News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

[CJ] Infrastructura feroviara urbana Cluj-Napoca

Started by vasile.baciu, August 18, 2015, 11:42:44 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

subway

#375
Hai sa fim totusi optimisti, faptul ca Jaspers a dat foc verde pentru metrou usor chiar si neoficial e un semn incurajator ca sunt dispusi sa finanteze. Pisica e la noi, sa alegem solutiile optime si sa le si justificam credibil pe socoteli si pe cifre realiste fara exagerari inutile, altfel ni le vor demola cu usurinta si nonsalanta...si proiectul se ingroapa.
P.S.
Daca florestenii lucreaza si castiga bine in Cluj vor fi tentati sa se mute mult mai aproape de job daca au unde, in loc sa-si petreaca toata viata pe drumuri...si gogoasa Floresti se mai desumfla!
:)
Ceea ce nu inseamna ca nu poate sa apara alta, in alt loc pentru alti viitori nou-veniti.
Curbele de crestere a populatiei pentru acest gen de localitati nu sunt niciodata pur exponentiale, mai totdeauna sunt in forma de S, e ca epidemia de gripa clasica, la inceput se molipsesc dupa care se lecuiesc.
:)

qionescu1

@TibiV
Diferenta pretului de executie intre MTR-H si MTR-L este de 300 de mil de euro. Dupa care urmeaza costurile de intretinere si ele foarte mari. La astea se adauga si variabilele:

Ghidul CE relevant recomandă, de asemenea, identificarea variabilelor critice, care sunt acele variabile ,,pentru care o variație de ± 1% din valoarea adoptată în cazul de bază dă naștere unei variații de peste 1% în valoarea VNAE". Variabilele critice au fost stabilite prin analiza impactului procentual asupra VNAE al proiectului prognozat al creșterii costului investiției cu 1%, creșterii costurilor de exploatare și întreținere cu 1% și reducerea beneficiilor cu 1%. Valorile procentuale obținute sunt prezentate în tabelul de mai jos.
Tabelul 3.8-12. Analiza de Senzitivitate: Identificarea Variabilelor Critice
Modificări al VNAE Creșterea Costuluide Investiție cu1%
BRT         LRT      MNR    MTR-L-V MTR-L-R  MTR-H
-0.09% -0.28% -2.23% -4.53% -2.92%    -5.20%
Creșterea costurilor de operare și întreținere cu 1 %
-0.12% -0.31% -1.32% -2.23% -1.23%    -2.61%
Reducerea Beneficiilor cu1%
-1.21% -1.59% -4.54% -7.75% -5.14%     -6.81%

Așa cum se poate observa în tabelul precedent, impactul fiecărei variabile de intrare asupra VNAE este specific scenariului individual, eroziunea beneficiilor fiind identificată ca singurul factor care îndeplinește definiția reprodusă mai sus a unei variabile critice de ansamblu. Costurile investiției și creșterea costurilor de operare și întreținere au fost identificate ca fiind variabile critice în cazurile opțiunilor MNR, MTR-L-VAL, MTR-L-RAIL și MTR-H - totuși nu pentru BRT și LRT.

Nu e vorba ca nu ne dorim metrou greu la Cluj dar nici nu putem finanta supracapacitati timp de 100 de ani. Pur si simplu nu ne permitem.

prd.marius

#377
Au postat cei de la Primarie, pe Facebook, punctele in care se vor face foraje.
QuoteLucrări de foraje geotehnice: au fost stabilite amplasamentele pentru cele 42 de foraje aferente proiectului privind realizarea metroului și trenului metropolitan.
https://www.facebook.com/geotehnicasiprotectiamediului/posts/978212216024284

qionescu1

#378
Cred ca e o greseala la pagina 254. La scoringul performantei financiare LRT apare doar cu 2 puncte desi la explicatii este pe locul 2 dupa BRT, urmat pe 3 de MNR si pe 4 de MTR-L.  Asta ar insemna aprox. 10 puncte in plus la clasamentul general ceea ce ar duce LRT pe locul doi cu 53  de puncte fata de MTR-L cu 59 de puncte.

qionescu1


Despre scoringul asta vorbeam. Cu doar 2 puncte LRT este practic ultimul la performanta financiara desi se explica in josul tabelului ca vine imediat dupa BRT cu 12 puncte. Scoringul este preluat si la clasamentul general. Exista o alta explicatie?




Powered by API/PUM imgur uploader

subway

Pentru inconsistente majore in documentatie cred ca ar trebui o interpelare de clarificare la autoritatea contractanta.

qionescu1

Ai spus foarte bine inconsistente majore in documentatie, eu as adauga si flagrante, dar sunt mai multe plus destule aspecte discutabile. Dar se pare ca astea nu prea intereseaza, credem tot ce vedem pe foaie. Am mai spus ca exista suspiciuni de impartialitate ale unei instante locale asupra licitatiei, acum vedem spre ce solutii ne indreptam. Pentru cei care nu stiu deciziile CNSC, asa cum rezulta din bilantul lor de activitate, sunt in proportie de 98%  acceptate de instante si doar 2% sunt modificate sau anulate (licitatia cu tramvaiele din Bucuresti este un exemplu similar pana la solutia CA Bucuresti, primaria tinandu-se cu dintii de oferta turceasca ajungand sa conteste decizia CNSC in instanta).


qionescu1

#383
Rectificare. Dupa corelarea corecta cu performanta financiara clasamentul general ar fi:
1. MTR-L - 53
2. LRT - 51
3. BRT - 49

4. MTR-V - 48
5. MNR - 44
6. MTR-H - 44

Primele 3 sunt exact cele pe care le aminteam acum cateva postari ca ar fi singurele variante de care am putea vorbi. Scorul este apropiat dar punctul care face diferenta in clasamentul general intre cele trei variante este "performanta in transport" unde MTR-L primeste de peste 2 ori mai multe puncte decat LRT si de 4 ori mai mult decat BRT. In rest MTR-L este sub LRT si BRT la toate capitolele. Doar scala diferita si foarte discutabila(pana la 32 puncte) de la "performanta in transport" schimba clasamentul.

transporter


horatiu.cosma

Unde scrie că e finanțarea asigurată? E un draft de proiecte (care se mai poate modifica) cu care Guvernul va merge la UE, unde iar se pot modifica. Deci mai durează până să avem o listă finală. Dar e bine că există o intenție clară pentru acest proiect. Este evident că intenția este una politică și asta răspunde și la chestiunea ridicată de qionescu1: decizia e luată, ponderile și criteriile trebuie să fie reglate de așa natură încât soluția din SF să conveargă spre decizia prestabilită.

transporter

"România va avea la dispoziție în următorii patru ani 30,4 miliarde de euro de la UE pentru redresarea economiei după pandemia de Covid, bani alocați prin mecanismul de redresare numit NextGenerationEU în plus față de bugetul multianual de circa 48 miliarde euro"

Devreme ce guvernul va propune acest proiect si exista un consens intre autoritatile locale si cele centrale privind realizarea acestui proiect cel mai probabil UE nu va pune prea multe bete in roate decat daca sunt probleme majore cu proiectul.

M-am exprimat poate un pic prea optimist, trebuia sa zic ca este posibil ca finantarea sa fie asigurata.

P.S.
Fara suparare totusi cred ca in ultima vreme faci prea mult nitpicking.

horatiu.cosma

"România va avea 30 de miliarde ...." e un aspect cunoscut deja de ceva timp. Următorul pas e să venim cu o listă de proiecte care să se încadreze în cerințele acestui mecanism de redresare și care să fie acceptată de UE și partea asta încă nu s-a întâmplat, abia ce discutăm de drafturi cu care să mergem la UE. Deci "avem finanțarea asigurată pentru metroul din Cluj" e o afirmație falsă. Sigur, există și varianta să nu mai facem "nitpicking" și să lăsăm la liber toate opiniile fără să le corectăm, dar eu cred că forumul acesta a ajuns unde a ajuns și fiindcă a ținut ștacheta destul de sus în ceea ce privește acuratețea mesajelor. Și eu am fost contrazis de destule ori și asta m-a ajutat să învăț unele lucruri noi, pe care probabil nu le-aș fi internalizat dacă eram lăsat în pace. Dar dacă tu preferi, nu o să te mai contrazic pe forum, îți scriu doar în privat pe un ton frumos și diplomat. Scuze dacă te-am ofensat cu ceva.

Xenos

Apropo de cele 30 mld, nitel off-topic, mi se pare ca avem mult prea putine proiecte pe feroviar si ca in ceasul al XIII-lea ar trebui propus un program consistent de RK pe magistrale, vreo 2000 km cel putin....

tom_sawyer

Proiectul de HOTĂRÂRE de Guvern pentru aprobarea Notei de fundamentare privind necesitatea și oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiții ,,Tren Metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida - Etapa I A Sistemului De Transport Metropolitan Rapid Cluj Magistrala I De Metrou Și Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea - Componenta 1, Magistrala I de Metrou", județul Cluj

Data publicării: 13.11.2020
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 24.11.2020

Documente supuse consultării:
Instrument de motivare
Text proiect
Anexa

http://mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/3173-hg13112020dii