News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

[CJ] Infrastructura feroviara urbana Cluj-Napoca

Started by vasile.baciu, August 18, 2015, 11:42:44 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

subway

A numarat cineva cate foraje sunt prevazute a fi executate?

horatiu.cosma

^^
"Forajele geo se vor realiza în perioada octombrie-decembrie 2020". In general nu e prea corect să vorbești la viitor despre trecut. Înțeleg că a produs o oarecare agitație prin primărie pozitia API, sper sa se materializeze in ceva constructiv, adică să se rupă pisica in legătură cu acea aberație de autorizație de construire pentru foraje. Eu înțeleg că unii funcționari nu își asumă acum o scrisoare semnată prin care să recunoască prostia anterioară în care au cerut AC, dar în viața mai greșim, oricand e de preferat să îți recunoști greseala și să corectezi decât să persiști in eroare.

subway

Nu degeaba am intrebat cate foraje sunt de facut in total, din ce am putut afla probleme ar fi doar cu 6-7foraje in zona istorica ce mai necesita anumite avize asa ca n-as merge pe fenta indiferent cine incearca sa dribleze...


subway

Ce nu am inteles e ce rost are HG adoptata ieri de aprobare a notei de fundamentare?

StefanCelMare

#410
Eu sunt curios peste 4 ani, după 4 ani de guvernare de aceeași culoare cu primăria și consiliile din Cluj, care va fi stadiul acestui proiect.
Dacă nu se demarează concret proiectul, șansele să se execute într-un viitor relativ apropiat (10-20 de ani) scad teribil.
Apropo, eu nu-s de acord cu estimările de trafic super lejere făcute pe aici pe perioada asta de pandemie.
Nu doar studenții lipsesc, sunt destui care sunt în telemuncă, iar eu sunt foarte sceptic că la 2-3 ani după pandemie, lumea va mai lucra de acasă în procente mari.
Singurul lucru care poate domoli Clujul ca și creștere demografică este chiar Clujul.
Adică combinația de prețuri mari la imobiliare cu trafic prost.
Dacă se construiește în continuare ca în ultimii 4-5 ani, eu zic că fără metrou e mort orașul în 15-20 de ani.
Clujul e cel mai bun exemplu de logică circulară cu privire la metrou: fără el nu are cifrele necesare pentru el.
Posibil ca nici măcar când va fi sufocat peste 10-20 de ani să nu aibă cifrele chiar OK pentru metrou full subteran.
Asta mai ales datorită gâtuiturii de pe zona centrală, care va limita întotdeauna dezvoltarea orașului fără infrastructură subterană, indiferent de numărul de centuri.
Pe cifre, va suferi mereu, pentru că datorită geo-morfologiei orașul se va sufoca mai repede decât permit cifrele pentru a face metrou.

horatiu.cosma

^^
Rostul e respectarea legii (Legea 500/2002 a finanțelor publice).

subway

E o procedura atipica, etapele uzuale sunt un pic altfel.

subway

#413
Singura explicatie pentru acel HG ciudat e ca s-a incercat o modalitate neortodoxa de semioficializare a unui proiect aflat inca in stadiul SPF...
Probabil ca va servi ca argument la includerea in lista de proiecte prioritare finantabile pe fonduri UE mai inainte de a avea un SF in toata regula.
Si nici macar nu e singurul proiect incomplet pregatit dar aflat pe agenda, sunt altele mult mai firave.
Cat despre komunikat e bine sa tragi semnale de alarma dar sustinute de date concrete altfel risti sa te confunzi cu A3,14 si tiribombele de presa...
Putina prudenta si o mai buna documentare ne-ar fi scutit de asa ceva...

mirceaeliade

>Primăria Cluj Napoca a oferit o reacție după ce reprezentanții Asociației Pro Infrastructură au acuzat că proiectul metroului riscă să piardă finanțarea europeană din cauza incompetenței și a birocrației.

https://zcj.ro/administratie/reactia-primariei-cluj-dupa-ce-api-acuza-ca-metroul-risca-sa-piarda-finantarea-ue-din-cauza-incompetentei-si-a-birocratiei--207125.html

alexV

investigațiile geotehnice vor fi realizate în perioada octombrie-decembrie 2020 - citat din raspunsul primariei.

cum le-a raspuns cip pe facebook, suntem la final de noiembrie si nu au inceput forajele. deci se sta dupa birocratie.

qionescu1

Desi se in SPF se studiaza 3 variante de traseu, totusi in toate simularile se indica o singura varianta, ce pare fi anuntata deja: traseul nr. 2 (cu albastru).


Powered by API/PUM imgur uploader

vasile.silion

Metroul din Cluj va fi proiectat pentru a fi folosit și peste 50 de ani? Dacă da, iată că în prognozele INS, nu numai că nu va ajunge Clujul la 1 milion de locuitori, ci populația județului va scădea cu până la 100.000 față de cât e acum. Dacă marea majoritate a populației județului se va concentra peste 50 de ani in zona metropolitană Cluj, atunci avem șanse să crească numărul populației care va folosi metroul. Dacă nu...

https://zcj.ro/economie/se-goleste-romania-clujul-in-minus-cu-pana-la-100000-de-locuitori--207395.html
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

yetiman

 :D De ce nu pui si contextul in care e scris articolul:

În varianta constantă, România ar urma să ajungă în 2070 la 10,8 milioane locuitori. În cea optimistă, rezultatul proiectării este de 15,3 milioane locuitori, iar în cea pesimistă, de 11,8 milioane. În varianta medie România ar urma să aibă o populaţie rezidentă de 13,2 milioane.

Din prognoza respectiva, Clujul este printre cele 10 judete care vor avea scaderile mai mici de 100.000 locuitori. Toate celelalte vor avea scaderi si mai mari. Dar sa nu uitam, este doar o prognoza facuta pe evolutia actuala.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

vasile.silion

Exact, e o prognoză făcută pe evoluția actuală. Ce se poate întâmpla în viitor, altfel decât până acum, că să se schimbe datele problemei?
1. E clar, natalitatea nu va crește. Deci sporul natural de populație (eu înțeleg aici "din nașteri") nu va fi mai mare decât acum.
2. Vom primi imigranți din străinătate. Dacă România va deveni o țară tentantă, precum cele din Occident, o țară de destinație pentru imigranți, atunci sunt șanse să crească demografic, sau măcar să se păstreze numărul actual al populației (să compenseze scăderea natalității). Semne in acest sens pentru perioada imediat următoare nu sunt (următorii 10 - 20 de ani). Peste 30 de ani, posibil...
3. Să existe o migrație masivă a populației rurale către urban, asta însemnând, de ex., că 80% din populația rurală actuală a Jud. Cluj să se mute în zona metropolitană Cluj (care sa țină, să zicem, de la Gilău pe toată valea Someșului până la Dej, și de la Vultureni până la Câmpia Turzii). Deși procesul acesta este deja în derulare, ar fi trist să se întâmple asta. Ar însemna că porțiuni întregi aflate în zonele de graniță ale județelor (Câmpia Transilvaniei, zona de munte, ținuturile înspre Sălaj) să se depopuleze masiv. Totuși, nu cred că se va întâmpla. Orășenii vor găsi din ce in ce mai mult beneficiile retragerii la casă, ale retragerii in zone nepoluate, care vor dobândi utilitățile necesare unui trai civilizat, iar dacă migrația forței de muncă va fi dinspre rural spre urban, va există o altă migrație a păturii de mijloc sau a celei îmbogățite dinspre urban spre rural. De exemplu., sunt acum la mare căutare terenurile din Mărișel, Râșca, Beliș, Săvădisla, Ciurila (zona să zicem "de munte") unde clujenii își construiesc case de locuit.
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran