[CJ] Infrastructura feroviara urbana Cluj-Napoca

Started by vasile.baciu, August 18, 2015, 11:42:44 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

vasile.silion

#435
In seara aceasta două foreze in Piața Avram Iancu. Una pe pozitie, în față la Teatrul Național, cealaltă cred pregătită pentru mâine, în spatele Catedralei Ortodoxe.

Am pozat-o doar pe cea de la Teatru.










Powered by API/PUM imgur uploader
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

razvam

Cica pe langa Big Belly pe Calea Manastur se face o forare. Daca am drum, fac o poza mai ... buna.


raulbogdan23

Azi era ceva miscare si pe Izlazului 5, dar nu stiu daca era legat de subiectul metrou

frunzeti

Sambata erau utilajele pentru forare pe spatiul acela verde dintre strada Clinicilor si Calea Motilor.

vasile.silion

George Trif, de la USR, pe Facebook:

"Mă uit peste datele scoase la suprafață de Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, despre finanțarea Metrorex și mă sperie gândul că peste ani buni există potențialul de a vedea probleme similare și la Cluj cu proiectul metroului local.

Deși acum 5 ani, Metrorex acoperea circa 58% din cheltuieli din veniturile proprii, astăzi acest procent a scăzut la mai puțin de 30%.

Diferența de 70% e suportată de la bugetul de stat, deci inclusiv de clujeni. Astăzi, subvenția cerută a ajuns la 1.04 miliarde!

Dacă după zeci de ani de operare în cel mai dens oraș al țării rata de acoperire a cheltuielilor cu venituri proprii a ajuns abia la 58%, la ce să ne așteptăm pentru o zonă metropolitană fragmentată cum e Clujul? "

Mai multe la https://www.facebook.com/catalindrulausr/posts/2399461883532893
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

subway

#440
Sa te astepti ca asa cum iti asterni asa dormi!
Depinde doar de voi clujenii cum va croiti viitorul, nu de radoii pe care-i dispretuiti...
:)
Sezi si cujeta mai profund!

gsimon

#441
si noi ce clujenii ce am putea face?  O:-) se stie la momentul actual a carei entitati va apartine Metroul dupa ce va fi gata? peste 5-10-X ani? De Transporturi sau muncipalitate locala?
@vasile.silionm am putea sa ne asteptam la niste salarii medii nu cu 4 zerouri si nu cu 900 de angajati la cati km noi de linie? in jur de 10? sau cati au fost deschisi anul trecut pe noua magistrala?

nicolaem

am putea sa nu facem metrou si sa bagam orasu in faliment cu el. dar e riscant sa zici asa ceva fie in public ca politician fie aici pe forum.

avem nevoie de:
- centura metropolitana pe sud
- tren metropolitan in nord.
- scoli, parc industrial, spital etc in Floresti ca sa reducem din presiunea pe mobilitate inspre centrul Clujului

Proiecte fezabile relativ mai usor de facut si de intretinut fara sa ne caciulim pe la guvern pentru subventii.



subway

#443
In principiu cel putin pana acum va fi la municipalitate sau la autoritatea regionala de transport deci e strict in curtea voastra...depinde doar de viziunea de viitor pe care doriti sa v-o asumati
Eu v-o spun cinstit asa ca nu dati cu pietre in Mitica de la Bucuresti care doar empatizeaza cu voi...
Actualul meci al MT cu Metrorex are alt substrat si in realitate niciuna dintre parti nu are 100% dreptate, sunt si multe alte dedesubturi.
Singurul lucru pe care nu-l inghit e fudulia nejustificata de fals urmas de grofi cand in realitate esti biet neam de iobag cinstit de-al lui Horea...ca si eu din partea mamei sunt tot dintre voi, mai asa de pe la Blaj, de pe Campia Libertatii!
:)

qionescu1

#444
Finantarea de la EU va fi consistenta pentru orice solutie feroviara aleasa. Eu sunt pentru solutia tram-train pentru ca deja avem o linie de tramvai, o putem extinde si face interoperabila cu reteau ei si cu cea de linie ferata. Asta nu inseamna ca solutia tram-train pentru axa est-vest ar exclude un itinerar subteran in zona centrala.

cristi5

Metroul de la Bucuresti e la MT din vremuri comuniste, intre timp a acumulat deficitele cunoscute, asa ca nu-l vrea nici dracu. Declarativ poate zice PMB ca il vrea dar cand e pe bune, nu se intampla nimic.

Se poate face la Cluj mai bine? Se pot angaja 5 oameni per statie in loc de 100? Probabil va fi nevoie de ajutor de stat, ca transportul in comun e subventionat peste tot in lume. Dar din ce zice ministrul, la Bucuresti e dezmat pe bani publici.

Sigur si eu cred ca un tren urban cu mai putine statii ar fi o solutie mai buna. Atata ca e cam excentrica linia 300 existenta. Personal nu vad niciun rol pt CMC pentru ca va incuraja pe tot mai multi sa foloseasca masina si in cativa ani va ajunge in ambuteiaj la orele de varf, deci tot transportul pe sine va fi solutia pe termen lung.

Vlad94

Daca se va face metrou si se vrea pe viitor extinderea spre est, s-ar putea achizitiona rame duale care sa circule si pe reteaua feroviara. Exista o astfel de linie in Atena (linia 3) care circula o parte a traseului alaturi de trenuri de naveta.

subway

Solutii posibile sunt multiple, hai sa vedem ce naiba iese ca preferabil din studiul de fezabilitate...

transporter

Daca se face un metrou nou de la zero ar trebui sa se adopte niste tehnologii noi care permit automatizarea multor operatiuni. Astfel ar fi posibil sa operam metroul cu un minim de personal ca sa putem tine costurile sub control. Imi vine minte ce suprins am fost cand am vazut un tren DLR (Docklands Light Railway) din Londra venind spre statie si neavand niciun fel de mecanic de tren (conducator) sau cum ii zice. Asta e doar un exemplu, sigur sunt si altele.

Xenos

Sper ca studiul de fezabilitate nu are in vedere doar metroul mamut din Bucuresti, cu 6 vagoane si 120 m lungime! Se pot avea in vedere trenuri mai scurte, ca la metrourile de tip german, iar bucata ingropata sa fie pe portiunea strict necesara si in capete la suprafata, daca se poate. Statiile nu trebuie musai sa aiba 5 accese lungi ca la M5 ca sa-ti faci praf toate intersectiile vreo 3-5 ani etc. Se poate gandi la scara mai mica.