[CJ] Infrastructura feroviara urbana Cluj-Napoca

Started by vasile.baciu, August 18, 2015, 11:42:44 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 3 Guests are viewing this topic.

calino

#495
Asta vine probabil de la faptul ca noi cotizam de o suta si ceva de ani la metrourile altora (Budapesta si Bucuresti) si am dobandit tupeul sa visam ca poate ne vine si noua randul la un moment dat.

subway

#496
Cotizati pe naiba, in realitate bucurestenii va finanteaza! Orice sector din Bucuresti e mai mare contribuitor la bugetul national si mai important economic la PIB decat orice judet...
Te-ai intrebat vreo data de ce trebuie moldovenii, bucovinenii si vrancenii sa contribuie la autostrazile voastre ardelenesti fara sa beneficieze de nimic???
Stiu ca nu va convine dar cineva tot trebuie sa va spuna fara ocolisuri adevarul frust in fata ca sa va treziti la realitate si sa intelegeti cu adevarat ce inseamna solidaritatea nationala.
Eu am incercat sa-ti argumentez de ce proiectele clujene merita sa fie sustinute, tu ai luat-o cu sa moara capra vecinului care-ti dadea laptic...

transporter

#497
@subway pai daca e asa cum zici si sectoarele bucurestene sunt foarte potente financiar atunci de ce nu isi finanteaza operarea (nu construirea!) metroului din Bucuresti.

Doi la mana moldovenii, bucovinenii si vrancenii alaturi de olteni si transilvaneni au participat la finantarea primei autostrazi construite dupa revolutie cea spre Constanta care a fost facuta cu scopul strategic sa poata sa mearga bucurestenii la mare in weekend. Din acelasi motiv se incearca si construirea autostrazii Bucuresti - Predeal tot ca sa poata sa mearga bucurestenii in weekend la munte. Nu e nicio problema in asta dar atunci hai sa nu ne mai legam de autostrazile care se construiesc in transilvania pentru ca servesc toti locuitorii tarii. Si bucurestenii cand merg spre vestul Europei folosesc A1 sa iasa din tara asa cum o fac si o parte din moldoveni, vranceni etc.

calino

Putine lucruri mi le doresc in viata cu mai multa ardoare decat sa nu ne mai finanteze bucurestenii si sa ne administram fiecare separat economic indiferent daca o ducem mai bine sau mai rau pe moment, macar asa stim in ce situatie suntem si ce masuri trebuie sa luam local. In caz ca nu stiai fix asa zic si budapestanii ca ei ne-au finantat pe noi si ca altfel eram si mai saraci. Asa ocrotiti ne-am simtit ca am scapat cu prima ocazie pana si sasii nu doar romanii.
Autostrazile in Romania s-au construit mai intai in sud-est si dupa aceia in vest pentru ca incolo merge economia iar "moldovenii, bucovinenii si vrancenii" le folosesc mult mai mult decat ar folosi ardelenii autostrazi spre Odesa si Chisinau.

dragos76

No, chiar mă miram când o să apară și aici pe forum "dick measurementul" ce îl vezi în floare pe sub-forumurile locale de pe skyscrapercity... :(

subway

#500
Wrong, legaturile spre Constanta sunt esentiale pentru economie pentru ca acolo e cel mai mare hub intermodal de export, de aceea sunt si mare suporter al podului de la Braila pentru ca e poarta de legatura a Moldovei spre Dobrogea...
N-ar strica sa ne gandim si la o legatura feroviara...
Are cineva senzatia ca as fi cumva contra dezvoltarii infrastructurii de transport in oricare regiune a tarii?. Nu, deloc, singurul lucru ce ma enerveaza sunt urmasii iobagilor ce se dau pui de grofi...

calino

#501
Eu sincer mai degraba constat ca suntem tot iobagi si doar am schimbat groful!
Se pare ca nu intamplator confunda strainii Bucharest cu Budapest, seamana si se pare ca nu doar lexical.

P.S. Sper ca o sa stearga cineva oftopicul cu scuzele de rigoare.

subway

#502
Asta ti-am spus si eu, hai sa vedem impreuna cum sa ne gospodarim mai bine fiecare propria ograda si cum am putea sa facem sa prosperam toti.
Tot asa sprijin neconditionat proiectele de strapungeri transcarpatice si nu aberatiile de enclavizare a tarii...

subway

@alexV
La -3m nu poti face nici macar un pasaj pietonal decent. Tramvaiul clasic are gabaritul de libera trecere pe verticala mai inalt decat orice tip de metrou.

csebi24

@subwy deci daca B are 70km de metrou la o populatie de 3M ( am pus atata ca cred ca oficial sunt 2, dar mai aduni 1M sigur din toate localitatile limitrofe), sper sa nu vin cu o cifra total gresita. Astea inseamna ca pentru Cluj la o populatie de 500.000 (eu cred ca e mai mare) ar fi undeva la 12KM.

Oricum chestia asta nu e valabila si nici n-are rost sa o discutam asa.

Ceea ce cred eu ca e important si nu e vorba de "dickmeasurement", nu e cine finanteaza un proiect mare ( constructie). Aici cred ca toti suntem de acord ca nu se poate finanta decat central, pentru ca fiecare cu aia masi nu avem bani nici de SF, dar cand e vorba de operare, cred ca ar trebui fiecare sa-si finanteze ograda. Daca metrou la cluj inseamna un bilet de 10 lei si nu ni-l permitem, nu facem metroul, dar sa vii sa sa te iei de restul tari ca bucurestean, care are cel mai mare salariu mediu din tara si plateste cel mai putin pe transportul public e jenant.

Asa ca da nu vad de ce eu ca si clujean trebuie sa-ti platesc tie biletu de metrou, dar inteleg de ce trebuie sa platesc constructia unei linii noi.

Te-ai legat de A3, cred ca pentru mine A3 momentan are 0 valoarea pe partea de judet, daca ma duc Alba oricum tot pe DN o iau, in rest n-am nicio directie care sa lege orase mari cu A.

In fine suntem offtopic, dar nu-mi plac deloc atitudinile agresive ceea ce vad aici din partea multora.

subway

#505
Revenind la Cluj, subventiile de exploatare sunt ok atata vreme cat sunt de bun simt si se recupereaza integral din efectele economice pozitive colaterale si trebuie acordate exclusiv cetateanului nu firmelor sau sindicatelor.
La Paris de exemplu toate firmele situate pe traseu trebuie sa cotizeze nu doar sa beneficieze...

calino

Acum ca stim despre depozitele de sare ma gandesc ca o sa creasca simtitor costul de exploatare, cel putin pe partea de mentenanta a magistralei.

subway

Hai sa asteptam rezultatele studiului geotehnic si abia apoi sa incercam sa evaluam ceva, altfel e doar ca povestea cu drobul de sare!
:)

qionescu1

#508
@subway
Nu sunt autostrazi "ardelenesti" ci romanesti si nu se fac pentru Transilvania ci pentru Romania. Faptul ca se fac aici si acum e pentru ca trebuie sa treci pe aici ca sa ajungi in vest nu pentru ca se face un cadou Transilvaniei...  Zona a fost cam ocolita de investitii la fel ca si Moldova. Cu partea cu iobagii care se cred grofi da exista la multi si nu e atitudinea corecta da nici fratii de la sud nu exceleaza la integritate/moralitate. Si pestele de la cap se impute.

Las-o mai moale cu finantarea si priveste in spatele cifrelor. De 100 de ani Bucurestiul extrage resurse imense din intreaga tara si le redistribuie de cele mai multe ori discretionar dupa ce isi patreaza grosier partea lui. Marele Bucuresti e facut pe banii intregii tari, inclusiv metroul, insitutiile, etc. etc si cu aport populational din toate regiunile. 

Tot ce are mai valoros Romania azi e in afara arcului carpatic, uita-te cum a fost plasata industria auto, chimica, nucleara, de armament, aviatie etc. uneori din ratiuni strategice dar nu numai. Atitudinea fata de investitori la fel, imi amintesc prin 2008 parca cum statul roman oferea gratis teren unui investitor german doar ca sa aleaga Craiova si nu Sibiu.

Apoi in cazul finantarii esti in mare eroare pentru ca desi PIBul nominal e foarte mare in zona Bucuresti trebuie sa intelegi ca toti marii contribuabili la buget din toata tara platesc impozitele in Bucuresti nu unde isi au ei sediul social. Dupa criza din 2009 fratii nostri erau preocupati sa mute si cea mai ramas local la Bucuresti cum ar fi de ex societatea de gaz de la Medias la Bucuresti. Apoi nu stie nimeni cat de mare e armata de functionari centrali care si ei se intretin cu cheltuieli deloc mici si nu se dau intr-o parte de la partea lor, plus alte o multime de lucruri pe care nu le stii. Macar subventiile pentru metrou de la Ministerul Transportului sunt publice acum si procentul e infiorator.

Deci mai usor cu pianul pe scarile finantarii ca nu e asa simplu... si repet de 100 de ani Bucurestiul face ce face orice capitala dar mai cu sarg parca, peste limitele decentei si abuzeaza in cel pur stil balcanic de un centralism cum rar mai exista in alte tari. Si cu toate astea mereu se atenteaza la finantele locale ultimele pierderi ale acestora fiind prin 2017.

Dar mai bine zi-ne parerea ta despre solutia optima in aceste noi conditii si ce ar implica. Dar tram-trainul e o solutie? Ce variante exista pentru continuarea pana la aeroport sau Apahida a liniei pentru ca e o problema spinoasa pentru eficienta liniei acest aspect. Pana la urma vorbim de aprox 2,5 km de la Sf Petru pana la IRA din care de la statia Siretului (sapca lui ceausescu) poate fi suprateran fara probleme daca traseul ar fi pe aici. S-ar putea corela si cu pasajul subteran de la sensul giratoriu din Marasti.


subway

#509
Daca ai stiii cate suparari am eu despre cum e gestionata capitala nu m-ai mai zgadari degeaba! Gandeste-te doar la faptul ca STB nu acopera nici 10% din costuri din vanzarea de bilete!!! Si asta tocmai din cauza ca la butoanele politice sunt doar venetici populisti pe care-i doare-n freza si nu stiu cum sa mai praduiasca! (Nu ma refer la actualul primar general).
Din ce m-ai intrebat concret ce pot sa-ti spun deocamdata e ca solutia tram-train e cea mai complicata tehnic si din aceasta cauza e foarte putin aplicata pe plan mondial. Sper totusi ca v-ati lamurit ca un metrou greu nu e ceea ce va trebuie, modelul potrivit trebuie cautat prin orase comparabile ca marime.
Toate cele bune si va tin pumnii in eforturile voastre de dezvoltare si modernizare!
P.S.
Aveam si altele sa-ti spun dar nu cred ca e cazul sa deraiem prea mult de la subiectul concret...daca nici PIBul clujenilor nu e corespunzator atunci care e, cel de la Vaslui sau de la Teleorman sau al lipovenilor de la Mila 23 care e de toata mila???
:) :) :)
Chiar ma faci sa ma mir cat de putina incredere aveti in fortele voastre proprii...e de-a dreptul incredibil si inexplicabil...