News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

[CJ] Infrastructura feroviara urbana Cluj-Napoca

Started by vasile.baciu, August 18, 2015, 11:42:44 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

qionescu1

#390
Quote from: horatiu.cosma on November 13, 2020, 05:08:23 PM
Și eu am fost contrazis de destule ori și asta m-a ajutat să învăț unele lucruri noi, pe care probabil nu le-aș fi internalizat dacă eram lăsat în pace.
Intervin si eu daca nu e cu suparare @horatiu.cosma pentru ca noi am avut mai multe pozitionari nepotrivite, recunosc mai dure din partea mea. Sunt regretabile acum, pentru ca nu sunt aici pentru asa ceva, dar nu am facut decat sa reactionez la un stil pe care l-am perceput expeditiv, deseori zeflemitor si cu puncte de vedere pretins infailibile chiar si fara argumente. Nu vreau sa ma intorc la exemple, pentru ca admit ca s-ar putea ca perceptia mea sa fie distorsionata si implicit sa ma insel, dar sunt tot mai multi ce reactioneaza. Nu cred ca ar strica si putina autocritica sau mai multa rabdare mai ales ca cei mai multi suntem amatori si aflam multe din aproape in aproape si pana la urma nimeni nu e perfect.

Multumesc pt ca te-ai pozitionat in problema ridicata de mine (doar tu si @subway ati facut-o). Subiectul nu poate fi epuizat usor iar termenul pentru finalizarea SFului si luarea deciziei e cam scurt daca e sa ne gandim la toate implicatiile.

subway

#391
Tragerea de par a unor aspecte esentiale in favoarea unei solutii nesustenabile mi se pare a fi o atitudine sinucigasa intr-un proiect ce se bazeaza in mod hotarator pe finantarea europeana si nu cred ca cineva cu mintea la purtator ar putea fi atat de inconstient...
Lui horatiu sa-i uram la multi ani pentru cruda varsta 28, are toata viata inainte ca sa capete experienta!
:)

horatiu.cosma

#392
Omul cât trăiește învață. Mea culpa pentru tonul uneori intransigent și dur, uneori prea multă pasiune și energie nu ajută, dar cu timpul se mai așează lucrurile  :D. Mulțumesc de urări!

subway

Nu-i problema, un strop de sange tanar si de entuziasm nu strica!
:)

qionescu1

Totusi @subway in ce masura putem compara metroul din Cluj, asa cum apare el in SPF, cu metroul din Drumul Taberei? Au aceeasi lungime totala (cu diferenta de - 4 km la Cluj in subteran) si aceeasi populatie pe care o servesc dar cu perspective de crestere, cred eu, mai puternice la Cluj. As fi curios si de SF-ul acestuia.

nicolaem

#395
Eu ma numar printre scepticii metroului la  Cluj.
E un mare plus ca exista vointa politica, dar ramane intrebarea daca e fezabil. Studiul nu ma convinge.

Acum orasul aplica pt 3 mari proiecte de mobilitate, toate pe axa W-E :

1. Nord - tren metropolitan
2. Centru - Metrou
3. Sud - Centura metropolitana

Pentru cei care stiu mecanismele europene ele se judeca individual cand se aplica pentru finantare? Fiecare caiet de sarcini se face in premisa ca celelalte 2 proiecte nu exista?
Stiu ca vor spune unii  ca cele 3 proiecte nu au legatura unul cu altul, dar Clujul este mic, toate 3 au ca scop degrevarea centrului si mobilitatea W-E.
Daca se realizeaza 1 si 3, 2 mai e fezabil?

Mai retin din actualul studiu si alte deficiente:

În urma analizei sistemului de transport public se constată următoarele posibile puncte slabe ale rețelei de rute urbane.
    Axa de transport public est-vest, deservită cu autobuze și troleibuze era suprasaturată, fiind înregistrare volume de 3000 - 3200 pasageri pe oră și sens pe tronsonul central.
    Deși pe anumite sectoare / stații avem frecvență de sub 5 minute, traseele nu acoperă într-o manieră rezonabilă axa est-vest, deși majoritatea o ating, însă numai pe anumite tronsoane, acestea deservind întreg teritoriul, traversând axa est vest perpendicular sau în lung numai pe tronsoane scurte, iar călătorii pentru a realiza deplasările în lungul acestei axe trebuie să transbordeze de mai multe ori.

La populatia deservita, prognoza de crestere e mai mica decat optimismul local:





Ramane si problema subventionarii de la bugetul central a operarii. Acum pare simplu ca e aceasi culoare politica.

Imi e teama ca metroul va ramane o himera. supra aglomerarea orasului e datorata in mare parte faptului ca avem dormitoarele in West ( manastur, Floresti) si birouri in centru-Est. Ar trebui schimbat ceva si aici. Asta se poate face prin dezvoltarea Nordului orasului pe aliniamentul caii ferate.

transporter

Din cate stiu anul viitor va fi un recensamant al populatiei. Sunt dispus sa pariez ca graficele acelea cu populatia postate de @nicolaem sunt depasite de mult si recensamantul va confirma acest fapt. Nu ma refer la estimari ci la cat e de fapt in prezent populatia orasului Cluj si a Florestiului.

hvm

^
La recensamant se numara si cei care locuiesc acolo dar au domiciliu in alta localitate? Din cate stiu nu. Asa ca orice numar rezulta in realitate oricum locuiesc mai multi.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

klax187

#398
Daca se va iesi pe teren pentru recensamant, cu siguranta vor fi luate in statistica toate situatiile si cazurile.
Nu vor bate la usa si daca le spui ca ai buletin de BN, iti dau buna ziua si pleaca la vecini...
Pentru a numara cate persoane au domiciliu in localitate e suficient sa cauti la evidenta populatiei... recensamantul ar trebui sa acopere exact aceste situatii diferite de ceea ce e in bazele de date

subway

#399
@qionescu1

Situatiile sunt complet diferite in opinia mea.
Daca doresti pot comenta si argumenta.
Comparatia insa mi se pare totusi ca ar fi gresita...

calino

Si mie mi se pare oarecum irelevanta comparatia pentru ca M5 e doar o parte a retelei si interconectata cu restul retelei pe cand linia din Cluj are sanse de interconectare doar cu o retea de tren metropolitan care o sa deserveasca zone cu densitate mai mica de populatie.

razvam

Quoteo sa deserveasca zone cu densitate mai mica de populatie

Din amintiri in legatura cu trenul metrpolitan, printre altele obiectivu este de face actractiva mutarea de fabrici catre nord-est, de a elimina busurile fabricilor care fac naveta zilnic catre Jocu&Co, de a face atractiva investitia in zona.

Cu acest tip de legatura intre dormitor/fabrica poti sa mergi la investitori ca CJ si sa ii bati pe umeri, boss hai la mine ca am ce beneficii sa iti dau.

Clujul trebuie sa se dezvolte pe productie, nu putem sa traim numai din servicii, trebuie si productie, mai ales ca Romania are un deficit groaznic pe zona de productie.

qionescu1

#402
Quote from: subway on November 02, 2020, 05:34:02 PM
Dupa parerea voastra a clujenilor, credeti ca orasul se va labarta in lateral N-S sau va continua sa se lungeasca est-vest?
P.S.
O localitate majoritar de case la curte nu poate avea aceeasi densitate de locuire ca un cartier de blocuri orasenesc.
Se intrevede la Cluj ceva dezvoltare imobiliara de zgarie-nori gen city high-rise care sa modifice substantial dezvoltarile actuale?
Si o intrebare incomoda sociologic...unde locuiesc bastanii vostri locali?...cumva la aer curat in vile la Floresti?
Nu de alta, dar sa putem intelege mai bine cine si de ce ar putea sa faca lobby pentru o varianta sau alta!
Toate cele bune tuturor clujenilor din partea mea!

In ceea ce priveste dezoltarea Clujului, acesta s-a dezvoltat pronuntat in zonele cele mai accesibile. Aceste zone ar fi cele de la extremitatile orasului unde avem zone plane accesibile rutier/comunicational cu alte zone si in zona utilitatilor urbane. Vorbim de Floresti si zona Apahida (care ar fi putut avea, cred eu, aceeasi dezvoltare ca si Florestiul daca nu era aeroportul). In zona de est Primaria intentiona sa puna la dispozitie un teren de 200 de ha unui privat pentru construirea unui cartier dar proiectul nu a reusit. Tot in est (SE) primaria demareaza un PUZ pe 250 ha pt un viitor cartier preconizat la 50 000 de locuitori.

Orasul se dezolta pronuntat si in partea de sud si incepe acelasi lucru si in nord insa aici vorbim de versantii vaii in care se afla Clujul deci dezoltarea e una care nu tinde spre mari aglomerari de populatie ci mai degraba de case sau locuinte colective mici.

Concluzionand, marii bastani ai nostri se vor muta la case sau stau deja intr-o zona de case care nu are legatura cu metroul, iar directia de dezvoltare a orasului e tot pe axa est-vest. Pe langa directia geografica de dezvoltare, PUG ul orasului este in curs de modificare si apar cladiri cu regimuri de inaltime mari (ex. 2 cladiri cu 25 de etaje momentan - inimaginabile pana acum in acele zone) deci tendinta mie mi se pare destul de clara, Clujul, constrans de relief si dezvoltare, trece la un alt regim de inaltime implicit aglomerare (una din cele 2 cladiri inalte este tocmai in Manastur cel mai aglomerat cartier al Clujului).

Nu in ultimul rand zona industriala, sau ce a mai ramas din ea, este concentrata in mare parte in partea de est a orasului si are un potential urias de dezvoltare la un regim de inaltime mare. Cred ca in viitor va suferi transformari majore cum de altfel avem exemple in mai multe orase din tara.   


Pentru partea cu comparatia,

*lungime - 14 km ambele (Clujul ar avea doar 10 km in subteran 4 suprateran)
*populatie deservita - 300 000 (cum am zis cu potential de crestere mult mai mare fata Dr. taberei unde este plafonat)
*posibilitate de extindere la Cluj spre est - include si aeroportul si suburbiile de aici

Deci nu cred ca sunt "complet diferite" si ca nu le putem compara cel putin asupra asupra aspectelor privind rezultatele si eficienta.  Intr-adevar e o comparatie in care trebuie sa tinem cont si de niste ajustari semnificative adica o comparatie intre o linie  de metrou greu si una cu un metrou usor care are un procent insemnat din itinerar suprateran dar  si de posbilitati de crestere si extindere la Cluj atat populational cat si pentru unele zone de interes (aeroport) si activitate economica (ex: in parcul de la Jucu lucreaz vreo 5000 de angajati).

vasile.silion

Toamna asta de pandemie am ajuns la concluzia că Clujul, fara studenți (vreo 60000, nu știu dacă numărul se va menține și pe viitor) e un banal municipiu reședință de județ. Un bun corespondent este in timpul vacanței de vară, când în Cluj se circulă decent. Toamna asta, când și studenții, și elevii și o parte a angajaților au lucrat de acasă, autobuzele, troleele și tramvaiele circulă în general cu 5 - 10, maxim 20 de călători. Daca am fi avut azi un metrou, prin el ar fi bătut vântul. Desigur, trăim vremuri excepționale. Dar cred că pandemia asta va schimba multe din obiceiurile noastre, iar telemunca, digitalizarea vor fi din ce in ce mai aplicate, vor fi soluții folosite tot mai des și mai mult în viitor, iar nevoia de mobilitate zilnică a populației va scădea.
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

prd.marius

API Power  :gj:
Chiar meritati toata stima noastra a tuturor pentru cat de puternica este vocea API in Romania.
La orice comentariu "critic" apare si o reactie din partea autoritatilor.
Asa se va schimba Romania, Chapeau!

Primaria a postat un raspuns la mesajul trimis de API legat de metrou.
https://www.facebook.com/PrimariaClujNapocaRomania/posts/2475494032754949

Presa a si preluat
https://www.stiridecluj.ro/politic/api-metroul-clujean-e-ingropat-in-birocratie-si-hartogarie-chiar-de-primarie-ce-interes-ar-avea-cineva-sa-faca-acest-lucru