News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

[CJ] Infrastructura feroviara urbana Cluj-Napoca

Started by vasile.baciu, August 18, 2015, 11:42:44 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

transporter

Acuma fara sa vreau sa ofensez pe nimeni din Floresti insa @alexV mi-a ridicat mingea la fileu. Tocmai ca o mare parte a joburilor sa zicem mai slab platite sunt ocupate de cei care locuiesc in Floresti. Asta a si fost logica pe care s-a dezvoltat Florestiul, nu iti permiti o locuinta in Cluj, iti cumperi una in Floresti. Deci naveta la lucru se face din dormitorul clujului aka Floresti. Desigur mai exista naveta si din alte locuri dar chiar daca adunam toate satele din jurul clujului nu ajungem la numerele care le are Florestiul. Trenul metropolitan degeaba trece pe la aeroport ca navetistii nu au treaba cu aeroportul. Eventual cei care fac naveta la lucru in strainatate. Insa ei nu vor folosi trenul metropolitan, au de carat de obicei multe bagaje si sunt asteptati la aeroport de rude. Iar executivi care vin la companiile din Cluj nu o sa mearga cu trenul de la aeroport. Plus ca aeroportul din Cluj are un catchement area mai mare decat zona Clujului. Cei care sunt de mai departe si care vor sa foloseasca trenul posibil sa il foloseasca, dar nu pe cel metropolitan.

Nu ma intelegeti gresit, eu nu vreau metrou daca studiul zice ca nu e fezabil. Eu doar zic ca din pacate in acest caz Clujul e condamnat la blocaje in trafic, poluare si discomfort major in majoritatea timpului. Centura metropolitana va mai atenua blocajele insa poluarea orasului va continua.

calino

Nu are cum sa concluzioneze stiudiul oportunitatea metroului pentru ca indicatorii principali care se iau in calcul sunt bazati pe date false.
Populatia reala a Clujului si a zonei metropolitane e mult mai mare decat cea oficiala si nu stiu nici un mecanism prin care se poata afla valorile reale. Singurul mecanism e unul indirect si anume piata imobiliara care reflecta sufocarea orasului din cauza populatiei mari inghesuita in limitarile geografice ale zonei.
Daca studiul va arata ca aprox. 70% din populatia Clujului nu se justifica sa fie legata de o linie de metrou nu doar ca nu se justifica nici o linie noua de metrou in Bucuresti dar avand in vedere ca toti participam financiar la sustinerea metroului din Bucuresti mi se pare de bun simt o analiza serioara despre inchiderea liniilor care deservesc populatie mai putina decat ar fi fost deservita in Cluj.

nicolaem

#482
transporter tragi concluzii gresite plecand de la date corecte ( locuinte mai ieftine in Floresti).

Sa ne uitam si la alta informatii, nu doar imobiliarele:

38% dintre cetățenii Floreștiului au terminat o facultate, mai mulți decât la Cluj-Napoca, 32%.
Floreștiul este localitatea cu cel mai mare procent de persoane cu studii superioare din județ. De fapt, chiar din țară.

sursa

De foarte multe ori raportam Clujul doar la cercul nostru de cunostiinte absolvente de facultate. Clujul e mult mai mare, exact acolo in Nord zona care crezi ca nu exista si nu are nevoi de mobilitate. Poate si acolo locuiesc oameni cu joburi "mai prost platite cum le zici tu".
E drept ca Floresti-Bunaziua-Ghorgheni sunt mai mediatizate si pline de corporatisti dar asta e alta discutie.

Legat de populatie.
Discutia asta cu "populatia mult mai mare" tot apare din cand in cand. ca e mai mare e adevarat. Dar sa nu ne imaginam acel mult mai mare ca trece de 10-20 de mii de oameni.
Numarul de studenti e constant, populatia creste cu cei care termina facultatea si raman aici. Putem cuantifica asta destul de usor daca ne uitam la cresterea numarului de angajati in judet. Vedem in 5 ani o crestere de 50 de mii de oameni. Daca ii scadem pe cei din afara orasului, raman in oras fix 10-20 de mii.



transporter

@nicolaem Fara sa vreau sa va ofensez dar multi traiti in niste turnuri de fildes si nu ar strica sa coborati cateodata la firul ierbii sa vedeti care e de fapt situatia in teren.

Proportia de oameni cu studii superioare nu schimba nimic. Am coleg de facultate vanzator la Mega, coleg de facultate taximetrist si mai multi care lucreaza ca agenti imobiliari, fara legatura cu facultatea absolvita. A fost o moda in Romania ultimilor ani ca toata lumea sa faca o facultate (multi degeaba).

Eu nu trebuie sa imi imaginez cum e sa stai in Floresti si ce fel de vecini poti sa ai. Eu chiar stau in Floresti inca dinainte de boomului imobiliar de aici, pe o straduta pe care acum 10 ani erau cateva case/duplexuri unde intr-adevar stateau oameni cu o anumita pregatire si cu joburi pe masura . Intre timp pe strada noastra s-au construit cam 30 de blocuri si au venit o gramada de oameni din toate zonele tarii. Ii recunosti dupa numerele de masina. Cei mai multi au inca buletinul pe adresa de acasa si masina la fel. Asta se poate vedea lesne din discutiile de pe grupurile de Floresti pe Facebook unde multi isi exprima imposibilitatea de a rezolva diferite chestii administrative (sau nu pot vota) pt ca nu au buletin de Floresti.

Desi este cert ca sunt unii cu un nivel de pregatire bun si cu studii superioare, sunt mai multi cei cu nivelul de educatie si civilizatie mai precar. Asta se poate vedea dupa manelele care urla din masini noaptea la 3, chefurile tarzii la care replica este ca daca nu iti convine puneti dopuri in urechi, gunoaiele din canalizare (multi acum se acomodeaza cu WC-ul englezesc si cred ca e de fapt cos de gunoi - masina de la compania de apa e zilnic pe Avram Iancu la desfundat canalul si de multe ori pescuiesc de acolo lucruri inimaginabile intr-o lume civilizata), etc. Cu alte cuvinte Florestiul e pe cale sa devina un ghetou, nu mai are mult. Doar in ultimul an si jumatate pe strada mea au aparut cam 10 blocuri noi iar din apartamentele acelea cam 90% sunt inca nelocuite. Deci toti oamenii astia care se vor muta aici vor avea nevoie sa faca naveta (ca sa zic si ceva on topic).

Asta e si motivul pentru care sunt in proces de mutare de aici. Deorece pot lucra de acasa inca dinaintea pandemiei ma mut mai la tara unde e un pic mai multa liniste si mai putina poluare atat fonica cat si cu noxe de la toate harburile aduse din jermania (care suna si fumega ca naiba cand iti trec prin fata casei).

dragos76

și totuși, legat de populație, stați liniștiți că studiile astea nu se fac doar pe situația actuală, ci și pe scenarii de dezvoltare a orașului. Pentru că oricum, și dacă e să decidă azi că se face metrou, în cel mai bun caz mai devreme de 5-6 ani nu cred că o să se circule cu el. Prea ne inflamăm, prea credem că le știm noi mai bine ca alții. Hai să vedem totuși rezultatele acelui SF, cu cred că ele vor fi totuși cele mai aproape de realitate, mai mult decât părerologia (chiar șî bine intenționată) a noastră.

Cât despre declarațiile lui Boc, nu știu cum nu v-ați obișnuit încă să le luiați cu lămâie și sare.

szaka_tutu

Sigur, în privința lui Boc, lămâia și sarea le luăm în doze tot mai mari. Dar.
Boc e un mega-viclean, și eu nu-mi pot imagina că umflă gogoașa metroului fără să aibe un plan de scăpare:
cineva pe care să dea vina (ex. ministrul Ghinea) sau ceva pe care să dea vina (ex. zăcământul de sare).

gsimon

Eventualele date ale recensamantului populatiei de anul acesta, coroborate cu cele de acum 10 ani samd. se iau in calculul studiilor de (pre)fezabilitate in derulare?
Legat de dinamica in crestere a populatiei Clujului + localitatile adiacente ? Sau se bazeaza pe datele de acum 10 ani?

szaka_tutu

Poi, ne-existând altele, da.
Știți cumva dacă alte documente strategice
-plan de mobilitate urbană
-SIDU
recomandă metroul ca soluție? Mulțumesc.

nicolaem

La pagina 23 am pus aceste poze din studiu, le reiau:




transporter

#489
Increderea pe care o am in aceste date de la INS e cam tot atata cata incredere am in restul institutiilor statului: in politistii care nu au reusit sa salveze doi oameni tinuti de un mosneag sau in pompierii care nu sunt in stare sa aduca o autoscara sau in politistii care nu au fost in stare sa salveze fata de la Caracal, sau Colectiv, sau ... sau ... sau

M-am uitat acum in manualul meu de Geografie de clasa a 12 a editat in anul 1998 din care am dat admitere la facultate acum 22 de ani, acolo scrie ca orasul Cluj Napoca conform recensamantului din 1992 avea 328.000 de locuitori. Admitem ca au mai si plecat oameni din Cluj dar chiar si asa in 1992 in locuintele din Cluj stateau 328.000 de oameni iar in Clujul anului 2021 (cu cateva sute de blocuri noi construite intre timp) stau doar 325.000 de oameni ? Pe bune ? Voi ati vazut zonele nou construite: zona Edgar Quinet, Buna ziua, Calea Turzii, Borhanci, spre Baciu in Cluj, zona Iulius Mall, capat IRA, capat Bucium, fabrica de bere, vizavi de sala sporturilor, taietura turcului ... si enumar doar ansamblurile mai mari, mai sunt si alte blocuri individuale destule puse in orice petic de teren liber. Toate astea sunt construite dupa anul 2000 si nu tin minte sa se fi demolat blocuri sau sa stea apartamente goale la preturile care se cer la chirii.

Cate din locuintele astea sunt date in chirie in care stau studenti straini, studenti romani,  cei care locuiesc fara forme legale, expati etc. ?

Sau oamenii care stau fara forme legale nu trebuie sa circule cu transportul in comun ?

csebi24

Imi place sa cred ca cine lucra la SF isi face treaba ( cum imi fac si eu si alti in  domeniile lor) si o sa iasa o treaba buna, dar trebuie sa fiu de acord cu transporter. 325000 e o gluma proasta.

Doar in Sopor sunt undeva la 1000 de apartamente noi, langa baza sportiva, nu mai enumar cartierele noi care deja le-a enumerat transporter, dar mai dau cateva exemple, pe Brancusi au aparut 3-4 blocuri noi mare in loc de case, la fel in zona pietei Abator si sunt zeci de exemple de genul. Faci un calcul simplu 20 exemple x 1-2 blocuri de 50-100 apartamente x 2 pesoane si mai pui in 3000-4000 de suflete.

Cred ca cel mai bine se vede in trafic oricum, daca compari traficul din 92 cu cel din 2022 diferenta e de la cer la pamanat ( hai sa zicem ca crescut si buna starea si multa lume si-a permis o masina), dar tot nu cred ca de acolo e cresterea impresionanta. Am fost luna trecuta prin Bistrita - Nasaud si cred ca am numarat pe degete cate masini cu numare din alte judete am vazut. In cluj daca te uiti pe strada jumate n-au numar de Cluj.

Nu sunt nici pro metro nici anti, dar sunt oricarei solutii de a scapa Clujul de trafic, dar sa fie o solutie bazata pe niste date corecte.

Tocmai citeam o stire legata de metroul din B, cel nou din Drumu Taberei si care are un trafic zilnic mediu de la deschidere de 47000 de pasageri, acuma nu stiu daca clujul poate depasii numarul asta, si nu vreau sa-mi dau cu presupusul, dar daca poate, nu vad de ce Clujul nu merita un metro sau Timisoara sau oricare alt oras din tara asta.

calino

Mai exista o perspectiva care nu tine de studii de trafic ci de echitate bugetara.
Bucuresti e mai mare de aproximativ 5 ori decat Cluj, Timisoara sau Iasi si are deja 5 magistrale de metrou chiar daca lungimea medie a unei magistrale este de doar 7 km.
Desi admit ca e un calcul simplist cum se justifica o a sasea magistrala in Bucuresti daca celelalte orase sunt prea mici pentru a avea metrou?


subway

Ia-o invers, capitala are cca 70km de retea, imparte la cinci si spune-ne rezultatul!
:)

calino

Ai dreptate, mea culpa, lingimea medie a magistralei e de 15,5 km.

subway

Eu ma refeream la Cluj, aveti asa o manie sa va uitati in curtea altora in loc sa va preocupe proipria curticica...