News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

[CJ] Infrastructura feroviara urbana Cluj-Napoca

Started by vasile.baciu, August 18, 2015, 11:42:44 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

elphax

stai putin, sa mergi cu bicicleta in subteran ?????
atunci cu spor de tunel ca si la Metrorex!
cum sa mergi cu bicicleta in tunel ?

RobertH

E proasta ideea  :lol:

De ce ai face asa ceva in subteran cand vom avea culoar de la est-vest cu banda BUS+bike la suprafata ? Adica tot scopul centurii si in special a metroului e sa elibereze la suprafata din benzi auto si sa faca loc pentru transport alternativ.

alexV

@Cip, serios acuma  :)
Printre multe alte motive, cel mai amuzant ar fi ca metroul lui Boc a ajuns trotineta. Stire cu potential de-a ajunge in presa internationala. Bicicleta, ca si pietonii, sa raman la suprafata la nivel cu solul. Traficul sa intre in pamant.

@StefanCelMare, are dreptate aici @qionescu1. Am lucrat pentru una din companiile de pe acea lista, birourile in Cluj, departamentul contabil si adresa firmei: Bucresti. Ca venituri si impozite eram contabilizat la Bucuresti.

subway

#528
Si atunci care ar fi solutia logica, echitabila si morala atata vreme cat 2700 de localitati nu sunt capabile sa se intretina din fondurile propri?
Sau ca sa fie mai simplu de judecat, priviti la discrepantele flagrante dintre sectorul 1 si sectorul 5 din capitala...Avem o problema, cum procedam?

RobertH

#529
Cred ca e de ajuns 3 pagini de offtopic ping-pong "noi dam mai mult", "ba nu , noi dam mai mult defapt" si repeat de 10 ori. Nu e deloc interesant sa intrii sa verifici daca e ceva nou despre proiect si sa gasesti pagini intregi de dezbateri fara sens .

Cum zice si Ionut, aveti si PM.

subway

Din pacate daca scrii despre subiect nu te baga nimeni in seama...

qionescu1

Pai problema are legatura cu dezvoltarea si macar tangential si cu metroul pentru ca intra la dezvoltare.
Subway nimeni nu contesta bugetul central si nevoia de redistribuire insa la modul cum e alcatuit acum, cand daca apare azi vreun mare contribuabil la Dorohoi maine e luat la Bucuresti, arata efectiv ca un jaf.

Cum am mai zis, chiar si in conditiile astea sistemul ar putea functiona multumitor daca am avea o garantie ca fondurile ar fi distribuite echitabil si conform nevoilor. Insa practica ne arata ca nu e nici pe departe asa iar metroul din Bucuresti este doar un exemplu mai sunt multe altele. La regiile autonome nu s-a atins nimeni de ei, la Romatsa de ex au niste salarii cu mult peste omologii lor din occident...  plus o gramada de agentii unde efectiv se sifoneaza bani publici. Nu mai amintesc de factorul politic care face ravagii la distribuirea bugetului.

Descentralizarea nu inseamna ca nu va mai exista solidaritate ci doar ca o parte din venituri vor ramane local iar altele vor merge la bugetul central dupa niste reguli valabile pentru toata lumea. Adica din taxe bugetul central nu va mai lua 100% ci va lua 50% restul de 50% ramand autoritatilor locale. In lumea civilizata functioneaza pt ca banii ramasi local sunt cheltuiti mult mai eficient de comunitati pentru ca sunt mai aproape de decizie si de efecte. Ar permite oare bucurestenii asemenea cheltuieli cu metroul daca l-ar plati ei?


StefanCelMare

#532
@qionescu1
Interesant mod de a spune același lucru, că șansele de metrou sunt mici.
În esență, ataci în stânga și dreapta, eu unul ți-aș fi dat ban de mult la cum te exprimi. Diferențele de opinie se pot exprima și frumos. Eu am întrebat un om de unde are cifrele, și am indicat o sursă care susține contrariul. Poți exprima lucrurile și frumos, fără atitudinea asta pe care o ai cam mereu.

@alexV Eu mă feresc să fac afirmații puternice când nu știu. Întreb și eu, pentru ca recunosc ca mie nu îmi este clar. In Transilvania avem această poveste cu centralizarea, dar nu am găsit niciun articol de presă care sa demonstreze asta cu cifre. Chiar am căutat. Ezit să spun ceva fără cifre sincer. Inclusiv ce a indicat qionescu1 este circumstanțial, nu este pe cifre, ce se raportează la București și se plătește in Transilvania. Concret.

qionescu1

@stefancelmare
Am spus ca metroul greu este exclus la Cluj nu altceva. Uitat-te si in spate la postari dar si in studiul de prefezabilitate. Ramane in competitie metroul usor cu tramvaiul care si el nu exclude un traseu subteran consistent.

Asta intelegi tu prin exprimare frumoasa cand vorbim de descentralizare?  ("Am ajuns la concluzia că mai curând convingi pe Şoşoacă să se vaccineze decât pe ardelean că firmele-mari contribuabili îşi plătesc impozitele locale şi IVG (pe salarii) local, ... Legenda urbană că "au luat marii contribuabili la Bucureşti" va dispărea din Transilvania doar o dată cu Homo Sapiens, se pare, în urma unei pandemii mult mai virulente decât asta de acum. Cred că vom scoate ... o cărţulie de benzi desenate, Miturile şi Legendele Descentralizări")

Pe langa asta parca voiai cifre clare, concrete si nu situatii cirmcumstantiale dar postezi citate din ce zice unul altul. Crezi ca interventia ta a fost calitativa?  Apoi eu m-am apropiat mult mai mult de ceea ce te intereseaza, chiar si in lipsa cifrelor. Nu cifrele sunt cele mai importante, pentru ca ele se pot schimba, ci e important sa intelegi cum functioneaza colectarea si redistribuirea! Sunt informatii publice nu trebuie sa astepti articolele din presa pentru ca ele sunt pot fi partinitoare sau gresit intelese cum zice si Ionita ca impozitul pe profit e taxa de buget central 100% si nu se discuta. Ba se discuta si tocmai asta e problema de ce nu impozitul pe profit, sau alte taxe, nu au o componenta bugetara locala si una nationala? De ce trebuie sa se duca totul la Bucuresti? Despre asta vorbim, asta e descentralizarea si procesul abia a fost initiat.

dr4qul4

#534
Nu-i obliga nimeni sa-si mute sediul social la Capitala, dar aici au principala piata de desfacere si oportunitati mai bune.
Observ ca te roade invidia, dar uiti un lucru: si Cluj-ul beneficiaza de acelasi tratament. Majoritatea firmelor infiintate in Ardeal isi muta sediul social in Cluj.
Din exact aceleasi motive.
ti-ar prinde bine o lectie de economie, dar asta e forum de transport.

Faceti-va ce metrou vreti voi.  Nu intelereseaza pe nimeni altcineva. Doar ai grija ce-ti doresti, ca s-ar putea intampla.
Transportul in comun din orice oras nu are ce cauta sub umbrela MT. Trebuie trecut la Primarie.
Sa nu ajungeti si voi sa va enervati ca nu exista transfer rapid intre autobuze si metrou. Sau bilet unic. Si multe alte dezavantaje ce provin din aceasta "subventionare".
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

StefanCelMare

#535
@qionescu1
Alt reply eu nu mai dau pe tema asta.
Voi spune o singură dată: eu am citat o opinie, cum este ea integral. Nu înseamnă că sunt de acord cu ea. Observ doar diferența de opinie, și m-ar interesa să văd date, nu argumente filosofice. Nici Ioniță nu a dat un link la ce afirmă, nu îl apăr. Dar pentru mine este, recunosc, o problemă pe care nu o pot argumenta deoarece nu am datele necesare.

Referitor la metrou, e clar că versiunea full metrou devine din ce in ce mai improbabilă in următorii 15-20 de ani minim.
Pasul logic numărul 1 as zice eu este centura metropolitană, și apoi pasul 2 extinderea benzilor dedicate de bus în oraș.
Metroul fie el și ușor va fi mereu un subiect de discuție la Cluj datorită îngustării văii Someșului fix pe zona centrală ce limiteaza măsurile alternative de degrevare a traficului. Studiile geo sunt utile. Sper să se găsească soluții mai repede de 15 ani, dar sunt sceptic privind in trecut (am făcut aproape degeaba PMUD, puține idei de acolo au fost finanțate, deși costau mai puțin și se puteau implementa mai ușor).


subway

Un studiu geotehnic bine facut nu se perimeaza, geologia locului nu are cum sa se schimbe.
Pe de alta parte e dovedit de o suta de ani ca o sosea noua nu rezolva nimic, nu aduce decat mai multa poluare, atrage doar si mai multa aglomeratie si blocaje in trafic, in loc sa sporeasca mobilitatea mai rau o inrautateste...

qionescu1

@stefancelmare
Nu e filosofie e lege si e publicata in monitorul oficial.

@dr4qul4
N-ai inteles nimic. Nu trebuie sa iti schimbi sediul social pt ca indiferent unde l-ai avea, de la anumite sume platesti la centru impozitele.

@subway
Nu cred ca e si cazul Clujului pentru ca orasul nu are nici macar un inel urban de ocolire a centrului orasului. Totul e concentrat pe ingusta vale a Somesului.

dr4qul4

pune cifrele si lasa palavrageala. Chiar si fara marii contribuabili, Bucurestiul da mai mult decat primeste!
Stii ce judet mai e in top? Ilfovul! Si acolo nu sunt mari contribuabili. Si nici metrou.
Nu contest ca situatia este aceeasi si la Cluj. Sau Timisoara.
Cand compari cifrele, sa iei tot judetul Cluj ca asa se face.

Dar destul cu offtopicul. Te mai intreb inca o data: esti  sigur ca vrei ca metroul din Cluj sa fie in subordinea MT?
Te-ai gandit ca pentru asa ceva ar trebui :
- ori sa fie facut de Metrorex
- ori sa fie facut de CFR
- ori sa se faca o noua companie de stat de la 0. Una care cel mai probabil va primii conducere detasata din Metrorex  :lol:

Ia zi, ce pedeapsa iti alegi? Si sa alegi cu grija ca tot ei trebuie sa faca proiectul si licitatia. Suna bine o companie noua, dar s-ar putea sa aiba soarta CNIR-ului.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

subway

#539
@qionescu
E valabil doar daca e vorba de o ocolitoare de tranzit, daca destinatia e tot zona oraseneasca efectul e catastrofal.
Bucurestenii au o zicala sugubeata pe tema asta, nu muta mortul de pe Edgar Quinet pe Academiei!
Aveti si voi o strada cu acelasi nume in Manastur...
:)