[CJ] Infrastructura feroviara urbana Cluj-Napoca

Started by vasile.baciu, August 18, 2015, 11:42:44 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

StefanCelMare

#345
Pe informații de la @AlexV, am căutat prin centrul Clujului marcajele pentru foraje geo.
E posibil să fi găsit unul lângă teatru.
Traseul parcurs de mine a fost Ferdinand - 21 Decembrie - Gh. Șincai - Piața Lucian Blaga - Napoca - Eroilor - Piața Avram Iancu.
Singurul marcaj găsit este cel din poză. E posibil să mai fie marcaje pe străduțele dintre piața Avram Iancu și piața Lucian Blaga.
Teoretic, informații ar fi că sunt marcate deja pozițiile, cu cercuri cu x în ele, deci informația se potrivește.
PS - poza e la Alex in postare.

alexV

In următoarele 2 săptămâni încep forajele.
Poza e din piața Avram Iancu, cu Teatrul Național pe fundal.

alexV

Quote from: Ionut on October 31, 2020, 04:32:28 PM
În caz că ați ratat, vedeti mesajul lui Wiz de mai sus cu SPF-ul.
E un virus.

Linkul când e deschis de pe mobil îți încarcă direct o pagina cu "ești infectat cu 16 viruși și ai 4 minute sa instalezi aplicația urmatoare de dezinfecție, cu redirect pe app store/ google play"

subway

#348
N-am ratat!
Singura retinere pe care o am e in privinta monorail, experienta mondiala e cu mici exceptii gen Tokyo sau mai nou China mai degraba descurajanta...daca e vorba sa constituie mijlocul de baza de deplasare si nu doar un complement la celelalte sisteme. E mai degraba pentru turisti si entertainment.
Indicativul 213 al forajului corespunde cu cel de pe plan?
P.S.
Eu am IOS si nu-mi face figuri documentul pdf.

RobertH

@subway da, e corect.

Cred ca @alexV glumea . Merge bine linku. Chiar ratasem comentariu, probabil a fost ascuns pana la moderare ?

subway

Uite aici povestea nefericita a celui de la Sydnei, demolat dupa 25ani de la inaugurare si lista mondiala

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_monorail_systems

Wiz

Link-ul ar trebui sa duca la pdf-ul cu SPF-ul pe bune, nu e nici un virus. Fiind nou pe forum, mesajele mele trebuie aprobate de un moderator, se pare. Urmaresc multe dintre discutiile de pe forum de multa vreme, doar ca din "umbra"  :) As putea sa uploadez fisierul si in alta parte daca e nevoie. Eventual poate aveti sugestii legat de file hosting providers pe care i-ati folosit si au functionat si pe mobile.

Vlad94

Se pare că analiza multicriterială dă câștig de cauză soluției light metro pe șine, urmată de VAL

subway

#353
Suntem abia la faza SPF care trebuie sa baleieze toate optiunile posibile.
Hai sa asteptam faza SF, acolo se vor transa alternativele aplicabile.
Pana acum mie-mi pare evident ca tintesc spre variante cu bataie lunga...nu spre fusereala!
Un sistem complet automatizat chiar daca presupune o investitie initiala mai consistenta angajeaza cheltuieli de exploatare ulterioare cu mult mai mici si aceasta este tendinta mondiala actuala.

qionescu1

#354
1.Metrou ușor (MTR-L) 46
2.Autobuz în cale proprie(BRT) 43

3.Monorail (MNR) 39
4.Metrou greu (MTR-H) 38

5.Tramvai în cale proprie (LRT) 36

Eu cred ca Monorailul nu poate fi luat in discutie la un oras cu vechimea si arhitectura Clujului. Ar mai fi culoarul Somesului unde a mai fost propus dar si aici sunt alte planuri vizavi de Somes, de accesul la el, componenta ecologica etc.
Apoi metroul greu e mult prea costisitor deci suportabilitatea/fezabilitatea dar si compatibilitatea - pentru ca doar relatia est-vest are valorile de trafic necesare, nu cred ca il califica drept optiune.

subway

Oricate perspective de marire ar avea Clujul in urmatoarea suta de ani nu va atinge valorile de trafic care sa justifice metroul greu, asa ca e o palarie mult prea larga pentru un crestet ce ramane totusi cam mic.

qionescu1

#356
In SPF se arata ca in 2060 vom ajunge la 65% din capacitatea MTR-L. Deci ar mai fi 35% "capacitate de rezerva" destinata pe termen lung si foarte lung. 

Din ce am gasit pe net la Nisa a fost referendum si la Dusseldorf consultari intinse pe 2 ani intr-o problematica identica. La noi dupa negare s-a trecut direct la licitatie pt SPF/SF iar acum mai avem 6-8 luni pana ni se va arata cum va arata lucrarea. Ar fi foarte multe de discutat despre optiunile pe care le avem dar din pacate Primaria Cluj nu a aratat suficienta deschidere fata de cetateni. (se pare ca SPF a fost facut public de consilier al opozitiei nu de catre primarie). Nicio dezbatere publica, nicio informare pe site despre proiect, costuri, implicatii, alternative, beneficii.

https://clubferoviar.ro/pariul-mobilitatii-pe-coasta-de-azur/

StefanCelMare

#357
@subway
Pentru că știu că te pricepi bine la metrou, ce părere ai despre geografia orașului?
Eu zic că Clujul fără metrou e terminat.
Chiar și cu centura metropolitană, faptul că centrul orașului este gâtuit bine, îl face să aibă nevoie de metrou deși ca populație nu se justifică.
Gândește-te că între Casa de Cultură a Studenților și Someș (dealul Cetățuia de fapt) ai cam 1 km, în care sunt deja 4 artere majore, ce nu mai pot fi lărgite indiferent ce faci.
Și indiferent că vrei sau nu, centrul tot va atrage trafic, chiar și cu metropolitana gata.
Oricum metroul mai repede de 10 ani nu poate fi gata...
Deși și eu sunt sceptic că pe hârtie se vor atinge nivelurile de trafic și de populație ca să justifici metroul, fără el, în 15-20 de ani suntem terminați.
Cu metrou, s-ar putea chiar discuta despre pietonalizare mai extinsă pe centru. Dacă mai renunți la artere majore, sigur vei câștiga clienți la metrou, deci valorile de utilizare vor crește. Dacă faci și axa 2 cândva, gen Baciu - gară - cartier Sopor (via str Brâncuși, ce deservește și Gheorgheni și Bună Ziua), ai crește și mai mult utilizarea lui, plus cred că ai putea reduce foarte mult traficul auto inclusiv spre Baciu și pe Calea Turzii, ceea ce ar putea duce și la linie dedicată bus spre Zorilor. Altfel spus, ai avea transport pe linie dedicată spre mai toate cartierele.

nicolaem

#358
inainte sa primesti raspuns, pun si poza asta din studiu: geografie + urbanism
locuim la extreme, dar ne inghesuim toti in centru din pacate. Tine si de planificare.


subway

#359
Nu sunt specialist in urbanismul clujean asa ca nu ma bag sa-mi dau cu parerea...
In ceea ce priveste analiza multicriteriala sunt multi parametri ce pot fi avuti in vedere, dintre care unii pot fi mai greu de cuantificat iar in rezultatul final mai conteaza si ponderea acordata fiecaruia.
In principiu formula de calcul e de forma:
R=af(x)+bf(y)+...unde a, b sunt coeficientii de pondere, criteriile importante primesc coeficienti mai mari, cele secundare mai mici.
In general se considera ca f(x), f(y) sunt functii liniare desi de multe ori nu sunt.