Cluj-Napoca

Started by vasile.baciu, August 18, 2015, 11:42:44 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

subway

N-as putea sa-ti precizez data exacta dar a fost acum cateva zile cand se batea moneda pe PNRR.

Morosanu

#586
https://economedia.ro/exclusiv-autostrada-a7-care-leaga-moldova-de-bucuresti-si-metroul-din-cluj-vor-fi-finantate-prin-pnrr-si-trebuie-terminate-pana-in-2026-interviu-video-cu-ministrul-cristian-ghinea.html#.YFd8d69KhPY

Si esentialul:

"Autostrada A7, Ploiești – Pașcani, care leagă Moldova de București, este propusă de guvern pentru finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), programul UE de aproape 30 de miliarde de euro, a declarat în exclusivitate pentru Economedia Cristian Ghinea, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene.

Ghinea a mai spus în interviul pentru Economedia că un alt proiect major propus pentru finanțare în PNRR este metroul din Cluj.

Ambele proiecte trebuie terminate până în august 2026, data – limită la care statele membre pot cheltui banii alocați de UE prin acest program dedicat relansării economice post-pandemie."
Politica distruge tot ce atinge.

razvam

https://media9.ro/strategii-diferite-cum-se-face-metroul-in-cluj-napoca-cum-se-face-in-floresti/

QuoteAsocierea SWS ENGINEERING SPA-SYSTRA-METRANS ENGINEERING SRL a câștigat contractul de 10 milioane de euro privind studiul de prefezabilitate pentru metroul clujean. Așa cum se știe, demersurile sunt în fază avansată, au existat și undele săpături de test, s-a găsit și un filon de sare, primul obstacol major de trecut pentru noul proiect.

Interesant este că strategiile alese pentru construirea rețelei sunt diferite. În Cluj-Napoca ar urma să se facă cu echipament de săpat tuneluri, cunoscut și ca tunneling boring machine, în vreme ce Floreștiul va fi supus unei operații mult mai dureroase, cu săpătură deschisă. Adică se face ditamai șanțul în care se introduce acel tub prin care trece metroul, respectiv se construiesc stațiile, apoi se acoperă cu pământ.

Asocierea care se ocupă de SPF caută cele mai bune soluții de traseu. Noi am aflat că a trimis USAMV Cluj o notificare prin care anunță că săpătura deschisă ar urma să se facă pe terenul universității, din spatele Metro. Acolo există un mai vechi proiect de cămin studențesc, pentru care s-a cerut finanțare din partea Companiei Naționale de Investiții.

Săptămâna trecută, Primăria Florești a acordat însă un certificat de urbanism pentru USAMV, în care nu apare nicio interdicție. "Se pare că nu mai trebuie să ținem cont de solicitarea celor care fac studiul. Noi oricum le-am transmis că nu suntem de acord, că traseul este ciudat, descrie o curbă pe terenul nostru, și că ar trebui gândit mai sus, paralel cu breteaua viitorului Spital Regional de Urgență", a spus Lucian Naș, directorul administrativ al universității.

Sunt curios cum o sa faca sapatura deschisa, cu cut and cover cand toata zona metro este un mare apartament.

ciprebbe

Multe se schimba de la prefezabilitate pana la executie.
Inca nici nu avem certitudinea ca se va face, asteptam fezabilitatea proiectului care doar din pix poate fi realizata in realitate suntem departe de a fi fezabil acest proiect. Aici va fi o asumare politica daca vor sa il faca, altfel ramanem cu hartiile si desenele.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

TibiV

Tot apare inepția asta:

"se face ditamai șanțul în care se introduce acel tub prin care trece metroul"

Măi frați jurnaliști, este metrou, nu rețea de apă / canalizare...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

subway

#590
E tipica situatia in care autoritatile locale sunt mai preocupate de lucrarelele lor minore si baga strambe cu nemiluita in dauna proiectelor majore de infrastructura.
Era asa de greu sa gaseasca un amplasament corespunzator acelui amarat de camin care sa nu interfereze cu metroul???
P.S.
Macar de s-ar fi exprimat corect, ca se construieste o caseta...

endre.kemenes

Foraje geotehnice pentru tren metropolitan/metrou in Complexul Sportiv Gheorgheni:


qionescu1

Daca Bd 21 Decembrie 1989 intra in reparatii pe fonduri europene, atunci varianta pt traseu ar mai ramane doar Dorobantilor.

vasile.silion

#593
Zilele trecute (joi, vineri) s-au făcut două foraje in zona parcării de lângă Catedrala Romano-Catolică Sf. Mihail. Mă întreb dacă au legătură cu studiul geo pentru metrou, deoarece pe harta de mai jos nu par a fi prevăzute foraje in acel loc. O fi altceva?
De fapt, pe harta asta nu e marcat nici forajul din Complexul Sportiv Gheorgheni, de care spunea @endre.kemenes mai sus. Singura explicație ar fi că se fac foraje suplimentare.




Powered by API/PUM imgur uploader
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

raulbogdan23

^

Daca erau baietii cu panoul pentru studiu geo pentru metrou dupa ei cel mai probabil.

De asemenea recent i-am intalnit in alte 3 locuri care nu apar pe harta:
1. Str. Pitesti colt cu 21 Decembrie 1989
2. Str. Petofi Sandor colt cu 21 Decembrie 1989
3. Piata Marasti foarte aproape de sensul unde e si OMV, directia spre centru

cristi5

#595
O poza din 1910. A avut Clujul tren urban??Stiam numai de Brasov, Arad...



Sursa grupul Fb CFR old times (de la "Azopan")

https://www.facebook.com/groups/392942298087827/permalink/750493168999403/

Un comentariu

Quote
Inaugurarea liniei de tramvai din Kolozsvar care la vremea respectivă venea dinspre Mănăștur și trecea pe actuala str. Memorandumului spre gară.

Powered by API/PUM imgur uploader

razvam

https://media9.ro/urmeaza-statia-cosmos-peronul-pe-partea-dreapta-prima-harta-a-metroului-19-statii-traseu-de-20-de-kilometri/

QuoteTraseul, în lungime de 20,1km cu 19 stații + depou, va fi următorul:

Secțiunea VEST: Depou suprateran (între Stația Electrică Florești și DN 1) – Strada Teilor – Liziera pădurii (între Str. Eroilor și Str. Subcetate) – Str. Abatorului – Cazarmă Florești – viitorul Spital Regional de Urgență – Str. Răzoare, cu stațiile: Țara Moților, Teilor, Copiilor, Sănătății, Prieteniei;

Secțiunea CENTRU: Drumul Sfântul Ioan – Str. Primăverii – Calea Mănăștur – Calea Moților – Str. Memorandumului – Piața Unirii – B-dul 21 Decembrie 1989 – Piața Avram Iancu – B- dul 21 Decembrie 1989 – Piața Mărăști cu următoarele stații: Natura Verde, Mănăștur, Sfânta Maria, Florilor, Sportului, Piața Unirii, Piața Avram Iancu, Armonia, Piața Mărăști;

Secțiunea EST: – Piața Mărăști – Aurel Vlaicu – IRA – Strada Beiușului – Bulevardul Muncii, cu stațiile Transilvania, Viitorului, Muncii; – Piața Mărăști – Strada Teodor Mihali – Strada Alexandru Vaida Voevod – Sopor, cu stațiile Cosmos, Europa Unită

Depoul a fost amplasat la limita vestică a Comunei Florești, la nord de Stația Electrică Florești, pe o suprafață de aproximatv 8,2 hectare, și a fost dimensionat pentru asigurarea mentenanței și parcării pentru 28 de trenuri în lungime de 51m.

Până în aprilie 2021 a fost finalizat studiul de prefezabilitate, precum și o parte dintre investigațiile geotehnice. În plan este ca până în septembrie 2021  să fie finalizat studiul de fezabilitate și să fie obținute avizele/ acordurile necesare, inclusiv acordul de mediu, precum și investigațiile geotehnice detaliate și proiectul preliminar. Pentru ultima parte a acestui an și prima parte a anului viitor este planificată derularea achiziției pentru proiectare și execuție.  Pentru a beneficia de finanțare din fonduri europene prin PNRR, metroul clujean trebuie finalizat până în 2026.

Eu n-am gasit documentatia pentru acordul de mediu pe site-ul primariei, poate este cineva cu mai multa rabdare ca mine.

dragos76

stațiile "Copiilor", "Viitorului", "Cosmos".... vivat Cântarea României  :puke:

vladioan_bv

buna ziua, citisem la un moment dat despre acest subiect ca ar avea prea multe statii, iar o scurta privire la distanta de 20 km si nr de statii 19 si mie mi s-ar parea ca este adevarat. m-ar putea ajuta cineva cu o lista a statiilor care s-ar justifica in teren si care nu?  multumesc

vasile.silion

Nu înțeleg de unde atâta surplus de imaginație. Nu e mai simplu, mai intuitiv ca stațiile să se numească exact așa cum se numesc străzile, piețele sau cartierele unde vor fi situate stațiile respective? De ce să le amețim de cap?
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran