[CJ] Infrastructura feroviara urbana Cluj-Napoca

Started by vasile.baciu, August 18, 2015, 11:42:44 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

subway



GML

PLanul initial era parca pana la Nadasel, nu pana la Baciu. Sper ca planul include si o reabilitare a drumului pana la Garbau, care nu e in stare perfecta

qionescu1

Nu vreau sa fiu carcotas dar de trenul metropolitan pana la Nadasel si park and ride s-a vorbit si aici cu mult inainte. E curios cum am avut nevoie de consultant ca sa ne deschida ochii ca in zona trece A3. Asta ca sa vedem calitatea admnistratiei "metropolitane"...

transporter

Se pare ca temerile unora s-au adeverit. S-au gasit zacaminte de sare pe o sectiune a traseului.

QuoteViceprimarul Clujului, Dan Tarcea, a declarat pentru Știri de Cluj că studiile geo făcute au arătat că pe cinci kilometri, din cei 20 de km cât va avea metroul clujean, s-au depistat zăcăminte de sare la mare adâncime.

Sursa: https://www.stiridecluj.ro/social/metroul-clujului-in-impas-s-au-descoperit-zacaminte-de-sare-dan-tarcea-avem-solutii-e-mai-bine-sa-stim-de-acum

subway

Daca ar fi fost la mica adancime ar fi fost mult mai nashpa...

szaka_tutu

#471
Stimați membri, am o întrebare privind proiectul de metrou al Clujului.
Context
1. Studiul de prefezabilitate al metroului estimează 11 ani pentru realizarea proiectului.
2..Totuși, Primarul Boc declară public* că
   2.1. va termina proiectul în 2026 ("ultima lopată") și că
   2.2. proiectul este "prins" în PNRR.
3. Planul Național de Reziliență va fi compilat și trimis CE la final de aprilie, dar
4.. Studiul de fezabilitate al Metroului iese abia în septembrie 2021 (conform* primar Boc).
5. Studiul de fezabilitate va putea să propună fazarea proiectului (conform* primar Boc).
Aceste fiind zise,
În mod clar, primarul forțează includerea metroului în PNRR cu toate că nu are niciun argument care să explice cum o să finalizeze în 5 ani (2022-2026) o lucrare care a fost estimată la 11 în studiul de prefezabilitate.
Studiul de fezabilitate fiind în lucru - și deci fiind neclar până-n septembrie (când PNRR e deja predat la UE de 5 luni) dacă proiectul e fezabil sau nu, este îndoielnic că la momentul depunerii PNRR, proiectul ar putea fi numit "matur" - o cerință a CE.
În cazul absurd în care PNRR ar ajunge să includă Metroul, aș intui că scenariul pe care mizează Boc este acela
-de-a amâna verdictul SF până CE dă răspunsul favorabl pentru finanțarea proiectului
-de-a scoate apoi un SF care fazează proiectul.
Astfel, ar fi și cu sacii în căruță, și cu lucrarea convenabil amânată.
Întrebarea mea este: ce credeți despre acest scenariu? Este posibil? Este plauzibil?
Vedeți un alt scenariu posibil, în contextul schițat mai sus?
Ce alte informații ar ajuta la nuanțarea contextului pentru a permite și alte deznodăminte?
Vă mulțumesc.
*sursa declarațiilor primarului, https://www.facebook.com/ciiccluj/videos/878573109600557, de la 1 oră 32 minute.

ciprebbe

Intrebarea corecta e ce fumeaza BOC in ultimul timp. Campania electorala s-a incheiat.
Tot el vedea gata anul asta si legatura  A3-DN1 la Tureni fara sa fie la el in ograda.......

Surse credibile, adiacente proiectului , sustin ca metroul nu e fezabil la Cluj. Sa vedem cu ce vor iesi "in acte".
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

nicolaem

metroul la Cluj a fost pus pe agenda strict politic. Fie de opozitie fie de societate in disperare fata de traficul aglomerat.
Pt Boc declaratia in care va zice "nu facem metrou la Cluj" va avea local un efect politic similar poate doar cu taierea veniturilor din 2010 cand tot el era PM. El stie ca subiectul il omoara politic asa ca orice va declara trebuie citit in acest context. Tind sa cred ca nu va zice niciodata asta. Doar va promite si va muta termenul in viitor.

Personal am zis ca nu vom avea metrou si ar trebui sa ne concentram pe centura+tren metropolitan. S-au creat asteptari mult prea mari in oras fata de realitate.

kumar

Pe Boc il intereseaza doar imaginea in tot ceea ce face. Nu trebuie luat de bun tot ce zice.
Daca iese cu explicatiile bune si logice ca nu este fezabil metroul, nu cred ca o sa aiba de pierdut politic foarte mult.

szaka_tutu

Mulțumesc pentru răspunsuri. Simplificat, întrebările mele duc în direcția "care o fi strategia maximală a lui Boc?" "care o fi strategia lui de exit?".
M-aș bucura să mă puteți ajuta cu idei în acest sens, pe baza contextualizării de mai sus. Mulțumesc!

transporter

Nici eu nu stiu ce fumeaza cei care insista cu trenul metropolitan. Traseul acestuia (daca vorbim pe infrastructura CFR existenta) ocoleste majoritatea cartierelor clujului sa nu mai vorbesc de Floresti. Trenul ala e bun doar sa mergi din Baciu in Apahida. Nu o sa il foloseasca nici cine merge in centru la lucru, nici cine vine la spitale din afara Clujului si nici studentii sa ajunga in campusuri. La ce si cui foloseste acest tren metropolitan ?

Iar referitor la nefezabilitatea metroului, daca este asa atunci calitatea locuirii in Cluj va scadea drastic in urmatorii ani si inevitabil si preturile demne de Monte Carlo (pentru aproape orice) vor trebui uitate.

alexV

Vorba ministrului, sa lasam studiul sa ne zica despre fezabilitate.

In plus nu e nevoie sa fie negru sau alb, metrou sau nimic. Orice transport pe sine pe cale separata e convenabil. Inclusiv tramvaiul poate fi sub pamant in centru (ex. Nisa, Bruxel). La -3m e suficient, si accesibil rapid, spre deosebire de metrou greu unde cobori doua randuri de scari rulante pana la depozitele de sare :)

Utilitatea trenului metropolitan e ca ajunge la Aeroport. Utilitatea sistemului de transport metropolitan pe calea ferata include sa ofere naveta rapida, ieftina, previzibila, tuturor. Am vazut intr-un documentar despre Amsterdam ca joburile platite cu minim erau ocupate de indieni in proportie covarsitoare. Si nici unul nu locuia in Amsterdam, ca n-avea din ce. Naveta, asta trebuie sa rezolve transportul.

qionescu1

#478
Metroul greu este din start exclus nici nu mai merita amintit. Legat de metroul usor nici el nu e la mare adancime, cca 5 m dar problema e a alta.  Costurile de intretinere ale tramvaiului sunt similare cu cele ale metroului usor insa nici o varianta dintre cele doua nu e multumitoare. La tramvai dezavantajele le stim cu totii si nu e o solutie pt termen lung iar la metroul usor cel mai mare dezavantaj e ca nu se va interconecta cu reteau de tramvai existenta cea preconizata si reteaua feroviara. Solutia cea mai buna ar fi tram-train astfel incat sa putem asigura interconectivitatea si sa putem lega in mod real axa est-vest, fara aberantul nod de la IRA .

nicolaem

transporter, nu exista solutie unica. argumentul trenul nu e bun ca nu trece prin centru si Manastur nu sta in picioare.
Spital este la clujeana. deci poti merge cu trenul.
In tetarom 1 si 3 is vreo 5 mii de locuri de munca. multi din ei poate locuiesc in Baciu-Dambu Rotund - Marasti. mai e si aeroportul
Zona Tehnofrig si 1Mai e in plina dezvoltare imobilira cu acces direct la tren.
Asa cum metroul nu e o solutie pt zona de nord nici trenul nu e o solutie pt cea de sud. Diferenta e ca trenul il faci in 5 ani cu investitii incomparabil mai mici.
Pe sud vei avea conexiune prin centura metropolitana. Cele 3 proiecte sunt fezabile, finantabile, realizabile in 10 ani fara probleme.
Metroul e un vis electoral realizabil in 30 de ani cu finantara incerta atat pentr realizare cat si pentru operare.